{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Anbefal dressursadel :-) {{forumTopicSubject}}

Jep, idag blev min hest forkælet med noget nyt lækkert udstyr, bl.a. en super flot trense! og nogle lækre knald røde dressur gamacher, nu mangler jeg bare en sadel!

Men er ikke så meget inde i "sadel-verdenen" så hvad er go og hvad er no go?

Jeg vil gerne have en sadel, som giver god støtte - uden at "suge" en ned i sadlen....

Har før prøvet en winsor elite og albion SL.

Men hvad kan i anbefale ellers? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal dressursadel :-)
  • #1   19. jan 2012 uh min favorit er kentaur elektra smiley helt klart ss

  • #2   19. jan 2012 har en til salg det er en stofsadel
    men jeg vil nu sige at jeg er mest til kiffersadler smiley


  • #4   19. jan 2012 Har rigtig god erfaring med de sadler de andre nævner. Bare hold dig væk fra wintex, og bates det er bare det dårligste man kan købe sig til...

  • #5   19. jan 2012 Jeg elsker min Stübben Maestoso Deluxe en hver dressur rytter bør prøve at ride i den smiley

  • #6   19. jan 2012 Jeg har 2 jeg kan anbefale min favorit er christoff hubertus sadler af mærket arr verdens bedste sadel som ALTID kan tilpasses;)

    Min anden favorit er black country virkelig lækker sadel med god støtte uden det er for meget - se evt min annonce hvor jeg har den til salg pris kan forhandles en smule


  • #7   19. jan 2012 Line P.
    Havde på et tidspunkt en wintex sadel, og både mig og pony skulle til kiropraktor, dog mest mig. Fordi det bare var det dårligste jeg havde redet i. Men alt der care, og det der det gør mig også lidt urolig. For har hørt at hvis rytteren, eller hesten er skæv så bliver luftpuderne også skæve og er ikke til at rette op på. Også det der med, at man bare selv kan tilpasse den, også gør sadlen resten selv. Det er bare den store LØGN! For det kan godt være det syner at sadlen ligger godt, men hvis man kigger grundigt efter kan man se at den hæver sig en lille smule over hestens ryg. Og det vil jeg god læder dressursadel aldrig gøre. Syntes også det er mærkeligt at alle dem jeg kender som har haft de to sadelmærker, har altid endt med at være utilfredse. Fordi de med tiden begynder at glide frem, og give hesten ondt i ryggen og sådan.


  • #8   19. jan 2012 *Og det vil en god læder dressursadel aldrig gøre

  • #9   19. jan 2012 Jeg vil til hver en tid anbefale en Jeremy Rudge smiley det er en kanon sadel. Den kan ikke fås som standard, med derimod en specialsyet sadel til hest og rytter smiley

  • #10   19. jan 2012 Passier- fordi det er en sadel der ligger godt på flest heste og kan tilpasses hesten, også når hesten ændrer sig muskulært. Og den er god at ride i- giver god støtte men uden at fastholde rytteren. Og så kan man finde den til rimelige penge som brugt og får man sadelnummeret kan man altid skrive til Passer selv og få den nøjagtige alder :o)
    Jeg har selv en Passier Grand Gilbert som jeg købte fra ny for 7 år siden til min gamle hest og den er nu tilpasset min "nye" dame. Men ellers kan Christoff Hubertus sadler også anbefales- når man får ham til at tilpasse.


  • #11   20. jan 2012 Jeg har altid været super glad for Lemetex og Kieffer

Kommentér på:
Anbefal dressursadel :-)

Annonce