{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jer med tattoos
  • #1   28. jul 2010 der gik betændelse i min 2 dage efter jeg fik den smiley den blev helt rød og brændte og kløede. det varede ca 2 uger, husk at smører det cream på de giver dig med, eller du kan oss bruge noget decubal hvis den bliver ved med at kløe. tænk på at det er et sår der skal hele igen smiley

• #2   28. jul 2010 min kløede ikke, det eneste jeg bemærkede var at når det var ved at være tid til at smøre strakte det lidt i huden, ellers íntet smiley og var heller ikke øm .

hverken på min 1 eller 2 tatovering.

• #3   28. jul 2010 Jeg har heller aldrig været øm i nogle af mine...
    og kløede syntes jeg heller ikke det gjorde specielt.
    bar husk du ik må tage sol. det skuille efter sigende irriterer en del

• #4   28. jul 2010 Ham det lavede det sagde jeg ikke måtte: smøre den, tage sol, bade i klor/saltvand og dyrke sport i mindst 3 uger. Og ikk drikke i 6 dage. Så det holder jeg mig selfølgelig til.
    Det er hele ydersiden af låret der er tatoveret. Så det jo et stort stykke som er blevet stykket i i lang tid.

• #5   28. jul 2010 Den skal smøres...
    Har en tus på det meste af min højre side...
    Må man ikke se billedere af den

• #6   28. jul 2010 Hm.. Det lyder da godt nok til at være en underlig tattovør ? En tattovering SKAL smøres, ellers kommer der huller i farven når den engang heler.. Hvis den bliver tør falder skorperne for hurtigt af, og ja så ryger farven i huden altså med.. Du må ikke tage sol før den er helet, for så bliver farven grøn, drikke har jeg aldrig hørt man ikke må, og heller ikke det med at dyrke sport ;s Saltvand må du gerne bade i, men ikke klor..

• #7   28. jul 2010 Det er korrekt at du ikke må tage sol, da det kan "skade" dine tatoo men den skal smøres som de andre siger. Jeg har hele min ryg fyldt ud, og jeg synes at det kløede helt vildt da der begtndte at komme "sår" på smiley Men vil ikke sige at den gør ondt bagefter, vil mere helle til at den er øm smiley

• #8   28. jul 2010 Holder mig til deres regler hvis der nu sku ske noget smiley
    Der er gratis opfarvning når det er Healet osv.
    Ligger måske billeder op engang når jeg li får nogle ordenlige taget.
    Men ville egentlig bare høre med ømhed. ?

• #10   28. jul 2010 jeg har en på anklen, jeg glemte og smøre den en dag, også begyndte den a klø, sådan helt vildt om voldsomt.... jeg ville altså smøre hvis jeg var dig, det giver også en form for tilfredsstillelse hvis det skulle klø, at kunne røre ved den, og "tro" man klø den smiley

• #11   28. jul 2010 du kan sagtens være en lille smule "øm" i en dag eller 2.. din hud er jo blevet temmelig maltrakteret smiley .. ( misforstå mig ret smiley )
    men helingen går heldigvis meget hurtigt..
    tillykke med den smiley

• #12   28. jul 2010 Holder med de andre, den SKAL smøres.

Det er jo et åben sår du har fået, så klart holde den ude af solen, (det er virkelig ubehagelig med sol i en ny tattoo).

Når der begynder at komme sårskorpe på, så må du ikke pille i det, så får du huller i din tus.

Overholder du disse ting så skulle der ikke være det store ubehag ved din tus, dog kan du forvente lidt ømhed de første dage, alt efter hvor den sidder.

• #13   28. jul 2010 Elin: tak for svar smiley

• #14   28. jul 2010 Ja har fået mange råd men kun 1 svar på det jeg rent faktisk spurgte om. smiley

• #15   28. jul 2010 ALLE de tatovøre, og folk med tusser jeg kender siger også den SKAL smøres...
    og det SKULLE min også. det er vigigt at huden får den fugtighed.
    rigtigt med at bade i klor.
    og når sårskorpen er gået af må den få sol....

men den SKAL smøres, det SKAL SKAL SKAL SKAL den

• #16   28. jul 2010 Trine:
    Nu skal du huske at læse hvad folk rent faktisk skriver!

Udover de råd jeg kommer med, så svarer jeg faktisk på dit spørgsmål!

• #17   28. jul 2010 Ej men Trine, du må da meget undskylde at vi giver dig råd i bedste mening så du måske kunne undgå at den skulle farves op.. Og du må da meget undskylde at jeg synes det er ret individuelt hvor ømme folk er, så jeg ikke rigtig kan svare på dit spørgsmål for jeg var slet ikke øm!

• #18   28. jul 2010 Tjah jeg har fire..
    Og bare for at du skal læse det, vil jeg da starte med at svare på dine spørgsmål.
    Jeg har ikke været øm i andet end et par dage ved nogle af dem, og min kløede ikke under helingen... Men det vil den komme til, hvis du ikke smører den, ligesom ethvert andet større overfladesår..
    Dog vil jeg tilføje, at hvis det er en ordnetlig tatovør, (hvilket jeg tvivler på med det råd, du har fået), så har han ikke stukket for dybt, og så burde den egentlig slet ikke danne synderlige sårskorper..

• #19   28. jul 2010 For at svare direkte på dine spørgsmål (hvilket åbenbart er det, du efterlyser):

1. Da jeg fik min første, var jeg ikke øm overhovedet (den var også lille og tog ikke så lang tid at lave), og da jeg fik min anden var jeg øm i nogle dage (og så lavede jeg også en dum fejl, mens jeg fik den lavet: Glemte at trække vejret - så den fejl laver jeg ikke igen, da det var virkelig ubehageligt) - så som R I G G E ! nævner er det både forskelligt og individuelt, hvor ømt det bliver.

2. Det klør egentlig ligeså meget som når en af de der strikketrøjer kradser, men blid vask og Pantothenol salve hjælper meget .. og når den er helet er Maximum Sunscreen fra Miami Ink (bruger selv faktor 50) et must om sommeren, da den både beskytter tatoveringen mod sol og endda fornyer og genopfrisker din tatovering, så den bliver glansfuld (lige et lille ekstra råd ;D)

• #20   28. jul 2010 Helingen klør ja, og du må IKKE kradse i det, da det kan gøre tatoveringen grim og "hullet"

Jeg kan ikke lige huske hvor længe jeg var øm, men kan huske det hang meget sammen med hvor den sad, der hvor det gjorde mest ondt at få den lavet (lænden i mit tilfælde) var også der jeg var øm i længst tid..

Der hvor det gjorde mindst ondt (underarmen) var jeg ikek øm sælig lang tid efter, det var mere det at det klløede afsindigt meget XD

Den på overarmen var en mellemting med det hele smiley

Jeg har ikke smurt noget på, og kunne helelr ikek finde på at gøre det, sår heler bedst når de får lov til at arbejde i fred (en tatovering er jo et sår der skal hele ;))

• #21   28. jul 2010 Jeg var hverken øm eller havde skorper. Og det har på intet tidspunkt kløet mere end hvad ens håndled kan gøre normalt.

Men mht til om du skal smøre det, så er det altså vigtigt at du får fat i noget Pantenol eller lign. Jeg kan ikke forstå hvorfor han har sagt til dig at du ikke skal smøre det /;
    Har du ikke fået en seddel med fra din tattovør hvor der står hvad du må og ikke må? Jeg synes sgu det var rart nok lige at have det på skrift, og dernede hvor jeg fik min lavet har de skam en hel stak papirer liggende til dem der får deres første tattoo eller dem som evt. stadig er i tvivl om pleje.

• #23   28. jul 2010 Stutteri Auriklen . Jeg har 3 tatoveringer og ingen af dem er kommet creame på, og nej det er netop vigtigt man ikke smørrer det ind i alt mligt, det skal have lov til at heale selv, så holder tatoveringen bedst

• #24   28. jul 2010 *Fjordlænderen *
    ALLE de tattovører jeg har snakket med har pointeret hvor vigtigt det er at smøre sine tattoveringer - som assi siger, så bliver den let ødelagt i farven hvis man lader være.

• #25   28. jul 2010 Stutteri Auriklen . - Mine er ikke ødelagt i farven, min tatovør har været på diverse kurser i bl.a. hvordan huden reagere..

assi - din hest er en genspejlning af dig! - Det er netop når man smører at farven ikke holder med tiden

• #26   28. jul 2010 Jeg fik lavet min 3. tattoo for 15 dage siden og jeg fik t stykke papir med hvor der står hvordan jeg skal behandle den.

- Den skal smøres 3-4 gange i døgnet i 3-4 uger for at opnå det bedste resultet.
    - Undgå sol/solarie i minimum 1 måned, men de første 3 måneder kan din tattoo blive påvirket negativt af solen. - Vær opmærksom på at hvis farve bliver gul hvis farven hvis får sol for tidligt.

- Undgå at klø i din tattovering, da du kan komme til at kradse sårene op og nogle grimme ar kan dannes.

Fik lavet min på siden af maven og en smule ned over hoftebenet. Var øm en hel uge hen over mine ribben og på hoftebenet og det har kløet helt vanvittig i 3-4 dage, men det er holdt igen.

Når du er i bad, så lad vandet løbe ned over din tattoo hvis det klør, det hjælper. Og hvis det klør vanvittigt, så "nus" din tattoo lige så stille, det hjælper også.

• #27   28. jul 2010 Og du må forresten heller ikke bade i klor- eller saltvand i minimum 3 uger.

• #28   28. jul 2010 *** Undgå sol/solarie i minimum 1 måned, men de første 3 måneder kan din tattoo blive påvirket negativt af solen. - Vær opmærksom på at hvid farve bliver gul hvis farven hvid får sol for tidligt **

- Ved ikke lige hvorfor d'erne i hvid er blevet til s'er, men fejlen er rettet. *lol*

• #29   28. jul 2010 Nogen af dem jeg har spurgt har tattoveret ligeså lang tid som jeg har levet. Og de siger man skal smøre det - men ligesom med så mange andre ting, så er der nok 1000 forskellige meninger, og vi bliver næppe enige (;

• #30   28. jul 2010 Stutteri Auriklen . - Har de været på kurser i det? Det hjælper jo ikke at gå ud fra en viden der ikke ar opdateret..

Det svare til de dyrlgæer der mener at killinger ikke udvikler sig rigtigt hvis de bliver udviklet tidligt.. De har også været dyrlgæe i mange år..

• #31   28. jul 2010 *Fjordlænderen *
    Næ, ikke allesammen i hvert fald, men jeg synes ikke du kan afskrive dem og deres mening fordi de trækker på personlig erfaring.
    Jeg stoler i hvert fald på, at de har ret. Nu er min ikke så gammel endnu, så jeg skal ikke kunne sige om det har virket eller ej. Men jeg har i hvert fald gjort som de foreskrev, og har smurt den flere gange om dagen.

• #32   28. jul 2010 Altså nu bliver jeg helt nysgerie!!

Må man ikke få et link til jeres album med jeres farveklatter..!!??

http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=194419

Smid gerne en kommetar

• #34   29. jul 2010 Tak for Alle svar og råd. smiley
    Den er skortede igang med at danne skorpe efter kun 11/2 dag, og hævelse og ømhed er væk.
    Ku være sjovt og se jeres tattoos. Måske nogle ville lave et album af dem ?
    Jeg laver selv et når jeg får billeder der er ok.

• #35   29. jul 2010 http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=46188

Her er mine tattoos. - Fik lavet en hest for 16 dage siden, er rigtig glad for den. =)

• #36   29. jul 2010 Hvor er de flotte hver og en. smiley

• Kamilla A
    Kamilla A Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #37   17. aug 2017 Har fået lavet en tattoos i dag kan man godt mærke smerte hvis det er på armen

Kommentér på:
Jer med tattoos

Annonce