{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Savner hesteverdenen.. {{forumTopicSubject}}

Puha ja. Nu er det over et år siden jeg solgte min højtelskede pony, og lagde ridningen på hylden. Gymnasiet tog al min tid, sammen med min kæreste. Og oven i det var jeg blevet for gammel til at ride pony, og var ved at gå ned med stress. Så det hele var noget rigtigt øv..

Har haft det rigtig godt i den tid jeg har været "hesteløs". Dog har der været nogle perioder hvor jeg VIRKELIG fik "hjemve" (hæhæ), og bare savnede at ride.

Sådan har jeg BARE haft det længe nu. Savner virkelig at ride, savner at sidde og kigge på udstyr, og tænke "nøøj, det ville være flot på min søde hest!", jeg savner sammenholdet, og følelsen af fryd når hesten gik som den skulle.
Den der glædesfølelse når man rider igennem en springbane og er fejlfri. Stemningen til stævner.

Gud, hvor jeg savner det. smiley
øv altså.

Og uanset hvor gerne jeg vil have en hest nu, kommer det ikke til at ske. Vi har solgt hestetraileren, bilen der kan trække, alle mine gamle rideting (pånær småting som ridehjelm, vest, ridestøvler og sådan). Og mine forældre er slet ikke hub på at skulle have hest igen. For meget besvær siger de.
Kan godt forstå dem et eller andet sted. Bekymringen om ens nye dækken nu var blevet smadret efter første tur på folden, bliver skoene nu på, har den nu ondt i ryggen, skal vi have ny sadel osv. osv.
Men gud hvor jeg savner det. Savner det hele.
Savner selv de kedelige vinterdage...

Øv altså!
Ved ikke hvor jeg vil hen med det her, tror bare jeg havde brug for at dele det med nogle, der måske ville kunne forstå mig...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Savner hesteverdenen..
  • #1   6. nov 2011 kan ikke være mere end enig... jeg prøver selv at finde en part. Har du overvejet det?

  • #2   6. nov 2011 Jeps, har skam også kigget mig omkring. Der er desværre ingen i nærheden..

  • #3   6. nov 2011 Min pony blev aflivet tilbage i 2009, og jeg fik heller ikke lov til at få ny pony/hest efterfølgende. Mine forældre mistede også interessen, da det simpelthen kostede SÅ mange penge i dyrlægeregninger - og så alle de bekymringer, som du selv nævner ...

    Jeg fik part sidenhen. Jeg ved godt, de fleste siger, at når man først har prøvet at have egen hest, så er part bare ikke det samme. Det følte jeg heller med min første part efter tabet af min egen, men min nye part, som jeg fik her i sommers, hende har jeg helt som min egen, og det er rigtig rigtig dejligt smiley

    Så jeg vendte tilbage til det at have part, og det fungerer rigtig fint for mig, nu jeg også er begyndt på uddannelse, har arbejde og en masse venner og veninder, der også gerne vil "passes" smiley


  • #4   6. nov 2011 Synes helt klart at du skulle overveje at finde en part.
    På den måde kan du jo komme til at ride igen, uden at det kommer til at fylde alt for meget i hverdagen, samt ligger "ansvaret" for hesten jo ikke i dine hænder, hvis den tideligere situation skulle gentage sig smiley


  • #5   6. nov 2011 Som sagt, har jeg skam tænkt på part. Mulighederne er der bare ikke, desværre..

  • #6   6. nov 2011 Jeg tror jeg ville have det på nøjagtig samme måde som dig, tror min hverdag ville være en helt anden hvis jeg ikke havde mit røde pelsdyr. Heste har fyldt så meget i mange år og hvad skulle jeg bruge min fritid og min glæde for heste til hvis jeg lige pludselig ikke havde mulighed for hest mere. Gud hvor ville jeg savne det. Men ja det er utrolig mange bekymringer. Min tabte sko hver uge i en periode, rigtig træls. Ja nu har han så også fået smadret sit dækken idag så det duer ikke til mere. det koster hele tiden, men det er bestemt det hele værd hvis bare man har muligheden. en skam du ikke kan finde en part.

Kommentér på:
Savner hesteverdenen..

Annonce