Min kæreste levede et dobbeltliv - hvor søger jeg hjælp? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg kan se, at det kan virke suspekt, at jeg har oprettet min bruger her og nu og så fortæller denne historie. Jeg har en anden profil her på HG, men jeg ønsker at bevare min anonymitet. Derfor har jeg oprettet en anden profil med det formål, at jeg forhåbentlig kan få gode råd/vejledning fra nogen derude bag skærmen.
Jeg har brugt lang tid på at overveje, hvorvidt denne tråd burde oprettes her eller ej. Men ærlig talt ved jeg ikke, hvor jeg ellers skal søge råd. Jeg har aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig, at det, der er sket for mig, kunne ske for nogen som helst..
Sagen er den, at jeg for en uge siden erfarede, at min kæreste gennem de sidste 4 år, har levet et dobbeltliv. Det skal forstås på den måde, at han udover at være kæreste med mig, også har haft et liv med en anden kvinde... Alt hvad han har sagt og gjort i de sidste 4 år, har været løgn på løgn på løgn..
Jeg har taget kontakt til min læge, med hvem jeg har en aftale i morgen, og jeg håber, at jeg den vej igennem kan få en henvisning til en hjernevrider.. Men det er ikke nok for mig, at skulle fortælle min historie til en fremmed. Jeg har behov for at snakke med mennesker, der har været igennem det, jeg skal igennem nu..
Så derfor spørger jeg jer (og ja, det er muligvis et langskud
Er der nogen herinde, der ved, hvor jeg kan søge hjælp? Støttegrupper? Eller lignende?
Hvis du ikke ønsker at svare mig i tråden, modtager jeg også meget gerne privat beskeder..
okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
Det beklager jeg
mar 2006
Følger: 107 Følgere: 97 Heste: 11 Emner: 88 Svar: 186
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 68 Heste: 19 Emner: 6 Svar: 1.595
jan 2009
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Svar: 432
Hsavde du aldrig fornemmelse af noget?
okt 2012
Et familiemedlem opdagede det, da hun skulle aflevere noget i hans hus.. Vi har boet sammen i weekenderne. I hverdagene har han arbejdet på Sjælland mens jeg har boet i Jylland.
jan 2009
jan 2009
okt 2012
Ja, det var den anden kvinde, der åbnede døren, da hun ankom til adressen.. Hun vidste sjovt nok heller ikke noget om mig. Så han har snydt os begge to.
nov 2010
Følger: 97 Følgere: 95 Heste: 5 Emner: 181 Svar: 1.131
Var det hans arbejde han "brugte meget tid på" eller hvad var undskyldningen?
Boede i sammen? børn?
Min store søster prøvede det samme.. hendes kæreste havde også ikke bare en, men to andre )):
mar 2009
Følger: 1725 Følgere: 532 Heste: 8 Emner: 201 Svar: 3.017
nov 2010
Følger: 97 Følgere: 95 Heste: 5 Emner: 181 Svar: 1.131
jan 2009
Han fortjener ikke at slippe afsted med saadan noget!
Haevn mener jeg ikke noget ulovligt, men bare saa han ved han ikke skal goere det igen!
okt 2012
Jeg søger trøst i, at jeg trods alt ikke deler den slags forpligtelser med ham. Vi er heller ikke gift/forlovede.
Og ja, arbejde var hans undskyldning.
FBH:
Okay, det er da rart at vide, at den slags støttegrupper eksisterer. Så må jeg bare finde ud af, hvordan jeg kommer i kontakt med en sådan gruppe.
Hvad ham angår, så er jeg nået til den konklusion, at han er syg i sit hoved. Det er den eneste logiske forklaring på hans adfærd.
jan 2008
Følger: 53 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 430
Har ingen ord for hvordan det må være at gå igennem, men en ting er helt sikkert; din (eks)kæreste har været et forbandet svin!
Kender ingen, ikke engang min værste fjende, der ville fortjene det du har oplevet og kan kun forestille mig hvordan du har det.
Kan desværre ikke hjælpe med noget kendskab til sorggrupper m.m., men hvis du får lyst til at skrive og bare komme ud med det hele, så er du velkommen.
Håber du har nogle gode veninder og familie, som kan hjælpe dig igennem den næste tid. Du bør ikke stå med det hele alene.
- Tag imod den hjælp som du kan få og mit råd ville være at få talt om det, hold det ikke inde.
Og så håber jeg du finder dig en dejlig ny, ærlig mand på et tidspunkt som vil være dig som kvinde værdig
*Milla
okt 2012
Hævn fører ikke noget godt med sig i denne sag. Han er så viklet ind i sit eget spind af løgne, at selv nu, hvor både hun og jeg har sat ham stolen for døren og ikke vil have noget med ham at gøre, benægter han stadig alt..Så selv hvis vi tog hævn (for ja, man har helt ærligt lyst til at smække et bat i hans ansigt), ville det næppe føre det ønskede resultat med sig
jan 2009
maaske kan terapi hjaelpe. kender en fantastisk kvinde der kan goere mirakler mht problemer. hvis du er interesseret kan ejg give dig et link i en pb
jan 2005
Følger: 187 Følgere: 194 Heste: 8 Emner: 325 Svar: 1.342
okt 2012
jan 2007
Følger: 73 Følgere: 102 Heste: 2 Emner: 58 Svar: 638
Sådan en kæmpenar!
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.228
Jeg er rigtig ked af at høre om din situation, kan på ingen måde være rar at stå i.
Jeg ved ikke så meget om det, men tænker at din læge/evt kommende psykolog kan hjælpe med grupper?
Tror lægerne ligger inde med rigtig meget viden omkring div. støtte grupper.
Da min far gik bort for et år siden, var det også en læge der fortalte mig om en sorggruppe, som jeg kunne overveje om var noget for mig. Jeg har ikke brugt det, men mere snakket en del med folk jeg kender, og en der har gået lidt samme situation igen som mig. Ved godt dette er noget andet, men måske du er heldig at lægen kan hjælpe dig på det punkt også.
dec 2004
Følger: 171 Følgere: 163 Heste: 13 Emner: 66 Svar: 615
Desuden lytter jeg gerne hvis du vil ud med det hele..
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 28 Heste: 13 Emner: 9 Svar: 194
-Herlig sætning, og sådan som han har behandlet dig, får jeg næsten lyst til at gøre det på dine vegne.
Håber virkelig, du finder nogen at tale med det om, og at du kommer ud af det som en styrket kvinde. Men det er jeg overbevist om, at du gør, sådan en nar skal ikke have lov til at ødelægge et andet menneske, men det er virkelig et svigt jeg ikke selv ville være klar over hvordan jeg skulle håndtere sådan bare uden videre. Så din ide om at finde nogen at snakke med der har prøvet det er nok ikke helt ved siden af. Held og lykke herfra i hvert fald, ønsker dig det bedste.
okt 2012
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 10 Svar: 95
ja du har ondt af dig selv og med god grund, ingen har fortjent at blive narret sådan i 4 år og var det mig ville drømme om at smadre ham med et baseball bat for al den smerte du går igennem nu.
mit råd er : lad det ligge, græd råb og skrig, og sørg det der skal sørges, vær glad for i ingen børn fik, eller villa ???? tænk hvilke lorteliv han må have haft og får resten af sit liv ??, vær glad for du er et anstændigt menneske med et godt hjerte og jeg er sikker på du igen møder kærligheden og finder lykken.
vær positiv, der er kun en taber, nemlig din eksmand. du er en vinder og den mand der får dig er en heldig kartoffel.
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 4.277
Jeg kan kun forestille mig, at din læge vil hjælpe med en henvisning! Jeg vil hellere end gerne lægge øre til, men der er nok mest brug for professionel hjælp, for 4 år er lang tid, og der er blevet rykket op og ned på både dine følelser og din virkelighedsopfattelse!
ALT min medfølelse går til dig lige nu, og jeg håber virkelig, du kommer godt igennem på den anden side.
Et godt råd vil være at cutte al kontakten til din eks kæreste. Du får simpelthen ikke noget godt ud af hans løgne.
Et virtuelt kram til dig og alt mulig held og lykke med i morgen! Og selvfølgelig tager din læge dig seriøst!
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 4.277
okt 2012
Jeg kan godt forstå, hvorfor du skriver, som du gør. Men at skrige det ud og så ellers feje det ind under gulvtæppet er ikke en mulighed for mig.
Jeg har "kendt" manden i 5 år - hvoraf vi har været sammen i 4...
Alt hvad jeg har baseret mit voksne liv på, har været løgn. Jeg må gå fra hus og hjem, finde ud af hvordan jeg kan finansiere min hobby, finde ud af om jeg kan overskue at fortsætte på mit studie... Alle mine drømme om landidyl, børnefamilie og alt hvad der hører glansbilledet til, er med ét blevet slået helt i smadder. Det er derfor jeg ved med mig selv, at jeg skal have det ud via ord. Jeg skal snakke det til døde.. Jeg håber bare, at jeg får mulighed for det.
Tak for alle jeres støttende ord!
sep 2007
Følger: 55 Følgere: 48 Heste: 1 Emner: 160 Svar: 816
Og du har været så skide uheldig at finde en der var begge dele! Det er ikke fair, slet ikke. Men hvor er du skide sej, at du erkender det. Nu skal du bare videre og dertil kan jeg kun råde dig til at søge læge og få psykolog vejledning derfra.
Kæmpe kram herfra!!
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 913
Kan godt forstå dit liv er helt smadret. Håber du har venner og familie, der kan hjælpe dig økonomisk og med at lytte. For nogen gange skal det bare fortælles helt ned til den mindste detalje.
Og så for alt i verden - Cut al kontakt til ham. Sig at han skal kontakte dig gennem den og den veninde. Skift eventuelt dit nr og bloker ham på facebook... Det er alt for nemt for ham, hvis han stadig kan kontakte dig. Hans straf må være at undvære dig. Han har jo også elsket dig, så det rammer helt sikkert.
Du kan evt snakke med din studievejleder. Dem på min skole er i hvert fald åbne over for alle problemer. Fortæl det som det er. Så kan de helt sikkert hjælpe dig, og forstå, hvis du skal have lidt lang line, lige her i starten indtil din verden stopper med at spinne rundt...
Sender kæmpe krammer. Du må ikke bebrejde dig selv - man vælger jo at stole på det menneske, man nu og engang kalder sin kæreste, så det kan aldrig være din skyld. Det er ham, der er sindssyg.
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 998
jeg er overbevist om at din læge må kunne hjælpe med de henvisninger.
sorggrupper hører under din kommune men du skal forvente de har ventetid på op til 8 måneder...
din sagsbehandler kan også hjælpe dig med psykologhjælp krisehjælp mm.
håber alt det bedste for dig.
du er velkommen til at skrive privat til mig også hvis du har brug for det.
stort kram herfra
okt 2012
trine j:
8 måneder?? Du godeste.... Jeg håber min læge kan trylle et bedre forslag frem i morgen!
okt 2012
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 10 Svar: 95
ingenting skal fejes ind under gulvtæppet¨......
okt 2012
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.203
Jeg forstår at man har ondt i hjertet når man er gået fra en man har elsket og kendt så længe, og at det gør endnu mere ondt, når man føler sig snydt... det er en sorgperiode, som når man er i den (og det har de fleste mennesker prøvet) føles som om det er den nye virkelighed - men som efter noget tid bliver lagt bag én.
Det vil ikke gøre ondt for evigt... du vil glemme ham... du vil leve uden ham... du vil måske finde en ny.... måske glemme ham.... måske finde en ny........
Du kunne evt. overveje at tage et halvt års orlov fra dit studie og måske finde et job, måske få en overførselsindkomst, og lige finde dig selv som single igen... og tænke alle tankerne til ende... få overblik over din økonomi, boligsituation, få snakket ud med dine veninder, hygge om din hest, og komme på fode igen
Og lur mig om du så ikke bagefter er USTOPPELIG! Landidyl, børnefamilie og alt hvad der hører glansbilledet til.... behøver du da slet ikke at leve uden.
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
han flyttede ind til nabokonen og fik et barn med hende 8 mdr efter han gik fra mig og børnene. vi var sammen i 5½ år det var tæskehårdt plus naboen var jo en "ven"
Jeg fik hjælp til det og det hjalp, men jeg var så også en kandidat til en stor fed depression da jeg havde haft en før. ved ikke om det gjorde det nemmere.
Hævn fører ingen steder hen. i starten ville jeg også hævne mig på ham og på naboen og på alle, men hvad hjælper det, ikke en dyt. Den bedste hævn man kan tage er at komme oven på igen, at viske ham ud af sit liv og sind, .. Håber du kommer oven på igen... det er super barskt
aug 2008
Følger: 64 Følgere: 56 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.963
Udover det, kan du kontakte de her steder:
http://www.livslinien.dk/
http://www.liniens.dk/
Jeg kan ikke huske hvilken en af dem det er (tror livslinien), men de er utrolige hjælpsomme og rigtig gode til at give folk numre til kontakter/hjælp inden for den "gruppe"/problem man ligger inde med
Kan se du bor i jylland, men ikke hvor, men fx Silkeborg kommune har dette tilbud, som jeg tror er lige det du søger!
http://www.selvhjaelpsilkeborg.dk/index.php
Hvis ikke du skulle være så heldig at bo i Silkeborg, så håber jeg din kommune har noget lignende.
Du er velkommen til at kontakte mig over pb, hvis du har brug for hjælp til at søge kontakter mht hjælp.
Jeg kan desværre ikke tale med dig om selve problemet, men kan være en hjælp til alt det praktiske.
Det vigtigste jeg sådan lige tænker du skal arbejde med, det er tanken om, at selvom du er ung og har brugt 4 år af din ungdom, på en der ikke er værd at tale om, så må du aldrig glemme, at der findes gode mænd ude i verdenen, som virkelig vil/kan elske dig oprigtigt! Luk aldrig af for kærligheden - den er sku for vigtig!
Held og lykke til dig med fremtiden!
jul 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 872
Jeg ved at du føler meget sorg og jeg håber virkelig også at du finder den hjælp du har brug for! Sender varme og kærlige tanker i din retning.
Jeg ville ønske at jeg kunne hjælpe dig mere end "Elsker dig Mulle", men hendes link er nok de bedste der pt kan bruges
Så meget held og lykke med fremtiden!!
okt 2012
Min kæreste levede et dobbeltliv - hvor søger jeg hjælp?