Sporer? Forkert brug af hjælpemidler?:/ {{forumTopicSubject}}
Hejse skønne HG'er;)
Nu har jeg i nogle timer(:$) siddet og kigget på videoer med dressurheste og ryttere til stævner og til træning:) Det var godt nok et sjovt spørgsmål?:P
Nå men, på alle video'erne ridder de med sporer( det har jeg ikke noget imod) men over 95% af alle rytterne sidder så uroligt med benene at de prikker hesten med sporen hver sekund?;)
Det er det jeg gerne vil have svar på HVORFOR dommerne synes er i orden, for efter min mening, er det ikke:)
Hesten synes helt klart at det er møj irriterende og derfor slapper de ikke af?:(
Er det efter jeres mening en forkert brug af sporer?
jun 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 977
Hvis det er nogle prik, så gør det jo ikke noget hvis bare de er klar over de trykker til hesten.
jan 2009
Følger: 146 Følgere: 134 Heste: 4 Emner: 170 Svar: 658
jun 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 977
det er jo noget der kan rettes, heldigvis for det! Man er jo ikke født toprytter fra day one! (;
jan 2012
Følger: 91 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 353 Svar: 2.863
Men ja..
Jeg rider så ikek med spore..
Hvis folk ikke hakker dem direkte ind i hesten og sådan, men prikker lidt hist og her for at forstærke signaler, så ser jeg intet galt i det
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.486
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 269 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.848
Syntes det er let at se på video :o)
Man pauser videoen og er hælene oppe at røre kræet, så kan sporene ikke være ret mange andre steder end der også...
Ja, alt for mange bruger spore uden de kan sidde stille og fx. samtidig klager over en hest der ikke går nok frem... Hmm..
Har selv et har kuglespore der er knapt så skarpe og sidder ned i "portioner" hvis jeg ikke kan sidde ned. Dvs. hvis jeg efter 2 sek begynder at hakke der ud af - så op i letridning igen.
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.486
jan 2009
Følger: 146 Følgere: 134 Heste: 4 Emner: 170 Svar: 658
Det burde heller ikke være nødvendigt for alle top rytterne, for hvis man skal kunne ride Åh så flot og præcist og hesten skal lytte til ens signaler, så nytter det jo ikke noget hvis man har "hjælper på" for at hesten mærker signalerene. Det kan jo ikke være rigtig?:P
Derfor mener jeg heller ikke at det kan være rigtigt at i Lc3 mener jeg og opefter SKAL man have spore på.
jan 2008
Følger: 78 Følgere: 78 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 188
Sporer? Forkert brug af hjælpemidler?:/