{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
414 visninger | Oprettet:

ang at anskaffe sig en hund {{forumTopicSubject}}

Ja jeg fik at vide at når vi flyttede ned til jorden måtte jeg få en hund.

Nu flytter vi i hus, med have og det hele her til august, men nej nej så må jeg ikk alligevel.

De er bange for de kommer til at hænge på den.

Jeg er dog indstillet på at passe den, og alt det hele og ved godt hvad det indebære og anskaffe en hund.
Men hvordan forklare man sine forældre at det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang at anskaffe sig en hund
  • #1   6. jun 2010 En hund er en familie hund, derfor skal dine forældre være med på den ide.

• #3   6. jun 2010 Du flytter vel hjemmefra en dag, og eftersom man ikke må have hund i de fleste lejligheder, så kommer de jo til at hænge på den:-)
    En hund skal man virkelig ønske sig, da man jo skal have barnepige bare man er hjemmefra over 8 timer:-)
    Så kan godt forstå dem.
    Sorry....
    Du kan jo få dig en hund når du flytter for dig selv.
    Held og lykke...

• #5   6. jun 2010 Jeg vil også sige, at den evt. kommende hund, ikke kun er ''til dig''.
    Hunden og dine forældrer skal også leve sammen + plus at de skal være så meget med på idéen, at de bliver en del af træningen, så du (går ud fra det er dig der skal træne den) bliver lederen, den bliver nr. 2, og dine forældrer ligger længere nede i rangorden.

Vi har en hund nu. Ikke at hun gør noget, men hun ignorere alle andre end mig, og når jeg ikke er det, er det hende der bestemmer.
    Det er et stort problem, for hvis hun stikker af, kommet hun ikke når de kalder, først når hun har lyst.
    Og det er fordi de ikke har været en del af træningen og fordi de har været ligeglad med hvad jeg har sagt til dem, omkring hvordan de skal være over for hunden.

• #6   6. jun 2010 Jeg skal ikke flytte hjemmefra foreløbigt, og den skal med ud til hesten.

Og min mor vil gerne selv have en hund, bare hun ikke skal passe den altså gå med den osv. men det er jo det jeg gerne vil selv.

• #7   6. jun 2010 Du vil ikke gå med den, HVER DAG MINDST 1time. & en hund for ikke nok ud af at være ude ved en hest i nogle timer, så skal den samtidig ud og gå...

• #8   6. jun 2010 vent med hunden til du er flyttet hjemmefra og ved hvad du har af plads osv det ville jo være synd at putte en hund der er vant til at løbe frit og have plads ind i en lille lejlighed........

self skulle de ikke have lovet dig den hund til at starte med men sket er sket og du må være tålmodig smiley

• #9   6. jun 2010 selvfølgelig skal den ud og gå udover at være med ved hesten,
    Desuden skal den til hundetræning også.

Jeg går i forvejen 3-5 km hver dag fordi jeg finder det hyggeligt, enten selv eller med veninde eller familie, så disse gåture er intet problem.

°º•¤ Team DeCoyit! Aladar, Rufus, & Tania! ¤•º° I - det var et godt tip du kom med omkring hele familien skal med ind over træningen, tak smiley

• #10   6. jun 2010 Kohesten - jeg går da kun med min hund i 10-20 min? smiley

1 time er ikke MINDST - men den skal have lov til at tisse af, og gerne også skide hvis den trænger til det.

Nogen gange tager det kun vores hun 5 min at pisse helt af og skide, også er det bare hjem igen smiley så har han jo haven han kan tisse i hvis han skal.

• #11   6. jun 2010 Syntes de andre kommer med mange rigtig gode argumenter.
    Hvis du virkelig gerne vil have en hund, så syntes jeg måske i finde en voksen hund. så når du engang flytter hjemmefra, så er hunden ikke i sin bedste alder og kræver en hel masse, men mere på vej på pension.
    Så din mor kan styre den og ikke behøver de helt vilde gå ture til den tid.

Jeg var også vild for at få en hund, nu har jeg huset, og må indrømme, jeg har faktisk ikke længere tiden til den. for jeg vil med til fest når kollegaerne fester, og er ikke int. i at skulle være hjemme lk senest 16 hver dag. men nyder jeg frit kan vælge. problemerne hvis man skal ud og rejse. som der bliver sagt, ikke nok hunden lystre dig, hvis i en familie, hvis du virkelig brænder for dette må du jo vise det. Spar penge sammen. undersøg hvad det koster i foder (ikke billigt flere af mine kollegaer med 1-3 hunde bruger hurtigt over 1000kr om måneden på foder og loppemiddel. Så der dyrlæge forsikring ved siden af. hundetræning koster også noget, hvilket jeg mener er vigtigt at gå til, hvis man vil have hund. Det koster også og man skal kunne komme dertil og fra med hunden.

Så det koster en del penge, det kræver en hel masse, men hunde er dejlige, så har du virkelig besluttet dig, så det bare at regne på det, og begynde at sparer op. Syntes det fair nok dine forældre har revurderet hvad de sagt til dig, hvis de ikke magter det.

• #12   6. jun 2010 Det var så lidt. smiley Så bare sørg for en gang i mellem at giv dem godbidderne og kommandoen, for nogle hunde udnytter at være højt i rangorden og bliver grove.

Men håber det lykkedes for dig, at få en god hund.

• #13   6. jun 2010 Drømmepigen : En hund skal da ikke kun tisse og lave.
    Den skal motioneres, lege med andre hunde og være social med andre mennesker, trænes osv.
    Ellers er det møg synd.
    Min er ude flere timer dagligt, både løs og i snor.

• #14   6. jun 2010 prøver lige en gang til. Jeg skal ikke flytte hjemmefra før om pikke lang tid, og de steder der er mulighed for mig og bo når jeg skal er husdyr tilladt.

tina C - TAK endelig et svar der kan bruges smiley

• #15   6. jun 2010 Jo, men nu går vores hund jo ikke løs i snoren - det MÅ vi ikke her, det er også derfor at det er vigtigt man har en okay stor have til en hvis størrelse for hunden så den kan løbe frit uden den hele tiden skal kaldes på, for UPS, så render den lige derhen og derhen og derhen, også kan man ikke også selv have tid for sig selv, fordi den SÅ mange timer om dagen skal have lov til at motionere sig. Min hund synes det er sjovere i haven at kunne rende rundt og igennem husen også ud i haven igen osv fordi at den ikke skal kaldes på hver halve minut .. smiley

Mange hunde vil lege, men der er også mange der IKKE vil lege men bare vil hygge med at snuse lidt også er det det.

Han har hele tiden kontakt til hunde da folk bare kommer hen til haven og hilser på ham, ellers lukker vi ham lige ud så han kan sige hej smiley

Han har også kontakt til mennesker hele tiden.

At hunde SKAL gå til hundetræning er noget fis .. Anton har aldrig været i træning - netop fordi vi har ikke været bestemt og holdt det ved lige osv, han lærer det bare også kan han det resten af livet ud. Det synes JEG er vigtigt, at du selv leger med hunden og laver disse ting for SJOV -fordi så synes hunden det er sjovt og vil altid huske det = fordi det er sjovt.

Anton er i alt ude ca. 10 timer om dagen. Kommer an på hvad han er i humør til.

• #16   6. jun 2010 Linda B. . er enig med dig, de skal ud og opleve en masse hver dag, og udfordres fysisk og mentalt

• #17   6. jun 2010 hm. syntes det mærkelig at folk allerede på forhånd, uden at kende dig, eller noget som helst, gå ud fra at du ikke kan finde ud af at passe en hund ordenlig? . Sikke noget pjat! .

Hvis du er fuldstændig klar over hvad det indebærer at have hund, så fortæl dine forældre, at en hund er noget du virkelig gerne vil have, om så du selv skal betale smiley hehe..
    Håber ik du tager halvdelen af de der svar seriøst, for det er da godt nok flabet at bedømme dig udfra 4 linjer du har skrevet som indlæg smiley held og lykke

• #18   6. jun 2010 Trine, mange ting forandrer sig, ISÆR med lejligheder. Flere huse og lejligheder der måtte have dyr for et år siden og havde det fra begyndelsen er ikke tilladt nu. Flere tilladelser forsvinder.

Men find en ung hund på 2-3 år også tag den med til hunde træning et par gange imellem(ikke fast!!) også selv lave sjov med den og lære disse sit og dæk for sjov smiley

Anton har vi haft i 12 år. Han kan godt nok ikke sitte, men altså dække osv og kaldes til og "sofa", "pude" "nej", "så det okay" kan han osv. Og har han kunnet i 10-11 år? smiley og han synes det er sjovt, og blærer sig lidt foran mennesker, med at gøre det lynhurtig, for han er bare DYGTIG smiley

• #19   6. jun 2010 Team Eberlein<3 . ja du har ret. smiley Sortere også grundigt i svarende.

Jeg har altid været helt vilde med hunde, og var altid den på vejen der luftede alle de andres hunde da jeg var mindre osv. og også den som passede folks hunde når de var på ferie osv og vi har før haft en hund i familien også.

• #20   6. jun 2010 smiley hehe, jamen så det jo slet intet problem.
    Og hunden dør altså ikke af at være alene hjemme! ..
    og selvfølgelig går jeg da udfra at dine forældre gerne vil lukke den ud i haven og sådan når du f.eks er hos hesten smiley . min mor gader heller ik have hund, så købte jeg en blandings hvalp, og nu elsker hun den smiley hehe.. så, ja.. intet problem.
    Min hun kan rende i flere timer ude i haven og kaste sig rundt, og sådan. så den får altså masse motion, selvom jeg ikke går med hende i flere timer om dagen. og den har det GODT! . smiley

• #21   6. jun 2010 Selvfølgelig kan ens forældre ikke undgå at blive vilde med den smiley
    Hun gider bare ikke hvis det bliver sådan at hun skal gå tur med den og det, men det vil jeg jo gerne selv da jeg finder det hyggeligt.

• #22   6. jun 2010 vil vove at påstå at man bare finder en hund der passer til ens behov , en lille hund kræver ofte ikke så meget som en stor , og det med at være alene hjemme, det er der sgu mange hunde der er vant til og er okay med , så alt det der med at der ikke var byture mere osv , bullshit , da min x og jeg boede sammen havde vi hund samtidig med vi begge havde fuldtidsjob og jeg har hest og vi gik stadig i byen i weekenden , så det kan sagtens lade sig gøre ! uden at hunden bliver ødelagt af det

• #23   6. jun 2010 Team Erbelin - netop, jeg forstår ikke meningen at gå i 1-2 timer om dagen med ens hund når du kan lukke den ud i haven også kan den løbe og springe og være mærkelig og råhygge sig, og når du ikke nyder at gå så lange ture altid + at du ikke hele tiden skal kalde på hunden.

Medmindre man self nyder at gå et par timer om dagen - så synes jeg det er en god idé .. Men alligevel. Gå med den et par 10-20 min også lad den løbe og hygge sig i haven resten af dagen.

• #24   6. jun 2010 man skal self finde en hund der passer til den person man er smiley

man skal jo ikke have en vild hund er skal ha masser af motion osv hvis man selv er lud doven.

Og de dør bestemt ikke af at være alene hjemme når det ikke er længere tid af gangen.

• #25   6. jun 2010 Trine - det er også rigtigt smiley Anton NYDER lange timers gåture - det gør vi så ikke altid. Det sker 1-2 gange om året måske..

Men det vi begge elsker er at hygge sig i haven og følge med hinanden smiley

Dog synes jeg ikke vi kan kalde os dovne - men midt imellem .. smiley

• #26   6. jun 2010 nu bor jeg selv på 35 sølle kvadratmeter med min kæreste og 2 hunde. Det er ret svært at koordinere det hele, så tænkt dig om smiley

• #27   6. jun 2010 hihi en mellemting smiley

• #28   6. jun 2010 Angåndene hvor lang tid de skal luftes så er det jo lidt forskæligt , for ikke alle hunde er ens , jeg har fks , en blanding mellem en DALMATINERE og en hel masse ander hunde , han skal ham mega meget motion da dalmatinern er en løbe hund .Jeg han lært ham at løbe lige ved siden af hesten på højer side løs og i snør og det elsker han
    jeg har selv gåret til hundetræning , det er rigtig sjovt for både ejer og hund , man lære en masse mensker at kende og kan dele sine hunde viden og hundene kan løbe omkring og leje altså når ikke lige man træner smiley Men håber at du får dig en lille vuffer , de er for skønne ;D

• #30   6. jun 2010 tak for de gode svar her til sidst smiley

• #32   6. jun 2010 Nu bor jeg stadig hjemme og har selv min egen hund, mens mine forældre også har en.
    Er ret glad for de gider at passe den, for med arbejde og hestene ville jeg slet ikk kunne få det til at hænge sammen hvis de ikk kunne lufte ham når jeg ikk er der. En hund kræver meget tid og det kan da godt være man sidder og lover højt og helligt at man vil gå med hunden selv, men hva hvis du en dag ikk li er hjemme ? Ja så er haven jo ikk bar nok, hunden skal jo ud og gå hverdag og hvis dine forældre ikk gider gå med den ?!

• #33   6. jun 2010 Få dig en hund .
    Det kræver selvfølgelig en del. og især i starten, da de skal lære at blive renlige, og man skal op om natten osv. >Men mange ser jo forskelligt på træning af sin hund og hvor lang tid enes hund skal gåes med osv.

Jeg har selv en hund, og han er lud doven. Han elsker bare at ligge og hygge og slappe af, men om igang, jeg kan godt få ham op i gear, ¨når vi træner, men han kan ikke holde til ret meget. Jeg træner kun 20 minutter med ham 3 gange i ugen ellers er han helt flad.
    Og som andre har sagt væn din hund til hestene med det samme, men vis ham vejen frem, du vil få så meget glæde ud af det hvis din hund kan med hestene. Min hund kan finde på at gå med ud på ridebanen og kigge på jeg rider.

Det er dejligt at have hund, men kræver tid.
    Også lad være med at anskaffe dig en stor hund hvis du ved, at du skal bo i lejelighed når du engang skal flytte hjemme fra.
    Jeg har selv anskaffet mig en dobber blanding og han blir jo stor, men jeg vil hellere aldrig bo i lejelighed

Kommentér på:
ang at anskaffe sig en hund

Annonce