{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

lad dog mine billeder være! {{forumTopicSubject}}

øv, hvor er det træls. Igen igen er der nogle der har "lånt" mine tegninger fra min hjemmeside.

hvorfor dælen kan folk ikke respektere copyright? hvad får man ud af at stjæle andres billeder og påstå at de tilhøre en selv?

Synes bare det sker jævnligt at mine tegninger dukker op i andre sammenhænge end hvad jeg har givet tilladelse til(hvilket stort set ingen har fået).
overvejer seriøst om jeg overhovedet gider opdatere min hjemmeside og om den ikke bare skal skrottes helt.
Det er bare så træls at det åbenbart er nødvendigt at have et kæmpe vandmærke klistret over hele billedet for at der er en chance for at det ville afskrække nogle....

undskyld for mit sure opstød, men det er langt fra første gang jeg skal til og kæmpe med en eller anden #*%#* fordi de tror de kan slippe afsted med at udnytte andres arbejde

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lad dog mine billeder være!
  • #1   27. feb 2010 Kan godt forstå dig!
    At stjæle ens ting, er det samme som at sige at kongens hest var ens egen,- Princip? ;S

•                                    Michael
    Michael Tilmeldt:
    jan 2004

Følger: 74 Følgere: 75 Svar: 236
    #2   27. feb 2010 hmm ved flere af dine tegninger står der "motiv fundet på nettet"

Så der er da vist nogen der selv bar har brugt andre folks billeder ?

MEn jo det er da øv, men herre gud, så er det da vist hellere ikke værre smiley

• #3   27. feb 2010 det er ikke ulovligt at bruge et motiv. Jeg udstiller jo ikke det specifikke billed jeg har hentet inspiration fra, men mit eget værk.

Det er ulovligt at tage og bruge andres billeder uden tilladelse. Og jeg synes det er ret træls at nogen tager æren for mit arbejde.

•                                    Michael
    Michael Tilmeldt:
    jan 2004

Følger: 74 Følgere: 75 Svar: 236
    #4   27. feb 2010 Jo jo det er da fuldstændig korrekt..

men i princippet er det jo lidt det samme.. du benytter andre billeder uden tilladelse..

men så kan man jo bare tage et screen shot eller et billed af dine tegninger og så kalde detsit eget billede, hvis man skal argumentere som du gør her..

Forstår godt hvad du mener, men synes bare ikke helt den holder smiley

• #5   27. feb 2010 ovenpå-manden!! : og hvordan ved du at jeg ikke har tilladelse til de to billeder der står på hjemmesiden? Det har jeg faktisk!

et screenshot eller et billed af et andet billed kan overhovdet ikke sammenlignes med at at selv sidde og lave en tegning. det første er jo bare en kopiering, og det ville stadig være ulovligt at kalde det sit eget.
    Det er noget andet at ved egen tilvirkning at skabe et nyt billed udfra en inspirationskilde. Prøv selv at læser ophavrettighedsloven.

• #6   27. feb 2010 årgh ja, det er simpelthen så træls når folk lige syntes de skal 'låne' andres ting! har selv prøvet det.. men inde på minstald, er der virkelig mange der tager billeder her inde fra. så ser i nogen med jeres billeder, og de ikke har tilladelse på dem, så skriv, så fikser jeg det, er nemlig selv der inde.

Kommentér på:
lad dog mine billeder være!

Annonce