{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

"Tænk hvis du vandt" {{forumTopicSubject}}

Total off topic emne men syntes det kunne være hyggeligt at høre, hvis i vandt den store gevinst eller arvede mange millioner hvordan i så ville spendere pengene? smiley

Her er nogen af mine tanker:

-vil skifte bank øjeblikkelig når jeg bliver millionær og så ville jeg skide i min banks arkivskuffe, som tak for lort

-Udleje den ejendom vi bor i og købe en mindre ugeneret ejendom lige ved stor skov. Med to haller, én åben ridehal og isoleret hal til min mand. Ville lave en lækker løsdrift med plads til 2-3 loyale opstaldere og hvor den tilhørende jord, ville der blive lavet en terrænbane med forskellige forhindringer.

- købe en SUV, var vild med den Renault Kadjar vi havde.

- købe en lejlighed i Spanien

- købe en islænder mer

- købe en Mustang med fast tag til min mand

- ville finde en ældrebolig til min mor og give hende pose penge til hun bla kunne hyre en advokat og komme ud af en arvestrid, som hun kæmpet med i mange år.

- ville invistere i forskellige firmaer der ville kunne give afkast, men som trænger til et økomisk boost, så de kan nå målet og derved får brug for flere arbejdskrafter. Dermed give medarbejderne ro i sjælen, idet at de kan bevare deres arbejde men også at hjælpe flere danskere i job.

- donere penge til forskellige forskerprojekter, heriblandt kræft

- donere penge til forskellige dyreværn herhjemme.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Tænk hvis du vandt"
  • #1   18. nov 2018 Jeg har altid gerne ville have et fantastisk træhus i skoven men store åbne vinduespartier med dyreliv lige udenfor. Jeg ville give en del penge væk til diverse organisationer. Jeg ville sikre min familien en god alderdom. Jeg kunne også godt tænke mig en lækker bil men for at være ærlig så vil jeg være skide nærig og forsøge at gemme pengene til vigtige ting.

  • #2   18. nov 2018 - Rejse hele Jorden rundt! Det er min store drøm.
    - Få tatoveret hele kroppen, af alle mine mange yndlingstatovører.
    - Spise sushi rigtig ofte + andet god mad.
    - Generelt bare leve af at rejse rundt.

    Og så dele nogle penge ud til nærmeste familie, selvfølgelig.


  • #5   18. nov 2018 super spændende indlæg smiley

    jeg ville nok:

    købe en lille ejendom til mig selv

    et par køreheste/ponyer

    en pool

    nogle ekstra misser

    en ny ignis - elsker bare den jeg har pt men ville da gerne have en helt ny

    give mine forældre lidt penge

    give Julemærkehjemmene en potion penge

    give Min ven katten s internatter en potion penge

    måske starte mit eget katteinternat..


  • #6   18. nov 2018 Nok betale vores ejendom af. Give lidt af pengene til nærmeste familie. Gå lidt ned i tid på jobbet.. Købe en ny bil til manden.. Og få mere undervisning med hesten smiley
    Ellers ved jeg det faktisk ikke rigtig.. smiley


  • #7   18. nov 2018 Jeg ville købe et gods og lege baron til mine dages ende XD

    argh.. måske mere flytte ud i et idylisk hus på landet, plante en kirsebær plantage, få mig en samoyede hund og en løsdrift til mine heste. og så leve min kunsterdrøm ud, når nu penge ikke er et problem. Og så give lidt væk til familie selvfølgelig.


  • #8   18. nov 2018 Interessant emne! Det er ikke så svært for mig, det hele vil gå op i hest smiley

    Først ville jeg give lidt til familien.
    Dernæst købe et par ejendomme, som lejes ud når jeg ikke bruger dem - min egen, hvor end jeg vælger at bo henne, en omkring Rusland, en i Spanien, en i Tyskland og en i USA, til import og eksport af heste, sådan lidt som mellemstationer. Så ville jeg selv tage derhen når jeg skulle bruge dem, og ellers leje hus og faciliteter ud.
    Og så selvfølgelig købe en masse heste smiley Ville importere nogle arabere fra Tersk stud i RUS, nogle akhal tekinere og nogle arabere fra hhv. Spanien og USA (og en enkelt jeg er helt forelsket i fra UK).
    Så ville jeg investere i nogle aktier og nogle ejendomme så jeg har en fast indtægt, udover mine andre ejendomme ovenfor.
    Og derefter donere en masse til velgørende formål som jeg interesserer mig for.
    Så skulle der lige være et par millioner tilbage som lommepenge og til at købe et par køretøjer for smiley

    Alt efter hvor mange millioner vi snakker om smiley Kunne godt bruge de der 570 millioner!


  • #10   18. nov 2018 Jeg ville hjælpe mine forældre af med deres gæld. Lidt penge til mine søskende.
    Derudover ville jeg nok købe et lille hus til mig selv, og en ny bil. Jeg ville tage til Bali med min australske familie, og besøge dem i Australien smiley
    Jeg ville sætte resten af pengene i banken, og tage det derfra smiley


  • #11   18. nov 2018 ohhh Ja jeg ville også have tusset hele kroppen og ud at rejse. Men ikke luksus rejser. vil ud og opleve verden på så reele og ægte vilkår som muligt.

  • #12   18. nov 2018 - Flytte væk fra det her 'dejlige land'. Til et varmt land, evt Spanien.

    - Købe enorm egendom der. Med ridehal, ridebaner, stalde, flot lækkert luksus hus, pool, osv osv.

    - Købe mig flere lækre hingste.

    - Deltage i alle de stævner man som dødelig ikke har råd til, og dermed endelig kunne komme til større stævner.

    - Tusse hele min krop færdig

    - Betale mine forældres og svigerforældres gæld ud for dem.

    - Købe dem et hus her hvor jeg bor også.

    - Ny computer, telefon, tv osv osv osv

    - Range rover og passende heste trailer til

    - Mini cooper som 'ved siden af bil'.

    - Shoppe en MASSE tøj, make up, heste ting

    - Rejse verdenen rundt og opleve alt med min mand

    - Tømme en legetøjs butik til mit barn

    Jeg kunne blive ved.


  • #13   18. nov 2018 Hvis det var trecifret gevinst??

    Lukke kassekreditten.

    Snakke med manden. Måske købe en zoo - min mand ville gerne have dyrepasser uddannelsen, men der er så få lærepladser. Så er det vist løst! Er det ikke en langsigtet plan for at få varig glæde af sine penge??

    Jeg er glad for det, jeg arbejder med.
    Men jeg ville give massive sponsorater til at forske i alkohol og anden afhængigsbehandling - og ikke mindst, sponsorer at viden om emnet udbredes både blandt professionelle og borgere.

    Betale for, at mine forældre kunne betale håndværkere for at ordne ting der skal sættes i stand. Så støtter jeg både min families livsglæde og lokalt erhvervsliv...

    Skynde mig langsomt med at finde lækker bolig.

    Men I virkeligheden ville jeg nok lyve om beløbet.
    Påstå at jeg vandt et meget mindre beløb end jeg gjorde og kun fortælle sandheden til min mand, forældre, bedste ven - og økonomisk rådgiver, der sendes ud af lotto.
    Jeg kan ikke give en anden lovlig og plausibel forklaring på, hvordan jeg lovligt har penge.
    Men det kommer ikke alle ved.


  • #14   19. nov 2018 Hmmm

    En lækker dressurhest mere og nogle nuttede ponyer.

    Et middel størrelse ridecenter, med alt i udstyr og stort stuehus.

    En ny Land Cruiser, eller en GLe AMG 63, måske bare begge.

    En længere tur til USA, bla. for at prøve alle de vilde rutchebaner, måske der osse er andre i verden der ska prøves.

    En lejlighed ned til Venice Beach

    Noget mere fotoudstyr.


  • #15   19. nov 2018 Uha.. Jeg ville købe noget jord og bygge min egen ejendom..
    Betale mit hus ud og give det til min mor eller sælge det, hvis hun hellere vil have noget andet..
    Købe to lækre biler..
    Købe to lækre rideheste..
    Købe et hus i Grækenland..
    Rejse rundt og se lidt forskelligt..
    Gå shoppeamok.. smiley
    Og nåh ja, så ville jeg ringe til chefen og sige adios.. smiley


  • #16   19. nov 2018 købe 2 nye grimer til Abby som passer hende en ret svær opgave smiley
    Ellers faktisk ikke ret meget mere for det jeg ønsker mig kan ikke købes for alle de penge. Jeg spiller jeg aldrig så vinder ikke i Lotto
    Men Abby er betalt af penge der er vundet på nettet smiley
    VH Annette


  • #18   19. nov 2018 Jeg er ikke helt sikker på, jeg vil ønske at vinde så mange penge.

    Selvfølgelig ville det være fedt at have en ridehal i baghaven, og have råd til super-duber undervisning. Men på den anden side tror jeg næppe jeg vil blive lykkeligere af den grund. Der vil bare følge andre problemer med.

    Jeg så et program på et tidspunkt, hvor meget rige mennesker nærmest var i fængsel i deres eget hjem, og det samme var deres børn, fordi i ikke turer at færdes frit pga faren for kidnapning og med tilhørende løsesum. De fik nærmest paranoia, og troede at alle ville frarøve dem deres penge.

    Men en million eller 2 vil da lune godt men mere tror jeg ikke vil være lykke en vinde.


  • #19   19. nov 2018 - sælge den gård vi har nu og købe/bygge vores drømmegård op.

    - købe den transporter som jeg godt kunne tænke mig.

    - sæt resten i banken med et fast beløb der blev udbetalt hver mdr. fx 10.000kr.

    Vi er selvstædig med egen virksomhed, rejser aldrig og har endelig mere eller mindre det vi har behov for. Det er helt sikkert at vi ville bruge pengene på at kunne tjene flere penge og jo flere vi har jo mere nærig bliver vi;)

    Penge gør os ikke lykkelige de gør kun livet lettere hvis man ellers kan finde ud af at håndtere dem;)


  • #20   19. nov 2018 Jeg har altid en skrabejulekalender, og har helt styr på hvad jeg ville gøre hvis jeg vandt millionen smiley Så ville jeg samle et hold af gode (og dygtige) hestevenner, og derudover min familie, og tage dem med til en uge på Island hvor vi skal finde min nye hest, der skal være men 5-8 års med kæmpe gangarter og massere af potentiale til stævner smiley Det regner jeg samlet med at bruger de 4-500.000 på. Resten skal så gå til lejlighed og opstaldning, og lidt til familien og velgørenhed/forskning hvis det går op.
    Hvis jeg vinder mere skal det gå til det samme (med flere penge til velgørenhed, forskning og familie), men så vil jeg måske også tænke pæn at få motor eget lille sted, og også købe 1-2 godt kårede hopper, og måske et par præmieshetlændere


  • #21   19. nov 2018 Simpelt, jeg ville købe en ejendom med 200 køer og tilhørende jord til, så jeg rigtig kunne arbejde hele livet.. Det lyder egentlig lidt dumt, men det kunne være så lækkert at købe en ejendom kontant og slippe for lånene i banken smiley
    Og resten ville jeg gemme og sætte i banken, hvis der var mere tilbage:)


  • #22   19. nov 2018 Jeg ville:
    - Betale lånene ud på bolig, samt renovere
    - Bygge ny stald/lade
    - Købe firhjulstrækker og hestetrailer
    - Købe en traktor med de mest nødvendige redskaber
    - Købe mere jord i rimelig afstand fra vores nuværende
    - Starte drømmen om eget hestestutteri ved at købe 2-3 gode, men forskellige hopper
    - Rejse til udlandet på sommerferie (mindst en gang på rideferie)
    - Købe lidt større julegaver til familien

    … og var der mere tilbage, så var det nok kommet ind på en opsparing til uforudsete udgifter - jeg tror nemlig det er dyrt at have hestestutteri smiley

    Og når det så er sagt, tror jeg ikke jeg ville blive mere lykkelig med alle de penge, men det ville nok gøre vejen til drømmen kortere, og nogen ting nemmere.


  • #23   19. nov 2018 Indkøbe mere jord og indrette i to store paddock paradise systemer
    bygge løsdriftskure
    Bygge et ridehus
    Bygge ny stald
    Bygge en overdækket round pen
    Få anlagt en lille hytte som kan bruges til besøgende kursister.

    Basically, jeg vil lave et ridecenter ^_^ Altså, er man hestetosse, eller er man hestetosse?


  • #24   19. nov 2018 jeg ville købe en større ejendom langt ude på landet, ikke fordi stuehuset skulle være større ind her, men mere så der var plads nok til os alle udendørs ?? (her hvor vi bor er der sådan set kun plads til mig og mine heste.
    Så en ejendom med en lille stald og en god stor lade til mand og drengene ?.
    Mere jord til så hestene kunne få større folde at boltre sig på :).
    jord til at så til, til jagt og ridestiger.
    og så skulle der da være ridebane som her, da jeg primært rider dressur
    Ja det ku være fedt ;)??

    ja så ville det da luksus med et ridehus om vinteren smiley


  • #25   19. nov 2018 Skønne interessante bud på hvad i vil bruge pengene på allerede fra start smiley


  • #26   19. nov 2018 Ihhh jeg ville betal al gæld ud, købe et stort stort stykke jord hvor jeg kunne få bygget mit helt eget hus, og en kæmpe stald med de lækreste bokse, solarie, vandspiltov, med indgang til enormt ridehus fra stalden. Overdækket Skridtmaskine og roundpen, lækker udendørs ridebane og en kæmpe springbane. Der skal være plads til 30-40 heste, og så vil jeg selv købe 2 lækre dressur heste og 1 pony til hver af mine børn. Og ellers leve af at leje bokse ud hvor jeg så står for den daglige pasning. Købe en bil og stor lækker trailer.
    Jeg ville købe et skønt lille hus til min mor og donere penge til diverse organisationer... Og resten vil jeg sætte i banken og så tage af når der er behov.
    Lige nu lever mine. Børn og jeg af 300kr om ugen til mad, medicin, tøj ja alt så ikke at skulle tænke over hvordan vi fik mad på bordet næste dag ville være så befriende smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #27   19. nov 2018 Hvis jeg vandt de 570.000.000 kr som var i Eurojackpot i fredags:

    Jeg skulle ihvertfald glæde alle i min familie med vilde oplevelser, og gaver.
    Min kusines 2 piger, og min fætters datter skulle med en tur til KBH, og have lov at shoppe alt det de ville.

    Mine børn skulle selvfølgelig sikres økonomisk resten af deres liv - det er første prioriteten.

    Vi skulle have en nybygget gård - 1 plan, på max 130 kvm. med stald til 5 heste, ridebane, ridehus, skridtbånd, og alt hvad luksus indebærer.
    en ridehest til mig - en lille pony shetlænder børnene kunne hygge sig om, og en lama til min kæreste.
    Bunker af udstyr - selvfølgelig.

    En BMW x5, en Aston Martin Cygnet, og en Aston Martin Rapid S.

    Nye møbler.

    En lækker hundegård til Rollo, så han kan rende ud og inde lige som det passer ham.

    Min far skulle have en WV Amarok V12, lige efter hans ønske.

    Så skulle jeg købe en helt speciel lejlighed til min mor, som hun kan leje sig ind i, også skulle hun og min moster med på shoppetur, og møbel tur.

    Min søsters børn skulle have en god opsparing.

    og min søster og jeg skulle en tur til New york og shoppe.
    Min anden søster skulle have en god portion penge, og en avlshoppe, af sublim afstamning som skulle stå ved mig, hvor hun så skulle bestemme hingst mm.

    Jeg ville droppe uddannelse, og arbejde, og min kæreste måtte selv vælge om han også ville stoppe, eller om hans stadig ville åbne hans egent trænings og fysioterapi center.

    Min veninde skulle have total istandsat sit hus, og bygget stald, ridebane og ridehus.
    Og min anden veninde, og hendes børn skulle have alt hvad de kunne tænke sig, af tøj, legetøj, ferie og en god portion penge.


    Hvis jeg vandt så mange penge, ville mit liv være totalt fuldendt - men det ville aldrig blive offentligt gjort. Heldigvis har jeg en familie som har samme tilgang, så jeg ville kunne nyde tilværelsen med dem.
    Jeg mangler faktisk bare pengene - så er mit liv perfekt smiley


  • #28   19. nov 2018 Nu spiller jeg ikke. Men skulle jeg gå hen og vinde så mange penge en dag, ville jeg bruge dem på følgende:

    - Sørge for at mine forældres hus blev sat i stand
    - Hjælpe dem økonomisk
    - Købe en lille lejlighed eller et lille hus på landet til min mormor
    - Købe drømmetraktoren til kæresten
    - Enten købe en gård til mig og kæresten, hvor begges interesser bliver tilgodeset - Ham med landbruget, og mig med hestene, eller lægge pengene til side til vi forhåbentlig skal overtage den gård han bor på, så vi kan sætte gården i stand :).
    - Købe mig et par avlshopper og en ridehest
    - Tage MC kørekort
    - Købe MC
    - Købe hestetransporter
    - Sætte Natash ifol
    - Få Tinka undersøgt fra top til tå

    Ja.. Det var vidst det :P.


  • #29   19. nov 2018 Så ville jeg købe den ejendom i nærheden der har stået til salg, sætte huset i stand, bygge ridehus og købe skoven bagved således at jeg kunne udvide løsdriften. Så ville jeg købe nogle gode hopper og hingste og avle.
    Så ville jeg spendere rejse på familien. Sørge for en god opsparing. Også ville jeg donere penge til diverse organisationer som betyder noget for mig at støtte smiley

    Mvh TT


  • #30   20. nov 2018 det har jeg faktisk før snakket med min kæreste om smiley

    jeg tror vi ville lave nyt stuehus, ny stald, så bokse og løsdrift kunne blive i samme bygning, og så købe lidt mere jord smiley
    vi har ingen gæld, og har egentlig meget af det vi ønsker os, men vi har altid syntes det ville være spændende at bygge vores eget hus fra bunden smiley
    mere jord er fordi vi gerne ville have vores egen skov at ride i


  • #31   22. nov 2018 Jeg ville nyde at dele penge ud til værdigt trængende her i Danmark. Både dyr og mennesker. Det er min drøm og derfor jeg drømmer om at vinde mange millioner.
    Hvad jeg ønsker til mig selv har jeg ikke styr på.


  • #32   22. nov 2018 Jeg ville sige det til min familie og meget, meget få nøje udvalgte venner.

    Købe en dejlig stor lejlighed til min kæreste og jeg.
    Smide gode lommepenge af til familien, for at forsøde tilværelsen for dem.
    Købe en dressurstjerne til mig selv.
    Ny mac til kæresten.
    Invitere min mor til USA, bare hende og jeg.
    Købe mig en stor, vred jeep.. Sådan en der siger "RØVHUL" når man drejer nøglen.
    Smide lidt af til mine aller nærmeste venner.

    Sætte pengene forskellige steder, så de kan stå og blomstre lidt.


Kommentér på:
"Tænk hvis du vandt"

Annonce