Histore .. {{forumTopicSubject}}
DEL 1
Jeg var skræk slagen, jeg steg til vejrs flere gange, mine øjne var fulde af frygt, alle de gange jeg var ude blev jeg frustreret hun trak i min mund, det gjorde ondt! Og den der ting på min ryg strammede. Det eneste der var behageligt var når hun striglede mig med de der bløde børster. Jeg stejlede igen, fire.. fem gange vendte så det hvide ud af øjnende hun slap de remme der sad fast i det jeg havde inde i munden jeg hvinede og faldt hurtigt til jorden hvorefter jeg løb rundt og rundt inde i den her underlige bygning som de kalder for et ride hus. Hun stod bare og kiggede på at jeg løb rundt. Pludselig stoppede jeg og hun fangede mig og satte sig op på ryggen af mig, hun skridtede mig roligt rundt og satte mig så en trav, hun travede mig rundt på store dejlig bløde volter hun fik mig ned med hovedet og jeg gik nu i en fin holdning, hun sagde ikke noget nej hun tænkte kun, hun tænkte med sin krop og satte mig over i en lille galop som var langsom og behagelig jeg prustede let og hun drejede mig ind på en stor volte hvor efter hun slog mig i trav, jeg travede stille rundt uden at lave noget jeg ikke måtte. Hun hed Ann-Lea, hun var ikke særlig gammel men alligevel så god, hun havde en rolig hånd og har aldrig gjort mig fortræd. Jeg elskede når vi var ude men jeg fik altid dét der flip, jeg havde ondt i ryggen, sadlen passede ikke ordentlig, det fandt hun da også hurtigt ud af, hun købte en ny og jeg havde ikke længere adfærds problemer. En dag kom Lea og hentede mig inde i stalden hun gav mig dækken og transport gamacher på, hun trak mig ud i traileren og sagde med sin rolige stemme at det hele nok skulle gå, jeg gik lydigt ind i traileren, hun var jo min ejer hun elskede mig jo hun stolede på mig og jeg stolede på hende. De lukkede trailerens slesk og jeg kunne inde fra traileren høre bilens motor starte, så kørte den. I mens at jeg stod der inde tænkte jeg på hvor jeg mon skulle hen? En halv time senere gættede jeg på det var ankom vi til det definerede sted, jeg blev placeret i en boks og Lea gik ind i boksen til mig hvor efter hun sagde: ” Her skal vi to udvikle mirakler” hun smilede det var åbenbart en slags ride skole eller sådan noget? De følgende dage kom der mange små piger og så til mig og gav mig æble, Lea red mig inde i ridehuset. Der var nu gået fire dage og Lea kom igen men denne gang med nyt udstyr, hun sagde at vi skulle ” Spring? ” hun lagde sadel og trense på, og en ting hun kaldte en martingal? Jeg fik klokker på hovene og gamacher. Så var vi klar nu trak hun mig ind i den store ridehal der havde jeg kun været en enkelt gang før, der stod en mand inde på midten og uden om stod nogen farve strålende ting, og der var nogle andre heste der inde der hoppede over dem? De så ikke ud til at være ret høje, jeg selv ja jeg var jo nok 1m og 65cm til ryggen Lea hoppede op og vi varmede op jeg skulle også hoppe over springende det vat sjovt! Jeg sprang med lyst og manden som stod inde på midten som hvis nok hed Kristian satte dem op han sagde til Lea at de nu var 120cm det vil sige at de var altså 80 cm højere end før. Lea satte mig i en kort galop og styrede mig direkte mod en meget høj forhindring
hun pressede mig, jeg havde intet andet valg end at spring, jeg løftede benene så højt jeg kunne, og kom over uden at rave ned, hun styrede mod næste, hun pressede hele tiden mig hårdt, jeg tøvede men med et drev hun igen og vi kom over jeg galoperede videre og sprang de næste 8 spring også, til det sidste spring som var en oxer tøvede jeg så meget at hun hele tiden skulle presse mig hun brugte sin pisk og klappede mig på skulderen med den idet vi svævede over den. Jeg fløj ad sted, hun var ved at være godt stolt af mig, med mine 5 år og min succes. Hun travede mig af mens hun snakkede glad med Kristian, hun stoppede mig op og Kristian kom hen og klappede mig på halsen, jeg prustede let, men krop var helt svedig og varm, de snakkede om at det sikkert ville gå godt til stævnet på næste lørdag det ville sige om 8 dage. Jeg ville gøre mit bedste, ja det ville jeg.
okt 2004
Følger: 117 Følgere: 122 Heste: 3 Emner: 1.088 Svar: 12.059
maj 2004
Følger: 92 Følgere: 83 Heste: 9 Emner: 140 Svar: 691
Vi skridtede af uden for, jeg havde virkelig nydt at springe men jeg var godt nok blevet lidt øm i benene. Næste dag var jeg halt, syg og halt jeg lå bare og kunne ingen ting, Lea var den der opdagede det hun skyndte sig at få mig op og stå, hele min krop rystede og mine ben dirrede under mig. Hun fik hurtigt Gabrielle til at ringe til dyrlægen. Han kom et kvarter senere. Han kiggede på mig og konstaterede at jeg var blevet over anstrengt og skulle have ro i 2 dage hvor efter han gav mig en sprøjte med stiv-krampe vaccine. Jeg fik et tæppe over mig. Jeg var træt og udmattet jeg vidste ikke om jeg skulle sove eller jeg ville dø? Mine øjne lukkede sig lige så stille i hvor efter jeg faldt i en dyb søvn. Jeg drømte om den gang jeg var sammen med min mor, hjemme, ja hjemme på de grønne marker, hun passede mig og elskede mig ligesom en mor skal, men hvorfor gav hun så hurtigt slip på mig? Jeg var slet ikke klar da jeg kun var 6 måneder gammel! Slet ikke.. jeg kunne skimte hendes smukke sorte ansigt med den hvide gennemløbende blis. Hendes rolige vrinsk jeg kunne stadig lugte hendes egen dejlige duft, det hele er væk nu mor og alle de andre. Jeg vågnede med et sæt næste morgen jeg var udhvilet, men alligevel stadig træt. Jeg rejste mig jeg kunne føle at jeg var sulten i min mave var der et stort tomt hulrum. Jeg gik hen til krybben der var heldigvis blevet fodret, der var jeg heldig tænkte jeg mit tæppe sad helt nede på siden af mig, jeg ville væde med at det ikke kunne vare længe inden Lea kom, og jeg havde ret lige da jeg havde skænket den tanke kom hun gående længere nede ad stald gangen, jeg kunne ikke se hende men høre hende nynne. Hun nynnede altid når hun gik rundt alene i stalden. Jeg nåede at spise færdigt hun skulle åbenbart ikke ned og hilse på mig inden hun gik op i rytterstuen, jeg blev lettere forarge tog vendte mig om så jeg stod og kigge ud ad et vindue, idet samme kunne jeg høre at en løb på staldgangen, nogle af de andre blev urolige. Jeg blev stående og lyttede, det var ikke hende? Eller var det? Tiden ville vise dette. Det var ikke hende eller, måske? Hun gik hvert fald ikke hen til min boks, lidt efter opdagede jeg at hun stod ok kiggede ind ad tremmerne, jeg kiggede let tilbage hvor efter at jeg kiggede ud af vinduet igen og lagde ørene helt tilbage. ”Habbie.. Se hvad jeg hentede i rytter stuen til dig! Et dejligt stort saftigt æble der har lagt i melasse hele natten” sagde hun roligt. Jeg tænkte men blev så enig med mig selv om at jeg jo altid bare kunne snuppe æblet og vende mig om igen, men hun var hurtigere end som så, lige da jeg tog æblet greb hun fat i min grime og hægtede et træk-tov på, hun åbnede boks døren og trak mig ned i vand spile-tovet. Jeg stod stille og gumlede på det hø hun havde lagt til mig. Hun striglede min varme krop og smilede helt op til begge øre. Hun flettede min man og satte rosen knopper i min gyldne man, min hvide pels skinnede. Hun flettede min hale også, det gik op for mig i dag måtte være fredag, altså i morgen vi skulle til stævne, ja nu husker jeg klar hun havde redet mig alle de andre dage hvor var jeg dum, men nu skulle vi rigtigt vise alle de andre hvad vi kunne finde ud af Habbieness & Lea. Habbieness havde Lea selv fundet på og selv stavet mit navn, hun kaldte mig for Habse eller Habbie, de fleste kalder mig Ness. Hun flettede mig og striglede i et par timer jeg fik et helt rent dækken på og hun longerede mig inde i ridehallen både skridt trav og galop. Hun satte sig uden for min boks og pudsede alt mit udstyr som var af læder. Hun satte et hvidt underlag på sadlen hvor på der stod:
Habbieness. Og den anden side af det stod der Ann-Lea Sloth. Hun prøvede mine nye trenser på mig, en dressur trense med diamant pandebånd og en spring trense med mexicansk næsebånd. Hun var stolt. Jeg blev stillet i boksen sent. Jeg lagde mig ikke ned, for hendes skyld. Hun kom tidligt næste morgen, jeg var knapt nok vågnet da hun kom, jeg gik op i traileren lydigt hun roste mig og gav mig en gulerod. De lukkede traileren og kørte af sted. Vi ankom 2 timer senere jeg fandt hurtigt ud af at dette var et stort stævne, meget stort endda. Hun trak mig ud af traileren og begyndte at tage dækkenet af mig, hendes far gik ind for at melde ankomst og fik at vide at hun skulle starte sin første klasse som var LA2 om 38 min. Hun sadlede mig op og lagde bandager på mine piper.
Og lagde så til sidst den helt nye dressur trense på mig. Hendes far trak mig rundt i mens at hun var inde for at skifte tøj. Hun kom hurtigt ud igen og satte sig op på mig, jeg ville ikke stejle i dag ville ikke være problem hest som jeg plejede så jeg lod hende stige op uden problemer, solen skinnede ud over landskabet kunne man se bakker og dale, hun skridtede mig rundt uden dørs som at vi var blevet bedt om så der var bedre plads i ridehuset til opvarmning, Lea var også lige glad hun skulle alligevel også ride LA2 udendørs så hvorfor ikke varme op udendørs? Hun skridtede mig roligt rundt, der var mange mennesker, også mange der kiggede på os jeg prøvede at gøre mit bedste
maj 2004
Følger: 92 Følgere: 83 Heste: 9 Emner: 140 Svar: 691
Jeg var skræk slagen, jeg steg til vejrs flere gange, mine øjne var fulde af frygt, alle de gange jeg var ude blev jeg frustreret hun trak i min mund, det gjorde ondt! Og den der ting på min ryg strammede. Det eneste der var behageligt var når hun striglede mig med de der bløde børster. Jeg stejlede igen, fire.. fem gange vendte så det hvide ud af øjnende hun slap de remme der sad fast i det jeg havde inde i munden jeg hvinede og faldt hurtigt til jorden hvorefter jeg løb rundt og rundt inde i den her underlige bygning som de kalder for et ride hus. Hun stod bare og kiggede på at jeg løb rundt. Pludselig stoppede jeg og hun fangede mig og satte sig op på ryggen af mig, hun skridtede mig roligt rundt og satte mig så en trav, hun travede mig rundt på store dejlig bløde volter hun fik mig ned med hovedet og jeg gik nu i en fin holdning, hun sagde ikke noget nej hun tænkte kun, hun tænkte med sin krop og satte mig over i en lille galop som var langsom og behagelig jeg prustede let og hun drejede mig ind på en stor volte hvor efter hun slog mig i trav, jeg travede stille rundt uden at lave noget jeg ikke måtte. Hun hed Ann-Lea, hun var ikke særlig gammel men alligevel så god, hun havde en rolig hånd og har aldrig gjort mig fortræd. Jeg elskede når vi var ude men jeg fik altid dét der flip, jeg havde ondt i ryggen, sadlen passede ikke ordentlig, det fandt hun da også hurtigt ud af, hun købte en ny og jeg havde ikke længere adfærds problemer. En dag kom Lea og hentede mig inde i stalden hun gav mig dækken og transport gamacher på, hun trak mig ud i traileren og sagde med sin rolige stemme at det hele nok skulle gå, jeg gik lydigt ind i traileren, hun var jo min ejer hun elskede mig jo hun stolede på mig og jeg stolede på hende. De lukkede trailerens slesk og jeg kunne inde fra traileren høre bilens motor starte, så kørte den. I mens at jeg stod der inde tænkte jeg på hvor jeg mon skulle hen? En halv time senere gættede jeg på det var ankom vi til det definerede sted, jeg blev placeret i en boks og Lea gik ind i boksen til mig hvor efter hun sagde: ” Her skal vi to udvikle mirakler” hun smilede det var åbenbart en slags ride skole eller sådan noget? De følgende dage kom der mange små piger og så til mig og gav mig æble, Lea red mig inde i ridehuset. Der var nu gået fire dage og Lea kom igen men denne gang med nyt udstyr, hun sagde at vi skulle ” Spring? ” hun lagde sadel og trense på, og en ting hun kaldte en martingal? Jeg fik klokker på hovene og gamacher. Så var vi klar nu trak hun mig ind i den store ridehal der havde jeg kun været en enkelt gang før, der stod en mand inde på midten og uden om stod nogen farve strålende ting, og der var nogle andre heste der inde der hoppede over dem? De så ikke ud til at være ret høje, jeg selv ja jeg var jo nok 1m og 65cm til ryggen Lea hoppede op og vi varmede op jeg skulle også hoppe over springende det vat sjovt! Jeg sprang med lyst og manden som stod inde på midten som hvis nok hed Kristian satte dem op han sagde til Lea at de nu var 120cm det vil sige at de var altså 80 cm højere end før. Lea satte mig i en kort galop og styrede mig direkte mod en meget høj forhindring
hun pressede mig, jeg havde intet andet valg end at spring, jeg løftede benene så højt jeg kunne, og kom over uden at rave ned, hun styrede mod næste, hun pressede hele tiden mig hårdt, jeg tøvede men med et drev hun igen og vi kom over jeg galoperede videre og sprang de næste 8 spring også, til det sidste spring som var en oxer tøvede jeg så meget at hun hele tiden skulle presse mig hun brugte sin pisk og klappede mig på skulderen med den idet vi svævede over den. Jeg fløj ad sted, hun var ved at være godt stolt af mig, med mine 5 år og min succes. Hun travede mig af mens hun snakkede glad med Kristian, hun stoppede mig op og Kristian kom hen og klappede mig på halsen, jeg prustede let, men krop var helt svedig og varm, de snakkede om at det sikkert ville gå godt til stævnet på næste lørdag det ville sige om 8 dage. Jeg ville gøre mit bedste, ja det ville jeg. Vi skridtede af uden for, jeg havde virkelig nydt at springe men jeg var godt nok blevet lidt øm i benene. Næste dag var jeg halt, syg og halt jeg lå bare og kunne ingen ting, Lea var den der opdagede det hun skyndte sig at få mig op og stå, hele min krop rystede og mine ben dirrede under mig. Hun fik hurtigt Gabrielle til at ringe til dyrlægen. Han kom et kvarter senere. Han kiggede på mig og konstaterede at jeg var blevet over anstrengt og skulle have ro i 2 dage hvor efter han gav mig en sprøjte med stiv-krampe vaccine. Jeg fik et tæppe over mig. Jeg var træt og udmattet jeg vidste ikke om jeg skulle sove eller jeg ville dø? Mine øjne lukkede sig lige så stille i hvor efter jeg faldt i en dyb søvn. Jeg drømte om den gang jeg var sammen med min mor, hjemme, ja hjemme på de grønne marker, hun passede mig og elskede mig ligesom en mor skal, men hvorfor gav hun så hurtigt slip på mig? Jeg var slet ikke klar da jeg kun var 6 måneder gammel! Slet ikke.. jeg kunne skimte hendes smukke sorte ansigt med den hvide gennemløbende blis. Hendes rolige vrinsk jeg kunne stadig lugte hendes egen dejlige duft, det hele er væk nu mor og alle de andre. Jeg vågnede med et sæt næste morgen jeg var udhvilet, men alligevel stadig træt. Jeg rejste mig jeg kunne føle at jeg var sulten i min mave var der et stort tomt hulrum. Jeg gik hen til krybben der var heldigvis blevet fodret, der var jeg heldig tænkte jeg mit tæppe sad helt nede på siden af mig, jeg ville væde med at det ikke kunne vare længe inden Lea kom, og jeg havde ret lige da jeg havde skænket den tanke kom hun gående længere nede ad stald gangen, jeg kunne ikke se hende men høre hende nynne. Hun nynnede altid når hun gik rundt alene i stalden. Jeg nåede at spise færdigt hun skulle åbenbart ikke ned og hilse på mig inden hun gik op i rytterstuen, jeg blev lettere forarge tog vendte mig om så jeg stod og kigge ud ad et vindue, idet samme kunne jeg høre at en løb på staldgangen, nogle af de andre blev urolige. Jeg blev stående og lyttede, det var ikke hende? Eller var det? Tiden ville vise dette. Det var ikke hende eller, måske? Hun gik hvert fald ikke hen til min boks, lidt efter opdagede jeg at hun stod ok kiggede ind ad tremmerne, jeg kiggede let tilbage hvor efter at jeg kiggede ud af vinduet igen og lagde ørene helt tilbage. ”Habbie.. Se hvad jeg hentede i rytter stuen til dig! Et dejligt stort saftigt æble der har lagt i melasse hele natten” sagde hun roligt. Jeg tænkte men blev så enig med mig selv om at jeg jo altid bare kunne snuppe æblet og vende mig om igen, men hun var hurtigere end som så, lige da jeg tog æblet greb hun fat i min grime og hægtede et træk-tov på, hun åbnede boks døren og trak mig ned i vand spile-tovet. Jeg stod stille og gumlede på det hø hun havde lagt til mig. Hun striglede min varme krop og smilede helt op til begge øre. Hun flettede min man og satte rosen knopper i min gyldne man, min hvide pels skinnede. Hun flettede min hale også, det gik op for mig i dag måtte være fredag, altså i morgen vi skulle til stævne, ja nu husker jeg klar hun havde redet mig alle de andre dage hvor var jeg dum, men nu skulle vi rigtigt vise alle de andre hvad vi kunne finde ud af Habbieness & Lea. Habbieness havde Lea selv fundet på og selv stavet mit navn, hun kaldte mig for Habse eller Habbie, de fleste kalder mig Ness. Hun flettede mig og striglede i et par timer jeg fik et helt rent dækken på og hun longerede mig inde i ridehallen både skridt trav og galop. Hun satte sig uden for min boks og pudsede alt mit udstyr som var af læder. Hun satte et hvidt underlag på sadlen hvor på der stod:
Habbieness. Og den anden side af det stod der Ann-Lea Sloth. Hun prøvede mine nye trenser på mig, en dressur trense med diamant pandebånd og en spring trense med mexicansk næsebånd. Hun var stolt. Jeg blev stillet i boksen sent. Jeg lagde mig ikke ned, for hendes skyld. Hun kom tidligt næste morgen, jeg var knapt nok vågnet da hun kom, jeg gik op i traileren lydigt hun roste mig og gav mig en gulerod. De lukkede traileren og kørte af sted. Vi ankom 2 timer senere jeg fandt hurtigt ud af at dette var et stort stævne, meget stort endda. Hun trak mig ud af traileren og begyndte at tage dækkenet af mig, hendes far gik ind for at melde ankomst og fik at vide at hun skulle starte sin første klasse som var LA2 om 38 min. Hun sadlede mig op og lagde bandager på mine piper.
Og lagde så til sidst den helt nye dressur trense på mig. Hendes far trak mig rundt i mens at hun var inde for at skifte tøj. Hun kom hurtigt ud igen og satte sig op på mig, jeg ville ikke stejle i dag ville ikke være problem hest som jeg plejede så jeg lod hende stige op uden problemer, solen skinnede ud over landskabet kunne man se bakker og dale, hun skridtede mig rundt uden dørs som at vi var blevet bedt om så der var bedre plads i ridehuset til opvarmning, Lea var også lige glad hun skulle alligevel også ride LA2 udendørs så hvorfor ikke varme op udendørs? Hun skridtede mig roligt rundt, der var mange mennesker, også mange der kiggede på os jeg prøvede at gøre mit bedste
jeg gik hele tiden til bidet, hun skulle jo være stolt. Men det vidste jeg jo også at hun var. Hun var altid stolt over mig lige gyldigt hvad andre sagde eller hvad jeg gjorde fandt hun altid et eller andet positivt ved det. Det var da også dejligt, altså på en måde. Nogen gange ville jeg ønske at hun ikke var så gude stolt af mig at hun ikke bare nogen gange kunne hade mig en gang i mellem lige som alle andre normale heste ejere. Men nej? Det kunne hun altså bare ikke, alle disse tanker havde jeg mens vi skridtede. Hun slog mig over i trav og gik hurtigt ned med hovedet. Hun travede mig rundt på de der store bløde volter som hun altid gør, jeg kunne mærke alle mine muskler bevæge sig. Jeg var godt i gang med min trav og schenkel vigninger da hun pludselig slog mig i en kort galop og jeg prustede let hver gang jeg tog et galop anspring, hun sad godt i sadlen og jeg gjorde som hun sagde ned ad lang siderne lavede vi fine kontra galop anspring hun slog ned i trav og faldt så i skridt jeg var ikke svedig hun havde passet på mig så jeg stadig var pæn når jeg kom på banen, der var 3 min. Til vores antagende starts tid og jeg kunne mærke hun var begyndt at blive nervøs. Hun stoppede op for enden af banen, rytteren der var inde nu hilste af og der blev klappet og så red hun ud, i højtalerne lød der: ”og vi vel gerne se Ann-Lea Sloth på Habbieness på banen i en LA2” hun gjorde tegn til skridt og jeg gik lydigt ind som hun havde bedt mig om. Jeg var nervøs for om dommerne ville syndes om mig? Men det skulle sikkert nok godt, vi lavede vores program som gik enormt godt, hun smilede helt vildt da hun kom ud. Hun klappede mig og kyssede min hals, for gudede mig som hun plejede, i dag bare endnu mere end det.
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
Hov... fik lige klikket på Capslock
Histore ..