{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

Nogen har klippet min hest?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
I onsdags var jeg oppe ved min hest da jeg så kommer ind på folden ligger jeg mærke til at halv delen af han's man er blevet klippet helt lige og i to forskellige længder og den anden halv del fra skulder mod bagpart er urørt, han's pandehår er blevet klippet helt lige igen i to længder lige over øjnene, der bliver lagt billeder ind i foto's så i kan se det han går på privat gård og de har ikke gjort det, mine heste går lidt uden for Hem ved Skive.. Jeg forstår ikke folk kan få sig selv til det!!!
Er der nogle der har prøvet det samme eller været ude for noget der minder om det??

Sorry for langt indlæg kh. Nicoline

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen har klippet min hest??
  • #1   18. aug 2012 forsatan! havde jeg fundet ud af hvem, og havde det været min hest, havde jeg håbet personen der gjorde det havde langt og rigtig fint hår, som jeg så kunne klippe itu!

• #2   18. aug 2012 Ja han var så fin og det var så langt og nu ligner han noget der er løgen

• #3   18. aug 2012 Åh, jeg ved slet ikke hvad jeg havde gjort. Det er bare én af de ting jeg frygter. Ikke nok med at manen er "i stykker" (jeg elsker min hests man), men bare tanken om, at en anden havde haft min hest i hænder, og så endda med en saks.

Kan godt forstå du er ked af det og sur. Forstår heller ikke at nogen kan få sig selv til det.

• #4   18. aug 2012 Det er bare en af de ting der bare ikke må ske hans man var så lang og kraftig men nu er den bare tynd og det ser så dumt ud men der er ikke noget at gøre det er bare at vente og håbe på han bliver fin igen smiley

• #5   18. aug 2012 Kan godt forstå dig.

Har sendt dig en invitation til gruppen "Rigtige heste har lang man".
    http://www.hestegalleri.dk/grupper/rigtigehesteharlangman
    Det kan være du kan få nogle gode råd derinde, til hvordan du bedst muligt får den til at vokse lang og flot igen.

• #6   18. aug 2012 Hold da op jeg var blevet rasende! Var tændt fuldstændigt af og gjort alt for at finde ud af hvem det var :X

Kan virkelig godt forstå dine følelser. Folk har sagt vi bør klippe Fareeds man af fordi Cille er dressurrytter, men en araber med kort man synes jeg ikke er pænt. Og det samme gælder en islænder -.-'

Men ja desværre er der ikke andet at gøøre end vente, men kan virkelig virkelig følge din frustration...

Lykke må jeg få en invitation også? smiley

• #7   18. aug 2012 Jeg har engang prøvet at en af ponyerne på en rideskole fik klippet sin pandelok og den blev kun 5 cm og den havde rigtig meget pandehår fordi den var en Shetlænder.
    Og manen havde et stort "HAK" så det så rigtig dumt ud og måtte rettes!

Jeg hader sådanne folk. Hvad får de dog ud af det?

• #8   18. aug 2012 Det er desværre hørt om før. I gamle dage var der nogender gjorde det fordi man kunne sælge håret til penselfirmaer eller som det der dut de putter på v pakninger i eks badeværelser. Men idag bruger man det vist ikke...
    Personen må være en dyremishandler.. Fy da føj at gøre sådan noget

• #9   18. aug 2012 Hvor er det frækt!

Det er godt nok frækt!

Havde det været min islænder, var jeg 'fandmer' blevet ordenligt gal i hovedet.
    De skal jo have lang man og hale. -.-

At folk gør det!!! -.-

• #10   18. aug 2012 Det er da godt nok træls!
    Er glad for min hest har så lidt hår det ikke ville være særlig spændende at klippe den.

Meen hvis vi skal se på den lyse side virker det jo ikke til der er sket din hest noget slemt, og det kunne man jo ellers godt frygte, man hører jo så meget om at hestene er blevet skåret i osv. smiley

Så det er da heldigt, at det "bare" var håret der røg (:

Men skide træls, og frækt er det da, at nogen kan finde på sådan noget! (:

• #11   18. aug 2012 hvor har du langt billederne hen ?? Kan ikke se forto album hvis det er der

• #12   18. aug 2012 Der er nogle det har klippet en tot af Pepsi's man, og det er så træls når man fletter det og så ta'r det bare så lang tid om at vokse ud igen..:-(

• #13   18. aug 2012 Hestene gnubber sig også hvor tit så ryger der noget hår af.. Måske hvis en af jeres heste bare mangler en lille tot hist og pist at det så er det.. Husk og se efter lus i den her periode hvor der er varmt. HAr selv prøvet hvor min ene hest mistede pandelokken og troede også det var klippet.. men det var så noget han selv havde gjort pga små bitte lus... Nu er det heldigvis vokset ud igen smiley

Men øv hvor er det ærgeligt at nogen folk kan finde på at klippe sin hest smiley Håber du finder ud af hvem det er

• #14   18. aug 2012 En af mine veninder, fik klippeet HELE hendes ponys hale af, så der var kun en lille tjavs. Den er så vokset ud igen, men det tog godt nok også lang tid!
    Men gud, hvor er det dog træls, at folk ikke kan holde sig fra andres ting!!

• #15   18. aug 2012 ja fatter simpelthen ikke hvad folk synes er sjovt ved at gøre det.. Forhåbentlig var det ikke om sommeren med alle insekterne ??

• #17   18. aug 2012 Link til album med foto´s af den ødelagte frisure som en idiot person syntes har været sjov at lave, hvilket ikke er godt da den ikke vil kunne svirpe med håret for at få fluer væk

• #18   18. aug 2012 Hvor fræk!

• #19   18. aug 2012 Når jeg kommer på computer når jeg kommer hjem bliver de lagt ind for har prøvet med min iPad og der gider det ikke, men ja jeg synes det er rigtig træls at der er nogle der har gjort det og fatter ikke at folk kan få sig selv til det, de går fire heste sammen og ud af de fire er min den der altid kommer først for at vil snakkes med og man kan jo desværre næsten gøre alt ved ham men det er som sagt desværre "bare" at vente og jeg skal ud og have købt sådan nogle snore og en grime så han ikke få fluer i hans øjne han plejer at døje med øjnbetændelse så håber ikke at det sker, men ej hvor vil jeg bare godt vide hvem der har gjort det så personen selv kan blive klippet og få en ordenlig opsang!!!

• #20   18. aug 2012 Øv, hvor surt! Mine to veninder (tvillinger) prøvede også at nogen klippede deres hests lange, flotte man ned til "stævneman" Den er heldgivis blevet lang og flot igen smiley Men hvor er det dog bare surt!

• #21   18. aug 2012 Min egen har også en lang od tyk man, ville ikke kunne klare, hvis den blev klippet kort! smiley

• #22   18. aug 2012 det er også bare mega træls at sådan noget kan ske min hest er jo (Islænder) så jeg synes bare han skal have den største lange flotte og kraftige man som min anden (islænder) også har men har er sky over for fremmede så det sker heldigvis ikke for ham kan man så sige smiley

• #24   18. aug 2012 Hvor er det træls!! Der hvor sofus stod engang var der nogle små børn der bandt sjippetov i hestenes haler og sjippede. De var store nok til at vide man ikke burde det. Fatter ikke hvordan de kan få sig selv til det!

• #25   18. aug 2012 Jeg var blevet stjernetosset. Man går ikke ind på marken til andre folks heste/ponyer uden tilladelse, og man hverken fletter eller klipper i pandelok, man eller hale.
    Jeg har en mistanke om, at der var en der havde klippet i Tabaschos man sidste år, heldigvis ikke så meget som din, men jeg bliver stadigvæk irriteret. Har også prøvet at nogen havde lavet en fletning i manen på en af mine heste, den havde så kløet sig bagefter. Det tog lang tid og få løsnet igen, og det kunne have kostet manen.
    Nu vi udstiller med vores shettere, ville det være katastrofe hvis nogen gav sig til at klippe i dem, da de netop skal have så meget hår som muligt, ellers bliver det kommenteret og i værste fald koster det point. Nøj jeg ville gå helt op i en spids!
    Jeg er altid nervøs for de af vores heste der ikke går herhjemme eller ved andet familie hvor der ikke er nogen der holder øje mere eller mindre hele tiden.
    Jeg har ikke noget problem med, at folk gerne vil klappe dem eller give dem en gulerod, men man bliver altså uden for indhegningen...!!!

• #26   18. aug 2012 folk må snakke med min hest alt det de vil og alt det ( han gider ) jeg kan ikke forstå hvordan folk overhoved kan komme i tanke om at gøre det også lige ved min hest, jeg vil sefølig ikke have at det skal ske for anders heste eller noget, men synes bare det er synd at en hest der går på en privat gård hvor der er okay lang grus vej til ja der bliver solgt æg på gården men du kan ikke se hestene pga træer kun vis de drikker vand for der er der en åbning på 2,5 meter de har gået der siden 09 så synes det er underligt at det kan ske, kunne bedre forstå det vis det var på en ride skole eller ud til åben vej... jeg er helt forvirret over at det kan ske smiley

• #27   19. aug 2012 EJ hvor træls hvorfor skal folk være nogle idioter de må da være født i et hul og uden opvækst og irettesættelse af nogle forældre

• #28   19. aug 2012 Åh nej hvor forfærdeligt!! Især når pandelokken nok aldrig vokser ud igen!
    Manen skal nok komme sig, men det er jo sjældent at pandelokken vokser ud igen.

• #29   7. sep 2012 for mange år siden fandt jeg også min hest med pandelokke klippet over øjnene. jeg ka love dig for jeg tudede, og jeg var SÅ rasende, men jeg fandt desværre aldrig gerningsmanden

• #30   9. sep 2012 But why? Hvorfor gør man sådan noget? Det er da simpelthen bare for mærkeligt! Jeg havde også en hest opstaldet på et tidspunkt hvor jeg en morgen opdagede at ledet var væk - alt, intet at finde. Og den hest var ikke at spøge med 170 cm høj, og respektløs. Meen det blev fundet senere længe væk, om det var hesten selv eller en som fjernede det...pas!

• #32   13. sep 2012 f.k: hvis du kigger billederne kan du meget tydeligt se at det er gjort med en saks... smiley

men puha det må godt nok være en forfærdelig oplevelse... smiley

• #34   13. sep 2012 Ja ved godt at en skarp genstand nok også godt vil kunne have gjort det men det er der ikke der hvor de pga han går sammen med en hest som har sommereksem så alle muligheder for at hestene kan komme til at klø sig osv er fjernet smiley men jeg er 100% sikker på at det er blevet gjort med en saks for ellers havde de andre heste nok også haft noget der minder om det smiley

• #35   13. sep 2012 Puuah, jeg var blevet tosset. Men heldigvis er det hår der vokser ud igen. Men det er sku træls, for det tager jo tid smiley

• #36   13. sep 2012 Jeg har faktisk hørt om for nogle år siden at flere heste fik klippet man og hale..

så det er set før i hvertfald.

• #37   13. sep 2012 jeg blev også sur men der er ikke så meget at gøre udover at bare vente på at det bliver pænt igen smiley

Kommentér på:
Nogen har klippet min hest??

Annonce