{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning af hest
  • #1   17. jun 2018 den sover stille ind .. hvis den stoler på dig og kender dig godt vil jeg være der til det sidste .. det fortjener den

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   17. jun 2018 hesten er ligeglad. den ved ikke hvad der skal ske...

    derfor, skal du gøre op med dog selv om, hvad du vil "udsætte" dig selv for.

    personligt, ville jeg aflevere hesten, farvel og tak, også gå. jeg har ikke behov for at se et dødt dyr. mine sidste errindringer skal være af et levende væsen.

    men du skal selv afgøre hvad du vil. intet er mere rigtig eller forkert.


  • #3   17. jun 2018 Jeg synes slet ikke at det er voldsomt. De ligger sig stille og roligt ned smiley

    Jeg har været der fra start til slut. Min søster var sød at holde hesten for mig, i mens jeg stille kunne nusse og sige beroligende ord. Jeg sagde rigtig farvel efter, hvor jeg har siddet ved hesten nusset og grædt det jeg havde brug for.

    Du må føle efter hvad du har brug for. Nogle vil slet ikke se aflivningen, men jeg har altid følt at det mindste jeg kan gøre for mine dyr er, at være der til vejs ende og give dem ro og kærlighed helt til slut.

    Jeg kondolerer med din hest. Det er aldrig sjovt at skulle igennem!


  • #4   17. jun 2018 Jeg har personligt brug for at sige farvel til dem og blive ved dem til de er væk, for at jeg selv kan forstå at de er væk smiley

  • #5   17. jun 2018 Jeg synes det er et ansvar man tager når man anskaffer sig et dyr at følge det hele vejen. Mine dyr skal være trygge til det sidste så derfor er jeg med hele vejen

  • #6   17. jun 2018 jeg valgte selv at gå.
    jeg kan simpelhen ikke klare en aflivning. ikke engang af en kat som jeg ikke kender

    men det er helt og holden op til dig selv. du skal ikke gøre det hvis du ikke kan. hesten er ligeglad. så man gør det kun for ens egen skyld.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   17. jun 2018 Charlotte: sommetider er det bare vigtigere at tage ansvar for ens egen psyke, end et dyr der ikke opdager noget.

  • #8   17. jun 2018 Har stået der med 2 heste, den ene tumlede lidt rundt og spjættede lidt efter den var tiltet om, mens den anden den var død inden den ramte jorden, den gik bare direkte på snuden.
    Dog havde jeg ikke lyst til at være der med den 3, det var min træner/dyrlæge/ nogle gange låner af hesten der stod med den mens hendes kollega aflivede hesten.

    Jeg har det bedst med ikke at have dem til at ligge hjemme hos mig selv så jeg køre dem altid til dyrlægen.

    Hvis jeg skal have flere heste aflive tror jeg jeg vil være der. Men har også prøvet det før, man bliver mere hårdfør.
    Men nogle er bare lettere og give slip på end andre.


  • #9   17. jun 2018 Tak for jeres respons!
    Har aftalt med min mor at vi siger farvel til hende og kører vores vej inden hun bliver slået ned smiley


  • #10   17. jun 2018 Personligt ville jeg ikke kunne gå fra min hest før den er død, og jeg har da også fået aflivet to, hvor jeg var der lige til det sidste.

    Det kan godt virke voldsomt når de falder, men de er døde inden de rammer jorden, og selvom de falder om, så synes jeg egentlig at det hele foregår ganske fredeligt.
    Kæmpe kram til dig smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   17. jun 2018 Ditte: godt at du lytter til dig selv!

    stort cyber kram til dig, det er aldrig sjovt at sige farvel til en hest smiley


  • #13   17. jun 2018 Jeg har selv stået i den diskussion med mig selv.
    Jeg valgte at blive til det sidste.
    Om ikke så voldsomt længe, står jeg i samme igen, og det blir igen en diskussion, dog tror jeg det blir det samme.


  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #14   17. jun 2018 Jeg har altid været der når mine dyr er blevet aflivet. Nogen gange har det været en voldsomt oplevelse, men heldigvis er det ikke det jeg mindes når jeg tænker tilbage.

    Det har som regel givet mig ro ved at se dyret efter aflivningen, det er kun få gange jeg ikke har fået ro bagefter. Det har været de gange hvor det ikke er gået lige efter bogen.

    Jeg har oplevet ved et par heste, at så snart jeg sagde at de godt måtte give slip, så gav de slip inden de fik den sidste sprøjte.

    Min datter der nu er voksen, hun har altid været med når hestene er blevet aflivet, men hun har ikke set det, men bagefter var hun der.

    Jeg kan slet ikke forstille mig at forlade mit dyr "før tid", men jeg har fuld forståelse for dem som vælger at gøre det.


  • #15   18. jun 2018 For mig er der ingen diskution! Jeg er ved mine dyr til det sidste!
    Jeg kan ikke bare overlade ansvaret til andre i sidste stund, samtidig har jeg behov for at sige et sidste farvel og med egne øjne se at de er taget her fra.

    Vi er alle forskellige og i morgen når tiden nærmer sig, ved du hvad der er det rigtige for dig, det kan være svært at beslutte på forhånd, så mærk efter og lyt til dine følelser så du ikke fortryder bagefter.

    Kæmpe kram her fra!


  • #16   18. jun 2018 Jeg var der til det sidste.. Det var en meget voldsom oplevelse og selvom jeg mistede min store kærlighed og min bedste ven, fortryder jeg det ikke et sekund.. Jeg sad med ham lidt bagefter også.. Han blev hentet dagen efter, og der var jeg ude og sige farvel en sidste gang og så gik jeg ind i huset, så tog min kæreste sig af afhentningen.. Han var meget påvirket af det, det havde virkelig været en ubehagelig oplevelse.. Så jeg vil sige, vær der til aflivningen og sig farvel, men lad være med at se den blive hentet..

  • #17   18. jun 2018 Jeg var der til det sidste med min søsters og så død hest hver gang jeg lukkede øjnene i flere uger efter.
    Det havde jeg ikke lyst til med min egen, så min mand og damerne fra stalden holdt ham så han havde mennesker omkring sig han kendte og stolede på.


  • #18   18. jun 2018 Der er ikke nogen rigtig eller forkert måde at gøre det på.

    Du gør som DU føler er bedst for DIG. Altså er det den rigtige måde for netop dig.

    Kæmpe trøste kram til dig.


  • #19   18. jun 2018 Da jeg fik min aflivet tilbage i januar, valgte jeg at blive der til hun lå ned.
    Hun var et nyt sted, og var meget nervøs.. Så det gav lidt mere ro at hun kendte en smiley

    Men synes du skal gøre hvad du selv føler for. smiley


  • #20   18. jun 2018 Jeg hentede min hest på folden og gik op til stalden, da dyrlægen kom sagde jeg mit sidste farvel, gav hende et kys på mulen, og gav tovet til stald ejer og gik ind i stalden og ventede. Jeg kunne simpelthen ikke selv, og ville heller ikke se hende bagefter.
    Den beslutning er jeg glad for, mit sidste minde om hende er vores farvel og de ting der blev sagt der, og ikke min livløse bedste ven. smiley


  • #22   18. jun 2018 Jeg har holdt flere heste, der er blevet aflivet. Dog ikke mine egne. Det kan være voldsomt at overvære, fordi de ikke altid falder pænt og roligt.

    Jeg tror man skal gøre op med sig selv om man dels vil kunne klare at se hesten kaste sig rundt, da det er en risiko, men også om man vil være så påvirket, at hesten bliver skræmt. I så fald er det bedre der står en mere rolig person med tovet.

    Personligt har jeg behov for at se hesten når den er død. Det gælder både når de er aflivet hjemme eller kørt til slagteren. Det sidste kan godt være lidt makabert, men det giver mig ro at se de har fået fred, og jeg har aldrig haft problemer med grimme billeder efterfølgende.





  • #23   18. jun 2018 Da min blev aflivet, så havde jeg brug for at se, at den virkelig var død, for at tro på det. Så jeg ville anbefale at være med den smiley

  • #24   18. jun 2018 Det er nok lidt et temperamentsspørgsmål, om man kan overskue at blive der eller man bør trække sig.
    Jeg har faktisk oplevet en hest kæmpe vildt imod den givne sprøjte, fordi den kunne mærke at jeg blev ked af det. Og det er altså ikke rart, når man har taget den tunge beslutning.
    Jeg er ikke tilhænger af at sprøjte dem ned, jeg har set flere kæmpe imod - her bruges der altid boltpistol efter en episode, hvor den alligevel måtte i brug, da sprøjterne ikke virkede godt og hurtigt nok. Ingen grund til at trække lidelse i langdrag under forgiftningen.


  • #25   18. jun 2018 Jeg har været ved deres side ved de tre jeg har fået aflivet, så de ikke har været "alene".
    Jeg har selv trukket dem hen til hvor de skulle ligge sig, og sat og nusset deres hoved indtil de har været sovet HELT IND, og der ikke er mere tilbage.
    Jeg vil bestemt ikke være foruden at have sat ved min bedste ven, i dens sidste levetid.

    Jeg synes ikke det er voldsomt at se dem sove ind, men meget fredfyldt idet de bare ligger lige så stille og svinder væk.

    Men det er HELT op til hvad man selv synes.
    Jeg ville aldrig kunne køre derfra uden at have været der til det sidste. Men det er jo meget individuelt hvordan man har det med tingene.
    Nogen kan ikke være der, andre kan ikke køre derfra før man har været der til det sidste.


  • #26   18. jun 2018 AMT: Det er jeg ikke enig i. Hverken at man bør sætte sit eget først eller at dyrene er ligeglade og ikke opdager noget

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #27   18. jun 2018 Charlotte: Det må du også glædeligt være uenig i.

    Men nej, et dyr opdager ikke at det bliver aflivet. De opdager muligvis en del stress, fordi at der står en ejer ved siden af, med utroligt stærke følelser.


  • #28   19. jun 2018 Man skal gøre det, der er rigtigt for en selv smiley

    Jeg var der til det sidste - og havde ALDRIG overvejet tanken at gå. Jeg havde haft min hest, fra han var ung, og det var vigtigt for mig, at han ikke skulle blive urolig over, at nogle fremmede håndterede ham og brød hans vaner. Det var en "god" oplevelse - selvfølgelig utrolig trist, men alt gik som det skulle, stille og roligt. Han lagde sig ned og opdagede ingen panik/uro, og min dyrlæge var bare så god. Det var det rigtige for os, men er ikke sikkert, det ville være det rigtige for dig smiley Sådan er det bare - det kan man kun selv svare på smiley


  • #29   19. jun 2018 AMT den holdning er du velkommen til at have
    Men jo dyr opdager det og ved hvad der skal ske
    Det bliver vi aldrig enige om og vi kan begge fremvise studier der underbygger hver vores holdning
    Så slut herfra


Kommentér på:
Aflivning af hest

Annonce