414 visninger
|
Oprettet:
ang at anskaffe sig en hund {{forumTopicSubject}}
Ja jeg fik at vide at når vi flyttede ned til jorden måtte jeg få en hund.
Nu flytter vi i hus, med have og det hele her til august, men nej nej så må jeg ikk alligevel.
De er bange for de kommer til at hænge på den.
Jeg er dog indstillet på at passe den, og alt det hele og ved godt hvad det indebære og anskaffe en hund.
Men hvordan forklare man sine forældre at det ?
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.159
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 78 Heste: 3 Emner: 170 Svar: 1.056
En hund skal man virkelig ønske sig, da man jo skal have barnepige bare man er hjemmefra over 8 timer:-)
Så kan godt forstå dem.
Sorry....
Du kan jo få dig en hund når du flytter for dig selv.
Held og lykke...
mar 2009
Følger: 98 Følgere: 103 Heste: 6 Emner: 531 Svar: 1.756
Hunden og dine forældrer skal også leve sammen + plus at de skal være så meget med på idéen, at de bliver en del af træningen, så du (går ud fra det er dig der skal træne den) bliver lederen, den bliver nr. 2, og dine forældrer ligger længere nede i rangorden.
Vi har en hund nu. Ikke at hun gør noget, men hun ignorere alle andre end mig, og når jeg ikke er det, er det hende der bestemmer.
Det er et stort problem, for hvis hun stikker af, kommet hun ikke når de kalder, først når hun har lyst.
Og det er fordi de ikke har været en del af træningen og fordi de har været ligeglad med hvad jeg har sagt til dem, omkring hvordan de skal være over for hunden.
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.420
Og min mor vil gerne selv have en hund, bare hun ikke skal passe den altså gå med den osv. men det er jo det jeg gerne vil selv.
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.159
mar 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 56 Svar: 644
self skulle de ikke have lovet dig den hund til at starte med men sket er sket og du må være tålmodig
feb 2007
Desuden skal den til hundetræning også.
Jeg går i forvejen 3-5 km hver dag fordi jeg finder det hyggeligt, enten selv eller med veninde eller familie, så disse gåture er intet problem.
°º•¤ Team DeCoyit! Aladar, Rufus, & Tania! ¤•º° I - det var et godt tip du kom med omkring hele familien skal med ind over træningen, tak
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
1 time er ikke MINDST - men den skal have lov til at tisse af, og gerne også skide hvis den trænger til det.
Nogen gange tager det kun vores hun 5 min at pisse helt af og skide, også er det bare hjem igen
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Hvis du virkelig gerne vil have en hund, så syntes jeg måske i finde en voksen hund. så når du engang flytter hjemmefra, så er hunden ikke i sin bedste alder og kræver en hel masse, men mere på vej på pension.
Så din mor kan styre den og ikke behøver de helt vilde gå ture til den tid.
Jeg var også vild for at få en hund, nu har jeg huset, og må indrømme, jeg har faktisk ikke længere tiden til den. for jeg vil med til fest når kollegaerne fester, og er ikke int. i at skulle være hjemme lk senest 16 hver dag. men nyder jeg frit kan vælge. problemerne hvis man skal ud og rejse. som der bliver sagt, ikke nok hunden lystre dig, hvis i en familie, hvis du virkelig brænder for dette må du jo vise det. Spar penge sammen. undersøg hvad det koster i foder (ikke billigt flere af mine kollegaer med 1-3 hunde bruger hurtigt over 1000kr om måneden på foder og loppemiddel. Så der dyrlæge forsikring ved siden af. hundetræning koster også noget, hvilket jeg mener er vigtigt at gå til, hvis man vil have hund. Det koster også og man skal kunne komme dertil og fra med hunden.
Så det koster en del penge, det kræver en hel masse, men hunde er dejlige, så har du virkelig besluttet dig, så det bare at regne på det, og begynde at sparer op. Syntes det fair nok dine forældre har revurderet hvad de sagt til dig, hvis de ikke magter det.
mar 2009
Følger: 98 Følgere: 103 Heste: 6 Emner: 531 Svar: 1.756
Men håber det lykkedes for dig, at få en god hund.
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 78 Heste: 3 Emner: 170 Svar: 1.056
Den skal motioneres, lege med andre hunde og være social med andre mennesker, trænes osv.
Ellers er det møg synd.
Min er ude flere timer dagligt, både løs og i snor.
feb 2007
tina C - TAK endelig et svar der kan bruges
dec 2008
Mange hunde vil lege, men der er også mange der IKKE vil lege men bare vil hygge med at snuse lidt også er det det.
Han har hele tiden kontakt til hunde da folk bare kommer hen til haven og hilser på ham, ellers lukker vi ham lige ud så han kan sige hej
Han har også kontakt til mennesker hele tiden.
At hunde SKAL gå til hundetræning er noget fis .. Anton har aldrig været i træning - netop fordi vi har ikke været bestemt og holdt det ved lige osv, han lærer det bare også kan han det resten af livet ud. Det synes JEG er vigtigt, at du selv leger med hunden og laver disse ting for SJOV -fordi så synes hunden det er sjovt og vil altid huske det = fordi det er sjovt.
Anton er i alt ude ca. 10 timer om dagen. Kommer an på hvad han er i humør til.
feb 2007
jun 2007
Følger: 116 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 191 Svar: 916
Hvis du er fuldstændig klar over hvad det indebærer at have hund, så fortæl dine forældre, at en hund er noget du virkelig gerne vil have, om så du selv skal betale
Håber ik du tager halvdelen af de der svar seriøst, for det er da godt nok flabet at bedømme dig udfra 4 linjer du har skrevet som indlæg
dec 2008
Men find en ung hund på 2-3 år også tag den med til hunde træning et par gange imellem(ikke fast!!) også selv lave sjov med den og lære disse sit og dæk for sjov
Anton har vi haft i 12 år. Han kan godt nok ikke sitte, men altså dække osv og kaldes til og "sofa", "pude" "nej", "så det okay" kan han osv. Og har han kunnet i 10-11 år?
feb 2007
Jeg har altid været helt vilde med hunde, og var altid den på vejen der luftede alle de andres hunde da jeg var mindre osv. og også den som passede folks hunde når de var på ferie osv og vi har før haft en hund i familien også.
jun 2007
Følger: 116 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 191 Svar: 916
Og hunden dør altså ikke af at være alene hjemme! ..
og selvfølgelig går jeg da udfra at dine forældre gerne vil lukke den ud i haven og sådan når du f.eks er hos hesten
Min hun kan rende i flere timer ude i haven og kaste sig rundt, og sådan. så den får altså masse motion, selvom jeg ikke går med hende i flere timer om dagen. og den har det GODT! .
feb 2007
Hun gider bare ikke hvis det bliver sådan at hun skal gå tur med den og det, men det vil jeg jo gerne selv da jeg finder det hyggeligt.
maj 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Heste: 4 Svar: 2
dec 2008
Medmindre man self nyder at gå et par timer om dagen - så synes jeg det er en god idé .. Men alligevel. Gå med den et par 10-20 min også lad den løbe og hygge sig i haven resten af dagen.
feb 2007
man skal jo ikke have en vild hund er skal ha masser af motion osv hvis man selv er lud doven.
Og de dør bestemt ikke af at være alene hjemme når det ikke er længere tid af gangen.
dec 2008
Men det vi begge elsker er at hygge sig i haven og følge med hinanden
Dog synes jeg ikke vi kan kalde os dovne - men midt imellem ..
apr 2008
Følger: 589 Følgere: 707 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.955
feb 2007
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 19 Heste: 6 Emner: 133 Svar: 490
jeg har selv gåret til hundetræning , det er rigtig sjovt for både ejer og hund , man lære en masse mensker at kende og kan dele sine hunde viden og hundene kan løbe omkring og leje altså når ikke lige man træner
feb 2007
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.098
Er ret glad for de gider at passe den, for med arbejde og hestene ville jeg slet ikk kunne få det til at hænge sammen hvis de ikk kunne lufte ham når jeg ikk er der. En hund kræver meget tid og det kan da godt være man sidder og lover højt og helligt at man vil gå med hunden selv, men hva hvis du en dag ikk li er hjemme ? Ja så er haven jo ikk bar nok, hunden skal jo ud og gå hverdag og hvis dine forældre ikk gider gå med den ?!
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 121 Heste: 5 Emner: 163 Svar: 821
Det kræver selvfølgelig en del. og især i starten, da de skal lære at blive renlige, og man skal op om natten osv. >Men mange ser jo forskelligt på træning af sin hund og hvor lang tid enes hund skal gåes med osv.
Jeg har selv en hund, og han er lud doven. Han elsker bare at ligge og hygge og slappe af, men om igang, jeg kan godt få ham op i gear, ¨når vi træner, men han kan ikke holde til ret meget. Jeg træner kun 20 minutter med ham 3 gange i ugen ellers er han helt flad.
Og som andre har sagt væn din hund til hestene med det samme, men vis ham vejen frem, du vil få så meget glæde ud af det hvis din hund kan med hestene. Min hund kan finde på at gå med ud på ridebanen og kigge på jeg rider.
Det er dejligt at have hund, men kræver tid.
Også lad være med at anskaffe dig en stor hund hvis du ved, at du skal bo i lejelighed når du engang skal flytte hjemme fra.
Jeg har selv anskaffet mig en dobber blanding og han blir jo stor, men jeg vil hellere aldrig bo i lejelighed
ang at anskaffe sig en hund