{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

demo imod den nye hundelov {{forumTopicSubject}}

kopiret fra kattegalleri!!

Der er arrangeret demostration imod den nye hundelov Torsdag d 1 Juli 2010 kl 16 på Rådhuspladsen.

Inden der er nogen som hidser sig op, og begynder med at den lov er ok osv, osv. Vil jeg lige påpege at der er mange problemer med den nye lov. Det er ikke kun de 13 racer som er på listen som bliver berørt, men mange mange blandings hunde vil også blive berørt da der er indført omvendt bevisbyrde, dvs at ejerne skal bevise at hunden ikke indeholder en af de 13 racer. Da der findes 800 hunderacer er det en umulig opgave at bevise 100% at en blandingshund ikke indeholder en af racerne, en DNA test er ubrugelig i dette sammenhæng, da man skal vide præcis hvad man tester efter.

Kan man som ejer ikke bevise hvad hunden er en blanding af vil den bliver forlangt aflivet som også dyrenesværn/beskyttelse protesterer imod, da de jo sidder inde med mange mange blandingshunde som de ikke kender herkomsten på.

Hvalpe født efter 1 Juli hvor loven træder ikraft skal aflives, som mange jo ved så går hunde drægtig i mere end en månede så indkørelsen af denne lov er grotesk, da mange nu skal aflive hele kuld.

Citat fra formanden i Dyreværnet " En sort, sort dag for Danmark og for de mange gode familiehunde, der må lade livet, fordi de ikke har papirer, der beviser, at de ikke er farlige kamphunde. Jeg græder for de hunde, vi på internaterne nu tvinges til at aflive - blandingshunde, som vi ikke kender oprindelsen af, og som derfor ikke må overdrages, men skal aflives - bare for en sikkerheds skyld. Skam dig, justitsminister Lars Barfoed.
Mvh Sanne Rosbøg, formand i Dyreværnet

Dyrlægerne siger stop: Problemet med farlige hunde findes hos ejeren
(link fjernet)

Den Danske Dyrlægeforenings foretræde for Folketingets Retsudvalg
http://www.ft.dk/samling/20091/lovforslag/l163/bilag/19/830786/index.htm

Dyrlægerne vil ikke udpege muskelhundene
(link fjernet)

Dyrenes-beskyttese

(link fjernet)

(link fjernet)

Og så vil jeg lige sige at alle eksperterne var imod et forbud, der er ikke så meget at diskuterer. Man burde istedet have indført samme model som i Skotland hvor ejerne bliver holdt ansvarlig og det er uanset race.

Dette er ikke en tråd som er ment til diskution, er man for et forbud fint, er man imod, så har man mulighed for at vise sin utilfredshed d 1 Juli på rådhuspladsen hvor partiformand for FOKUS Christian H Hansen kommer og holder tale. Partiet FOKUS er også imod et forbud.

Mennesket elsker blomsterne, og plukker dem. Mennesket elsker træerne, og fælder dem. Mennesket elsker naturen, og ødelægger den. Mennesket elsker dyrene, og udrydder dem. Mennesket elsker hunde, og afliver dem. Mor "Derfor bliver jeg så bange, når du siger til mig, at du elsker mig"

Det der også er bekymrende er at hvis de kan jappe denne lov igennem som de har gjort, så kunne man mistænke og frygte at de gør det samme med kattebekendtgørelsen, det er ikke utænkeligt at de gør det, da de ikke læser hvad fagfolk og eksperter har at sige :o(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  demo imod den nye hundelov
  • #1   14. jun 2010 Kender selv en amstaff. Og den er noget af det sødeste smiley

  • #2   14. jun 2010 er så meget imod den lov!
    ham lars barfoed, kunne da lige vende den om.
    ved godt det ikke er pænt at skrive, men hvad er det for en dårlig lov.


  • #3   14. jun 2010 Kunne ikke være mere enig Karina. Avl ligge nu en gang meget dybt i ALLE hunderacer, det kan man ikke lukke øjnene for.

  • #4   14. jun 2010 men det kunne lige så godt være en golden retriver eller en labrador der bed (o:
    hvor er listen over de hunde der bliver forbudt.


  • #5   14. jun 2010 Disse hunde er i farezonen

    Disse hunderacer kan blive omfattet af et forbud i Danmark:

    - Pitbull terrier
    - Fila brasileiro
    - Dogo argentino
    - Amerikansk staffordshire terrier
    - Tosa inu
    - Boerboel
    - Kangal
    - Centralasiatisk ovtcharka
    - Kaukasisk ovtcharka
    - Sydrussisk ovtcharka
    - Tornjak
    - Sarplaninac
    - Staffordshire bull terrier
    - Amerikansk bulldog

    Kilde jp.dk


  • #6   14. jun 2010 I min familie har vi en hanhund på 4, og han er skøn.
    verdens bedste vagthund.


  • #7   14. jun 2010 mariA.
    ja og shvis det var de hunde der bed, så var de også på listen, men der er jo en grund til de ikke er det..


  • #8   14. jun 2010 Jeg starter lige med at dukke hovedet for de rådne æg og tomater, der lige om 2 sekunder kommer flyvende mod mig... smiley

    Jeg er nemlig en af dem, som synes, den nye hundelov er OK. Der har længe været behov for at blive gjort noget angående de "farlige" racer (muskelhunde eller kamphunde, eller hvad man nu vælger at kalde dem), for der er vist ingen, som kan nægte, at de rent faktisk udgør et problem.

    Jeg har fuld forståelse for, at disse hunde fungerer hos nogle som kærlige og velopdragne familiemedlemmer, og at disse mennesker derfor er rigtig kede af den nye lov. Det gør ALTID ondt, når nogen lægger restriktioner på et "familiemedlem" eller måske oven i købet kræver hunden aflivet, for man elsker jo sin hund, uanset om det er en chihuahua eller en pittbull. Det ville være dybt unaturligt, hvis disse mennesker bare trak på skuldrene, gennede hunden ud i bilen og kørte direkte til dyrlægen for at få den aflivet.

    Men faktum er, at disse hunderacer udgør en fare for både mennesker og andre dyr i vores samfund. Hvad årsagen til dette er - om det udelukkende er et spørgsmål om korrekt træning og håndtering, eller om der er gener og naturligt temperament med i det - kan vi helt sikkert diskutere fra nu af og til dommedag uden at nå til enighed, men det ændrer dog ikke ved, at problemet er der, og at nogen er nødt til at gøre noget ved det!! Ellers vil alt for mange uskyldige dyr og mennesker komme til skade eller i værste fald måske endda blive dræbt... og det er bestemt heller ikke rimeligt.

    Derfor er et forbud mod hundene, som jeg ser det, umiddelbart den eneste holdbare løsning... selv om det er synd for en stor gruppe af de hundeejere, som rammes af den nye lov.


  • #9   14. jun 2010 men dem som er der, skal jo ikke aflives. jeg er dybt uenig i hvad du siger, og skriver - og vil endda slet ikke høre på det.
    - pittbull er ulovlig i dk.
    Som jeg har forstået det, så får de hunde lov, som er levende - lov til at leve livet færdigt. Men det handler i bund og grund om hvem der er i enden af snoren, tror jeg.
    At i er imod det, viser også bare at i ikke har forstand på de her hunde.
    VIlle hellere have en Amerikansk Bulldog, end noget så almindeligt som en labrador, men det er bare min mening.
    Og ja, de er sku nogle dræber maskiner - men som om at politiet render rundt til alle husstande og kræver nyfødte aflivet.
    Ham Justitsministeren har da ikke brikkerne og flytte med.
    En god idé ville måske være at give dem mundkurv på.


  • #10   14. jun 2010 Det mest sindsyge lov længe!
    Uanset hvad ville jeg ALDRIG ALDRIG aflive min hund pga. af den lov. Om så Dobermann blev forbidt, ville jeg aldrig aldrig aldrig tænke på den lov.. Så må de smide mig ud af landet (;
    Og det med blandings hvalpene er MENNESKERNES SKYLD!

    Mennesket elsker blomsterne, og plukker dem. Mennesket elsker træerne, og fælder dem. Mennesket elsker naturen, og ødelægger den. Mennesket elsker dyrene, og udrydder dem. Mennesket elsker hunde, og afliver dem. Mor "Derfor bliver jeg så bange, når du siger til mig, at du elsker mig"
    ENIG ^^


  • #11   14. jun 2010
    Det er den mest uigennemtænkte lov - der står racer på der ikke har meget med kamphunde og gøre ( som ikke er avlet til dette og brugt til dette ) også mangler der fx. hunde på listen der direkte er avlet til kamp, virkelig underligt?

    Men well, nej jeg har kun gode erfaringer med de racer til gengæld så har jeg virkelig mange dårlige med labrador...
    Dem har jeg oplevet som ret agressive.

    Tja, håber de kommer på bedre tanker - i holland lavede man samme lov og opgav... I 90'erne var det rotweiler, dobberman og schæfer man var ude efter, nu er den nye potens for længer så en anden race, hvilket er pisse ærgeligt.
    Angrib manden istedet for hunden.


  • #12   14. jun 2010 "bund og grund om hvem der er i enden af snoren, tror jeg." - det jo bare synd når dem for enden af snoren ikke kan styre den. det hedder kollektiv afstraffelse.


  • #13   14. jun 2010
    En anden ting er at medierne præger også så meget.

    Man finder INGEN artikeler om at en labrador, dansk svenskgård hund eller en springer spaniel har bidt nogen i BT og ekstra bladet - det er der ingen der gider læse.
    Det enste de kan finde ud af at lave store overskrifter om er " KAMPHUND BIDER LILLE PIGE!! "

    Mens man i små lokal aviser ingen kender til kan finde overskriften " Labrador bider gravhund ihjel " og " Labrador bider lille pige - må indlægges! ".

    Imens BT også skriver amstaff men indsætter et billed af en pitbull, virkelig flot, flot, flot.


  • #14   14. jun 2010 man siger muskel hunde. HVORFOR FANDEN MÅ DER STADIG BLIVE AVLET BOXER OG ROTWILER???? de er da lige så megt muskelhunde som alle de andre

  • #15   14. jun 2010
    Rolig nu med udråbstegnene, jeg forstår godt pointen uden.

    BT skriver om diverse ting, selvom de ikke ender på hospitalet eller dør - men når det er andre racer, jeg har aldrig set en artikel med andre end muskel/kamp hunde - som de iøvrigt ikke kan hitte rundt i hvordan ser ud og begrebet muskelhunde, som iøvrigt er medieopfundet, der er ikke en kategori af hunde der hedder muskel hunde.

    Men sådanne overskrifter her finder du aldrig i BT eller ekstra bladet:
    (link fjernet)

    http://www.nordkysten.nu/?Id=15712

    http://www.sn.dk/Hund-bider-loeber/Gribskov/artikel/64325

    http://www.nordkysten.nu/?Id=15656

    Ikke noget de ville skrive om.


  • #16   14. jun 2010 Nu læser jeg i næsten hvert eneste indlæg forfattet af de, som er imod den nye hundelov, at "det er dem, der holder snoren og ikke hunden, der er noget galt med"... Måske har I ret; ejerens erfaring og formål med at have hunden, spiller i hvert fald en stor rolle. Deri kan vi ikke være uenige.

    Men eftersom hverken regeringen eller andre kan styre, hvem der anskaffer sig disse potentielt farlige racer (for ja, det er de, uanset hvor søde og kærlige, de også kan være), så bliver man nødt til at skære alle over én kam, hvor retfærdigt eller uretfærdigt, det end måtte være.

    For i de forkerte hænder er disse hunde i hvert fald farlige - det er efterhånden set adskillelige gange! Og her må sikkerheden for de folk og andre dyr, der færdes på gaderne osv. altså vægte tungere end de pågældende hundes eksistensberettigelse i vores land.

    Igen... jeg har fuld forståelse for, at den nye lov gør ondt på de, som holder af deres muskelhunde/kamphunde, og jeg har også fuld forståelse for, at disse mennesker finder loven uretfærdig. Men i en situation som denne er man altså bare nødt til at tænke på flertallets sikkerhed. Og her er den eneste løsning umiddelbart et forbud mod at holde hundene.

    Det er jo heller ikke, fordi der kommer nogen og stiller krav om, at et elsket familiemedlem pludselig skal aflives... i hvert fald ikke, som jeg har forstået det.


  • #17   14. jun 2010 Ps. At sammenligne hunde med indvandrere er da totalt skævt???? Det har intet med hinanden at gøre... :-S

  • #18   15. jun 2010 i skal ikke kalde dem kamphunde - for det er altså ikke dem alle som er det. tak! - det er en muskelhund uanset om det er medierne der har opfundet det, eller ej.
    man bliver sku stødt over det.
    en rottweiler kan man heller ikke stole på. jeg er normalt slet ikke bange for hunde, men nogle har en, og den er jeg bange for - ganske enkelt af den grund, jeg kan mærke den ikke kan stoles på!


Kommentér på:
demo imod den nye hundelov

Annonce