{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

Vægttab - hvordan gør i? {{forumTopicSubject}}

Hey skønne HG'er:)

- Nu ligger det sådan at jeg uden at jeg havde vejet mig gerne ville tabe mig jeg er nu begyndt på et løbeprogram hvor jeg starter stille ud men det skulle gerne blive til noget godt smiley

- Idag tænkte jeg så, Nu prøver jeg at veje mig så jeg kan se hvor meget jeg taber mig i løbet af det træningsprogram der .. NØJ ET CHOK! .. vægten vister 75 smiley så nu skal jeg i HVERT FALD smide 10 kg.

det jeg gør for det nu er så løbeprogram i form af dette :(link fjernet)
og er på 1 uge og begynder 2. uge på mandag. samtidig med har jeg idag købt en trænings hulahopring hvis i kender sådan en, på 2 kg som jeg har tænkt mig at træne med 15 min om dagen, og 3x 10 mavebøjninger og 3x 10 armbøjninger om dagen. og selvfølgelig øge antallet lidt for hver uge smiley ..
det er min plan smiley

Tænkte så om i havde nogle gode råd, eller kritik til det jeg har tænkt mig, og også nogle gode råd til kost og andre ting.

Eller bare har lyst til at fortælle hvordan i gør smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægttab - hvordan gør i?
  • #1   7. maj 2011 Drop slik, chips, dressing, is, chokolade osv. (-:

• #2   7. maj 2011 Det er også en rigtig god idé at måle sig, da man i nogle tilfælde kan tage på når fedt og vand i kroppen omdannes til muskler.
    Mål på lår, overarm, mave, bryst og evt. omkring hoften.

Drik en halv liter vand ca. 30 min før hvert måltid og start med en portion salat inden du spiser din frokost/aftensmad, så har du lagt en god bund med vand og salat og så undgår du at spise dig mæt i kød, kartofler/ris/pasta osv.

• #3   7. maj 2011 Spis flere små måltider i stedet for 3 store så kroppen har noget at køre på...

• #4   7. maj 2011 Berit,Libell&Gedda *RHO*
    Lige præcis.. Hun har fuldstændig ret. Du kan ikke regne med en vægt i længden, både pga det hun har skrevet ^ og pga muskler vejer mere end fedt. Så frem med målebåndet! smiley

Og sund mad og motion - ny livsstil, så er den der.. smiley

• #5   7. maj 2011 mit aktivitetsniveau er altså også aktivt!! (for aktivt desværre)

Mandag: Morgentræning inden skole - kondition i fitnesscenter. Ridning efter skole, idræt i skolen (hvilket er hardcore på det gymnasiehold jeg er på)
    Tirsdag: Morgentræning inden skole - let styrketræning i fitnesscenter. Ridning efter skole og til polefitness om aften.
    Onsdag: morgentræning inden skole - kondition i fitnesscenter. Ridning efter skole.
    Torsdag: Sove til længere end halv 6 smiley . ridning efter skole og polefitness om aften.
    Fredag: morgentræning inden skole - kondition i fitnesscenter. Typisk polefitness derhjemme.
    Lørdag: Ridning.
    Søndag:Ridning

Har pole derhjemme, så ikke unormalt at jeg tager et 3-4 timer på den om ugen udover hvad der fremgår i "skemaet".
    Til gengæld spiser jeg altså også hvad der passer mig smiley

• #6   7. maj 2011 Ej men der er jo et super godt råd smiley .. hvordan ved eg så når jeg har tabt mig f.eks de 10 kg e? eller hvad "skal" målene være for at man er slank eller hvad man siger.

• #7   7. maj 2011 Det handler om at spise mindre end du forbrænder. Dvs. det er en god ide at skære ned på dine måltider, hvis du spiser meget. og spis massere af grove kulhydrater med massere af kostfibre end tommekulhydrater som f.eks brød på sigtet hvedemel (altså ikke fuldkorns) sukker-indholdigt mad og drikke, og andet usundt. Desuden god ide kun at drikke vand hvis du vil slukke tørsten, gerne op til min. 1½ l.

jeg har selv tabt mig 18 kg efter at have omlagt min kost - men er ikke så fanatisk som jeg var under forløbet.. og jeg kan ikke råde dig til at komme helt derud hvor jeg var. døjer stadig med lidt spiseforstyrrelses tanker.

• #8   7. maj 2011 kig dig selv i spejlet og bliv tilfreds med det du ser - så er målet opfykdt smiley

• #9   7. maj 2011 Du skal nok ikke gå direkte efter kilogram så, når du bruger mål - du skal bare samligne de efterfølgende mål med de tidligere mål, så du kan se fremskridt smiley For hvis du begynder at træne, så opbygger du jo muskler og så kan det meget muligt være at vægten stiger, men det er såre simpelt bare fordi fedtet bliver omdannet til muskler og det er man jo ikke rigtig klar over, hvis man ser at der lige pludselig bare står 80 kg for fødderne af en smiley

• #10   7. maj 2011 Det nytter intet at træne hårdt, hvis kosten stadig er forkert.
    Spis derfor sundt, samtidig med at du træner, ved f.eks. løb eller ling.. Så får du mest ud af det :-))

Held og lykke!

• #11   7. maj 2011 Hop på South Beach, jeg har tabt 20 kg på 3½ måned. Jeg spiser 6 gange om dagen, får jordbær dyppe ti chokolade og dessert hver dag. Bogen kan lånes på biblioteket smiley

• #12   7. maj 2011 Det lyder rigtig fint med løbetræning, bare hold motivationen! smiley Tag evt. tid af dig selv hver gang, så du kan se du gør fremskridt!

Som mange andre siger har kosten også noget at skulle have sagt!
    Mange ting kan gøres sundere uden det koster ekstra smiley
    Skummeltmælk i stedet for letmælk
    Groft brød eller rugbrød i stedet for hvidt brød
    Brune ris i stedet for hvide, og fuldkornspasta i stedet for hvid pasta
    Brug olie, fx raps eller olivenolie, til at lave mad med i stedet for smør. Flydende fedtstof er langt sundere end det faste som smør og margarine.
    Mos advokado som smørrelse til brød i stedet for smør
    Køb ikke noget med et fedtindhold på over 30 % - dette gælder ost, kød, alting
    Når du er lækkersulten, så snack på sunde ting som en håndfuld nødder i stedet for vingummi
    Skift lys chokolade ud med mørk
    Drik to glas vand før et måltid, så er du fyldt lidt op og spiser ikke så meget
    Drik Light cola i stedet for almindelig. Der er meget snak om, at der er andre ting i Light som ikke er gode, men der er ihvertfald ingen sukker, så i forhold til vægttab er det bedre HVIS du absolut skal drikke sodavand! Helt bedst er det med vand, det slukker tørsten bedre og mætter

Håber det kunne bruges, og held og lykke! smiley

Kommentér på:
Vægttab - hvordan gør i?

Annonce