{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

At holde af et dyr der skal sælges {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg sad lige og skrev med en veninde om salget af hende kanin. Hun har hverken tiden eller interessen for den længere, og jeg skrev så til hende, om at jeg gerne ville købe den af hende. Hun skrev så til mig at hun var utroligt glad for at det var mig der vil få den, fordi hun holder meget af den.
Jeg svarede så, at man selvfølgelig holder af sine dyr, men at jeg garanterer hende at han vil få det godt hos mig. Hun svarede så tilbage at hun næsten synes at det er skræmmende at man kan holde så meget af et dyr.

Mine tanker nu:
Ja, som køber af et dyr ser man gerne dyret som sit eget efter køb - men jeg ser personligt meget gerne at sælger er ked af det ved salget (ikke fordi jeg gerne ser folk triste), fordi jeg så fornemmer at man har brugt tid på dyret, og at man har knyttet sig.

Jeg har arbejdet i en salgsstald hvor jeg så at hestehandleren hellere så krikkerne blive købt i dag end i morgen. DET skræmmer mig - at man kan være så kold overfor levende væsner.

Det er selvfølgelig lettere for handleren at sælge dem, end hvis han ville knytte sig, men jeg som heste - og gnaverelsker kan ikke forestille mig hvordan man kan tage sig selv seriøst, hvis man sælger dyr man knapt nok kender.

Undskyld at det blev lidt langt - jeg måtte bare lige ud med mine tanker.

Hvad synes i?
Kunne DU være hestehandler (eller for den sags skyld en anden handler, med dyr), uden at kende dyrene du sælger?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At holde af et dyr der skal sælges
  • #1   23. jul 2011 Ja, det tror jeg godt jeg kunne!

Jeg ville opføre mig professionelt!
    Men skal bestemt ikke som hestehandler knytte sig til de heste som kommer, for de kommer jo afsted igen!
    Selvfølgelig må man godt synes at hesten er sød og flink, men det går ikke man græder hvis man skal sælges et dyr hver gang, og faktisk har det som arbejde. Hvis man ikke kan lide at sige farvel, så er det måske ikke det man skal lave.

• #2   23. jul 2011 Mollie - Tak for svar.
    Jeg forstår godt den del med at man ikke ligefrem skal græde .. men ja. Jeg ville ikke kunne det.

Jeg sælger ikke gerne dyr som jeg ikke kender ud og ind, jeg vil da også gerne kunne fortælle køber lidt om dyret.

• #3   23. jul 2011 Jeg tror bestemt også hestehandlerene (De gode hestehandlere) følger med i salgshestenes daglige træning! Jeg tror ikke de er fuldstændige klode i hovedet.

Jeg ville jo heller ikke sælge et dyr som jeg ikke kendte til, ville nok lære den at kende og finde ud af hvordan den er. Tror bestemt det ville give point hvis en handler lige kunne sige sidste uge kunne den ikke changere, men i går lavede den et rent chancement!

• #4   23. jul 2011 Mollie - Ja selvfølgelig, det har du ret i (:
    Men kan du følge mig lidt i det jeg mener?

• #5   23. jul 2011 Ja bestemt! (:

• #6   23. jul 2011 Det er jeg glad for (:

• #7   24. jul 2011 Hvis jeg ved det er fordi det indgår mit arbejde så har jeg ingen problemer. Arb godt nok med svin men da jeg startede der ude havde jeg bare en regl om ikke at skulle vise følelser over for dem, som jeg gør over for mine dyr jeg har her hjemme. Hvis jeg begyndte at få følelser over for dem ville jeg ikke kunne arbejde det sted, jeg ville ikke kunne aflive evt. Syge dyr, sende søer til slagtning og sælge 30 kg grisene. Altså det ville ende i totalt kaos og jeg ville gå fuldstændig ned fordi jeg gav min kærlighed til dem. Så hvis man arbejder med at skulle sælge dyr tror jeg bare man er nødt til at lave visse regler for sig selv ;).
    Men forstår godt hvad du mener :).

• #8   24. jul 2011 Hej
    Jeg er en pige på 18 som arbejder i en dyrebutik i aarhus og vi sælger både fisk og gnavere og jeg har intet problem i at være professionel. Dyrene har det godt og har god plads, hver morgen tjekkes alle dyrene efter at de har det godt er i live. Og er der fx lang hårede kaniner tjekkes de også for knuder i pelsen. Men derud over får dyrene fred, da det stresser dem rigtig meget hvis vi hele tiden gik og snakkede med dem og tog dem . Så jeg har intet problem med at være professionel smiley

• #9   24. jul 2011 Ja det kunne jeg godt.. Lige så vel som jeg også kunne være opdrætter smiley

Jeg har solgt en hund jeg tit ser smiley Den kan efter 2 år stadig huske mig smiley

• #10   24. jul 2011 Natasia - Tak for svar.
    Jeg spørger om hestehandlere, fordi jeg synes det direkte også kan blive farligt hvis man køber en hest som handler knapt nok ved noget om, fordi han fik den i forgårs og sælger den i dag. - Forstår du hvad jeg mener?

Det er ikke helt det samme med gnavere. (:

• #11   24. jul 2011 Du spurgte generelt til dyrehandlere og heste handlere smiley
    Derfor jeg svarede havde du kun sagt heste handlere havde jeg ikke svaret smiley

• #12   24. jul 2011 Jenny - Jeg vil nu nødig købe en gnaver ejeren ikke kender til, især ikke når jeg har en datter der skal kunne røre ved dem uden at få et hak i fingeren..

• #13   24. jul 2011 Natasia - Det er også fair nok (;

Fjordlænderen - Det er froståligt nok, derfor køber jeg normalt selv af avlere.. (:

• #14   24. jul 2011 *Prinsessen Jenny Hestegal *
    Jeg har rigtig dårlig erfarring med at købe gnavere der kommer fra avlere, det er de mest agressive gnavere jeg har haft, bed og angreb hvor imod en anden af samme type var købt hos en familie hvor den var født som vild kanin udenfor har aldrig haft så rolig en gnaver som den, så jeg vil ikke sige det er bedre at købe sine dyr det ene sted frem for det andet, mød de forskellige dyr og oplev deres sind, det afhænger af dyret og hvor det kommer fra, hvordan det er behandlet og de fleste dyr man køber i fx en dyrehandel er super rolige da de kommer fra familier med børn, så de derfor er vant til at være i hænder og vant til børn, det er de oftest ikke hos en avler smiley

• #15   24. jul 2011 - Da der er mange dyr og ikke lige meget tid til alle.

• #16   24. jul 2011 Natasia - er det så foder eller kæleopdrættere du købte fra? For der er en stor foreskel hvad det angår..

Jeg har haft over 30 rotter og meget få af dem ha været aggresive, og det er tit nogen har købt i dyrehandlere og senere solgt videre, dvs de egentlig var foderrotter..

• #17   24. jul 2011 kæledyrs opdræt ja. og rotter er et dårligt eksempel da de er meget venlige og fredelige af natur overfor mennesker, og meget lettere at gøre tamt sammenlignet med andre gnavere, så dårligt eksempel hvis du spørg mig smiley

• #18   24. jul 2011 Nu har jeg også haft dværghamstere og det var det samme.. Det samme med ørkenrotter

og nej, rotter er ikke tamme overfor mennesker af natur, de skal vænnes til det fra de er helt små

Kommentér på:
At holde af et dyr der skal sælges

Annonce