{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Trist (aflivning eller dyrehospital) {{forumTopicSubject}}

Vi havde dyrlægen ude igår til den hest vi har redet fra et dårligt hjem..

Søndag stod han med et lidt hævet ben så vi var ude og gå en hygge tur til noget godt græs 2 timer efter vi kom hjem var han stok halt.

Mandag ringer vi efter dyrlæge han er stadig stok halt til kl ca 10 og så var han ikke halt mere men meget hævet..

dyrlægen kommer kl 12 og bedøver ham for at se at der er et sår, øv os dyrlægen har givet ham noget jeg skal give ham i munden og noget han skal have i sprøjte i kroppen men hun var meget bange for at hans sener er skadet og hjælper behandlingen ikke skal vi vælge om han skal have fred eller om vi skal prøve at rede ham, men vi ved ike endnu hvad der vil være bedst..

Det skal siges at han tidligere en mishandlet og udsultet, har har fået slag på mulen så han i forvejen skal leve uden 5 tænder, han mangler tillid til mennesker og han har en sindsygt dårligt oplevelse med bagben så han skal bedøves for at røre dem/smed og alt..

hvad ville i gøre.. ville i give ham fred eller prøve alt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trist (aflivning eller dyrehospital)
  • #1   15. maj 2012 give ham fred

  • #2   15. maj 2012 lyder umiddelbart som om, at det bedste for ham ville være at få fred...

  • #3   15. maj 2012 det er også det vi helder mest til, men det er svært når det er den første hest man skal tage stilling til og første gang man skal have en aflivet..

    er hans ben ikke bedre på mandag skal beslutningen tages


  • #4   15. maj 2012 Nu tænkte jeg bare lige på noget, har dyrlægen tjekket ham for hovbyld?
    Hvis ellers ville jeg lade den få fred men din situation er så svær man vil jo gøre alt for dit dyr


  • #5   15. maj 2012 vi fik ham bedøvet ham så hun kunne tjekke hans ben og der er ingen hovbyld, men det sprang ud med betændelse af såret og hun mener det er et par dage gammelt

  • #6   15. maj 2012 Først vil jeg sige det er dejligt at høre at der er flere der tager mishandlet og udsultet heste ind og giver dem et bedre liv,

    og så vil jeg sige at ud fra egne erfaringer . så du skal give hesten tid til at sætte muskler omkring sener osv , der kan gå op til 1½ år før hesten kan vuderes om den har taget skade og ofte ses der haltheder og mistrivelse hos heste i den kommende tid efter der er reddet da hele deres system har været lukket ned ,

    du skal så også sørge for at give noget foderkalk og andre specielle tilskud her sommeren over .

    men giv den tid , og selvfølgelig skal den ikke hae smerter

    sagde rikke


  • #7   15. maj 2012 Jeg ville klart give den fred! smiley

  • #8   15. maj 2012 Hvis den ikke har smerter, så giv den det gode hjem du købte/tog den for og lad den få et dejligt hjem.
    Såfremt hesten kan gå uden smerter (uden at få sm. stillende) og få et godt liv, syntes jeg aflivning er unødvendigt.

    Med mindre i har fortrudt i tog den, el. ikke har råd til behandling. Så afliv den. Frem for videresalg.

    Har selv købt 2 mishandlede heste, den i meget svær grad - har postet mange penge og tid i ham, men idag er han det mest tllidsfulde, hvis man tager sine hensyn til fortidens spor. Men når det er sagt, så ender hans dage her. Så hvis det en dag ikke er værdigt at lade ham leve, så ska han på den anden side.


  • #9   15. maj 2012 jeg er en person der ikke bare giver op, jeg bliver ved til det sidste, så længe der er håb. så jeg synes helt klart at du skal give ham en chance mere

  • #11   15. maj 2012 vi opgiver heller ikke så let og han får os en chance, men hvis han fremtid bliver halt og med smerter det vil jeg ikke byde ham og han har rigtig ondt lige nu

Kommentér på:
Trist (aflivning eller dyrehospital)

Annonce