{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

OMSTREJFENDE KAT! {{forumTopicSubject}}

Hej

da jeg kommer hjem fra skole idag, lukker jeg min kat ind som jeg plejer. Men pludselig står min kat og kigger ud og jeg skimter noget rødt. Jeg åbner nysgerrig som jeg her og ser den her flotte røde hankat. Men han har ingen øretatoo og er bestemt ikke kastereret..
Den står og piver i himlenskyld og jeg nænner ikke andet end at give den en håndfuld fodder.

Nu har jeg så fået RIGTIG ondt af den her kat som åbenbart føler sig rigtig hjemme i vores lille have.
Han har en masse sår i hovedet og er ret sulten. Men udover der virker den ikke syg og forholdsvis tam for jeg har kunnet røre den og den går mig i røven når jeg går udenfor..

Men hvad skal jeg gøre, for min egen kat virker RET så bange for den, og vi kan ikke bare tage den til os..

Ps. Ved godt jeg muligvis begik en kæmpe fejl ved at fodre den, men jeg kunne ikke andet når den stod sådan og pev.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OMSTREJFENDE KAT!
  • #1   23. mar 2011 Lyder som elskovsyg hankat du har på besøg:O)
    Bliver han ved må du sprøjte med lidt vand så går han videre efter nye damer!
    mvh merete

• #2   23. mar 2011 endten må du lukke den ud igen og ignorere den, sætte sedler op om nogle mangler en kat eller aflevere den på et internat..

• #3   23. mar 2011 Min egen kat er en hankat, og ved ikke om jeg bare skal lade min kat komme ud til den omstrejfende. Men jeg er bange for de kommer op og slås og jeg har så ondt af den omstrejfende røde kat smiley

• #4   23. mar 2011 Jeg ville tage den til nærmeste internat

• #5   23. mar 2011
    Enten skal du tage den til dig ellers skal den fjernes til et andet sted nu smiley
    Katte er selv herre over hvor de vil bo og flytter som det passer dem.

Naboen hankat mener også at vi har nogle seriøst lækre solpladser og dejlige sofaer. Men han strinter.. Var han bare kasteret så gjorde det intet.

To hankatte kan godt gå - ville dog kastere dem. Katte behøves ikke elske hinanden, gør vores ikke, de gider ikke ligge og putte nusse sammen..

• #6   23. mar 2011 Og vil så også sige hellere to hankatte (kasterede) end to hunkatte sammen.

• #7   23. mar 2011 Nu hvor jeg så ville ud og indfange ham, er han pist væk.
    Har gået og kaldt på den og gået med foder, men kan ikke finde ham længere.
    Men jeg vil prøve at kontakte dyrenes værn hvis jeg ser ham igen i løbet af idag. Kan ikke lide hvis han er blevet væk hjemmefra med de sår den har i hovedet.

Desuden tror jeg hellere jeg lige må gå byen rundt og læse noter på opslagstavlerne og dyrlægen.

Men tak for hjælpen.. Gik bare lidt panik da jeg ikke har prøvet noget lign. før

• #8   23. mar 2011
    Hvis du vil indfange den - så få den lukket inde i et rum, fx. inde ved fyret.

Vi havde en vild hankat der strejfede rundt, dens øre var ædt op af mider og den så bare så ynkelig ud. Så min mor besluttede at hun ville have den aflivet. Hun fik den lokket ind i vores fyr rum ved hjælp af mad og lukkede døren efter den. Hun fik den så sat ned i en transportkasse ( ved hjælp af arbejdshandsker .. ) men katten sprang låget op og løb.
    Han er nok død da vi ikke har set ham siden, vi undrede os over hen overlevede vinterne..

Anyways - katte flytter som sagt når det passer dem og er ofte dybt utilregnelige.. smiley

• #9   23. mar 2011 Det kan os bare være en strejfer der kommer og går til gårde smiley

• #10   23. mar 2011 Barløse:

Jeg bor midt inde i byen smiley

• #11   23. mar 2011 For en anden god gang, så lad vær at foder fremmede katte, så er de ikke nemme at komme af med igen smiley og den har sikkert fundet sig et nyt sted at få noget mad, og måske har den fundet hjem igen, så syntes ikke du skal tænke mere på den smiley

• #12   23. mar 2011 KLUBMESTER '10 HDR Anita Poulsen .

Det vil jeg så gøre smiley

Men igen.. Tak for de hurtige svar. Panikkede totalt da jeg fik ondt af den bette kat smiley

• #13   23. mar 2011 TAS: Vi havde i sommeres en lille stefjende hankat-killing gående. Han var helt sikkert en vildkat, og den foderet vi også. Pludselig en dag så vi ham aldrig igen (og han kom hver dag 2-3 gange dagligt). Han er sikkert blevet kørt over.

• #14   23. mar 2011 Jeg ville nok lige vente med at køre den på et internat, da det kan være den bare er ude og strejfe og rent faktisk har nogle ejere et sted.
    Min mor har en hankat (kastereret nu) men de første 3 år af hans liv var han hverken kastereret eller øremærket. Nogle gange var han væk en hel ude af gangen og kom hjem og lignede jeg ved ikke hvad med sår i hele hovedet, uplejet pels og lignede skind og ben. Vi var da godt nok blevet kede af det hvis han aldrig var dukket op igen fordi nogle havde kørt ham på internat. Må være forfærdeligt at gå i uvished om hvad der er sket med sin kat.

Og nu er det så småt begyndt at blive forår så medmindre kattens tilstand er meget kritisk så skal den altså nok overleve smiley
    Men hvis du vil have den væk så prøv at kast vand efter den hver gang du ser den, så burde der ikke gå længe før den begynder at holde sig væk smiley

• #15   23. mar 2011 giv den en spand vand

• #16   23. mar 2011 ligesom i dyrenes helte kom der jo hende der den gravid fra falck ud og hentede en kat som der var en der havde fundet, men ved desværre ikk hvem man kal ringe til for at få falck ud og hente den, det kan jo være den er chippet

• #17   23. mar 2011 Jeg havde også engang en sød plettet hanmis strejfende hjemme, og kunne ikke lade vær' med at give den mad smiley Og den var der i nogle uger, og gik i røven af mig når jeg gik ude - men efter noget til (lidt laaang tid) smuttede den igen smiley
    Vi havde også selv to hankatte..

Men forstår udmærket godt at du kom til at fodre den, for sådan katte er altså så svære at modstå smiley

Kommentér på:
OMSTREJFENDE KAT!

Annonce