Er det virkelig det værd?? Hjælp.. {{forumTopicSubject}}
Ja.. Jeg er efterhånden kommet en del til skade, i min hverdag med heste. Jeg falder ikke så tit af, og slår mig egentlig heller ikke voldsomt, får bare slemme mén af det.
Lige pt. kan jeg ikke gå ordenligt - har SÅ frygtelig mange smerter i mine fødder og knæ, hvor det også tit går i mine skinneben. De gange jeg er faldet af, der har jeg altid landet på lænden. Jeg har haft problemer med at ride, og får tit voldsomme smerter i både ryg og lænd. Dog er det værst i springning (er springrytter self.) og hvis hesten hopper osv. I foråret blev jeg så løbet ned og kom på hospitalet, fejlede dog intet, men kunne ikke rigtig gå. Jeg begyndte efterfølgende at få smerter i mit bryst og få vejrtrækningsproblemer. Jeg har selvfølgelig været igennem en masse undersøgelser med mine fødder inden, som vi har brugt 3 år og en masse penge på - uden held. Det med brystet har jeg kunne mærke i perioder førhen (også pga fald) men det var kun ca 10 minutter af gangen, også kun en gang om måneden. Men nu er det vær dag, hver time, hvert minut.. Det er forfærdeligt.. Får ingen ordenlig søvn, kan ikke dyrke motion mere. Jeg har været i røngten hvor de ikke fandt noget, og i fredags var jeg i en MR-scanner. Får svar på fredag, men er bare så bange for at jeg muligvis ikke må ride mere
Men på den anden side ved jeg bare ikke om det virkelig er det værd.. Altså at sætte sig op på hesten igen, nu hvor jeg snart ikke kan noget som helst mere. Er ikke mere end 17 år, synes måske det er lidt tidligt?
Jeg har FORSØGT at stoppe med at ride.. men det gik ikke så godt. Behøver dog ikke ride selvom jeg savner det, men bare omgangen med heste betyder så meget. Jeg har dog ikke lyst til at stoppe, men det gør bare SÅ ondt
Hvad ville I gøre, hvis i fik svaret at i godt måtte ride - men hvergang i satte jer op på hesten gjorde det ondt, hvergang i lavede noget gjorde det ondt. Det gjorde ondt altid..
??
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Håber din scanning viser noget positivt.
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 31 Svar: 515
Jeg arbejdede med heste. Jeg blev bukket af. Her brækkede jeg mit haleben og havde stærke smerter i ryggen. Det tog det meste af et år. Og jeg blev nervøs ved andre heste end min egne.
Efter kun at have redet min egen i et stykke tid, vovede jeg mig ud i at hjælpe en veninde. Jeg blev smidt af hendes hest. Her slog jeg mit bækken skævt. Efter 3 uger begyndte jeg at kunne gå og sidde igen. Men men siden er der kostateret en begyndende diskus i lænden. Når det er koldt eller jeg bruger mig selv for meget, mister jeg indimellem følelsen i mine ben.
Jeg rider altid med vest når jeg springer. Jeg tør ikke andet. Jeg Burde også ride med vest til hverdag. Men kan du ikke slippe ridningen, må du gøre noget for at beskytte dig selv. Du skal være konsekvent. Du skal sige nej til at prøve heste, tilride heste, hjælpe med andres heste. Det er svært. Men det er bestemt ikke det værd, at gå rundt med konstante smerter.
Håber din scanning er positiv. Har været igennem mange prøver som dig. Og de er som regel ikke opløftende. Men jeg håber på det bedste for dig
aug 2007
Følger: 176 Følgere: 201 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 456
Rider altid med vest i springning, men kan ikke i dressur. Får så mange smerter og kan ikke komme tilbage. Har desværre ikke hest mere, så skal ud og prøve en masse. Har også selv været bange for heste sidste vinter, dog ikke min egen. Men alligevel
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 31 Svar: 515
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.446
Og så ville jeg gøre noget "vildt" - skifte over til dressur. Ja, måske er det ikke umiddelbart så sjovt og spændende som springningen, men det kan være måden du kan fortsætte hesteriet på, når nu du desværre er så mærket af det, som du er.
Dressur er unægteligt noget mindre farligt. Også fordi den disciplin ofte byder på lidt roligere heste, der ikke behøver at have den samme tænding og være så varme
Er det virkelig det værd?? Hjælp..