{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Hjælp! Hvordan opfatter du dette? {{forumTopicSubject}}

Jeg fik nedenstående kommetar til et billed på facebook, som ligger i albummet DSA på Hillerød på min profil:

"Hæhæ... Nej, det ser ikke for kønt ud!! Der er ikke ET eneste billed af dig, hvor du sidder korrekt på hesten!! Så det er flot at Fjumse alligevel kan gå så fint.. ;)"

Dette reagere jeg på, og skirver en ikke så pæn kommentar til personen, hvis ridning jeg ikke bryder mig om! (Hesten konstant på forparten, hun hænger ude på ørene af den, og rider konstant med hjælpetøjle)

Derefter fik jeg denne sms tilsenddt.

"Tag dog lige og slappe af Maria. Og hav lidt selvironi!! Det var en joke!
Jeg synes det er nogle super gode billeder af Jer!! Og det ser så harmonisk ud.. Istedet vælger du at opfatte det som noget negativt istedet for at have lidt humor. Hvor er det synd for dig at du har det sådan!!"

Jeg kan lige megt hvordan jeg vender og drejer det, ikke se joken i det første indlæg.. Billedet kommentaren kom til er nr 2 i dette album. :
http://hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=330567
På facebook har jeg skrevet neden under:
Kig på Fiona, ikke på mig.
Jeg rider som sagt letridning, da hesten kun er 4 år, og kun redet siden februar, og jeg mener ikke hun er klar til nedsidning endnu.

Jeg ved jeg falder på næsen på dette billed, jeg ved også hesten, kommen momentvis på forparten på dettte billed...

Det jeg gerne vil høre er hvad i mener om denne kommentar, om i kan se joken? Jeg kan ikke læse den... Heller ikke da jeg får sms'en 8 timer senere om det er en joke...

Mvh. Maria

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Hvordan opfatter du dette?
  • #1   8. sep 2011 jeg kan heller ikke se det skulle være en joke, men jeg ville ignorere pigebarnet der har skrevet det, for det ser jo super fint ud, og noget jeg har lært er at hvis du sider korrekt på hesten går den også meget bedre, så hvis du sad elendigt kunne din hest ikke gå sådan som den gør. så jeg ville bare grine af hende og ignorere hende og synes det var sørgeligt at hun ikke ved mere om heste og ridning end det smiley
    En hest går jo ikke flot af sig selv, det kræver hjælp fra en dygtig støttende rytter smiley

• #2   8. sep 2011 Jeg opfattede det heller ikke som en joke da jeg læste det og kan stadig ikke se det skulle være en joke nu hvor jeg ved det smiley

• #3   8. sep 2011 Jeg kan nu godt se det nok blev skrevet som en joke ... smiley

• #4   8. sep 2011 Natasia:
    Tak for din kommetar, den varmer efter at have fået denne kolde spand vand i hovedet.. Hun kan vist desværre ikke kaldes et pigebarn hun er 33 mener jeg, det er... Og så er hun pædergog....

• #5   8. sep 2011 synes dog du sidder langt forbøjet i galop. smiley

• #6   8. sep 2011 Christina H.: Jeg kunne kun dse det som ondsindet.

Rosmear Aram og Camilla Munksgaard smiley .: Kan du forklare mig hvori du ser joken? Mere fordi jeg, og mine veninder heller ikke selv kan se den? Jeg ved godt der er en: smiley til sidst. men det var der også da hun skrev denne kommentar til en pige på facebook der havde skrevet hendes 5 års skulle aflives. : Synd, men det kan jeg nu godt forstå, du rider jo alle dine heste istykker smiley

Derfor kan jeg ikke opfatte dette som en joke, men jeg vil gerne se om jeg kan se den, så du må gere uddybe hvordan du læser joken. På forhånd tak.

• #7   8. sep 2011 Nej jeg kan heller ikke se det er nogen joke, og det er skam aldrig sjovt at få sådan en kommentar om ens ridning.

Men jeg synes nu du regerede lidt forkert, du endte med at blive "uvenner" med hende i steder for bare at slette beskeden og komme videre (:

• #8   8. sep 2011 Det siger jeg heller ikke jeg ikke gør... Jeg rider ofte i let sæde, for at gøære det nemmere for min dejlige unghest. Ikke for at forsvare hvordan jeg sidder, ved godt det ikke er perfekt, meeen derfor får jeg også undervisning...

• #9   8. sep 2011 hvorfor sletter du ikke bare sådanne kommentare og lader det ligge istedet for at gå til modangreb.
    Du ved jo tydeligvis godt selv hvad der sker og ikke sker og hvad der er rigrig og forkert på det billede smiley

• #10   8. sep 2011 Trine: Det er mere fordi jeg gerne vil høre om der er nogen der kan opfatte dette som en joke, og derved se om jeg kan komme til at læse kommentaren således..

Jeg indrømmer det var dumt at skrive den ikke så pæne kommentar til hende, men det var i vrede, for jeg var rasende over den kommentar, jeg har det sådan, kommentere ikke hvis jeg ikke har noget pænnt at sige...

• #11   8. sep 2011 Synes heller ikk det er pænt sagt.. Nu rider jeg også mest letridning på min og læner mig tit frem/op i galoppen, for at aflaste ham lidt.. Så ja, mine billeder ser lige sådan ud.. og Sidder altså fint på andre heste.. hehe..

• #12   8. sep 2011 jeg kan ikke se joken heller men jeg ville nok bare ignorere det hun skrev. ja selvfølgelig kan det såre at hun skriver sådan men du kender din hest og ved hvad der er bedst for den og så hul i hvad hun synes om det.

• #13   8. sep 2011 Nej, jeg kan heller ikke se joken. Har et motto der hedder " har du ikke noget pænt at sige, så ti stille"

• #14   8. sep 2011 stine og bob. ja godt motto.

maria. glemte lige: hold op en smuk hest

• #15   8. sep 2011 om det kan ses som en joke kommer sandelig an på hvor godt man kender personen der skriver. Er det en man ikke kender specielt godt og som egentlig ikke ved hvordan man vil opfatte den slags og som man ikke ved kunne finde på at skrive den slags, ville jeg selv kunne tolke det negativt
    Var det derimod en god ven/veninde ville jeg uden problemer kunne se joken i det

Men generelt synes jeg man skal passe på med hvad man skriver for det kan nemt misforståes

• #16   8. sep 2011 "hæhæ..." og den der smiley smiley til sidst .. ha lidt humor... skriver også sådan til mine venner.. "hahahahah.... EJ HVOR ER hun dog fuldstændig grim at se på.. pas hesten!!!!!!!"

• #19   8. sep 2011 Tak for jeres kommetare..
    Og tak for din uddybning. Nu er jeg sådan, jeg skriver ikke sådan noget, så derfor opfatter jeg det ikke som en joke. Jeg synes man skal passe på hvad man skriver, da man ikke ser folks memik og derfor kan tingene hurtigt opfattees forkert.

Hvis hun havde skrevet, som hun gjorde, og til sidst skrevet: Spøg til side, det ser godt ud. Så havde jeg kunne se det..

Men jeg kender hende ikke specielt godt, snakket med hende da hun stod det samme sted som mig. Hun flyttede derfra i maj, og jeg har ikke snakket/skrevet med hende siden...

Derudover synes jeg hun udviste utrolig mangel på respekt og desideret ondskab ved at skrive til én som jeg har skrevet tidligere:" Synd, det kan jeg godt forstå, du rider jo alle dine heste istykke" Da en pige skrev på facebook hendes hest skulle aflives...

• #20   8. sep 2011 lyder lidt somom den pågældende person mangler en helt del situationsfornemmelse!!

• #21   8. sep 2011 Helt ærligt, så er det jo dig der har overreageret i denne her sammenhæng. Istedet for at smide en sviner tilbage i hovedet på hende, kunne du jo ha' sagt, at du rent faktisk blev ked af det når hun skriver sådan, og hvad hun egentlig mener med det.
    Så var I sluppet for at være uvenner, da det tydeligvis var en misforståelse det hele.
    Så få styr på temperamentet, og kig lidt mere indad smiley Du kan jo i sidste ende kun ændre dig selv.

• #22   8. sep 2011 Jeg mener personligt ikke der er noget om snakken, det må folk også selv om.. Synes de jeg rider som lortm, dem om det, men derfor synes jeg ikke man skal skrive det, som er det jeg bliver vred over, som jo netop er fordi jeg ikke opfatter kommentaren som en joke, og derfor kun kan se det som "mobning". Hvis ikke man har noget pænt at sige, så synes jeg man skal lade være.. J

Jeg mener ikke jeg forsvare mig.. Jeg skriver netop i min besked til hende jeg ikke vil forsvare jeg falder på næsen, heller ikke at hesten kommer momentvis på forparten, men jeg at jeg synes hun er latterlig hun skal komme med sårende og nedladende kommentare om andre i et offentligt forum.

• #23   8. sep 2011 Jeg kan sagtens fornemme sarkasmen i hendes kommantar... så tror ike hun mente det så hårdt som du opfatter det.

• #24   8. sep 2011 Det kommer an på hvor godt man kender personen. Hvis en nær veninde skrev sådan til mig, ville jeg vide det var en joke. Hvis en jeg knap kender og ikke snakker med skrev sådan, ville jeg også tage det negativt.

Men istedet for at blive sur og give tilbage, burde du nok have været ligeglad, for så er du jo pludselig ikke meget bedre selv. Eller du kunne ihvertfald have skrevet en sms til hende om det, istedet for at svare på det, på facebook. Og at du farer sådan op over det, viser lidt at der er noget om snakken - altså, at du godt selv ved den er gal.

Nej, jeg synes ikke det er rigtigt af hende, og jeg ville ikke selv gøre det, men jeg synes tilgengæld heller ikke din reaktion er rigtig. smiley

Kommentér på:
Hjælp! Hvordan opfatter du dette?

Annonce