{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Ville i aflive ham?? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en (ellers) dejlig kat. Han er lidt sky men funger godt med at kommer og går i de forskellige rum som det passer ham. Han er ikke så kælen med ligger af og til bare og kiger på en og spinder. MEN hun pisser i sengen. Han er kastrat og burde altså ikke gøre dette menhan pisser i sengen når der ligger en dyne og det er MEGET fustrerende at bare man glemer at pakke dynen væk 10 min efter man er sået op har han pisset i den :S
Hvis man lukker døren så og sætter en kattebakke ind i værelset (det er deres base) pisser han enda på en mens man sover. Det er utroligt svært at holde lige meget af ham altid. Havde han været enekat havde han nok haft talte dage men nu kommer hagen ved at han har en "lillebror" og de leger meget sammen.

Ville i aflive ham når han er sådan? Ved godt det er tabu at aflive et rask dyr (for han er rask har tjekket med dyrlægen) men det er bare ike nemt med sådan en kat og slet ike når han også går det bare min søster kommer på besøg med hendes katte.. (de enes ellers godt)

HJÆÆLP

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville i aflive ham??
  • #1   30. dec 2010 Ville da ikk aflive e rask kat?
    Give ham væk, gør ham til udekat eller andet?

• #2   30. dec 2010 Jeg gad i hvertfald ikke ha en kat der går og pisser over alt. Hvis vores kat begyndte på det, så var det ud af vagten... Men forstår godt dilemmaet med at aflive raske dyr

• #3   30. dec 2010 Han har aldrig været ude i sit liv og er nu næsten 2 år gammel.. han er rimelig sky og er MEGET lang tid om at varme op for nye mennesker så tror det bliver svært at finde et nyt hjem til ham..

• #4   30. dec 2010 Jamen...
    Ud af soveværelset med ham...
    Os så håbe på at han ikke finder andet at pisse på...
    Uhhh jeg hader når de får sådanne ideer...

• #5   30. dec 2010 har han altid gjort det?? smiley

• #6   30. dec 2010 Ja siden vi fik kat nr 2 ca 2 måneder efter ham. Han gør det hvergang der er noget der ikke passer ham eller hvis min dyne er fremme. Han har også pisset i stuen og hvis der står kurve fremme til dem er det stensikert at han også har pisset i dem så snart han ser dem.

Problemer er jeg bor hos mine forældre på 1. sal med mine katte og min mor har sin maincoon i stuen (han er endnu ikke kastrat så enes ikke med de andre) Så kan ikke bare lige smide dem ud af sove værelset da det og min "stue" hænger sammen

• #7   30. dec 2010 Sprøjt vand på katten med en lille vandpistol.. Katte hader som regel vand, så hvis du sprøjter på ham når han pisser, så forbinder han det med noget dårligt.. Så skal du så huske at tage ham hen til kattebakken når han sætter sig for at pisse og rose ham når han sidder der smiley

Held og lykke.

• #8   30. dec 2010 Min han kat har også haft tendens til at pisse over det hele.

lyder ulækkert men når du tager ham i at gøre det så tag ham og stik hans hoved ned i det. Katte er jo renlige dyr, når det gælder dem selv. min er holdt for det er ikke sjovt at få hovedet ned i. sæt ham på kattebakken bagefter. hvis du har en der er ligesom et hus, så hold den derinde i 30sek. husk at holde bakken ren. så den er indbydende.
    Lyder utrolig ondt. Men min er kommet af med sine sjove ideer.
    det eneste har gør nu, er at gå i persiennerne kl. 05.00 om morgen. Godmorgen !!

Held og lykke..

• #9   30. dec 2010 kan godt se problemet hvis det var mig ville jeg begynde at vende ham til at være udenfor smiley kan være han er træt af kattebakken eller af at ligge inde smiley

og så vil jeg give Anja 110% ret smiley

pøj pøj (;

• #11   30. dec 2010 han bruger kattebakken det meste af tiden. og man fanger ham næsten aldrig i det men har fundet ud af det er ham ved at fange ham i det et par gange

• #12   30. dec 2010 Jeg kan godt forstå at det kan være svært at holde af ham engang i mellem når han er sådan! Men jeg syntes IKKE at du skal aflive ham! Det er bare at lukke døren ind til soveværelset! Det ville væer det letteste!
    - Du kan måske gå til dyrlægen og få ham tjækket for slap blære eller noget andet som kan være grunden til hans tisseproblem.. smiley

• #13   30. dec 2010 ER TJEKKET AF DYRLÆGE og som der står så er stue og sove værelset i et rum...

• #14   30. dec 2010 Når hov:i trælst

• #15   30. dec 2010 jo....jeg ville desværre nok aflive ham, hvis det var min kat.
    Aflivning hos en dyrlæge er ikke synd... katten mærker ikke noget.

• #16   30. dec 2010 Desværre er der nogle katte der aldrig slipper den uvane med at tisse i sengen.
    Men at give den væk er jo bare at smide problemet til en anden.
    Ku du vænne den til at være ude kat-så ville det jo være fin.
    Er der ingen steder de mangler en stald kat?

• #17   30. dec 2010
    Forstår ikke du vil aflive en rask kat - prøv at gøre noget ved problemet først o:
    Og altså - så må du jo bare huske at fjerne din dyne osv..
    Min kat er udekat, og pisse irriterende tit fordi han slæber levende mus og rotter og fugle med ind i huset, glemmer dem, og så render der bare levende dyr rundt i vores hus -.-
    Desuden ahr han altid blade, skovsnegle mm. i pelsen (han er norsk skovkat..) som han så liiige skal smide i min seng..
    Han vælter alting, bider i alt, bruger min seng som kradsetræ osv..

Men jeg elsker squ kræet, og uanset HVAD han finder på at sjove ting kunne jeg da aldrig finde på bare at aflive ham fordi jeg synes han var irriterende o.O

• #18   30. dec 2010 SOM MAN SIGER :EN KAT ER SKU SIN EGEN.!

• #19   30. dec 2010 Beck: Kan godt forstå at du ser det på den måde osv (har også selv haft en der kom ud) men fra at svine lidt og til at pisse i sengen af og til 2 gange om ugen det synes jeg ikke man kan sammen ligne har også selv prøvet det med at få mus ind i huset osv men det vil jeg 100 gange hellere end at vaske dyne hele tiden vi har enda købt tisse underlag (som man bruger til børn og gamle) til at ligge underlagnet så det ikke går ned i sengen og det er træls at vågne op med katte pis ned af benene bare fordi kræet ikke synes man er helt fair altid..

• #20   30. dec 2010 som der er en der har skrevet tidligere, så ville det være en god ide at han måske blev solgt eller givet væk, til en gårdhvor han måske kunne komme til og rende ud og ind som han vil (ved selvfølgelig ikke og han er ude eller inde kat ) men det gjorde jeg med min kat, og den har det rigtig godt der hvor den er nu.
    forstår godt dit dilemma:)

• #21   30. dec 2010 han har aldrig prøvet at være ude tror derfor det ville være det samme som at sende ham i døden

• #22   30. dec 2010
    han sviner altså ikke bare lidt til (;
    Det ligger mudder, grene osv. i min seng stort set dagligt, og jeg skifter lagen osv. nok 3 gange om ugen eller lignende, fordi han sviner det til.
    Desuden filtrer hans lange pels og er umulig at holde, så jeg må klippe og klippe og klippe i ham for at få knuder af, men det kan han ikke lie så han bider og kradser mig, når jeg skal klippe dem af osv..
    Kan godt forstå det er træls, men altså - JEG ville helt klart forsøge at gøre noget ved problemet inden.. Men nu eeelsker jeg også min lille katte'basse - har haft ham i 10 år, så kan slet ikke forestille mig at skulle af med ham o,O Hvis jeg var dig ville jeg helt klart prøve at få hjælp til at løse problemet.. Min kat havde enperiode, hvor han tissede i vasken, men KUN når jeg var der.. En dag opdagede jeg så, at der var lidt blod i hans tis - og så måtte vi til dyrlægen og han havde infektion i urinvejene.. Så han tissede faktisk for at fortælle mig, at der var noget galt o: .. Det var underligt!

men synes virkelig du skal forsøge at finde en anden løsning - måske finde nogle andre, der ville være glad for ham .. smiley Katte kan godt mærke, hvis de er uønskede..

• #23   30. dec 2010 fjolle hyppen:
    det tænkte jeg også første gang min kat skulle ud, men holder man dem inde de første par dage hvis det bliver til et nyt sted, og så man putter en snor på katten, og går nogle rundter rundt om huse,i et par dage gør man det, og så kan man lukke den ud når man kan se den er tryg ved det og sådan noget smiley

• #24   30. dec 2010
    og man kan altså SAGTENS vænne en kat til at være udendørs selvom den er "gammel" smiley !

• #25   30. dec 2010 han er nu ellers bestemt ikke uønskt fik ham fordi jeg måtte aflive min kun 6 årige kat fordi den havde aids og dette er også grunden til ham her ikke er ude kat da det smitter via bid/ spyt blod osv og det ville jeg ikke igennem igen men nu her jeg i over 1 år gået og skiftet lagner og vasket dyner og fundet mig i at han tisser på mig om natten. han har pisset på min søsters kæreste da de overnattede her og han har tisset på tæppet i min fars sofa vi har prøvet rigtig meget både at sørge for dynerne ikke er fremme og sørge for ren kattebakke sørger for risk vand og mad hele tiden men bare der er en lille ting han er utilfreds med så tisser han i sengen mens jeg ligger i den og bare min dyne er fremme tisser han på den. Min kæreste vil ikke sove i samme rum som kattene så når han er her må vi til at rede op i det lille værelse og sove der.

• #26   30. dec 2010 okay, forstår godt du ikke vil igennem det med aids og sådan noget,
    men det er jo lidt dit eget valg, det er jo hvad du føler vil være rigitig for din kat og at du ikke vil fortryde dit valg..

• #27   30. dec 2010 Det er godt nok nogle barske råd du har fået. "Dyp dens hoved i det". En kat kan alstå ikke koble at få dyppet hovedet i tis, betyder jeg ikke må gøre det i sengen. Så rationel tænkende er den ikke. "Sprøjt vand på den". Her skal katten igen koble vand - må ikke tisse i sengen. Det kan den altså ikke.
    Det største problem er, at når den først har tisset i sengen, på dynen, på gulvet eller hvor den gør det, så vil det altid lugte af tis. Vi mennesker kan ikke lugte det, men det kan katten. Det hjælper ikke at vaske dynen, for katten kan stadig lugte det, og vil derfor blive ved med at tisse på den. Du er nødt til at smide alt det ud, som katten har tisset på. Hvis det er på gulvtæppet, så kan du sætte et møbel eller lignende der hvor den tisser. Det er jo ofte i et hjørne af rummet. En anden mulighed er at gøre rent med Rodalon. Det kan tage det meste af lugten, men det er ikke altid det virker, for katte har altså en særdeles god lugtesans. Jeg synes da, du skal gøre en indsats for at komme problemet til livs, istedet for at aflive katten, men det er jo dit valg. Held og lykke med det smiley

• #28   30. dec 2010 Hmm har haft den snak med han stadig kan lugte det med dr dyr og vi har prøvet rodalon men intet hjælper.. har da heller ikke lyst til at aflive ham men af og til synes jeg bare det er nok når man vasker 2 dyner på en dag fordi han tisser i sengen

• #29   30. dec 2010
    Er problemet der kun om vinteren? Vores katte er begyndt at lave inden for pga. vejret og de vil derfor ikke gå ud....
    Så det er kun et problem om vinteren.

• #30   30. dec 2010 Ja jeg ville i hvertfald aflive ham. Hvorfor gå og fodre på een, som pisser på een? Og katte er der nok af, så hellere få en man har lidt glæde af. Ingen grund til at give problemet videre. Bare min mening

• #31   30. dec 2010
    Christina S:
    Okay, det var godt nok en brutal mening at have til dyr o:
    Alle katte er jo specielle og noget unikt hver for sig - man kan jo aldrig bare erstatte den o.O

• #32   30. dec 2010 Mærkelig holdning at have, nogle af jer har.

Vile I også bare aflive en hund, hvis den tissede steder den ikke måtte?

• #33   30. dec 2010 Er det rigtigt forstået at din kat kun har 2 rum at færdes i ?
    Og at din mors hankat som ikke er kastret råder over underetagen?
    Hvis dette er tilfældet kan det være at din kat føler at dens område er truet. og derfor handler ved at tisse rundt omkring.
    Få kattene til at fungere sammen og lad dem komme ud - søg for at dine katte vacineret og hold dem vedlige - mener godt man kan vacinere mod katte aids.

• #34   30. dec 2010 Nej man kan intet stille op mod den aids der er her i områder har tjekket med dyrlæge og nej kattene må være i hele huset men har "helle" oven på min mors kat må KUN være i stuen men de andre titter ind til ham og det startede længe før vi fik ham

• #36   30. dec 2010 ok det vil jeg da prøve

• #37   30. dec 2010 Ja. jeg ville også aflive den. Det lyder til at katten er frustreret, og den vil måske have det bedre ved aflivning.
    Tænk på katten, det er det mest humane... det er ikke sikkert det er det bedste for katten at blive omplaceret og skulle til at vænne sig til nye mennesker og et nyt territorium.
    held og lykke smiley

• #38   30. dec 2010 tak smiley

• #39   30. dec 2010
    Hvis kattene ikke må komme i hele huset, nogle kun i 1 rum så kan jeg godt forstå de er frusteret...

Vores ville blive bims af det - især her i vinter tiden hvor de ikke så gerne vil ud der nyder de at kunne bevæge sig rundt.

Så det lyder som om den pisser territorie af eller bare gør det fordi den ikke ved hvad den ellers skal gøre af sig selv.

• #40   30. dec 2010 SOM SAGT MÅ DE KOMME I HELE HUSET MEN DA VI OGSÅ HAR 4 HUNDE HAR DE HELLE OVEN PÅ SOM ALTSÅ ER 1 KÆMPE RUM + 1 GANG

• #41   30. dec 2010 Beck
    Hvem vil dog også erstatte en kat der tisser med en anden med samme problem? Jeg mener bare, at katten ikke kan være tjent med at folk er kede af den! Havde selv en hund der blev temlig dement, Og det var også ret frusterende at vågne op og opdage at selv ens sikkerhedssøvler var gnasket ned til stålet. Så der blev beslutningen også truffet, godt nok efter et laaaangt år med ødelagte ting og eftrfølgende opkast, at dyrlægen skulle kigge forbi. Og katten ved ikk der er en dag i morgen. Nej jeg ville ikk aflive en hund fordi den tissede indenfor. Jeg ville sørge for at få den luftet!
    Ikke dyrehader men realist

• #42   30. dec 2010 I øvrigt. Fjolle hypper. Held og lykke med hvad du end beslutter for valget er jo dit ;o)

Kommentér på:
Ville i aflive ham??

Annonce