{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forskel på efterskole og kost skole?
  • #1   27. apr 2010 Kostskole er det ord man bruger når man vil pine sine børn og efterskole er det ord man bruger når man bare vil have dem ud af huset, og de ikke er gamle nok til at flytte hjemmefra - ej, jeg tror at den enste forskel er at der er kostskoler på alle klassetrin, mens efterskoler mest er fra 8. klasse og op.

• #2   27. apr 2010 oki. jeg skal i 7. klasse næste skole år. jeg kan ikke gå på normal folkeskole, da jeg ér et "problem barn" - men jeg kan først komme på efterskole i 8. klasse nemlig, men jeg vil stadig hjemmefra. men så det passer ikke at på kost skole at man bliver pinet osv?/;

• #3   27. apr 2010 Nej, det er bare en underlig film-myte. Jeg kender mange der har været på kostskole og efterskole som har været rigtig glade for det, fordi der er et meget større fælleskab end på almindelige skoler.

• #4   27. apr 2010 det kan godt være jeg lyder meget uklog:D
    - men man bor på en kost skole og alt er storset som på en efterskole, forskellen er bare at man kan gå der tidligere end 8 klasse?:D

• #5   27. apr 2010 Jeg kopierer lige mine svar fra din anden tråd her ind:

Skrevet: 27-04-2010 18:30:43

Efterskole er IKKE samme princip som en folkeskole/kostskole. Vores forstander har udybet det. Dog er det så længe siden at jeg ikke kan huske ordene.

Efterskoler og Friskoler kører efter samme principper.
    Efterskolerne giver: Folkelig oplysning, livs oplysning og noget med politisk (jeg har helt ærligt glemt det sidste ord, men det var ikke oplysning for den var der kun to af)

Folkeskole/kostskole giver kun: Folkelig oplysning og den der med politisk.
    Ret mig hvis jeg har lavet en lille fejl

Det gør hele forskellen OG den er ikke lille. En efterskole er ikke det samme som en kostskole. Det gør mig også helt muggen, næsten fornærmet og kan tænke mange underlige og til dels grimme ting når folk mener at en friskole er det samme som en privatskole (eller for den sags skyld en folkeskole), for der ER en forskel.

Lang smøre ja, og ikke surt ment - det er bare ikke det samme

Skrevet: 27-04-2010 18:40:53

Tilføjelse som jeg glemte:

Fri- og efterskole principperne - faktisk alle tre - er bygget over Grundtvig-Koldske meninger/tanker om skoler. Derfor bliver der snakket om Grundtvig-Koldske skoler, som decideret går op i det. Andre efterskoler (som min) er bygget op om det, men bliver til dagligt nævnt som en kristen efterskole. Men Livs oplysning gør det til en efterskole

• #6   27. apr 2010 Jeg skal faktisk på kostskole efter sommerferien, først troede jeg det var, ja som der er blevet sagt et sted hvor de piner en. Men da jeg kom ned på skolen blev jeg MEGET posetivt overrasket, de var mega søde og der var en rigtig god stemning smiley

Kommentér på:
forskel på efterskole og kost skole?

Annonce