{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
541 visninger | Oprettet:

Hvordan bor du? {{forumTopicSubject}}


Kæresten og jeg flytter højest sandsynligt hjemme fra efter ferien.

Meeeen... Kom til at tænke på. Hvordan/hvad lever folk egentligt af?
Hvor mange penge har du til overs til mad og andre ting efter faste udgifter? Lever du sundt? Er der ting du ikke vil undvære fx. cola? Er der råd til slik og pizza? Hvad med en bytur?
Er der nogle ting du bare IKKE vil undvære?

Nu kommer der ikke til at være en hest indblandet i vores budget og derfor vil det jo så betyde mindre udgifter..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan bor du?
  • #1   3. feb 2011 Vi lever af vores penge. :o) Jeg er medhjælper og kæresten arbejdsmand hos et finmekanikerfirma. Vi har lige omkrign 20.000 udbetalt. :o) Egentlig er det en rimelig løn når man tænker på hvad vi sidder for, men desværre har vi bare måtte optage et stort lån som vi betaler på idag. smiley Sygdom kan bare styrer meget! Når alt er betalt har vi ca. 6 tusind til os selv pr. mdr.
    Egentlig har vi ikk levet specielt sundt, men nu har vi fundet råd til træning og prioteret at man kan få MANGE sunde ting for prisen på en pose chips eller en stor coca cola. Så nu ryger der sunde ting i kurven. Vi har sgu desværre levet lidt som et barn i supermarked. smiley Vi har så ogs' bil, og 2 katte som skal betales jo..
    Kan kun sige lad være med at blive blind af den fede ting det er at flytte hjemmefra! Vi fik en ordentlig en over næsen da vi flyttede for 3½ år siden..


  • #2   3. feb 2011 Du skal ca. sætte 2500,- kr af i månden til at leve for, det er det man siger man bruger på mad, toiletpapir, rengøringsmidler osv. - NÅR man køber ALT det billige.

    jeg har i mit budget råd til sjov. MEN det er svært at få tid til da jeg har arbejde 5/7 dage om ugen, hvor hver weekend er inkluderet.

    Du skal sørge for at regne forsikringer ud, og sætte penge til side til pludselige regninger.

    Jeg spiser mest salat, og sandwich, som er hjemmelavet.
    når kæresten er der får vi lækker mad, som er "rigtig" mad, eller hvad man kan sige, :b


    Det hele handler egentlig om prioteter (:
    f.eks. hvis i vil i byen i weekenden, og være fulde, jamen så tænk: hvordan gør vi det billigest?
    Ved at drikke meget tæt hjemme fra, og blive mere og mere ædru på klubben, og bare drikke meget LIDT der nede, for at holde den kørende.
    eller tage rimlig ædru på klub, også drikke tæt dernede? (dette gælder også steder som pub osv.)

    Sådan prioteter må man tage, f.eks. er det virkelig så vigtigt at gå med ned i byen?
    hvis man nu bare er med til privatfesten, er det ikke nok?
    ja det sutter da ikke at kunne være med til alting. Men tilgengæld er det også MEGET federe at bo selv smiley
    og det er en erfaring du ikke vil fortryde at få.


  • #4   3. feb 2011 Jeg lever nok ikke så sundt smiley Min kæreste er pt. udstationeret, så jeg har rigeligt med penge til mad, da der bliver overført 2000 kr. pr mdr. til mad på en konto for sig selv, og jeg bruger ikke over 1000 kr når jeg er alene, men jeg prøver også at handle stort ind.. Men når alle fast udgifter er betalt har jeg omkring 4000 kr. tilbage til lige hvad jeg har lyst til at bruge dem på, men kæresten har lidt mindre, så jeg må dele med ham smiley Men vi sidder ikke vildt svært i det og kan godt tage i byen.. Men økonomien er også lidt højere når der er to indtægter til at betale regningerne end når man er en! Men jeg undvære ikke cola, slik og diverse lækre ting, som en bytur osv. :D!

  • #5   3. feb 2011 hmm lige et hurtigt budget, tallene er ca tal.

    løn udbetalt: 222000kr (efter skat)


    huslejer: 54000
    indbo forsikring: 1500
    ulykke forsikring: 1700
    hunde forsikring: 990
    hesteforsikring: 1100
    bil forsikring m kasko: 4500
    tlf: 6000
    tv internet: 12000
    opstaldning: 14400
    dlg: 7200
    Fagforening: 12000
    lån bil: 24000 ( plus renter)
    lån forbrug: 30000 (plus renter)
    disel: 18000

    i alt: 187390

    årligindtægt - årlig udgift: 222000 - 187390 = 34610kr

    pr md: 34610 / 12 = 2884kr

    og ud af de 2884 skal jeg betale, mad, slik, rep af bil, dyrlæge, smed, smøger, gaver, by tur,tøj, rejser og andre uforudsete udgifter.

    jeg vil og kan på ingen måde undværer min bil. vil helst heller ikke undværer mine cigaretter


  • #6   3. feb 2011 vi lever for 50 kr om dagen til mad, og det fungerer fint (:
    vi lever rimelig sundt og får kun lækkerier i weekenderne (:

    resten af min SU går til faste ugifter som hesten og mobil regningen m.m. går stort set ikke i byen mere og får "kun" 5.486 kr i SU om måneden (:


  • #7   3. feb 2011 forresten vi har også selv købt hus, og kæresten er på dagpenge da han er blevet fyret (:

  • #8   3. feb 2011 Bor i lejlighed med kæresten, vi har ca. 18000 kr om måneden at gøre godt med - jeg er studerende, han er soldat.

    6000 kr går til husleje, internet, strøm og vand
    600 kr til telefoner
    500 kr til vask
    2500 kr til mad

    Altså = 9600 ialt pr. måned

    Vi bruger så også ret mange penge på "sjov" - min kæreste køber mange ting han egentlig ikke har brug for, og jeg har lige brugt 5000 kr på en jakke, men lige nu har vi råd til det smiley Udover det, sætter jeg restenerne fra hver måned ind på en opsparing, og min kæreste bruger 2000 kr til at betale af på en lån hver måned..

    Min kæreste skal udsendes til Juli, og så kommer der lidt flere penge i kassen, men vi har så også allerede brugt 16000 af dem på en ferie til sommer, og så skal vi ud at rejse igen når han kommer hjem smiley


  • #9   3. feb 2011 Jeg har absolut ikke styr på hvad vi bruger smiley

    Jeg bor lige nu sammen med kæresten og vores datter, men flytter inden måneds ugang for mig selv smiley

    Jeg får lige nu kontanthjælp - forsørger (13.000 og noget før skat), men når jeg flytter går jeg ned på under 25 årige udeboende (6.000 og noget før skat)

    Min kæreste er i voksen lære, så jeg ved ikke lige hvad hans løn er..

    Vi har social friplads til datteren, hvilket vil sige vi intet betaler til vuggestue..

    Vi har ikke fælles økonomi og har aldrig ønsket at have det smiley

    Vi betaler selv hver vores regninger og jeg mine dyr (som lige nu er nede på 4 tamrotter, da jeg ikke har råd til hest når jeg flytter, hunden er givet væk, da man ikke må have dyr hvor jeg flytter hen, og den er lidt sværer at skjule end rotterne ;))

    Vi deles om mad og benzin, og så betaler jeg lidt til ham som husleje smiley

    ud over det betaler jeg for bleer, tøj osv til datteren (så længe jeg bor her) da børne penge (4.000 og noget udbetalt hver 3. måned, da hun er under 3 år) går ind på min konto, men det bliver jo lavet om smiley

    Så jeg skal til at bo selv for aller første gang, så er lidt spændt på hvordan det går med økonomien smiley

    Jeg har ADD, men er lige startet på medicin idag, så er spændt på om jeg husker det hele når jeg skal bo selv smiley


  • #10   3. feb 2011 Og så bor vi næsten sådan her: http://www.boliggalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1146&ipc=15783

    Der er mere ryddet op nu smiley plus jeg sover på sofaen, da der er mistanke om mug i soveværelse og badeværelse, så jeg er der ikke mere end højst nødvendigt smiley

    Hov og så får vi det der boligstøtte eller hvad det hedder smiley


  • #11   3. feb 2011 hmm vil ikk umiddelbart mene at 2800 kr er nok til alt det du skriver ;( vi har 4000 kr til mad (toiletpapir, shampoo og.lign) og sjov om måneden når alle regninger + heste er betalt.. og det syns jeg godt nok er svært at leve for... vi har så os en datter på et halvt år, men da jeg ammer er det begrænset hvor mange penge hun bruger udover dem til bleer...

    man kan selvf godt leve af havregrød osv. men vi vil gerne kunne tillade os at købe en pizza og noget guf lørdag aften.. og det kan desværre godt knibe engang i mellem.

    har du prøvet at søge bolig støtte?? vi får 500 kr i bolig støtte pr måned. ikke meget, men det er da penge smiley


Kommentér på:
Hvordan bor du?

Annonce