{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.239 visninger | Oprettet:

Dumpede til trailerkøreprøve i dag. {{forumTopicSubject}}

Jeg dumpede i dag til trailerprøven og har aldrig været så ked af det! Jeg har knoklet og knoklet for at lære at bakke rundt om et hjørne med min heste trailer, men var så nervøs i dag at jeg gik helt i sort og kørte for langt ind mod kantstenen.

Min kørersaukyndige var dog så sød, at forklare mig hvad jeg gjorde galt, og spurgte også om jeg ikke havde øvet det nok med min kørelærer. Fortalte ham så at min kørelærer ikke har øvet det med mig (har selv lært mig det og self. har gavet trailer folk hjulpet mig). Han kiggede meget skævt på.

Var ude at køre min sidste køretime i går med min kørelærer, og lavede bare 2 perfekte bakninger rundt om hjørner.

Jeg skal nu betale 710 kr. for ny prøve. det er inkl. prøve, leje af bil og trailer.(kørelærers trailer, han er selvstændig)

Er jeg FULDKOMMEN forkert på den, tvær og sur, men burde ham kørelæren ikke skamme sig VIRKELIG MEGET over, at hans elev ikke har bestået køreprøven pga. han ikke har lært eleven at bakke med trailer når man SKAL kunne det til prøven??? Jeg er så rasende! Har betalt 4500 kr. for det trailerkort og får ikke undervisning i at bakke med trailer som er det eneste problem med mig, fordi jeg ikke har rutine i det.

Kørelæren sagde at jeg kørte rigtig godt! Ja vi har jo heller ikke lavet andet, det er jo ikke svært at køre med traileren. Men bakningen burde jeg ha' øvet noget mere med kørelæren.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dumpede til trailerkøreprøve i dag.
  • #1   27. sep 2012 Hmm.. jeg tog mit trailerkort i københavn og fik af vide, at man meget sjældent bakkede om hjørne til prøven, så det øvede vi aldrig smiley
    Det er vist meget almindeligt smiley
    Jeg kom selvfølgelig op i det, men klarede det fint..

• #2   27. sep 2012 Hvad skal jeg gøre? Jeg skal til at ringe til min gamle kørelærer til bil, fordi han anbefalede min trailerkørelærer (som er selvstændig) - hvad skal jeg sige??? Jeg er 18 (bor hjemme), og mine forældre er selv rasende.

• #3   27. sep 2012 Pletten: det må være meget lang tid siden!! Det er krævet til prøven nu. Også at man skal køre på motorvej.

• #4   27. sep 2012 jeg ville nok også blive tvær. jeg har selv tage det og vi bakked også iomn et hjørne en det øvede vi også med mig kørelær g trænet meget der hjem;-)

• #5   27. sep 2012 Jeg bakkede om hjørner i hver kørelektion da jeg tog det + jeg også gjorde det til prøven, hvor det gik helt galt, men jeg bestod alligevel, så han må have kunnet se at mine tanker ville det rigtige, men at det bare var traileren og bilen der ville noget andet smiley

• #6   27. sep 2012 Nej, det er 3 år siden.. det står også i bekendtgørelsen, at man skal bakke om hjørne, men han sagde at man stort set aldrig kom op i det smiley
    Og hvis man gør, som jeg også gjorde, så man man jo prøve selv at gøre opmærksom på det..
    Hvis man skal kunne bakke rundt om hjørne 110% korrekt, når man ikke er vant til at køre med trailer ellers - vil det jo tage RIGTIG mange køretimer, for mange.. og så kan de ikke opretholde de billige trailerpakke tilbud..

• #7   27. sep 2012 ring til ham hvor du tog trailerkortet og klag, det er sku lidt for dårligt

• #8   27. sep 2012 Jeg skulle dog ikke køre på motorvej til prøven, og det var sidste sommer jeg tog det smiley
    Det er da også et ret vildt krav at have til prøven! Er det ikke ca 20 min man køre + 10 min med spørgsmål? Nogle steder tager det jo langt over de 20 min at komme ud til en motorvej smiley

• #9   27. sep 2012 Jeg var oppe igår og vi øvede med at bakke om hjørner.. at det så gik af lort til prøven, er sp min egen fejl..

Men rigtig øv, synes det for dårligt at i ikke øvede det mere....:(

• #10   27. sep 2012 hvis du vidste det var obligatorisk til prøven og du selv har lagt og øvet det, hvorfor så ikke åbne din mund og spørge hvorfor i ikke skulle øve det mens du havde køretimer?

Men selvfølgelig rigtig træls og sure penge, og ikke ret cool gjort af kørelæren.

• #11   27. sep 2012 Jeg forstår ikke at du siger, at din kørelærer ikke har øvet det med dig..... når du også skriver, at du lavede to perfekte bakninger med din kørelærer... Det er surt at dumpe, men du er nødt til at finde dig i det og gå op igen - allé kan blive nervøse, så øv dig noget mere, så du er mindre nervøs til næste prøve.
    Held og lykke ;o)

• #12   27. sep 2012 Min kørelærer sagde da jeg tog trailerkørekort at han ikke ville bruge alt for meget tid på at lærer folk at bakke. Det måtte vi selv øve i fritiden. Der var så mange andre ting vi skulle nå på de timer vi havde at køre i.
    Men vi trænede alligevel at bakke lidt. Men sagde også til min kørelærer at det ville jeg. Og synes også det var helt anderledes at bakke med min hestetrailer når jeg trænede derhjemme i forhold til når jeg kørte med kørelærerens bil og trailer. Der var virkelig forskel. Så mit råd det er at holde dig til kørelærerens bil og trailer.

Tror ikke du får meget ud af at ringe til din kørelærer. Desværre. Men synes da du skal nævne at det er det du gerne vil træne op til næste køreprøve.

• #13   27. sep 2012 Jeg vil også mene det er for dårligt at du er dumpet - selvfølgelig medmindre du er kørt helt op på fortorvet eller lignende, så er det jo en helt anden snak!
    Men som sagt gik der helt ged i det, da jeg skulle bakke til prøven, men nu her efter, hvor jeg ikke har kørt med trailer i flere måneder, så sad den bare lige i skabet efterfølgende.

• #14   27. sep 2012 Jeg skulle også gøre det hver gang og op til flere gange på forskellige steder og havde ingen problemer med det. Men min prøvesagkyndige ville ikke se mig bakke hverken ligeud eller om hjørner.
    men synes også at det er for dårligt at du ikke har lært det da den er en del af den praktiske prøve smiley

• #15   27. sep 2012 PS: Det er altså enormt praktisk at kunne bakke med en trailer! Og man behøver ike kunne det perfekt - hvis man opdager, at man er kommet ud af kurs, har man lov til at køre frem igen og prøve igen

• #17   27. sep 2012 Vi øvede det ikke i går til kørelektionen - han skulle bare lige se om jeg kunne.
    Fedt at nogen af jer ikke kom op i det!
    Nej man skal ikke køre på motorvej til prøven - men i kørelektionen.
    Jeg fik bakkede traileren rundt om et hjørne -> jeg rettede bare op for mange gange fordi jeg ellers ville køre op på kantstenen.

• #19   27. sep 2012 Jeg må sige jeg ikke helt forstår dit indlæg?
    Et sted siger du i slet ikke har trænet det, at du selv har lært det.
    Et andet sted skriver du så, at du havde sidste køretime igår, hvor du to gange bakkede perfekt om hjørnet?
    Så har du eller har du ikke trænet at bakke om hjørner med din kørelære?

• #20   27. sep 2012 Så burde man da også bestå! smiley
    så længe man kan holde sig på sin egen vejbane, ikke kommer op på fortovet eller over en fuldt optrukket til en cykelsti, så burde man da bestå nærmest uanset hvad!
    Jeg fik af vide af min kørelære, at jeg endda gerne måtte stoppe op i "svinget" og justere spejlene, så jeg kunne se traileren.

• #21   27. sep 2012 Men som de andre siger, hvis kørelæren kun har set dig bakke perfekt om hjørner og du ikke har sagt andet til ham, så kan han jo virkelig ikke vide, hvordan du har det med det smiley
    Men at du dumpede til prøven, det forstår jeg ikke!

• #22   27. sep 2012 Jeg har skam påpeget rigtig mange gange at jeg ikke kunne bakke med trailer og gerne vil øve det - jeg er 18 og har haft mit kørekort i 5 måneder så self. er det sværeste at bakke med den trailer!
    Men han sagde det var mit eget problem, og han ikke lærte os det. Kun at køre med traileren.

Vi øvede IKKE i går.. Han ville blot se om jeg kunne bakke med en trailer - Kunne jeg ikke det regnede han nok med at jeg ville ha udsat køreprøven.

• #23   27. sep 2012 Ja jeg kom helt rundt om hjørnet - med rettede for mange gange op og han mente ikke jeg havde nok styr på hvad traileren gjorde, når man drejede der på rettet og der på rettet.

• #24   27. sep 2012 Hmmm mystisk. Hvor har du modtaget undervisning? (Kan nemlig se dit billede er fra Ringsted, så hvis det er i Ringsted er jeg da meget interessert i at få et navn)

• #25   27. sep 2012 Jeg har ikke selv kørekort, hverken til bil eller til trailer, men jeg synes godt nok det lyder underligt, at så mange ikke får undervisning i at bakke.

At det er elevens eget ansvar, den er jeg bestemt ikke enig i. Det kan kun være kørelærerens ansvar, at eleven har alt det obligatoriske med sig.
    Ikke alle er lige glade for at åbne munden i sådanne tilfælde, og det hverken kan eller skal man (som lære) forvente. Du forventer jo heller ikke at en skoleelev skal fortælle sin lære hvad han/hun skal op i.

Jeg synes det lugter lidt af let tjente penge, fra kørelærerens side, men det kan kun blive et gæt. Uanset hvad, synes jeg du skal ringe og snakke med ham, for er det obligatorisk, er det en fejl fra hans side.

• #26   27. sep 2012 Jeg var oppe til trailerkort sidst i august måned i går og jeg bakkede IKKE rundt om et hjørne.
    Kørelæren og jeg havde trænet det meget men havde ingen problemer med det da jeg også køre traktor ved siden af.
    Men ved ikke hvad du kan gør:-(

• #27   27. sep 2012 Det er af en privat i Næstved.

Hvor er det bare SNYD i ikke bakker rundt om hjørner!!!

• #28   27. sep 2012 Okay.
    Men rigtig kedelig situation. Måske det er muligt at klage? Tænker at kørerlærerne vel har en orgination, og hvis han ellers er medlem, må de da kunne oplyse dig hvordan du står? Ku jo være du var heldig at han skulle betale en ny prøve, når nu han ikke har lært dig hvad du skulle? Men svært, for man er jo altid kun to, så det vil jo være påstand mod påstand, hvis du klager, og siger han ikke ville lære dig det.

• #29   27. sep 2012 Her kan du læge uddannelsesplanen for B/E kørekort.

(link fjernet)

• #30   27. sep 2012 har lige talt med min kørelærer jeg tog bilkort hos som anbefalede min trailerkørelærer - han mener jeg skal ha' lært at bakke i undervisningen! Han mener også det var streng jeg ikke bestod når jeg nu fik bakkede rundt om hjørnet selvom jeg kørte for mange gange frem. Ja... jeg må vel bare bide i det sure æble og prøve igen. Det tager bare meget på mit selvværd fordi jeg er så perfektionistisk.

• #31   27. sep 2012 Pletten - jeg har aldrig bakket med trailer før og var til mine første lektioner i trailer igår og lavede 4 helt godkendte bakninger om hjørner på rigtig vej (altså ikke på øveanlæg), fik ganske få instrukser og så gik det, så tror godt nok der skal være noget helt galt hvis man ikke kan lære det på de 6 køretimer for at være helt ærlig. Ellers hænger det jo ikke sammen - 6 køretimer - vi regner egentlig ikke med du kan nå at lære at bakke, meeeeen til prøven skal du kunne bakke højre om hjørnet. Lyder det logisk?

Ditte - held og lykke med reprøven. Du skal nok lære det, men forstår godt du havde svært ved det når det var til prøven og du ikke havde prøvet det i køretimerne. Det er altså for dårligt. Det er jo ikke svært at køre med traileren - det er svært at bakke med den. Ellers følger den jo bare efter bilen.. Så det er da logisk det er bakning og påsætning der er primært..

• #32   27. sep 2012 Havde som sagt prøvet det i køretimen - men ikke lært det i køretimen. Han sagde endda til mig: " Det skal du øve noget mere " - da vi havde 2 køretime. Men ikke om han gad at øve det med til 3 køretime ):

Kommentér på:
Dumpede til trailerkøreprøve i dag.

Annonce