Hjælp! Hvordan opfatter du dette? {{forumTopicSubject}}
Jeg fik nedenstående kommetar til et billed på facebook, som ligger i albummet DSA på Hillerød på min profil:
"Hæhæ... Nej, det ser ikke for kønt ud!! Der er ikke ET eneste billed af dig, hvor du sidder korrekt på hesten!! Så det er flot at Fjumse alligevel kan gå så fint.. ;)"
Dette reagere jeg på, og skirver en ikke så pæn kommentar til personen, hvis ridning jeg ikke bryder mig om! (Hesten konstant på forparten, hun hænger ude på ørene af den, og rider konstant med hjælpetøjle)
Derefter fik jeg denne sms tilsenddt.
"Tag dog lige og slappe af Maria. Og hav lidt selvironi!! Det var en joke!
Jeg synes det er nogle super gode billeder af Jer!! Og det ser så harmonisk ud.. Istedet vælger du at opfatte det som noget negativt istedet for at have lidt humor. Hvor er det synd for dig at du har det sådan!!"
Jeg kan lige megt hvordan jeg vender og drejer det, ikke se joken i det første indlæg.. Billedet kommentaren kom til er nr 2 i dette album. :
http://hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=330567
På facebook har jeg skrevet neden under:
Kig på Fiona, ikke på mig.
Jeg rider som sagt letridning, da hesten kun er 4 år, og kun redet siden februar, og jeg mener ikke hun er klar til nedsidning endnu.
Jeg ved jeg falder på næsen på dette billed, jeg ved også hesten, kommen momentvis på forparten på dettte billed...
Det jeg gerne vil høre er hvad i mener om denne kommentar, om i kan se joken? Jeg kan ikke læse den... Heller ikke da jeg får sms'en 8 timer senere om det er en joke...
Mvh. Maria
maj 2006
Følger: 54 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 1.642
En hest går jo ikke flot af sig selv, det kræver hjælp fra en dygtig støttende rytter
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 96 Svar: 1.508
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
mar 2006
Følger: 94 Følgere: 90 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 206
Tak for din kommetar, den varmer efter at have fået denne kolde spand vand i hovedet.. Hun kan vist desværre ikke kaldes et pigebarn hun er 33 mener jeg, det er... Og så er hun pædergog....
dec 2008
mar 2006
Rosmear Aram og Camilla Munksgaard
Derfor kan jeg ikke opfatte dette som en joke, men jeg vil gerne se om jeg kan se den, så du må gere uddybe hvordan du læser joken. På forhånd tak.
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.975
Men jeg synes nu du regerede lidt forkert, du endte med at blive "uvenner" med hende i steder for bare at slette beskeden og komme videre (:
mar 2006
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.420
Du ved jo tydeligvis godt selv hvad der sker og ikke sker og hvad der er rigrig og forkert på det billede
mar 2006
Jeg indrømmer det var dumt at skrive den ikke så pæne kommentar til hende, men det var i vrede, for jeg var rasende over den kommentar, jeg har det sådan, kommentere ikke hvis jeg ikke har noget pænnt at sige...
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.368
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 998
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.000
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 998
maria. glemte lige: hold op en smuk hest
jul 2005
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.468
Var det derimod en god ven/veninde ville jeg uden problemer kunne se joken i det
Men generelt synes jeg man skal passe på med hvad man skriver for det kan nemt misforståes
dec 2008
mar 2006
Og tak for din uddybning. Nu er jeg sådan, jeg skriver ikke sådan noget, så derfor opfatter jeg det ikke som en joke. Jeg synes man skal passe på hvad man skriver, da man ikke ser folks memik og derfor kan tingene hurtigt opfattees forkert.
Hvis hun havde skrevet, som hun gjorde, og til sidst skrevet: Spøg til side, det ser godt ud. Så havde jeg kunne se det..
Men jeg kender hende ikke specielt godt, snakket med hende da hun stod det samme sted som mig. Hun flyttede derfra i maj, og jeg har ikke snakket/skrevet med hende siden...
Derudover synes jeg hun udviste utrolig mangel på respekt og desideret ondskab ved at skrive til én som jeg har skrevet tidligere:" Synd, det kan jeg godt forstå, du rider jo alle dine heste istykke" Da en pige skrev på facebook hendes hest skulle aflives...
jul 2005
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.468
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
Så var I sluppet for at være uvenner, da det tydeligvis var en misforståelse det hele.
Så få styr på temperamentet, og kig lidt mere indad
mar 2006
Jeg mener ikke jeg forsvare mig.. Jeg skriver netop i min besked til hende jeg ikke vil forsvare jeg falder på næsen, heller ikke at hesten kommer momentvis på forparten, men jeg at jeg synes hun er latterlig hun skal komme med sårende og nedladende kommentare om andre i et offentligt forum.
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Men istedet for at blive sur og give tilbage, burde du nok have været ligeglad, for så er du jo pludselig ikke meget bedre selv. Eller du kunne ihvertfald have skrevet en sms til hende om det, istedet for at svare på det, på facebook. Og at du farer sådan op over det, viser lidt at der er noget om snakken - altså, at du godt selv ved den er gal.
Nej, jeg synes ikke det er rigtigt af hende, og jeg ville ikke selv gøre det, men jeg synes tilgengæld heller ikke din reaktion er rigtig.
Hjælp! Hvordan opfatter du dette?