{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.404 visninger | Oprettet:

Skal fortælle forældre om kæresten! HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej piger.

Jeg har skrevet med denne fyr i lidt over 5 måneder nu, jeg skal lige sige at han er ikke fra Danmark og har derfor aldrig mødt ham. Jeg skriver, snakker eller snakker med ham over skype stortset hver dag. Vi har nu været sammen sådan RIGTIGT i 2 måneder d. 4 April, mit problem er bare, at jeg har ikke fortalt mine forældre om ham og han kommer til Danmark om 2 uger. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige eller hvordan jeg skal forklare dem om ham. Please help me!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal fortælle forældre om kæresten! HJÆLP
  • #1   22. mar 2013 Hmm vil bare sig det som det var og sige at de måtte respekter din beslutning smiley
    Man vælger ikke selv hvem man bliver forelsket i smiley

• #2   22. mar 2013 Tror bare, at du skal sige det lige ud.
    Du har snakket med den her fyr, som du er blevet rigtig glad for smiley Du behøver nødvendigvis ikke, at bruge ordet 'kæreste' , synes jeg.

• #3   22. mar 2013 bare sig at du altså for din kæretste på besøg snart smiley
    min forældre ville hvertfald bare blive glade smiley

• #4   22. mar 2013 Jeg ville slet ikke sige, at det er en kæreste. Bare sig at du får en ven på besøg. Det eR jo slet ikke sikkert at i kan lide hinanden når alt kommer til alt.

• #6   22. mar 2013 Bare sig det som det er da, at du har snakket med den her fyr som du er rigtig glad for, fra udlandet?. Har han købt billet?. For hvis dine forældre ikke ved han kommer kan det jo være at det passer dem rigtig dårligt om 2 uger?

• #7   22. mar 2013 I mit hovede, kan man ikke være kærester, før man har set hinanden rigtigt..

• #8   22. mar 2013 Jeg kan ikke se hvad dine forældre skulle have imod det, de ryster højst sandsynligt bare på hovedet fordi I allerede er "kærester"

• #9   22. mar 2013 øøøøh du er 18 år... du bestemmer vel selv! - det kunne jo være han er fyren i dit liv... SO GO' FOR IT!! smiley

• #10   22. mar 2013 Tak skal i have allesammen, jeg siger det nok her i løbet af weekende! Nej han har ikke købt en billet endnu fordi vi ville lige vente indtil jeg havde snakket med mine forældre om det. Er enige med jer om at man ikke kan være kærester når man ikke har mødt hinanden, men nu må vi jo se hvad der sker, er hvertfalde rigtig glad for ham! smiley

• #12   22. mar 2013 Han er fra Kuwait, men bor i Irland lige nu pga. uddannelse.

• #14   22. mar 2013 Det der bare bekymre mig mest er at min far kan være racist til tider, så er lidt bange for hvad han vil sige og mene. Men ja, det er jo mit eget valg og man kan jo ikke gøre for hvem man falder for smiley

• #16   22. mar 2013 Forstår godt du er usikker det ville jeg godt nok også være!
    Om så personen var fra Danmark, da jeg ved min far er meget imod at møde folk på nettet, for en ting er hvordan de er over nettet, en anden ting er hvordan de er i virkeligheden. Så husk pas på dig selv!
    Men tror jeg ville sige det mens vi spiser fordi det er der jeg føler mig mere tilpas med at sige sådan noget, og så sige stille og roligt, "far jeg har mødt den her fyr over nettet, og han ville gerne komme til Danmark så jeg kunne møde ham, han ville så sove her" eller noget i den stil! smiley

• #17   22. mar 2013 Du kunne også evt forslå at dine forældre hilser på ham over Skype, så de ved hvad han er for en gut smiley

• #18   22. mar 2013 Jeg er ikke sikker på jeg forstår, hvordan det kan lade sig gøre at have en kæreste på den måde...?
    I har været kærester i 2 måneder, men har aldrig mødt hinanden?
    -Jeg tror også at jeg ville kalde ham for en ven overfor forældrene, så har de nok lidt nemmere ved at forholde sig til det. smiley
    Held og lykke med det!

• #19   22. mar 2013 Uhhh sikket et dilema! Men er enig med Askepot. Mine forældre ville flå hovet af mig hvis jeg kom hjem og fortalte jeg datede en fra Kuwait på nettet. Og jeg er flyttet hjemme fra og er 31 år!!!! Og min far er nok værre end din!!! Min far har "godkendt" den lokale pizzamand da han laver ok mad, af en kvinde undertrykkne stodder at være!
    Jeg tro hvis det var mig ville jeg over aftensmaden snakke om det at skrive sammen med andre på nettet, også sige at du i længere tid har skrevet sammen med en der studere i Irland. Hvad han studere og lidt om hans mål i livet, og her skal sætningen komme Og Det Er Her Vores Fælles Interresse Stammer Fra... Snak om ham som om bare var en du havde mødt i netto. Det er vigtigt du fremhæver hans værdier og ikke hvor lækker han er. For så bliver det ikke nemt med din far. Hvor ville jeg ønske du havde din egen lejlighed for så kunne du selv bestemme, men når nu man bor under mor og fars tag er reglerne bare noget andet. håber du deler med os hvordan det hele går!!!

• #20   22. mar 2013 Jeg skriver her inde så snart jeg har fortalt dem om ham. Tusind tak for hjælpen! smiley

• #21   22. mar 2013 Holder med de andre, som skriver, at du ikke nødvendigvis skal kalde ham en kæreste - det er jo "blot en ven". Det er let at skrive de perfekte ord, men en rigtig forelskelse vil først vise sig, når I har mødt hinanden.

- Og hvorfor så sætte ubetydelige bekymringer og ideer i hovedet på dine forældre?

Hvis du er 18 år, er det jo i og for sig, din egen sag, men samtidig bor du ved dine forældre, og det giver dem altså en lidt anden indsigt (og følelse af kontrol og indsigelse) i dit liv og dine beslutninger.

Jeg vil ønske dig god fornøjelse med mødet smiley Det lyder spændende for dig.

• #23   22. mar 2013 Søde pige altså:)
    Først fedt nok du kan møde ham her i dk og håber han indlusere sig på et hotel;) han skal ikke hjem i fin families private bolig:)
    Han kan være anderledes i forhold til hvordan han er på internettet. Og synes ikke du skal se ham som kæreste endnu..
    Fortæl dine forældre at du skal mødes med en du har mødt over nettet og de flipper da helt ud og efter min mening ikke uden grundlag..

Håber ikke du er naiv og håber han er ham 100procent du mødte over nettet, så du ikke bliver skuffet.. Og håber det ikke bare er spændingen over nettetssmtalerne med ham der gør du får kriller i maven

• #24   22. mar 2013 Er enig med ninna og charlotte.
    Som ninna siger lad vær og tage ham hjem, og mød ham ikke alene!!
    Du har kun skrevet med ham på nettet, du kender ham ikke, og du ved ikke hvordan han er. Det kan hurtigt ende galt, så mød ham et sted med mange mennesker, og evt have en du kender tæt på, så der ikke sker noget.
    Jeg ville personligt ikke tage en så "fremmed" person hjem i mit hjem, man ved aldrig. smiley

Kommentér på:
Skal fortælle forældre om kæresten! HJÆLP

Annonce