Var kæreste med sin lærer?? {{forumTopicSubject}}
DET ER IKKE MIN HISTORIE, DET ER FRA VI UNGE!
Skriv gerner jeres mening når i har læst dette, i vil fortryde hvis i ikke gør det..
Jeg var i flere år dybt forelsket i min egen klasselærer. Til sidst endte det med, at vi havde et forhold, selv om det er forbudt for en lærer at have et forhold til sin elev.
Jeg kunne rent faktisk få lyst til at gå i skole. Selv om jeg hadede matematik over alt på jorden, ville jeg af sted bare for at se ham. Se hans ansigt, se ham grine og snakke. Lige så snart, han kom ind i klassen, fik jeg sommerfugle i maven.
Mange af jer synes nok, at det er klamt. Og ja, det er sgu lidt klamt, men man styrer jo ikke selv, hvem man bliver forelsket i, vel? Den tanke trøstede jeg mig selv med. Selv om jeg vidste, det var forkert, var der noget inden i mig, der sagde ”go for it!”
Et farligt kys
Vi begyndte at flirte. Jeg tænkte, at det kunne der vel ikke ske noget ved. Vi havde mange fælles interesser, som vi diskuterede, og jeg elskede at snakke med ham. Men lige pludselig gav han mig den kolde skulder fuldstændig. Han tog mig ikke engang i timerne, når jeg havde brug for hjælp, og han undgik mig helt.
En dag trak jeg ham til side, og spurgte hvorfor han var sådan. Hvorfor hadede han mig så meget? Han kiggede på mig og svarede, at han langt fra hadede mig, men at han ikke kunne have et forhold til mig, det var alt for farligt. Og så kyssede vi.
Hemmeligt forhold
I lang tid sås vi uden for skolen. I skolen lod vi som ingenting og holdt vores forhold hemmeligt. Ikke engang mine veninder vidste noget om det. Jeg havde hele tiden lyst til at fortælle dem det, men det kunne jeg ikke. Både fordi jeg ikke vidste, hvordan de ville reagere – måske ville de mene, at jeg fik særbehandling af ham, og synes jeg var billig. Og for det andet vidste jeg ikke, om de kunne finde på at sige det videre.
Hvis det blev sagt videre, ville han blive fyret. Og hvis det skete, ville jeg have så forfærdelig dårlig samvittighed. Mere end jeg havde i forvejen.
Mine forældre vidste heller ikke noget. Når vi var sammen, var vi sammen hos ham, for hvad ville mine forældre ikke sige, hvis jeg tog ham med hjem og sagde: ”Hey mor og far, det her er min kæreste.”
En dag fortalte han mig, at der var noget, han havde tænkt på. Han ville sige sit job op, for at vi kunne være sammen. Jeg blev smigret, for det betød, at jeg betød noget for ham. Men jeg fik dårlig samvittighed, så jeg sagde, at det skulle han ikke.
Afsløret i at kysse
En dag i skolen stod vi inde i et lokale og kyssede. Pludselig kom en lærer brasende ind. Hun stod med åben mund og polypper og stirrede på os. Hun sagde ikke noget, men rystede på hovedet og meldte det så på kontoret.
Jeg overbeviste dem om, at jeg også var forelsket, men han blev fyret. Han blev rigtig sur på mig og sagde, at det netop var derfor, vi ikke kunne være sammen, og så slog han op. Jeg har ikke set ham siden. Jeg skrev og ringede til ham i en periode efter, men han svarede aldrig.
I dag har jeg så frygtelig dårlig samvittighed over det, men samtidig kan jeg godt se, at det ikke kunne gå. Han var på et helt andet stadie, end jeg var. Jeg blev bare draget af, at han havde magt, at han var min lærer, og at det var nyt og spændene. Men jeg har ikke fortrudt det. Jeg havde en god tid sammen med ham, og jeg har som sagt aldrig været så forelsket før i mit liv.
Skriv gerne jeres mening..
okt 2010
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 229 Svar: 957
maj 2009
Følger: 93 Følgere: 89 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 556
Hvis hun går i gymnasiet/universitet or something, og han er i 20'erne så er det jo intet problem :-).
Men når jeg læser det, forstiller jeg mig en ottende klasses elev og en old gammel, klam lære. SÅ er det kraftederme ulækkert
nov 2009
Følger: 128 Følgere: 121 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 798
Astrid: Præcis..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Læreren kan være nyuddannet - så er det yngste han kan være 23-24år hvis han tager lærerseminariet direkte efter gymnasiet.
Og hvis eleven så er 16-17år pga. 9-10klasse.
Tja... Det kan virkelig ikke bringe mit pis i kog - hverken hvis det er en folkeskoleelev eller en gymnasie elev.
nov 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 431
Ser ikke problemet. Manden var ikke voksen nok til at tage et ansvar og sige nej til en ung pige. Han burde være voksen nok til at vide hvad der er rigtig og forkert. Træls pigen skal rende rundt med dårlig samvittighed over det.
aug 2011
Følger: 41 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 124 Svar: 158
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 111 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 468
jan 2009
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Svar: 432
kollega og kollega? altså ser ikke rigtig det er forkert, hvis bare de ses i fritiden og ikke i skoletiden.
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 93 Svar: 735
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 44 Heste: 7 Emner: 263 Svar: 1.316
mar 2010
Følger: 78 Følgere: 87 Heste: 15 Emner: 142 Svar: 898
Så længe det ikke er kriminelt, altså med en helt ung pige under 15 og en old gammel klam stodder. Det lyder til på teksten at de var glade for hinanden
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 42 Heste: 3 Emner: 140 Svar: 536
De fleste piger oplever i teenagealderen at forlæste sig i deres lærer, fodboldtræner eller lignende. Det er en fase man skal igennem - men at en lærer ikke kan styre sine drifter overfor en mindreårig er dybt upassende!
..kan godt forstå jer der siger i ikke kan se problemet, men prov at tænk hvis det var jeres datter som blev befamlet af sin lærer? ..stedet hvor man godtroendes afleverer sine børn.. Fy for s**, han ville sgu få et par på kassen af mig hvis jeg var mutti
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 42 Heste: 3 Emner: 140 Svar: 536
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 29 Emner: 432 Svar: 2.721
jul 2007
Følger: 118 Følgere: 192 Heste: 5 Emner: 306 Svar: 3.776
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 4
Men hvis det er en folkeskole elev og en ældre lærer synes jeg det er ret upassende..
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 4
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.159
Kort tid efter blev jeg kærester med min nu eks, og kort efter fandt jeg ud af at min eks var bedste venner med ham, og ses hver weekend, så jeg begyndte jo også at se ham i weekenden, samt gå i byen med ham. Alders mæssigt kunne jeg lige så godt være kærester med min vikar, fordi han var på alder med min eks (21år) og det vil jeg da ikke se noget forkert i.
Jeg synes faktisk det er en smule sødt, da mange på et tidspunkt har drømmen om læren.
okt 2008
Følger: 143 Følgere: 78 Heste: 2 Emner: 340 Svar: 3.096
Men synes godt nok det er underligt. Ved ikke om det er klamt, for kærlighed er kærlighed. Men det er underligt. Dybt, dybt underligt i min verden. Hvis det var en af mine veninder, ville jeg synes det var lige så underligt, men hvis hun sagde det, så ville jeg selvfølgelig ikke sige det videre.
Synes dog det, som mange andre også nævner, at det måske var værd at vide, hvad alderen på pigen og læreren var? Tænker umiddelbart 8.-9. klasse og en lærer et sted mellem 25 og 30.
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 827
Var kæreste med sin lærer??