{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.645 visninger | Oprettet:

Jehovas vidner, HVAD gør man? {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man for at slippe af med Jehovas vidner? Over 6 gange har de været her i de 2 år jeg har boet her, og jeg er SÅ træt af det. Lukker jeg op og siger nej tak, putter de ting i min postkasse. Lukker jeg ikke op putter de ting ind ad brevsprækken OG i postkassen.

HVAD gør jeg for at det stopper??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jehovas vidner, HVAD gør man?
  • #1   3. jul 2011 der er flere måder at komme af med dem.
    Bliv blod donor, så får du et klistermærke, det kan du sætte på døren, så lader de dig være.

• #2   3. jul 2011 en af mine venner valgte en lidt sjovere måde.

Efter en bytur, crashede en af hans venner hjemme ved ham.
    Om morgenen kom de forbi, han åbnede døren, hørte ganske kort på dem, hvorefter han råbte ind til hans ven:
    ''Skat, de siger vores livsstil er imod gud''

det blacklistede ham.

• #3   3. jul 2011 Det er vel ikke værre, bare at smide tingene ud som de efterlader til dig? :o) Eller brande dem i en brændeovn xD

Men ellers gør noget ala det Renee skrev, det skal nok hjælpe xD De ved jo ikke om det er sandt eller ej. og det kan jo gøres selvom du er alene hjemme.

• #4   3. jul 2011 bare tag en stor hund med ud og lad som om du ikke kan holde den smiley

• #6   3. jul 2011 du må bare bære over med dem de gange de kommer og så smide det ud de smider i postkassen, Jeg synes de super trælse, men jeg dør jo ikke af de kommer engang i mellem. Smiler bar og tager det de giver og så går de med det samme. Så ryger det bare ud og alle er glade.

• #7   3. jul 2011 Jeg ville bare takke nej og så lukke døren. Jeg ved godt, det er irriterende, men det tager måske 5 sekunder i livet pr. gang ;o)

• #9   3. jul 2011 Vi slap af med dem en gang for en del år siden, hvor der kom en dame og ringede på. Vi har sådan en stor egetræs dør der nok er 10 cm tyk og så i jernramme.. Når først den bliver skubbet til, så svinger den altså..

Min far sagde så vi ikke var interesseret og skubbede til døren for at lukke.. Damen er så så dum og ubehøvlet at sætte sin fod i døren, for at undgå døren lukker, så hun kan snakke videre.. Det var bare som om da den tunge dør klemte hendes fod mellem døren og karmen, så fik hun hurtigt sin fod væk og hun haltede hele vejen ned ad indkørslen. Vi har ikke set dem siden.. Tror vi er blevet blacklistet.. For vores naboer får stadig besøg..

• #11   3. jul 2011 vi har haft nogle forskellige metoder smiley

min mor jagede dem på porten med en rimelig ustabil hund vi havde.. han stod med stort gebis og fråde, mens hun holdt ham i halsbåndet.. de kom aldrig der igen..
    bloddonor klistermærke på døren i min første lejlighed..
    har venligst bedt dem om at skrive mig ned i deres "ikke int. bog" sidst de var her.. og det har de respekteret..

de fleste af dem respekterer at nogle af os gerne vil undvære mødet med jehova, og slippe for at blive reddet smiley

• #13   3. jul 2011 Lykke - HAHAHAH! Du burde næsten bo hos en der konstant får besøg af dem, for det er synd for dig at du ikke får din vilde skrømmeidéer ud i livet! smiley

• #14   3. jul 2011 Stil dem spørgsmål om biblen der ikk giver meningen (kritiser Biblen) og sig de ikk skal komme før de kan give dig et svar der giver mening hjalp da jeg boet et sted med en jehova klub bag hvor jeg boet før

FX Adam og Eva var de første mennesker på jorden de fik sønnen Gabel som skulle befolke sig med de mennesker der var ude for pardis MEN hvor kom de mennesker fra som gabel skulle ta ud til når Gud kun skabte Adam og Eva ?

Men ellers er det vel bare at være konsekvens og sige de skal skrup af og ta deres snot reklamer med sig

• #16   3. jul 2011 Ja men de døtre og sønner var i pardis og ikk ude for pardis og gable skulle ud for pardis

• #17   3. jul 2011 Jeg ville vælge en af Lykke's idér smiley

Lykke, jeg kan da ikke forstå de ikke vil besøge dig mere smiley haha

• #20   3. jul 2011 Klapper dem en, siger at de er djævler, fordi de er villige til at lade deres barn dø, bare for at følge troen, jehova findes ikke, fordi han vil kun det bedste, men der sker dødsfald, osv osv.

• #21   3. jul 2011 De kom og spurte om vi ville have "vakttårnet" (deres blad) hvorpå min far sagde "nej tak, jeg har jagttårn" (vi har det i vores skov..)
    Siden har vi ikke set dem... hehe
    Men altså har haft et par venner der har været JV, de var altså søde mennesker, og dyttede ikke sin tro... men jeg er ret klart ikke-troende så det kan jo være derfor;)
    -TR

• #22   3. jul 2011 Lykke - haha minder mig om de gode gamle dage. nøj hvor har mine venner og jeg taget meget pis på de stakkels vidner, hvis vi kunne komme til det... nu kommer her kun nogle gamle mennesker 3 stk. i en bil, det er altid den samme der kører bilen og stiger ud til min meget glade schæfer.... så siger jeg pænt nej tak til bladet, vi er hedninge her på gården, held og lykke med missioneringen, og så kører de igen... jeg nænner ikke at lave fis med dem... jeg tror slet ikke de synes det er sjovt at rasle rundt i dem gamle spand herude på bøhlandetog blive gøet af af den ene mere "blodtørstige" gårdhund efter den anden...

• #23   3. jul 2011 det kunne også være sjovt, at sige til dem, når de kommer.. "jeg har lige en bog, som jeg vil anbefale jer at læse" og så gå ind og hente en bog om Darwin's lære hehe smiley

• #25   3. jul 2011 Jeg sagde engang at jeg er satanist til en af dem smiley og jeg har langt lyst hår og ser meget normal ud. Men hold da op personen fik store øjne og skyndte sig væk.

MEN ALDRIG begynd at diskutere med dem så går de aldrig det har jeg prøvet.

• #26   3. jul 2011 Har aldrig i mit liv haft besøg af dem.. Hvor skal man lige bo henne?

Nå, men gør som ham der i reklamen og begynd at snakke om dit næste byggeprojekt.. smiley

• #27   3. jul 2011 Sigyn V- haha den med en gud mere fra eller til var god, det er da så tilpas stuerent at sådan nogle gamle nogen som dem der besøger mig ikke får urteteen galt i halsen, samtidig med at man lige giver et strejf af at man faktisk ikke bryder sig om at der kommer nogen og vil have en til at ændre tro...

• #28   3. jul 2011 Jeg fik ofte besøg af dem i Assens men værst var da jeg boede ved Vinderup mellem Skive og Holstebro.

ikke for noget Jyder men Jylland er ligesom højsædet for de der underlige religioner. jeg var ved at falde bag over da jeg så scientoligy kæmpe skilte i Silkeborg.

Men manden havde slæbt en ung fyr med så jeg troede det var indsamling til et eller andet da jeg kun kunne se knægten. men blev godt overrumplet. arrgghhh...

Men de er flinke mennesker Jeg ved ikke om i har set den danske film med hende pigen fra Jehovas vidner der forelskede sig i en alm. fyr. den er basseret på en pige jeg gik i skole med i Odense. Hun var en rigtig sød og klog pige. man bed ikke mærke i hendes religion.

• #30   3. jul 2011 Jeg HAR sagt flere gange at de ikke skal komme, og der var også engang hvor jeg ville lukke døren for dem og så stikker de bare armen ind med en dum flyer så jeg var ved at klemme hendes arm.
    Jeg tror jeg vil prøve at få fat i et Religion Nej tak skilt. Jeg ved der er flere i min opgang der sikkert også er interesseret i sådan et skilt.
    De skal bare holde deres sære tro for dem selv, og lade vær med at pådutte dem til andre.

• #31   3. jul 2011 tag en øl med ud og byd dem ind på en lille en...

• #32   3. jul 2011 Min kæreste sagde til dem han var blod doner, siden har de ikke været her, og jeg har heller ikke mødt dem og man kan jo bare lade være med at åbne hvis man har kig hul i døren kan man jo se hvem det er smiley

• #34   3. jul 2011 For ikke at omvende nogen??? Hmm...Hvis det er for de vil have deres version af sandheden ud, så lav en blog på internettet istedet for at irritere folk i deres eget hjem...

• #35   3. jul 2011 Mira&Sioux : hvad gør man så når de ikke vil acceptere at man ikke vil "besøges" af dem? De har flere gange fået af vide at vi ikke gider have besøg af dem hos os, men de bliver ved med at komme og det er de samme der kommer : ( Jeg er begyndt at lade være med at åbne døren for dem, kan ikke høre de er der : ) Vores ringeklokke virker ikke og de banker ikke på døren : )

Ved at mine svigerforældre slap af med dem da min mand boede hjemme og var alene en dag de kom, han havde så set dem så han kom ud med "satans bibel" i hånden slået op på en tilfældig side : )

• #37   3. jul 2011 Eg elska big Merkur: Jeg har ikke skrevet noget om at de er onde, men det er ikke at respektere andre mennesker når de kommer til ens hjem...Dem der interesseret i dem, skal nok selv henvende sig...
    Jeg kunne aldrig drømme om at henvende mig til fremmede mennesker for at fortælle dem om min tro...Tro er en privatsag og jeg synes faktisk det er meget uforskammet at de banker på min dør for at snakke om tro...
    Det kommer slet ikke dem ved hvad jeg tror på og det kommer så sandelig heller ikke mig ved hvad de tror på...

• #38   3. jul 2011 Beder dem om at skrive dig ind i deres lilel sorte bog, og/eller lader være med at lukke op smiley

• #40   3. jul 2011 Eg elska big Merkur: Jeg kan sagtens følge dig...
    Jeg er heller ikke uforskammet når de kommer hos os, jeg siger bare nej tak til dem...Hos os er det meget unge mennesker de sender og jeg ville aldrig være uforskammet overfor dem, men jeg må ærligt indrømme at når de går, at jeg tænker...Nej hvor er det synd for dem....

• #42   3. jul 2011 Jeg synes det er synd for så unge mennesker at de bliver påduttet en tro...Lad dem selv finde ud af hvad de tror på, efter min mening skal det ikke læres op...Mine børn er heller ikke døbt fordi de ikke selv kan sige fra når de er spæd at de ikke tror på gud..Det får de selv lov til at tage stilling til når de bliver gamle nok...

• #43   3. jul 2011 bloddonor er vejen frem!

bliv donor, så får du et klistermærke du sætter på døren. herefter kommer de ikke mere smiley

• #44   3. jul 2011 Min datter er døbt, men vi er ikke sådan fanatisk kristne (faktisk tror hverken mig eller kæresten på gud), vi har valgt at få hende døbt fordi det er en tradition, hun vælger selv om hun vil konfirmeres eller ej..

Jeg har gået i klasse med en dansk etnisk dreng, der faktisk var flov over først at skulle døbes som voksen, fordi han gerne ville konfirmeres som alle os andre etnisk danskere (vi havde også nogle muslimer og en enkelt jehovas i klassen)

• #47   4. jul 2011 Syntes bare det er utroligt at man skal være så grov før at de fatter de ikke skal komme mere. Jeg kan virkelig ikke udstå dem.

• #48   4. jul 2011 "Blodtransfusion
    Jehovas Vidner afviser blodtransfusion med henvisning til bibelsteder, der omtaler blodet som sjælens sæde. Man har intet mod bloderstatningsmidler. Man forholder sig kritisk overfor organdonation. Problemet omkring blodtransfusion tages meget alvorligt af Jehovas Vidner. Man har en særlig "International Hospitalsinformation" der løbende følger den lægevidenskabelige og farmakologiske udvikling og indsamler og formidler viden om operationsteknikker, plasmaerstatningsmidler og behandlingsformer, der ikke kræver anvendelse af blodpræparater.

Mange vidner bærer altid en erklæring på sig, hvoraf det fremgår, at de ikke ønsker at modtage blod eller blodkomponenter som led i en behandling. Af erklæringen fremgår ligeledes, at man ønsker sin holdning respekteret, selv om man er inhabil på indlæggelsestidspunktet, og selv om afvisningen af blodpræparater kan medføre døden.Selvom en sådan erklæring må tillægges stor vægt er den imidlertid ikke juridisk forpligtende og fritager ikke personalet fra etiske dilemmaer. For hvordan sikrer man sig, at patientens holdning stadig er den samme, som dengang erklæringen blev underskrevet ?

Og hvordan forholder man sig, hvis patienten er mindreårig?Spørgsmålene kan ikke besvares så længe der ikke foreligger en lovgivning på området eller en domstol har afsagt en principiel kendelse om erklæringernes retsgyldighed. "

De slår altså ikke deres børn ihjel, og er iøvrigt imod abort

• #50   4. jul 2011 Nej nej nej hvor bliver jeg dog arrig når det skal gå ud over et barn, at faderen har så latterlig en tro. Og nej jeg kan heller ikke forstå det er lovligt, det skal faderen da overhovedet ikke bestemme, om barnet skal leve eller ej, han er jo ikke Gud. Stakkels den lille pige, der aldrig fik et liv på grund af en rådden religion, hvad er det dog for et land vi lever i hvor sådan noget kan ske??

Jeg er enig med Sigyn, jeg vil også sidestille det med at slå ihjel.

• #52   4. jul 2011 Tit bliver børn i det tilfælde os midlertidig tvangs fjernet vis det kan nås så lægerne kan give dem blod uden forældrenes tilladelse også når barnet er rask for de så forældre myndigheden igen men giver jer ret i at det er dybt godnat at de ville lade deres børn og dem selv dø på grund af en religion et at de har andre sære ting i deres religion men det her er squ dybt godnat

• #53   4. jul 2011 Fair nok de ikk vil ha blod vis det kan undgåes og findes andre metoder men at gå så langt at det har døden med følje er sygt

• #54   4. jul 2011 Hahah Vi får sjældent besøg af dem da vi er venner af dem xD HAHAHA looool ;P Deres heste står hos os på græs hahaha ;D

• #57   5. jul 2011 Jehovas vidner slår ihjel .. så jo, de slår også deres egen børn ihjel, uden at være for ked af det..

• #58   5. jul 2011 Stald landlyst

nu er Jehovas vidner med tiden altså blevet lidt mere nyer og ikk så gamle dags og så stramt slår de altså heller ikk ned på deres familie mere nu arbejder min far med en jehova og i følge ham bliver de ikk bare bortvist mere heller ikk vis børne vælger at ha en anden tro end jehova

• #61   5. jul 2011 Jeg respekterer alle tro - undtagen Jehovas vidner smiley Jeg kan respektere dem som mennesker, men ALDRIG i livet deres tro eller deres meninger om livet osv ..

• #63   5. jul 2011 Stald landlyst

okay men der er vel os meget forskæl fra den ene jehova til den anden med hvor gamle dages de er og var meget troende de er af en jehova

• #68   7. jul 2011 Ég elska þig Merkur ! - Prøv at fortæl det til de folk der sad ombord på de 2 fly 9/11.

Kommentér på:
Jehovas vidner, HVAD gør man?

Annonce