{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.610 visninger | Oprettet:

Fortælle forældre at jeg ryger? {{forumTopicSubject}}

OBS ! DETTE ER ET SERIØST INDLÆG, GIDER IKK HØRE NOGET OM AT JEG ER KLAM AT JEG RYGER ELLER NOGET USERIØST, JEG SPØRGER BARE OM LIDT HJÆLP HER!.

Ja det sådan jeg lige for 3 dage siden er begyndt at ryge, og jeg har det virkeligt dårligt med det, fordi jeg har hjerteproblemer i forvejen.
og nu vil jeg så gerne have noget hjælp. jeg har virkelig fundet ud af hvad @afhængighed, betyder! er virkelig lidt afhængig !

1) hvordan kan jeg stoppe med at ryge og glemme smøger fremover?

2) hvordan skal jeg fortælle det til mine forældre hvis jeg ikke kan stoppe? jeg vil ikk holde noget hemmeligt for dem. og på en måde kan de jo ikk tillade sig at blive sure, når de selv har gjort det i min alder

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fortælle forældre at jeg ryger?
  • #2   17. nov 2010 Der er ikke andet at gøre end at fortælle det til dem som det er. Der er desværre kun en mulighed dér, og det er bare af få det sagt, hurtigst muligt. Det bliver bestemt ikke nemmere af at vente!

Jeg synes det er flot af dig, at du vil ud af det. Respekt for det, klog beslutning, inden du for alvor bliver afhængig.

Jeg er sikker på dine forældre vil hjælpe dig, og komme med en masse forslag som plaster, tyggegummi osv.

Held & lykke, håber du får stoppet det smiley

• #3   17. nov 2010 jeg er begyndt at ryge sådan meget inden for de sidste 3 dage,,, men har røget 4 måneder sådan 3-5 om dagen

• #4   17. nov 2010 Jeg kan ikke svare dig på spørgsmål nummer 2. Har ikke de store erfaringer, har aldrig røget selv. Men kender en del, som har skiftet trangen til smøgere ud. Min morfar begyndte istedet at spise sådan nogle halsbolsjer (kan ikke huske, hvad de hedder, dem med isbjørnen på), og han ryger ikke mere (:

• #7   17. nov 2010 1! hvis du har hjerte problemer. hvorfor søren er du så begynt overhovet?
    2. i mine øre har du ville gøre dig selv afhæning. der er ingen undskyldning smiley jeg har røget et par år. men er stadig ikke så afhænig at jeg ikke kan klare en dag uden smøger, jeg kan holde pause flere dage..

mit råd! smid dem ud du har! køb noget tyggegummii. og LAD VÆRE at nasse smøger ved andre eller købe nogle.. når du ik harrøget mere. er du slet ik afhænig som en ryger gennem mange år. så må du sku vise du har "nosser" nok til at holde op.. valget er dit smiley

• #8   17. nov 2010 Hvis det bliver et stort problem, og du ikke kan vænne dig fra den bare sådan lige - så synes jeg, du skal prøve akupunktur.

80 % stopper. Det er 4 ud af 5, så du har gode odds. Min mor behandler folk med akupunktur for rygeafvænning. Dem, det ikke lykkes for, er dem, der "bare lige skulle prøve igen, selvom de egentlig ikke havde lyst".

Du mister nemlig lysten til at ryge, og hvis du alligevel gør det, "smager" det grimt. Men det kræver selvfølgelig at du rent faktisk gerne vil stoppe, og ikke bare overvinder den grimme smag og ryger til det føles godt igen.

• #9   17. nov 2010 Stop og lad være med at gå under for gruppepres smiley

• #10   17. nov 2010 Jeg har hørt at en "kold tyrker" er bedst!
    Ha nok rygrad til at stå ved dit ryge stop. Si' evt. til dem du plejer at ryge med at du er stoppet og om de ikke kan være lidt "efter" dig, så du ikke falder i. og lad vær med at bare festryger. det er enten eller.

Ang. forældre, hvis det var mig, ville jeg sige det. Evt kan de hjælpe med rygestoppet.

• #11   17. nov 2010 Altså hvis dine forældre ikke ryger, så ved de det sgu nok allerede..
    Det kan lugtes på lang afstand.. adr..

• #12   17. nov 2010 Nu kan jeg se du er 80 år. så dine forældre lever sikkert ikke mere og dit dårlige hjerte skyldes alderen, så ta det ganske roligt.
    At du ikke kan huske hvor længe du har røget 3 dage til pludselig 4 mdr. skyldes nok demens, men det er også ganske naturligt i din alder.

• #13   17. nov 2010 Fortæl dem det som det er! Det er meget bedere end så meget andet!

Og hvis du kun har røget i 3 dage så skynd dig at få hjælp inden det bliver en vane. Du kan sagtens have nået at blive afhænig. nogle bliver ikke rigtig afhæninge, andre bliver det ved et sug. Det ligger i generne. Men skynd dig at få hjælp. Er sikker på dine forældre gerne vil hjælpe dig med at kvitte smøgerne.

• #15   17. nov 2010 Du kan henvende dig ved din læge, som kan hjælpe dig i gang med rygestop.

• #16   18. nov 2010 Det tager et halvt år at blive afhængig af nikotinen, men ikke mere end 2 smøger at blive afhængig af at holde noget, så gå med en kuglepind, eller noget slik du kan spise af i stedet for at ryge (:
    -har selv røget i lidt over 5 år, og har stadig ikke haft nosser nok til at sige det til mine forældre da ingen af dem ryger og min mors kusine døde samme måned som jeg begyndte ):

• #17   18. nov 2010 Tænk på, hvor klamt det er at være afhængig af noget! Ikke at have kontrol over sig selv - de må være ubehageligt.. Og så fortæl alle dine venner, at du nu er stoppet med at ryge; så vil de sikkert støtte din beslutning og huske dig på det, hvis du skulle glemme det;)
    Just do it..

• #18   18. nov 2010 Hvis dine forældre ikke selv ryger nu, så ved de det skam allerede....

Og nej, det tager temmelig lang tid at blive afhængig af nikotin. Så du skal bare tage dig sammen.

• #19   18. nov 2010 Du er så absolut ikke afhængig :-), det er jo kun en god ting!

• #21   18. nov 2010 Man siger bare stop,
    den 30 aug sidste år rørt jeg alkohol sidste gang, dem 2 september røg jeg sidst gang, det skal siges jeg fandt ud af jeg var gravid, men selv nu her efter jeg er færdig med og amme har jeg ikke lyst til det..

• #22   18. nov 2010 det kan ikke passe du er blevet afhæning af 3 dage??
    du skal bare ville det, hvis du ikke vil stoppe kan du ikke...

• #23   18. nov 2010 Man kan ikke blive mere afhængig af noget. End man ikke kan stoppe. Og i dit tilfælde tror jeg blot det handler om at ligge den dårlige vane væk. Viljestyrke er kodeordet. Og som andre har skrevet. En kold tyrker.:-) ang dine forældre. Hmm. Ja de skal nok finde ud af det før eller siden. Så fortæl dem det selv. Og fortæl dem samtidig. At du faktisk er ked af at være begyndt. Og ønsker deres hjælp til at få det stoppet. smiley der ingen herinde der kan hjælpe dig med det. Kun forvirre dig endnu mere pga de mange forskellige måder man kan stoppe på. Og folk har forskellige meninger som du om har opdaget.:-) hele og lykke med det. .. Og husk på. Hvor der er vilje er der vej.:-)

Kommentér på:
Fortælle forældre at jeg ryger?

Annonce