{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

Lære sig selv engelsk? {{forumTopicSubject}}

godaften HG smiley

Efter sommerferien skal jeg i 8. klasse på en anden skole, og jeg vil gerne på en linje der hedder international, men jeg har et problem. Man skal være nogenlunde god til Engelsk hvis man vil på den, og i min nuværende klasse har vi ikke rigtig lært noget i engelsk de sidste 2 år pga vores lære snakker om alt muligt andet osv. Så indtil efter sommerferien vil jeg gerne selv lære mig noget engelsk. Har i nogle foreslag til hvordan smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lære sig selv engelsk?
  • #1   2. maj 2011 Det går meget an på hvad du ikke er så god til smiley

• #2   2. maj 2011 Er dine forældre gode til engelsk? Eller andre du bor sammen med, eller tit er sammen med?
    Øvelse gør mester - det gælder for alvor sprog.. Så hvis du kan lave en aftale med forældre eller andet, om at i snakker engelsk i et vist tidsrum om dagen, så ville det hjælpe..
    Se engelsk fjernsyn uden tekster, læs engelske bøger (nu ved jeg ikke hvad du er til, men f.eks. er twilight på engelsk lidt nemmere læst end mange andre) - og se også om du kan skrive lidt engelsk..
    Øv, øv, øv - så skal du nok blive bedre.. smiley

• #3   2. maj 2011 Anna : jeg er ikke særlig god til, at bøje ordne og oversætte dansk til engelsk smiley

Mette*kødæder og pelsbedårer*
    vil jeg prøve og tak smiley

• #4   2. maj 2011 Vil sige det samme som Mette :]
    Ellers så prøv at finde nogle opgaver på nettet :]
    Der er alt muligt, læse, gramma vist nok også lytte + alt muligt andet sjovt :]

• #6   2. maj 2011 Engelsk tv, uden tekster, og ellers bare læs en masse engelsk bøger :3

• #7   2. maj 2011
    Årg, jeg er heller ikke god til engelsk, men det er blevet bedre her de sidste par år. Jeg har før haft svært ved at forstå hvad der blev sagt, jeg havde et meget lille ordforråd og var slem til bare at oversætte dansk direkte til engelsk .. og det lyder ikke godt! smiley
    Jeg havde også nogle rigtigt dumme lærer i folkeskolen, men jeg tog kampen op - begyndte at se en masse tv, film og videoer for at hører en masse engelsk. Jeg lærte en masse nye ord og langsomt kunne jeg forstå tingene uden undertekster. Samtidig lærte jeg en masse nye vendinger og jeg blev mere opmærksom på hvordan mit engelsk kom til at lyde mere engelsk, ved at benytte en korrekt ordstilling. Det hjælper mig også hvis jeg læser en tekst højt for mig selv, for så får jeg det sagt og det er ikke bare noget d´jeg tænker - det har forbedret min dtale meget. Der til snakker og tænker jeg tid på engelsk, både med mig selv, men også med min hest, min bror, mine venner osv osv.
    Pt. kæmper jeg med grammatikken, det har jeg altid gjort.. men det er ikke let når man er ordblind og ikke kan "se" hvordan det skal være. Heldigvis har jeg fået en bevilling til at få ekstra engelsk timer, her i gymnasiet.. og det hjælper! smiley

Hvad er det du mere præcist har problemer med? smiley

• #8   2. maj 2011 Du kunne jo også bruge din sommerferie på at tage på sprogrejse ex. til england smiley
    Det giver rigtig meget!
    Ellers opret dig på IMVU eller andre steder hvor der også er sprog smiley
    Så kommer du pr. automatik til at skrive/snakke engelsk smiley
    ~ min veninde blev selv bedre til engelsk ved at snakke med mennesker fra forskellige lande på IMVU smiley

Så øv øv øv øv !! smiley

• #9   2. maj 2011 Mit engelske er ikke særligt godt,men det er blevet bedre efter jeg har set og hørt folk tale engelsk i tvet, nu forstår meget engelsk og kan snakke så folk kan får stå mig.

• #10   2. maj 2011 Engelsk tv og musik. Jeg kan forholdsvis godt engelsk, men f.eks. twilight, forstår jeg 100% uden undertekster, fordi jeg kender den så godt. Så prøv med en film du godt kan lide, sæt den på uden undertekster, og se hvor meget du får ud af det. Hør nogle engelske sange, og prøv at fortæl dig selv på dansk, hvad de handler om.

• #11   2. maj 2011 jeg plejer at købe engelsk talende film, kan fx være pirates, så ser jeg den 1 gang med danske undertekster, bagefter med engelske undertekster, og de ord jeg ikke forstår, skriver jeg ned og oversætter, når jeg har gjort det ser jeg den uden tekst, og hvis der stadig er noget jeg ikke forstår så oversætter jeg det igen. har hjulpet mig rigtig meget med mit ordforråd! kan varmt anbefales! smiley

• #12   3. maj 2011 Se nogle engelsk/amerikanske film, prøv uden undertekster smiley
    Det har hjulpet mig en del, nu ser jeg så vidt muligt kun film uden tekster på smiley

• #13   3. maj 2011 en oplagt mulighed er at tage på sommerferie i England, og så tal en pokkers masse med dem

• #15   3. maj 2011 prøv og se engelske film, prøv engelske spil, prøv at gå på kurser smiley

Jeg selv går på en international skole, hvor man KUN snakker engelsk, det er egentlig bare at øve øve øve, jeg lærte det også selv, da min klasse aldrig rigtig lærte os engelsk, jeg lærte det kun fra spil og film smiley

• #16   3. maj 2011 Skriv online med mennesker på sådanne online chatsider, det hjalp mig, og så spillede jeg en del af de helt store spil såsom Dragon Age eller Oblivion, hvor der er -rigtig- meget tale, og hvor man skal svare. Lidt nørdet, men virkelig effektivt. Ellers kan man købe programmer, der er udemærket. smiley

• #18   3. maj 2011 Nu har jeg aldrig haft problemer med at tale engelsk, men at skrive det..
    Jeg begyndte så at spille UNO på facebook, og der går chatten jo med alle lande mere eller mindre på engelsk.
    Så nu skriver jeg bare derud af.

• #19   3. maj 2011 Ferie i england. smiley

• #21   3. maj 2011 det er godt nok i udlandet / holland smiley

Kommentér på:
Lære sig selv engelsk?

Annonce