{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
403 visninger | Oprettet:

Problemer ved udlån {{forumTopicSubject}}

Har en veninde som har en hest udlånt, og der er desværre opstået nogle problemer omkring dette.
For det første er min veninde kommer rigtig meget i tvivl omkring hestens velfærd og måde at blive behandlet på, hos låner. Grunden til hun er kommet i tvivl, er at nogle af de andre opstaldere hvor hesten er, har skrevet privat til hende at låneren ikke er den person, hun giver sig ud for at være.

Låneren har åbenbart haft en del heste, som alle er blevet hentet hjem igen, fordi de ikke er passet godt nok. Hun holder ikke aftaler og har undskyldninger for alting. Hun havde lovet at lukke en hest ud for en, som var på ferie, det ente med at hesten stod i boksen i 48 timer, før den kom ud - hvilket den aldrig har prøvet før.
Min venindes hest er ikke vant til at stå inde, og hun har udtrykkelig sagt at hesten SKAL på fold hver dag.

Nu bor de jo ikke lige ved siden af hinanden, og min veninde har ingen bil. Så hun har svært ved at komme og kigge til hesten - selvom den jo stadig er hendes ansvar. Hesten har "kun" været udlånt i nogle uger, og min veninde er meget i tvivl om hun skal få den hentet hjem igen eller om hun skulle give låneren en chance.

-Hvis hun henter hesten hjem, betyder det at den skal udlånes/sælges til et nyt sted, hvilket hun også synes er synd. Hun ønsker bestemt ikke at det skal være en "kastebold" . Men hun er på samme tid også bange for at hesten ikke bliver passet under ordenlige forhold og ønsker ikke at få en ødelagt hest hjem.

-Hvad ville i gøre i sådan en situation....?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer ved udlån
  • #1   10. apr 2012 Jeg ville finde en med en bil som kunne køre mig derop. og så ville jeg spørge direkte, jeg har hørt, fåret fortalt sådan og sådan. passer det... Evt nævne navne fra dem som hun har fået tingene afvide af så, udlåner ved at det ikke er grebet ud af den blå luft, og alt efter hvordan hun svare og regere, så lade den blive eller tage den med hjem

• #2   10. apr 2012 Jeg ville som Minimum køre/ få en til at køre, op og se hvordan hesten havde det og udfra det ville jeg træffe min beslutning om hvorvidt hesten skal blive eller skal hjem !!

Ville bestemt ikke gå rundt i uvished og bare lade stå til!

• #3   10. apr 2012 Jeg går udfra de har kontrakt på udlånet -så er det jo bare at opsige kontrakten.

De ponyer jeg har haft udlånt, har været udlånt med en opsigelsesfrist fra begge parter. Den skal self overholdes, men så burde det jo heller ikke være et problem.
    -men var jeg din veninde, ville jeg altså lige undersøge tingene først, for det ville da være ærgerligt at opsige en god aftale, hvis det viser sig bare at være løse rygter ude hold i virkeligheden

• #4   10. apr 2012 hun må finde en der kan køre hende over til hesten så hun kan se det med egne øjne og derudfra tage beslutningen om hesten skal hjem..

• #5   10. apr 2012 Michelle - der er selvfølgelig skrevet kontrakt og også med mulighed for opsigelse fra begge parter.

Men vi går på jagt efter en bil så vi kan komme op og se til hyppen. Så må vi komme forbi uanmeldt, og hvis det ligner den ikke har det for godt, må vi ringe og bede hende komme derud så vi kan få snakket tingene igennem....

• #6   10. apr 2012 Christina Hyldgaard .: Lyder godt smiley

Ved jeg selv ville have det rigtig dårligt, hvis der gik rygter om at min hest ikke havde det godt i en andens varetægt.
    så er det bedre at få tjekket op på tingene smiley

• #7   10. apr 2012 Hej jeg har selv stået i det problem, lånte min hest ud da jeg var højgravid. sommeren gik og det blev vinter og der opdagede jeg hvorn det stod til. Min hest havde tabt sig MEGET og han stod på den bare beton. Jeg var græde færdig, mine forældre tog der over dagen efter og de fik et schok og min hest kom hjem. Kan idag se og mærke det har taget psyk på min hest. Han er ikke den samme gamle hest, han er bange for at blive glemt og er meget nevøs. Mit råd få ham hjem hvis du er det mindste i tvivl og behold ham eller giv hesten fred, hvis du ikke har anden mulighed.

• #8   10. apr 2012 Jeg syntes helt sikkert i skal tage ud og se hvordan det står til, måske uanmeldt ? smiley

• #9   10. apr 2012 jeg ville finde en bil og komme derned og se, eller ville jeg ringe til den der ejer opstaldnings stedet, og forhøre, da det jo er deres rygte der står på spil, og de jo ikk har nogen personligt i hesten...

Kommentér på:
Problemer ved udlån

Annonce