Træt af opstalder!! :S {{forumTopicSubject}}
Ja nu må jeg altså lige have lettet hjertet, for kan virkelig ikke klare mere!
Min plag Stjarni, er kommet over til min onkel at stå midlertidligt, af flere grunde, den største grund er/var at der DESVÆRRE var for langt at køre ud til gesten fra kolding, flere gange i ugen - Selvom jeg virkelig elskede at være derude, og kunne rigtig godt lide ejere af stedet.
Så somsagt har jeg fået flyttet ham ud til min onkel - Desværre i boks, men heldigvis er jeg ude ved ham vær dag, og det er kun midlertidligt, så det er jo bedere end ingenting.
Der er så denne her opstalder herude - Hun havde sine heste opstaldet der, før min onkel købte stedet. HUN TROR HUN EJER DET HELE! Seriøst, hun sagde på et tidspunkt til en ny mulig opstalder, at der ikke var plads til ham, fordi at hun lejede hele stalden. Og hun har kun 3 heste, og der er 5 bokse! Han var ikke kommet tilbage, vis det ikke var fordi min onkel havde fundet ud af det!. Hun betalte vidst 750 kr for 3 bokse, men hun brugte hele stalden, opførte sig som om det hele var hendes.
Opstalderen som blev 'afvist' af hende, har selvfølgelig fået lov til at have sine to heste stående i de resterene bokse. Den anden har så bygget endu en boks, til hendes hingsteplag, så jeg kunne have min derovre også. Det er jo flink nok, selvom hun måtte 'trues' lidt af min onkel, da hun ellers ikke ville rokke sig.
Så her de forløbene gange er dette så sket:
- Hun tror hun ejer Stjarni. Hun sætter ham på hendes ejen fold, hjemme hos hende selv, UDEN at fortælle mig, den anden opstalder, eller min onkel noget. Dvs at jeg fór rundt på hele stedet, kaldte og ledte i en time, indtil hun kom og sagde at de stod ovre hos hende. Det er HELT fint at hun vil ofre sin egen fold på Stjarni - Men hun kunne godt fortælle mig det! Og det er ikke første gang det er sket!
- Så beklager hun sig over at Stjarni er for tynd... FOR TYND! Stjarni trænes mere dagligt, fordi han er for TYK! Hun beklager sig over at jeg ikke fodre ham nok, og at han er sulten hele tiden! Stjarni har haft dyrelæge på(til forsikring) som siger at han er lige lovlig tyk, og jeg derfor skal motionere ham mere(bliver selvfølgelig gjordt, og nu vejer han næsten det han skal) men hun siger at det ikke kan passe. Så her den anden dag da jeg kom for at fodre og træne ham, gik jeg ind i hans boks. Og gæt lige hvad jeg finder - Hans kryppe er der lagt mad i, cirkus et kilo. Dvs 500 gram end han får normalt! For helvede hvor blev jeg gal! Urrg!!.
- Og hun er SÅ bedre videne - Siger at jeg fodre forkert, skal huske at feje efter migselv(Som jeg altid gør, er opdraget sådan!) og at han er alt for tynd, og dit og dat!
Min onkel har så taget fat i hende, og sagt at vis hun ikke snart stopper med at være sådan, kan hun skaffe et andet sted til sine krikker. Det har ikke virket, og min onkel er meeeeget tæt på at smide hende ud.
Så den anden dag, var Stjarni kommet ud af folden (Hun har åbenbart ingen strøm på, smart ikke? --' ) og så have hun svinet min onkels kæreste til, at jeg edermame skulle til at styre min hest og jeg ved ikke hvad! Hun begyndte næsten at græde, hun var seriøst helt fortvivlet :(. Syntes bare ikke det skal gå ud over dem, og sjovt nok er Stjarni ALDRIG stukket af fra nogen med vilje, og er gået ud af folde 1 gang ved tidligere sted (På hans anden dag, skulle lige hilse på de andre heste åbenbart xD men han har ikke gjordt det efterfølgene, ikke engang prøvet på det!)
Er så træt af det hele! Heldigvis flytter vi til en gård d. 1 og kan have ham hos og selv! Men det er jo stadig synd at hendes opførsel skal gå ud over andre!.
Bare et lille surt opstød, over en træls opstalder, når min onkel har været så sød at byde mig velkommen, at en anden skal spolere det! :s
- Louise & Stjarni.
jun 2008
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 401
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.550
apr 2010
apr 2010
apr 2010
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Havde hun været opstalder hos mig og jeg havde fået at vide bare det første hun gjorde ( at ville leje bokse ud ) så havde hun fået advarslen.. Efter det med dit foder, så var hun smidt ud..
apr 2010
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
hvis jeg var dig havde jeg fortalt hende det pænt først, hvilket jeg kan forstå du allerede har gjort, og i og med hun stadig ikk kan forstå det, syntes jeg virkelig du skal give hende et ordenlig møgfald...
har selv oplevet noget ligndene. det var en forældre på rideskolen der mente hun skulle belære mig om hvordan jeg skulle passe min parthest, som jeg havde passet og kendt i mange år. og hun kunne ikk forstå det pænt, lige indtil en dag hvor jeg sagde hold kæft, så var hun færdig med at blande sig i hvordan jeg gjorde
apr 2010
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
ved godt det er en hård måde, men nogle folk skal have tingene afvide hårdt...
det var det jeg var nød til at gøre til sidste...
blev simpelhen nød til til sidst og sige "hold kæft kælling".
normalt bruger jeg ikk det sprog over for andre. men det her var altså sidste udvej, og hun holdte sin kæft og holdte op med at blande sig
apr 2010
jun 2007
Følger: 71 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 36 Svar: 414
apr 2010
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Jeg synes det er en frygtelig historie - og hvis det var mig ville jeg blive nødt til at fortælle hende en ting eller to! Det er mig og kun mig, der bestemmer over min hest - og mig der passer den, færdig bum.
apr 2010
Tusind tak for rådene alle!
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.446
maj 2008
Følger: 183 Følgere: 400 Heste: 8 Emner: 629 Svar: 4.372
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 897
Jeg havde nok også givet sagt et ord eller to til hende, hvis det var min hest! Men samtidig, hvis du ikke er den type..
Ja, det er da synd hvis hestene står uden tag over hoved, men igen! Hvis hun er sådan der ved DIN hest og DIG, er det sgu hendes eget problæem!
Træt af opstalder!! :S