{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  canon vs nikon
  • #1   24. sep 2012 Jeg har bedst erfaring med canon. Det er det jeg synes er nemmest at bruge, men i realiteten så ved jeg ikke hvad den store forskel er, jeg kan bare bedst lige canon smiley

• #2   24. sep 2012 skal det være et af dem ? (:

• #3   24. sep 2012 det skal ikke være en af dem. men da jeg drømmer om at blive fotograf i nærmeste fremtid så skal det være super.:) og syntes ikke canon rækker til det jeg vil.:D

• #4   24. sep 2012 Jeg har købt et sony og det jeg rigtig glad for (:

• #5   24. sep 2012 Canon laver fantastiske kameraer (har selv et) Men med dem som med de andre mærker, vil du have noget pro skal man betale for det. Kommer du op i de nye mark 7 osv er de dyre, men super lækre kamraer. Og ville en hver dag på ugen vælge canon.

Men det kommer jo også an på hvad du er villig til at betale for det, og hvor meget det skulle kunne. (f.eks optage video osv) Men du skal huske et godt kamera er intet med en dårlig linse smiley Mit bedste råd vil dog også være at tage ud i diverse forretninger og hold dem i hånden, der er stor forskeld på størrelsen af diverse huse. Og vælg et der ligger godt i din hånd, man render gerne med det lang tid af gangen så det er vigtigt at man ikke får total ondt i hånden ved at holde det i 10 min smiley

• #6   24. sep 2012 har du nogle billeder fra det.:d

• #7   24. sep 2012 Har et Canon Eos 450D og det er super godt, de fleste fotografer anvender Canon det er også et af de kameraer du kan få flest objektiver til. Hvis du fx. kigger på når ridehesten er ude og tage billeder bruger de Canon smiley - Så jeg vil sige Canon smiley

• #8   24. sep 2012 jeg er villig til at betale prisen med åben hånd skal have et godt og ordentlig:D så pris er ikke noget.:D

• #9   24. sep 2012 Ja stort set alle billeder i min profil er fra mit canon camera. Og dem på min hjemmeside er stort set også alle fra det kamera smiley Buger selv en Canon Eos 450 med en 70-200 mm F4 L linse, og en 18-50 mm IS linse- begge fra canon smiley

• #10   24. sep 2012 Angående at du ikke syntes at canon rækker til det du vil, så handler det jo om hvilken model du bevæger dig ud i smiley Selvfølgelig kommer du ikke langt med et 1100D da dette ofte er brugt som 'det første skridt' og er ikke et professionelt kamera. Derimod kan du købe en model der er bedre, og mere professionel 5D-7D og 1D serien for eksempel. Men dette er meget dyrt, og ikke nødvendigt medmindre at man lever af at fotografere.

Desuden handler det meget om hvilket objektiv og fotografen bag om kameraret er godt eller dårligt smiley
    Om du vælger Canon eller Nikon er totalt smagssag og du bør tage ned i en fotobutik så du kan holde de forskelligemærker i hånden, og se hvad der ligger bedst smiley

Jeg har selv et Canon 40D og 60D og disse er super! Men mine evner er ved at række ud over dem og de er ved at være brugt godt op.

Start med et semiprof kamera og arbejd dig op der fra! smiley

• #11   24. sep 2012 men jeg har selv et canon lige nu. og kan ikke lige huske hvad det er for et. men syntes ikke det tager skarpe nok billeder. (kig duncans billeder) det første er taget med det. og ved ikke helt hvad jeg skal sige.:) men det ikke skarpt nok.:D

• Mynte
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.152
    #12   24. sep 2012 Det er hip som hap om du vælger Nikon eller Canon. Kvalitetsmæsig er de lige gode. Her er det et spørgsmål om hvilken du personligt hælder mest til, mere end hvilken en der er bedre.

Jeg selv er til Nikon.

• #13   24. sep 2012 Jeg har bedst erfaring med Canon. Men det er jeg også "vokset op" med. Min far havde et jeg fik lov at prøve engang imellem, og da jeg købte mit eget skulle jeg jo have sådan ét!
    Men jeg har prøvet min venindes Nikon, fordi hun havde problemer med indstillingerne. Jeg synes også det var mærkeligt, og det samme med en anden venindes Sony.

Så jeg anbefaler Canon :)!

• #14   24. sep 2012 jeg vil ikke starte med noget.:) jeg har allerede et. som jeg "startede" med. men det er sådan at hvis man vil i lære som fotograf skal man have sine egne ting. og så skal jeg ikke komme lallerne med et halvt godt kamera.:D jeg vil have det "bedste" for så er der større chance for at komme i lære.:D

• #15   24. sep 2012 syntes det svært.:D

• #16   24. sep 2012 At dit kamera tager uskarpe billeder har enten noget at gøre med dig som fotograf eller med det objektiv du har smidt på kameraret smiley Eller også er det simpelthen brugt op smiley Tjek det igennem, send det evt til reperation.

Tag det evt med ned i en fotobutik, snak med en af medarbejderne der kan anbefale dig hvad der ville være bedst at købe som overbygning til det.
    Men brug hellere mange penge på objektiver og mindre penge på et ordentligt kamera hus smiley

• #17   24. sep 2012 Naturligvis skal man have et godt kamrera hvis man gerne vil være fotograf. Men det handler godt nok meget om linser og især den der står bag kameraet. Hvis man ikke kan indstille det helt rigtigt så kan det være et nok så dyrt kamera men det gør ikke billederne gode smiley
    Jeg er ikke pro, og har endnu ikke helt styr altid på indstillignerne så det altid er optimalt, men det er tæt på efterhånden. Men jeg prøvede på et tidspunkt en 70-200 linse fra canon, og lur mig om jeg kunne få noget til at være skarpt- end ikke på et stativ.. og jeg prøvede derefter min nuværende L linse på samme mm, og sikke da en forskeld..nu er billederne skarpe..og det er det samme kamera der er brugt smiley

• #18   24. sep 2012 jeg syntes selv jeg er god til at tage billeder.:) selvfølgelig skal jeg øve mig men lære jo også meget om det når jeg nu vil uddanne mig til det.:D så kameraet jeg køber er til det eller hvad man siger man lære jo også at bruge kameraet osv.:D

nu er det et okay gammelt canon jeg har så det har jo også noget med det at gøre. måske også mig men det ville jeg nu ikke mene.:D

• #19   24. sep 2012 Hvad er det for en linse du har brugt til at tage de billeder med?
    Altså dem på duncans profil

• #20   24. sep 2012 har kun kameraet da jeg efter jeg fik det ikke gad bruge penge på det smiley
    ville bare have et andet. kameraet er lige ved kæresten så kan ikke egang sige hvad det er for et jeg har.:D

• #21   24. sep 2012 Ja okay, det ser nemlig ud til at din linse ikke er så god smiley

• #22   24. sep 2012 det er et lidt gammelt model. desværre.:) men det også derfor jeg søger noget nyt og godt.:D

har ikke været på kursus nej.

camilla. jeg ved godt det også er mig. men jeg har taget billeder hele mit liv og har altid haft et godt kamera (altid taget billeder) mit problem er bare at dette canon jeg har nu faktisk tager dårligere billeder end mit gamle digital.:D og nej på den grund er det ikke mig det galt med. har prøvet alt og det skal bare skiftes ud.:D

• #23   24. sep 2012 camilla. jeg ved bare det er et lidt gammelt model. og hvis jeg ikke lige kan huske sådan noget så jeg dårlig eller hvad? ja okay.

det altså ikke navnet jeg går op i eller hvad man siger. jeg har næsten lige fået kameraet af svigermor og nej jeg husker ikke hvad det er for et kamera. ved det er canon. men det gør mig ikke til en dårligere fotograf. bum

• #24   24. sep 2012 Jeg er Canon menneske. Der er ikke den store forskel på Canon og Nikon.
    Personligt synes jeg Canon er meget mere bruger venligt end Nikon + remmen er pænere på Canon smiley
    Ellers kan du gå ned i en foto butik og spørge hvad de vil anbefale til det du skal bruge kameraet til smiley

I realiteten kunne du købe hvilket som helst kamera, det du lige synes lever op til dine krav, derefter kan du selv bygge videre på det, med forskellige objektiver osv.

• #25   24. sep 2012 nu er det jo ikke alle mine billeder der er fra canon jo. langt fra. problemet er alle de billeder der er taget i fotoalbumet er beskåret.. og jeg skal kunne beskære mine billeder og de så stadig er gode. og det er de ikke. den kan ikke zoom ind på noget uden det bliver sløret. så jo det er mit kamera. for jeg kan sagtens med min venindes! og det er en anden model.

• #26   24. sep 2012 canoooooon! smiley

• #27   24. sep 2012 Jeg er til Nikon. Da jeg synes de tager bedst billeder. Super hurtige og let at finde rundt i og instille

• #28   24. sep 2012 forresten camilla. som skrevet ovenover. vil jeg gerne uddanne mig som fotograf. så skal nok lære det. men for at uddanne dig som fotograf skal man have et ordenlig kamera for at en fotograf vil tage en i lære. og har man ikke det er det skide svært. så så længe jeg har kameraet kan jeg altid komme videre. bum. og så kommer kurserne når jeg er færdig uddannet.

• #29   24. sep 2012 Tror ærligt talt ikke det betyder det store.. Kender to, der er prof, og den ene foretrækker Canon mens den anden foretrækker Nikon.. Det er en smagssag.. Jeg har købt et Nikon fordi det var på tilbud, mit er så også i den billige ende, men jeg er rigtigt glad for det smiley

• #30   24. sep 2012 dybkjær ja selvføølgelig er mærke ligemeget.:D det var mere det med folk mente jeg skulle tage et "billigt" til at starte med og så senere vælge et andet kamera.:D

• #31   24. sep 2012 Canon!
    Synes Nikon er lidt uoverskueligt og Canon fungere bedre for mig smiley Har selv et EOS 600D.

• #32   24. sep 2012 Canon 5D mark III, skulle vist være det bedste prof camera. Oh husk 5D mark III, er faktisk bedre end 7D. Efter hvad jeg har sat mig ind i og kunne forstå, så er det noget med at 7D, faktisk er det "nye" 60D, og alså hører til i den linie og serie, og ikke sammen serie som 5D faktisk er.
    Et canon 5D mark III, koster så også omkring 23-25.000. Det så også det nyeste og bedste fra Canon. Ud over camera kommer så nogle gode og ordentlige objektiver. De kan koste alt fra 4-18.000 ca. Dertil kommer filtre, extendere, blitz osv. Alså kommer man da hurtigt af med de første 30.-50.000 inden man er sat prof op. Ja hvis ikke mere. Og selvfølgelig afhængig af om man vil ha det bedste, og nyeste, eller køber ældre og brugt. Må ærligt indrømme at jeg har svært ved at se en fotograf forventer at man har brugt den slags penge, inden man overhovedet kan starte på uddannelsen. Selvfølgelig kan man ikke komme med et lille lommekamera, og tro man kommer ind. Men med et simi godt spejlrefleks kamera, nogle okay objektiver, og massere af talent, burde det alså ikke være det store problem at få et uddannelses sted. Alt andet lige, har jeg svært ved at tro fotografen ikke har det pro til rådighed for eleven. De fleste prof, fotografer har jo alligevel mere end et godt kamera.

• Mynte
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.152
    #33   24. sep 2012 At du ikke kan zoome ind på dine billeder kan evt skyldes, at du har indstillet det til at tage billeder i jpg. For at få bedre kvalitet og kunne bearbejde dem bedre, skal du optage i nef format.

• #34   24. sep 2012 Fotografen du skal i lærer hos er nok mere interesseret i hvordan dine billeder er og ikke så meget i hvilket kamera du har smiley

Personligt har jeg da selv taget koncertbilleder både med mit lommekamera og med mit spejlrefleks, og de er stort set lige gode smiley
    Disse er fx taget med et sølle gammelt lommekamera (Og det er virkelig et gammelt kamera jeg fik brugt i 08)
    http://musicthroughmylens.wordpress.com/2012/07/10/copenhell-2012-refshaleoen/
    Og måske det lige skal nævnes at jeg blev skubbet til og mast konstant... x)

Men held og lykke med dit nye kamera, når du kommer så langt smiley Det er altid lækkert at få noget nyt smiley

• #35   24. sep 2012 Pt har jeg et Canon EOS600D.
    Det fungerer perfekt for mig. Jeg har altid godt kunne lide Canon bedst, for det ligger bare bedre i min hånd end Nikon gør ^^
    Så jeg holder mig til Canon ^^

Kommentér på:
canon vs nikon

Annonce