{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

PAS NU PÅ DE FUP ANNONCER!!! {{forumTopicSubject}}

ja så skete det igen - endnu en er blevet snydt med en annonce på en sadel som man aldrig får men man sætter flere tusind til smiley

KAN IKKE SIGE NOK - BRUG NU SIKKER BANK OVERFØRESLER HVOR JERES PENGE ER FROSSET TIL I HAR VAREN!!!!

svindleren har jo ingen morale og bruger alle kneb for lokke en til at betale med alm overførelse til vedkommens konto nummer smiley

SE JER GODT FOR DER UDE OG PAS NU PÅ FALSKE ANNONCER

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PAS NU PÅ DE FUP ANNONCER!!!
  • #1   17. jun 2011 Kan man fryse pengene, indtil man har fået varen? Kan man det i alle banker? Det lyder smart.

Jeg har selv lige købt sadel, og ja, man bliver ret nervøs, for folk kan jo sagtens snyde.

• #4   17. jun 2011 Jeg har også været fuppet, meldte det så til politiet, som tog sagen i hånden, det viste sig så hun havde snydt utrolig mange så alle fik deres penge tilbage inklusiv mig smiley var bare så glad og yderst forsigtig nu.

Det eneste jeg havde var hendes konto nummer og havde kun et navn som jeg ikke var sikker på var sandt

• #5   17. jun 2011 Anita - hvad har du købt ? -- En Wintec eller bates isabell werth`? smiley

• #6   17. jun 2011 Jeg har lige opdaget, at en der har snydt sig til RIGTIG mange penge, også er herinde - så mon ikke hun fortsætter her?? Hun har "lånt" heste af folk, eller købt på afbetaling. Hun solgte så hestene, og folk fik aldrig deres penge!! Hun har for ikke så længe siden ville købe noget fra en af mine annoncer, og skrev tilbage, at hun havde betalt (sikkert i håb om, at jeg så ville sende varen med det samme) - men pengene kom aldrig. Jeg kunne dog kende navnet fra alle de sager der var oppe i medierne om hende, og herinde er hun "ukendt" fordi hun ikke bruger sit navn, og den ene hest, hun har oprettet, er der da heller ikke et enestebillede, hvor hun er med. I er velkomne til at skrive en pb til mig, så giver jeg jer gerne hendes HG-navn, så I kan være opmærksom på, ikke at handle med hende.

• #7   17. jun 2011 det havde nu været dejligt hvis Postdanmark igen lavede "betaling ved modtagelse af varen". Det kunne man førhen. Jeg ville gerne betale 300 kr i gebyr mod at være sikker på at jeg fik min penge for varen hvergang. Skulle man ikke skrive til postdanamrk?

• #8   17. jun 2011 Jeanne N: Sådanne oplysninger må ikke deles på HG, det går under udhængning.

• #9   17. jun 2011 Jeg kan kun henvise til HG´s regler og hvad der er tilladt pt. og ikke er.

Ønsker da også dig og andre en god weekend smiley

• #12   17. jun 2011 Det er udhængning om det er pb eller i forum og er ikke tilladt, hverken af den der tilbyder oplysningerne eller af den der spørger efter oplysningerne.

• #13   17. jun 2011 er lige blevet snydt for 1000.

JERES EGEN BANK DÆKKER DET TABTE BELØB; HVIS I GÅR OP OG UDFYLDER ET ANSØGNINGSSKEMA TIL PENGENE.

• #14   17. jun 2011 Håber så sandelig ikke at jeg er blevet snydt denne gang - har købt ny sadel, så håber at få den først i næste uge. Hun sender den i morgen (og får tracknummer) HÅBER JEG!! Det er KUN sket en gang før med et par leggins. Faktisk min første handel herinde. Tænk at man gider at snyde folk :s De burde samme sig.

• #15   17. jun 2011 Jeg har nu altså også hørt rigtig, rigtig mange gange, at det er udhængning ligegyldigt om det foregår i forum eller på PB.
    Når det så er sagt, forstår jeg ikke, at der ikke her på HG og alle de andre gallerier ikke bliver lavet et form for point eller smiley-system til handel, eftersom det er sådan et stort problem.
    Og når det så også er sagt, så kan jeg ikke forstå hvorfor købere ikke passer bedre på, eftersom det sker herinde (og nok også andre steder) hele tiden. Er det ikke sund fornuft at sikre sig grundigt, inden man overfører en hel masse penge?

• #16   17. jun 2011 I er velkomne med forslag til forbedringer via Kontakt.

• #17   17. jun 2011 Berit:
    Det er blevet nævnt rigtig, rigtig, rigtig (og flere endda) mange gange herinde og også forslået med point/smiley-systemer.

• #18   17. jun 2011 I skal sende forslag gennem kontakt. At det er nævnt i forum er ikke = at det tages op.

• #19   17. jun 2011 hejsa

ja det var en isabell werth jeg blev snydt for det var så via gul og gratis - men samme aften lagde han også en annonce ind her på hg den fik jeg så bremse ved at melde ham og hans bruger blev slettet - men de bliver jo ved med oprette i nye navne smiley

jo så vidt jeg ved er det alle banker som kan det eller gør det via g handle på gul og gratis - men det rigtig sælger kan også riskikere at dem som skal ha varen siger de har fået varen men nægte de har og så ik frigive pengene men tror nu det er nemmer at anmelde og få sin retmæssige krav opfyldt for så sender man jo tingen som pakke med tracking nummer og så kan post dk bevise der er kvit for modtagelsen og ergo så har du ret til dine penge - der er ikke mange som tør snyde på den måde - det var min egen bank som råde mig til sikker bank overførelser smiley

der er en gruppe her inde man kan melde sig til som handler om de svindler der har jeg hørt man gerne må snakke om de personer som gør det - men ved så ikke om det er rigtig smiley

• #20   17. jun 2011 Der må heller ikke udveksels oplysning af den slags i grupperne, HG´s regler også i grupper.

• #21   17. jun 2011 HG´s regler gælder også i grupper.

• #22   17. jun 2011 ja jeg syntes også jeg har været uheldig nogle gange her på hg, men vil da også opfordre at skrive til hg om hvad man kunne gøre for at undgå alt dene snyd på hg som Berit skrev.
    SÅ GANG I TASTERNE OG SKRIV JERES FORESLAG TIL HG, SÅ VI KAN FÅ STOPPET DENNE OASE FOR SNYDEPELSE smiley

• #23   17. jun 2011 Den er jeg med på. Men hvorhenne under "kontakt" skal det skrives?

• #24   17. jun 2011 (link fjernet)

• #25   18. jun 2011 syntes det er komplet idioti man ikke må advare andre mod folk som snyder - hvordan hulen skal man undgå at den person bliver ved - for når i er "gået i seng" og ,musen spiller bordet er da altså en del som kan nå at blive snyd fordi man ikke må nævne folk/hg bruger over annoncer pb eller andet - gad nok vide hvor mange der blev snydt af den svindler jeg skrev til jer om som i først kunne slette næste dag når i mødte eller hvad man kan kalde det - men jeg skrev til folk flere timer den aften hvergang en ny skrev på annoncen skrev jeg pb til folk om de IKKE skulle handle med dem da det var en svindler - kan ikke passe der ikke er noget man må advare mod - mener ha læst på guloggrtais må du godt nævne folk ved navn - hvorfor må hg egentlig ike er det en lov eller er det bare jeres bestemmelse som siger det ??

• #26   19. jun 2011 Jeg er ikke lige inde i loven vedr. dette, men herinde er det ihvertfald en regel fra højere oppe.

Alt handel på HG og mange andre sider er på eget ansvar og er der svindlere er det jo politiets opgave at afgøre om der er en sag, dette kan vi ikke. Så er man udsat for sådanne personer, så kan man jo vælge at anmelde dem.

HG kan ikke stille sig som dommer i sådanne sager, men er der flere klager på én person og HG er enig i klagerne, prøver man at udelukke brugeren, men de kommer som regel igen under nyt navn og så må vi på den igen alle sammen.

Svindel foregår jo overalt på nettet, ikke kun HG og er en svær ting at stoppe.

Håber det giver svar smiley

• #27   19. jun 2011 fint svar hvad jeghavde forventet smiley

men ja det foregår over alt men det hjælper jo ikke noget man bare siger jamen det er jo alle vejnene og ikke gør noget så stopper det jo aldrig derfor syntes jeg det er dumt ikke må advare mod dårlig sælger /køber altså falske annoncer

det nok også fordi straffen er så alv at folk blir ved - havde det nu blevet betragtet som bedrageri som kan gi op til 20 år bag tremmer så habde folk måske overvejet det endnu engang smiley

håber ikke andre blir snydt

• #28   19. jun 2011 Som bruger har man jo også et ansvar og der er flere gange opfordret til at handle sikkert altså face to face eller man sikre sig så godt som muligt med at få oplysninger på sælger mv.

Der handles på alle de sager, vi kan handle på og hvor der er klaget.

• #29   19. jun 2011 det retfærdig gør da ikke såen en svindler til tage røven på folk fordi vi er nogen som tror det bedste om folk - syntes bestemt ikke jeg har handlet forkert det ikke mig der er the bad cuy her !!

• #30   19. jun 2011 Anita K:

Har på intet tidspunkt, sagt det du hentyder til :), jeg fortæller bare reglerne og hvad man kan gøre. Ingen kan jo sikre nettet for svindlere. Men at tillade "udhængning" af folk, kunne gå ud over uskyldige hvor nogen er blevet uvenner og lige skal ud med dette på en forkert måde.

• #31   19. jun 2011 dem der har noget på de forskellige svindlere kan evt udveksle telefon numre, indtil at der forhåbentlig kommer en løsning på dette problem... så kan man udveksle sms'er omkring dette. for STOPPES det SKAL DE!
    det giver alle os andre problemer når vi skal handle herinde, ingen stoler på hinanden mere, og det er sgu ikke fair!

Jeg leder selv efter en sadel, men kigger kun de annoncer, hvor det er muligt selv at hente, for tør ikke andet, når det er så store beløb man er oppe i :o(

• #32   5. aug 2011 Hvad sker der med folk!!!!!
    Jeg er lige blevet kontaktet af min bank - som er blevet kontaktet af sælgers bank. Hun har et rygte for at sælge udstyr, Hun glemmer bare at sende det.
    Jeg har nok lige mistet 2160,- for et par cavallo piaffe plus
    Jeg havde fået navn - adresse - mob osv. Kan bare ikke sporer hende nogle steder. Øv øv øv, snøøøft

• #33   6. aug 2011 Fie-lil N.

Men de oplysninger du har incl. kontonr. kan oplyses til politiet. Det du har sikret dig nogle vigtige oplysninger, gør det nemmere for politiet. Hvis du ønsker at melde personen.

• #34   6. aug 2011 Jeg har faktisk kun bankoplysningerne, da jeg har fundet ud af at hendes adresse ikke findes smiley Og mob nummeret kan ikke spores og den bliver heller ikke taget.
    Men jeg skal kontakte min bank mandag, og så vil de vist politianmelde hende, da hun åbenbart er en kendt kendis med svindel. Hvor er det bare ærgeligt, Jeg har handlet så meget med folk herinde uden problemer, og nu tør jeg da ikke at stole på folk igen..... Hvis bare jeg kunne få mine penge igen, snøft

• #35   7. aug 2011 Forståeligt, men som du selv skriver, er de fleste jo ærlige nok og det da godt smiley

Bed altid om tlf. nr. som kan slåes op...evt.deres fastnr. Tjek adresse og navn inden I overfører penge evt. gå i banken og oplys kontonr. og navn, så I ved det hænger sammen.

Sikreste metode er at handle face to face.

Kommentér på:
PAS NU PÅ DE FUP ANNONCER!!!

Annonce