{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.448 visninger | Oprettet:

Mine forældre vil dræbe vores nyfødte {{forumTopicSubject}}

killinger...

vi har 3 hun katte som alle er gravide. Tiggi fødte fire i Tirsdags. Og så har vores anden hun kat født 5 i dag.
Samt er vores tredje hun kat også gravid og skal snart føde.
Jeg er blevet så træt af at mine forældre ikke kan tage sig sammen til få stesiliseret vores katte. Hver gang der kommer nogle nye tager de dem bare og dræber dem. Og vi har intet at sige!

I dag har jeg så ikke fortalt den hvide havde født, for var bange for at de ville tage dem. De er snart 9 timer gamle..

Hvad kan jeg gøre for at de små nyfødte kattekillinger ikke skal dø? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine forældre vil dræbe vores nyfødte
  • #1   15. maj 2010 Da det er nat nu vil de først blive dræbt i morgen formiddag ):

  • #2   15. maj 2010 Tilbyde at sætte dem til salg på dba.dk og Kattegalleri når den tid kommer. Mind dem om at DE ikke tog ansvar ved at få steriliseret kattene, altså må DE også tage ansvar for de killinger der kommer. Man slår da heller ikke babyer ihjel fordi de ikke var planlagte?

  • #4   15. maj 2010 Ring til kattens værn!! Det er dyremishandling at tage killingerne, når de er så gamle - de skal tages med det samme. Kattemor har styr på, hvor hendes killinger er...

  • #5   15. maj 2010 Problemet er at de ikke vil ha 15 små kattekillinger rendende ude i gården til sommer..vi kan godt få dem solgt til den tid. Hvad kan kattens værn gøre?

  • #6   15. maj 2010 Uansvarligt af dine forældre! De har ansvaret for de små katte også må de også tage en tur til doktor dyr hvis de så inderligt ikke vil have killinger! kattemoren bruger jo mange krafter på at være gravid smiley

  • #7   15. maj 2010 Øv da en indstilling dine forældre har smiley meget uansvarlig adfærd.. kan godt forstå du er ked af det..

  • #8   15. maj 2010 Charlotte: Enig...giv dem p-piller

    Og så synes jeg du skal fortælle dine forældre om killingerne, den er jo dem der bestemmer og jo længere tid der går jo mere synd er det for killingerne. Hvis dine forældre vil aflive dem, ja så det bedst de bliver taget med det samme.

    Man skal som barn/ung snakke med sine forældre om det og om hvordan det påvirker dig, ikke skjule det. Jeg afliver også uønskede killinger, bare ved dyrlægen og det sker kun hvis det går galt med p-pillen, det så ikke sket i 5 år, men det fordi mine er i familie og chancen for misfostre så er stor, derfor aflives de.

    Det ikke altid nemt at holde styr på gårdkatte, men man bør gøre hvad man kan.


  • #9   15. maj 2010 så tager du alle 3 hun katte, og deres killinger, kører dem til dyrlægen, og får hele flokken aflivet!


    Er man ikke ansvarlig nok til at få sine katte steriliseret, ikke ansvarlig til at give dem p-piller...
    Så skal man slet ikke have katte!

    Forklar dyrlægen det, og han/hun har ingen betænkning med at aflive dem.

    Tag regningen med hjem til dine forældre og lad dem betale!


  • #10   15. maj 2010 det er ikke forbudt selv at aflive killinger og hundehvalpe sålænge de er under en uge gange.

  • #11   15. maj 2010 Hej som sagt ring til kattens værn, hvis du er tamme og div, så henter de dem gerne når du er 8 el. 12 uger...

  • #12   15. maj 2010 ej hvor grusomt især når de bliver ved med at få...utroligt de så har valgt at få hunkatte... enten kunne de have valgt hankatte der med 100% garenti ingen killinger får selv, eller få dem stereliceret...vil godt give ret i det er dyrt med 3 katte, men så må man lade være med at have så mange, man kan nok også få rabat når man komme med alle 3 på en gang.

    prøv evt. at vi dine forældre indlæget her så de kan se hvordan holdningen er til deres syge ideer.

    p-piller kan være en god ting, men mht. gårdkatte som tit løber væk ved jeg ikke hvor godt det er.


  • #13   15. maj 2010 Ring til Kattens Værn og forklar dem situationen. De har mulighed for at komme og hente både mødre og killinger. Det lyder ikke som om det ville gøre så meget, hvis I ingen katte havde smiley

  • vibe a
    vibe a Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Emner: 10 Svar: 65
    #14   15. maj 2010 ÅÅÅh et problem jeg selv kender fra min barndom. Min mor gjorde det samme engang. Hun katten fik også p-piller men det er ikke let at styre, og det resulterede faktisk i et dobbelt kuld indeni kattens mave, og hun måtte aflives. Så det kan godt gå galt med de p-piller, men de er dog et forsøg værd, hellere det end at drukne killingerne..Hadede det..puha. Idag tager hun heldigvis selv afstand fra hjeem aflivning og har fået hunkatten steraliseret og hankatten kastreret. Har du talt med dine forældre om det? Hvordan du får det når det sker og hvor meget det betyder for dig? Måske kan det hjælpe at de ved hvor ubehageligt det er for dig?

  • #15   15. maj 2010 nina E de har dem nok kun for at holde musene væk smiley

  • #16   15. maj 2010 Man får rabat når man kommer med 3 katte, det er absolut ikke dyrt at få gjort! Oftest har dyrlægen en dag hvor de kastrerer/steriliserer hunde/katte og så får man det oftest til halv pris!

  • #17   15. maj 2010 helt ærligt, så synes jeg i skal komme af med alle jeres katte, ikke dræbe dem, men sælge dem elelr aflevere dem hos nogen oghvad der nu ellers er af muligheder, også jeres 3 hunkatte, for vil man ikke ta ansvar, skal man ikke have dem!

  • #18   15. maj 2010 Det var dog grusomt! Men altså, det er mega dyrt at få steriliseret sin kat, men jeg synes du skal foreslå dem at gi dem p-piller. Vi har en hunkat som også fik killinger for to år siden, og hun er den eneste af vores hunkatte der ikke er steriliseret. Så begyndte vi at give hende p-piller og siden har hun ikke fået killinger.
    Men ellers så prøv at overbevise dem om at i godt kan komme af med dem. For to år siden havde vi to hunkatte der fik killinger og de fik 5 hver så til sidst havde vi altså 10 killinger + de 7 andre katte vi har til at rende rundt. Vi satte så killingerne til salg da de var gamle nok, men vi regnede ikke med at få dem solgt, højst nogle stykker af dem, men de blev alle sammen solgt bortset fra de to vi havde bestemt at vi ville beholde, og de blev endda solgt ret hurtigt. Held og lykke med det


  • #19   15. maj 2010 Syntes du skal tage en snak med dine forældre. om du ikke syntes det er ok. Nu skriver du dræber killingerne, altså vil håbe de afliver dem humant, ellers kan du kontakte dyrenes beskyttelse (eller true dine forældre med dette) Man må altså ikke drukne killinger mere! som nogle gjorde en gang.
    Da dette er dyreplageri. Men som med en høne, tror jeg nu nok, man må skille hoved fra kroppen. Det lider de ikke ved.

    Vil også sige som minimum må de anskaffe sig P-piller eller betale hvad det koster, hvis de vil have hun katte.
    Syntes det billigt sluppet, folk bare kun har hankatte, og ikke får disse kastereret, syntes jeg også er meget forkert. Skal man ikke avle på sine katte, må man kastrere eller steralisere dem. kattene er ikke kun på din grund ligesom en hund.

    Syntes hvis de ikke vil lytte, så sig det som det er, du syntes i skal forærer kattene væk evt. til kattens værn. eller dyrenes beskyttelse, de skal nok finde hjem til killingerne.

    Ærgeligt for dig dine forældre ikke er deres ansvar bevist.


  • #21   15. maj 2010
    Hvis dine forældre ikke vil have killininger rendende kan de bare lære at sterilisere de stakkels dyr smiley


  • #22   15. maj 2010 hvis man ikke vil have killinger, men heller ikke vil betale for at sterilisere kattene eller købe p-piller, så skal man ikke have katte, og sådan er det jo bare.

  • #23   15. maj 2010 aflever dem dog til et katteinternat, der skal nok være nogle mennesker der værdsætter en hunkat og hendes killinger. Desuden så prøv at oprette en annonce inde på kattegalleri, der er nok nogen der vil hjælpe er jeg sikker på.

    Virkelig sørgeligt at dine forældre ikke vil tage det ansvar der følger.
    Få p-piller til dem, det koster ca 150-200kr for et helt år.


Kommentér på:
Mine forældre vil dræbe vores nyfødte

Annonce