hvordan kan jeg komme lopperne til livs indenfor...??? {{forumTopicSubject}}
Ved godt det intet har med heste at gøre men er helt på skideren,....!
Jeg har lopper i huset men ikke dyr...
Jeg har to store hunde ude og har haft kat inde... katten røg ud da han mente at hjørnet i soveværelset skulle være hans toilet (har haft kat før der har gjort det samme og det kunne han nok lugte...
Men efter han røg ud gik de sataner til angreb på hele familien... jeg er ved at blive sindsyg...
Støvsuger huset dagligt og sengetøjet er vasket sengen støvsuget alt vaskes ved 60 grader det der ikke kan holde bliver bare smidt ud!
hunde og katte er behandlet og ingen lopper at finde på dem...
Vi har trægulv i hele huset, dog ikke soveværelset... men der bliver jo støvsuget hver dag...!
min søn er dækket i loppestik og jeg får bare flere for hver dag rundt om ankllerne mand og pigen får næsten ikke flere...
Hvad hel.... skal jeg stille op for at komme de bæster til livs... hunde og kat har fået advantage og får igen om en uge, så er det 4 uger siden de fik første gang... de er alle tre (også katten ) badet med loppeshampoo på førstedagen...og ingen lopper har været at spore siden ... jeg kæmmer dem to til tre gange i ugen... jeg er ved at gå ud af mit gode skind...
De siger jo at lopperne dør når de kommer i kattens miljø og omvendt, men katten er jo ikke inde mere og kommer det ikke...
Kan jeg købe noget a la fluespray til huset? har sprøjtet senge sko sofaer gulvtæpper og andet "stof" to gange med bio eller 810 som det hedder nu, men alt sammen uden effekt!
jun 2006
Følger: 142 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.894
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 20 Heste: 8 Emner: 39 Svar: 449
Katten vil jeg ikke have ind da han også gerne skulle sætte pels til vinteren, og han vil jo heller ikke kunne forstå at han pludselig må komme ind igen for så at ryge ud igen...
Det ville da være synd for dem... altså dyrene... lidt som at lukke hesten i boks i 14 dg og så sætte dem i løsdrift igen...
jul 2004
Følger: 27 Følgere: 28 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 304
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
Det har jeg ofte overvejet fordi min søster ofte har lus.
Og gæt hvem hun smitter?
jun 2006
ellers prøv og spørg dyrlægen hvordan det kan bekæmpes, det var der mine forældre fik deres råd fra, de ville så gerne have hunden inde, men troede de var nød til og smide den ud en periode for og komme de bæster til livs.
det er jo næsten ikke til og holde ud og bo sammen med dem når de sådan hopper på jer også.
maj 2010
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 881
nov 2008
Følger: 140 Følgere: 123 Heste: 5 Emner: 193 Svar: 3.277
Navnet på den spray er : trinol insektmiddel, nr 810
Må anvendes til bekæmpelse af krybene og flyvende insekter.
Hvis du har et nr kan jeg sende et Billede til dug af den?
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 912
Kattene var i forvejen behandlet med advocate som tager både orm, lopper larver og en masse andet . Gives også i nakken .
Mit råd er, luk katten ind når den er behandlet med frontline eller advocate .Så springer lopperne på den og dør .
Den skal selvfølgelig ikke skide allevegne, så sæt 3-4 toiletter op til den . Kan gøres billigt med en papkasse og alm jord fra haven . Husk plastik under jorden , så er det nemt at fjerne . Du kan så lukke katten ud igen når problemet er løst .
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 912
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 20 Heste: 8 Emner: 39 Svar: 449
nov 2008
Følger: 140 Følgere: 123 Heste: 5 Emner: 193 Svar: 3.277
jun 2006
Vores kat er inde noget af tiden når vi er hjemme og det syntes den er hyggeligt, men den laver heller ikk noget inde såfremt vi sørger for og lukke ud når den beder om det.
hvordan kan jeg komme lopperne til livs indenfor...???