{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.359 visninger | Oprettet:

Aflivning af hest :-/ {{forumTopicSubject}}

Står i den meget hårde situation at min pony desværre skal aflives, pga at hun ikke bliver ridehest igen smiley
Så mit spørgsmål var egentlig bare at jeg har det selfølgelig meget hårdt med det, og jeg tror at det kommer til at være rigtig hårdt at stå at se på at hun bliver aflivet...
Hvis i stod i den situation at i skulle have aflivet jeres pony, ville i så bliver de sidste sekunder sammen med den, eller ville i ikke være der?
Jeg vil selfølgelig rigtig gerne blive der de sidste sekunder, men jeg ved at jeg vil syntes at det er for hårdt at se på, og plus at vi faktisk skal have aflivet 2 ponyer den dag, så jeg ved at det bliver ekstremt hårdt..
Mvh Cecilie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning af hest :-/
  • #1   11. sep 2012 Det samme her....

  • #4   11. sep 2012 Jeg vil til hver en tid være der til det sidste! Hestene giver mig SÅ meget, så jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at den sidste tid bliver så "normal" som muligt.

  • #5   11. sep 2012 Jeg har altid været der for dem lige til det sidste.. Selv om det er sindsyg hårdt..Det er vel det mindste man kan gøre efter alt det hestene gjort for os.. Minderne kan ingen tage fra os..

  • #6   11. sep 2012 Jeg har desværre også måtte tage afsked med en af mine heste, jeg valgt dog ikke at være der, for jeg har været med til at aflive andres heste og det kan være ret volsomt når de falder og det ønskede jeg ikke at se,med min egen. Jeg ville heller have et godt minde om ham. Når min nuværende hest en gang skal aflives vil jeg heller ikke være der.

  • #7   11. sep 2012 jeg valgte at stå med min da han fik den berolinge sprøjte da han så stod og sov med hovedet sænket og dyrlægen kom med den lilla sprøjte tog min plejemor ham som han kender og jeg gik lige rundt om hjørnet 10 sek efter kaldte de og jeg sad ed ham mens dyrlægen tjekkede alle reflekser var væk, tror han var så langt væk i drømmeland at han ikke opdagede at jeg gav tovet vidre.

  • #8   11. sep 2012 Min hest lagde allerede ned... Jeg var knust og så ked af det, men det var min hjemmeavlet hoppe, jeg var der fra første minut, og ville være der til det sidste.. Så ikke da han skar op og lagde det ind(hun var for tynd, så han måtte skære lidt for at kunne komme til at aflive) og så kom jeg ind og så tog hun sit sidste åndedræt da jeg kysse hende godnat...

    Det er SÅ hårdt, men jeg er SÅ taknemmelig for det. Nu VED jeg at hun er død, nu VED jeg at hun er et bedre sted.


  • #9   11. sep 2012 jeg kommer også i den situation før end jeg synes jeg skulle.. min vallak på 7 har mus i begge knæled og skal jo nok herfra før tid.. så mine tanker er også vil jeg være der? også de i siger det er forfærdelig når de falder!! tror ikke jeg kan klare det billede i mit hovede.. mit minde om ham... det skal være godt.. men vil jo også gerne sige farvel til ham!!. hmm ikke nemt

  • #11   12. sep 2012 Min pony døde jo af tarmslyng, og jeg var der, da han blev aflivet, min dyrlæge var heldigvis rigtig stille og rolig, og holdt i grimen så hesten faldt "stille og roligt", men jeg er glad for jeg var der.

    Men trist med din!


  • #12   12. sep 2012 da min Prinsesse blev aflivet var jeg der. det var som andre også skriver super hårdt, men jeg ville simpelthen være hos hende til det sidste. heldigvis var det en meget rolig aflivning. hun fik de første sprøjter og lagde sig bare stille og roligt ned, og var væk. er super glad for at det gik så roligt og hun ikke længere har ondt. jeg er sikker på at jeg ville fortryde hvis jeg havde blevet væk..

  • #13   12. sep 2012 Jeg sagde til mig selv at jeg skulle være der når eto blev aflivet, jeg tænkte jeg ville have ondt af at hans sidste øjeblikke var med folk han ikke kendte. Men jeg må indrømme, at da dagen kom, kunne jeg ikke holde til det psykisk. Jeg valgte i stedet af sige farvel til ham i boksen, og det har jeg ikke fortrudt et sekund. Nu husker jeg ham som han var der, og jeg ved at hvis jeg så ham blive aflivet ville det øjeblik han lagde sig sidde fast i mit hoved, og jeg vil meget hellere huske ham som den livsglade pony jeg sagde farvel til smiley

  • #14   12. sep 2012 Jeg ville blive og sige farvel:D Og jeg er ked af det på dine vejne:)

  • #15   12. sep 2012 det er aldrig let at sige farvel til en ven og det bliver heller ikke lettere når man bliver voksen, men jeg vælger at følge dem til det sidste, og det er ikke rart når de lægger sig men jeg ved hvordan deres sidste minutter har været og afslutningen er blevet så rolig og "rar" som det nu kan blive.
    jeg bilder mig også ind at det er bedre at jeg er der - frem for kun fremmede

    men jeg er ked af det for dig og håber at du får nogle store knus i dag og dagene frem


  • #16   12. sep 2012 da min baby skulle her fra, var jeg der da hun fik det beroligende osv.
    Blev nødt til at sige godnat dér, for kunne ikke klare tanken om, at skulle se hende lægge sig ned.
    Dyrlægen trak hende ud og da det var overstået gik jeg ud til hende igen..


  • #18   12. sep 2012 jeg har taget den svære beslutning 3 gange nu, og jeg har hver gang støttet mine heste til det sidste, jeg ku aldrig drømme om og overlade dette til andre, hvis jeg selv havde muligheden for og være der.

    min holdning er at hesten skal føle sig så tryg som muligt til det sidste, og alle mine har lagt sig pænt, så det har ikke været nogen grim oplevelse ud over jeg selvfølgelig vidste de ikke vågnede igen, og det var hårdt, men det var rart og tage den sidste afsked inden deres blik blev helt tomt og se på som jeg syntes det bliver ret hurtigt.

    så ja i det det sker er det hårdt, men efterfølgende er det sådan jeg har haft det bedst med og sende dem herfra.

    og så mener jeg man skal give sig den tid til og sige farvel som er nødvendig, der skal ikke være nogle som står og siger du skal blive færdig med og tage afsked inden for en vis tid.

    personligt tror jeg så ikke jeg kunne gøre det med to samme dag, syntes det virker så forkert at den der skal aflives som nr 2 skal trækkes hen hvor den anden også ligger...


  • #19   12. sep 2012 jeg har alle dage stået ved mine dyr når de har skulle her fra, jeg har aldrig været ude for at det har været voldsomt at se.

  • #20   12. sep 2012 De gange jeg har fået aflivet heste, har jeg været ved dem, frem til lige inde aflivning. Da vi så nåede til selve aflivningen blev hesten ført væk, og aflivet. Min far var med begge gange. Og så hestene døde efter aflivningen. Jeg ønskede ikke selv at se mit elskede dyr liggende død, ej heller holde det ved aflivningen. Dyrlægen sagde at det godt kunne se lidt voldsomt ud, ikke at det sker voldsomt, nej det er sket stille og roligt i mine tilfælde, men fik bare at vide at når hesten "lagde" sig, så kunne det godt se voldsomt ud. Jeg fortryder ikke at jeg ikke har set hesten blive aflivet. Jeg er glad for jeg fulgte dem på vej, uden at se dem dø. De billeder jeg har af mine heste nu er kun positive. Tilgængæld har jeg været RIGTIG glad for min far var med, og han så hestene efter aflivning, da dette giver en vished om at hesten også er død, og tingene gik som det skulle.

Kommentér på:
Aflivning af hest :-/

Annonce