{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

forældre der skændtes {{forumTopicSubject}}

Heej du smiley

jeg er så småt ved at være godt træt af mine forældre.... jeg er skilsmisse barn og har været det siden jeg startede i bh klassen i 2002... det var en hård tid især fordi det er der man har brug for opbakning fra begge sine forældre...
når men de har så igennem alle 10 år skændes og kan slet ikke find ud af det sammen, for 4 år siden startede de en advokat sag bare fordi min søster ville flytte fra den ene til den anden, det varde 1½ - 2 år !! hvor mig og min søster snakkede med psykologer 2 gange hvis ikke mere... min søster blev tvangs fjernet fra den ene forældre til den anden fordi pige barnet selv havde sagt hun ikke ville hjem til vores mor...
men det er som om det bare bliver værre og værre... jeg er faktisk blevet "bange" for min far, da jeg sagde til ham jeg ville flytte sad jeg hjemme hos min mor og var sikker på jeg ikke skulle hjem til ham igen, før det hele var faldet til, jeg så ham ikke i et ½ år... og er først lige begyndt at snakke meget meget lidt med ham... det er ikke fedt at skulle vælge sin far sådan fra men tør simpelthen ikke andet...
når men jeg har lagt mærke til hvad det er der starter de her sindsyge sager osv. og de starter ALTID når både min mor og far har en anden kæreste? som om de er jaloux og ikke vil hae der er andre der er sammen med deres eks... altså godt nok var de sammen 8 år før de gik fra hinanden og 8 års kærlighed forsvinder ikke bare nej, men hvorfor skal mig og min søster være syndebuk? vi bad dem ikke gå fra hinanden ??

selvom der er den "jalousi" mellem dem kalder de stadig hinanden MEGET grimme ting, snakker jeg med min far er min mor en kælling, so og hvad der nu ellers høre til, snakker du med min mor er det på samme måde?? hvorfor gør man sådan?? o.O

Jeg har spurt min mor hvorfor de ikke bare kan lade mig og min søster være... hvorfor skal det gå ud over os at de ikke kan finde ud af det? hendes eneste svar var bare... det er heller ikke meningen og far og jeg skal simpelthen holde op!

men det ved jeg jo de ikke gør? jeg ved at det fortsætter det har det gjort i 10 år nu... hvorfor skulle det ligeluselig stoppe??

men min største bekymring er faktisk hvordan min søster tager det... hun har valgt ikke at se min mor da de ikke var lige glade for at hun ville flytte fra mor til far... når men min søster er så begyndt godt at ville se min mor lidt... men hun tør ikke sige det til vores far? kan det passe at et barn på 13 skal være bange for at sige hvad hun har lyst til? hun er jo ikke kommet i alderen hvor hun bare sige fuck dig far og besøger mor selvom han siger nej...

sorry den lidt lange besked... men jeg fatter det bare ikke?
hvorfor ender vi skilsmisse børn altid som syndebuk for forældrenes fucking fejl!!!!? de burde sku være voksne nok til at lade være med at smide de hele over på børnene! mine kan slet ikke snakke sammen og alligevel kan de hade hinanden SÅ kroft, og det går ud over børnene....

Derfor vil jeg goddt sige til de forældre der har skilsmisse børn... TÆNK FOR HELVEDE PÅ DIT BARN, OG FIND EN ANDEN DER KAN VÆRE SYNDEBUK FOR DIN JALOUSI! BØRNENE TAGER FANDEME SKADE AF DET!

tro mig jeg snakker af erfaring her...

håber i forstår det lidt fustrenede indlæg og sorry i skulle læse det lort her smiley

MVH Nichole


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forældre der skændtes
  • #1   4. okt 2012 Puha, din fortælle er meget rammende, og føler dybt med dig...

    Har selv 2 døtre, og den store far er så min eksmand... Han er desværre psykisk syg, og siden vi blev skilt, har der snart ikke været det jeg ikke har gjort galt ifølge hans mening.. Jeg kan f.eks blive svinet til fordi jeg har købt en flyverdragt han ikke mener er god nok, eller hvis han ikke mener vores datters tøj er "fint" nok til hans københavner standart...

    Jeg har dog ligemeget hvad, altid talt pænt om hendes far til hende, og altid motiveret hende til at have et godt forhold til ham (hun er dog kun 5år), på trods af at han har gjort det stik modsatte...

    Hun er kommet hjem utallige gange og fortalt at far har sagt at hun skulle hade mig, ikke kunne lide hendes lillesøster o.lign.

    Jeg mener for alt i verdenen at børnene skal holdes LANGT ude af forældre problemer, for kan se hvilken effekt det har på min lille prinsesse når det er helt galt...

    Jeg kan desværre ikke gøre andet end at samle stumperne op, og håbe på at det bliver bedre i fremtiden...

    Så stort kram herfra, og held og lykke med dine forældre


  • #2   4. okt 2012 Undskylder stavefejl og lidt rodet orden

  • #3   4. okt 2012 Kamilla... jeg kan desværre ikke bruge den undskyldning med min far er psykisk syg, for det ville jeg da nok kunne leve med... men de fejler ikke noget nogen af dem? og forstår bare ikke hvordan man kan få sig selv til at opføre sig sådan. og som du selv skriver har han sagt hun skal havde dig, hvilket min far kun siger mellem linjerne,


  • #4   4. okt 2012 nichole M - Dét vil for mit vedkommende nok altid være i det uvisse.. Lærer aldrig at forstå ham, for den eneste det rigtig rammer, er vores datter..

  • #5   4. okt 2012 Øv bøv smiley troede I havde fået mere eller mindre styr på det hele der hjemme efter vi stoppede på Ranum? smiley

    Nu ved jeg jo hvordan det hele har været det sidste lange stykke tid - og har virkelig krydset fingre for at det ville begynde at fungere igen!
    Det kan ikke passe det skal gå ud over dig og Danielle fordi jeres forældre ikke kan finde ud af det!
    Det er på ingen måde i orden, for som du selv siger - det er jo ikke jer der har bedt dem gå fra hinanden smiley

    for mig lyder det lidt som om at når jalousien rammer, gør den jaloux part alt for at I vil være hos ham/hende, for lidt at gengælde jalousien? Har jeg lidt ret i det? smiley

    Jeg håber, håber, håber at I får ro på det hele, du fortjener at have lidt ro i dig liv sødeste!
    Du skal du huske du bare kan ringe hvis der bliver noget :-*
    Og ellers, så må vi jo have banket noget fornuft ind i de gamle!

    Kæmpe kram!


  • #6   4. okt 2012 Hvor er det dog bare SÅ trist at de ikke kan finde ud af det for jeres skyld.Jeg har selv en søn på 6 år,og hans far og jeg gik stille og roligt fra hinanden da han var 1 år gammel,ikke fordi vi var uvenner ,men fordi vores forhold havde udviklet sig mere til et venne forhold,og vi svor at vi ALDRIG ville skændes foran vores søn,og det har vi heller ikke gjort,for vi går begge ind for at det skal ikke gå ud over ham fordi vi ikke kunne bo sammen,vi bor kun 3 km fra hinanden og er hver især gift igen med nye partnere. Men vi har det sådan at vi kører tit forbi hinanden og får en kop te så vores dreng også oplever hans forældre sammen,og vi spiser også sammen en gang imellem alle parter,og vi har det rigtig sjovt sammen,vi har fået at vide at vores søn trives rigtig godt,ifølge pædagoger og andre og det tror jeg er fordi at vi samarbejder som vi gør og at han oplever at vi aldrig skændes.
    Det skal siges at jeg kommer fra et hjem hvor mine forældre har skændes hver dag ,og det har gjort at jeg får det rigtig dårligt idag ,hvis folk skændes eller hvis jeg risikerer at blive uvenner med nogle,jeg må indrømme at jeg ønsker at mine forældre går fra hinanden og jo før jo bedre,for det er ikke til at holde ud at forældre skændes,heller ikke selvom de bor sammen.
    Jeg ved godt at det her lyder lettere sagt end gjort,men syntes virkelig at du skulle gå til begge dine forældre og fortælle hvordan du har,og hvis du syntes det er for svært at sige,så skriv det ned,det gør det nogle gange en del lettere at sige så smiley
    Ville rigtig gerne hjælpe alle der har nogle forældre som ikke kan se hvad det er de gør ved deres børn.
    Mnage knus og kram herfra smiley


  • #7   4. okt 2012 det jo lige der min point er... selvom man gør vad man kan for at ramme barnets mor eller far uden at ramme barnet, så kan det ikke lade sig gøre... for i ved vel godt det aldrig bliver jer igen? så i er vel et eller andet sted ligeglad med at han kalde dig en kælling? det er jo bare et ord, og hvis det er hans følser om dig, jammen det kan du jo ikke ændre.. men det er faktisk børnene det rammer... for de er ikke voksne nok til at vide at det som far siger om mor handler ikke om mig... men om hende... og at de kan være ligeglade... og jeg føler virkelig med din datter men faktisk også dig., for hvad kan du stille op med det ?

    syntes bare det er trist at nutidens skilsmissebørn skal være syndebuk for noget der er sket for mange år siden




  • #8   4. okt 2012 du kan ikke gøre så meget selvom du gerne ville.. mine forældre er også skilt, og de opførte sig akkurat ligeså barnlige som dine... jeg endte med (nu er jeg jo voksen så nok lidt lettere) at fortælle dem at de skulle stoppe deres barnlige opførsel lige nu, og jeg mente vi skulle tage i familie terapi.
    mest fordi jeg trængte til at have forældre og ikke venner der sad og svinede hinanden til.. jeg meddelte også mit krav stod fast de kunne hade hinanden så meget de ville bare jeg ikke skulle høre på det, og at vi skulle have det løst så vi kunne sidde i stue sammen til evt bryllup dåb osv
    min mor gik med på det straks og sagde det ville hun godt.. min far meddelte jeg godt ville i familie terapi hvis hende den åndsvage løgnagtige kæl.... ikke skulle med. bad ham blive voksen, han sagde også at han aldrig ville være i stue med hende så vi kunne jo vælge hvem vi ville have med til bryllup dåb af evt børn osv..

    gentog igen jeg ikke ville vælge mellem mine forældre, hvorefter han sagde så skulle han gøre det for mig, så havde han bare ikke nogle børn mere. sagde han var barnlig og kunne kontakte mig når han engang blev voksen, det er så 6år siden så må gå udfra han endnu ikke er blevet voksen. jeg har enkelte gange set ham i bil eller en butik siden men ser han mig vender han om og går ud.
    jeg ville ønske han havde taget imod tilbudet om familie terapi så vi i det mindste kunne sidde i stue sammen, men sådan skulle det ikke være, om en 10år kan jeg jo ringe til ham og række hånden frem men tvivler på han tager imod det...

    jeg er idag flyttey fra den by de bor i og til sjælland, jeg vurderede at et hav, en ø og nogle broer var ca lang nok afstand mellem os smiley

    måske i skulle prøve familie terapi i din familie? bare så dine forældre og jer børn kan få en bedre tilværelse for som du kan se på min historie så bliver det kun værre.. ja mine forældre har sagt 100 gange det ikke skulle gå ud over os børn og børnebørn det har de sikkert ment eller noget.. ihvertfald holdte de det ikke


  • #9   4. okt 2012 Jeg kender godt din situation, har selv stået i den ... Slap først da jeg helt flyttede væk - men de kører stadig videre ...

    Og du har helt ret, den eneste de rammer er den uskyldige part, nemlig børnene. Jeg tror dog ikke der er så forfærdelig meget at gøre, andet end at sige til jeres forældre at i simpelthen ikke gider være lusene mellem to negle eller at høre på dem snakke grimt om hinanden. Hvis de ikke forstår det må i bare konsekvent forlade lokalet hver gang de begynder, ellers tror jeg ikke der er så meget at gøre.

    Men held og lykke med det hele, håber virkelig skuden vender for din søster og dig!


  • #10   4. okt 2012 Helene: da jeg spurte min mor hvad pokker hun var så jaloux for.. sagde hun faktisk at det var fordi hun ikke ville have andre skulle have "sex" med min far, for hun mener det var den bedste sex i hendes liv, og hun tror det er vildt det samme fra fars side af... ved jeg ikke.. men ja lad os banke lidt fornuft i dem begge smiley

    Stine : jeg vil også heller de er gået fra hinanden istedet for at skændes konstant, men de skændes jo alligevel?

    jeg syntes det re godt den måde i gør det på med hensynd til jeres skilsmisse og jeg tror også jeres søn er glad for det smiley dejligt i kan finde ud af det dig og din eks


  • #11   4. okt 2012 hahah, nå for satan! Det er da lidt små sært synes jeg smiley
    Jeps, lad os det smiley


  • #13   4. okt 2012 jeg skal værken i plejefamillie eller familieterpi... bare dte at sige til min far jeg godt vil det her redet ud, så er han den der er smuttet.. han har allerede nu næsten sagt han ikke vil være min far, og har fra min mor det tog ham sku næsten et år at underskrive han var min far... mig og min far er ikke tætte overhovedet og han hælder til den vodlige side, og for at sikre min søsters sikkerhed har jeg valgt jeg ikke vil gøre ham mere sur end han nok er i forvejen.. jeg snakker jo ikke rigtig med ham...

    mange af jer råder til at blande komunen ind i det... og det er de... der bliver holdt voldsomt øje med min lille søster og hun begynder at snakke med psykolog om ikke så lang tid, med opfordring fra mig af for er sikker på hun har det sværere end jeg har det... da jeg jo har levet under de forhold i mange år før jeg valgte at flytte...
    jeg tror det ville gå galt hvis jeg komme i plejefamilie.. jeg er van til at gøre helt som det passer mig, og jeg ved at jeg ikke vil kunne passe ind under en familie med en masse regler, og tror først og fremmest jeg bryder psykisk ned hvis jeg skal bo hos en helt fremmed familile...




  • #14   4. okt 2012 Skilsmisser er noget grimt noget og får virkelig det værste op i folk.

    Mine forældre er lige blevet skilt, og det VAR grimt! Jeg håber ikke det fortsætter så længe som i dit tilfælde, for jeg mistede også kontakt til halvdelen af min familie, som skrev hadefulde beskeder om hvor forfærdelig jeg var . Det var hårdt, og oven i en depression endte det faktisk med at jeg for 2 1/2 uge siden blev indlagt efter at have taget en overdosis .

    Gæt hvad? De skændes stadig.
    Det er sørgeligt men sandt, jeg tror ikke du kan gøre noget.


  • #16   4. okt 2012 Hmmm, var lige ved at skrive: Vis denne tråd til dine forældre.
    Men så skrev du, at din far var noget til den voldelige side:-(
    Så er det måske knap så god en ide:-/
    Tror der er nogle grupper for børn, hvis forældre er skilt, der kan man møde ligesindede.
    Men hold da op, hvor er det en uholdbar situation, du er havnet i:-(
    Håber dine forældre på et tidspunkt bliver voksne!
    Hvad med at skrive et brev til dem begge, hvori du beskriver dine tanker?
    Og det der med at din far er til den voldelige side, det skal bare understreges for kommunen!
    Damn! Det er ikke i orden!

    Held og lykke.


  • #17   4. okt 2012 Øv altså.. Synes det er forfærdeligt at ens forældre ikke kan finde ud af det, så det ikke går udover børnene.. Jeg er selv skilsmisse barn. Men mine forældre har heldigvis aldrig været uvenner, og har alle dage delt forældremyndigheden over mig og mine søskende. Dog bor min far i Norge, så vi har altid boet hos vores mor. Men det gør ondt hel ind til benet, når jeg hører at forældrenes skænderier går udover børnene.. Det er ikke fair, at det skal være sådan. Ved desværre ikke hvad man kan gøre. Men ja det vil altid ødelægge et eller andet hos barnet, når forældrene ikke kan finde ud af det samme.. smiley



  • #18   4. okt 2012 Jeg kan godt forstå du er træt af, at det går ud over jer.

    Men har du tænkt, at de kan være uvenner over en stor ting, som i måske ikke kender til, og som de ikke ønsker i skal kende til?
    -Den hårdeste måde jeres forældre kan ramme hinanden på, er igennem jer. Husk det.
    Det er uretfærdigt, men sådanne tilfælde sker desværre.


    Jeg tror ikke der er mere, at gøre. Jeres forældre skal selv få problemet løst, det er deres opgave, og ikke jeres. Det bedste i kan, er vel at lukke ørene for det i ikke ønsker at høre - og så ellers krydse fingre for at det en dag bliver bedre.

    Jeg taler selv af erfaring.. smiley


  • #19   4. okt 2012 JULIE: det har JEG gjort så mange år nu... men det kan du jo ikke fortsætte med? jeg ved der er penge mellem dem, altså en gæld på omkring 150.000 og de vil ikke betale for så lukker de op for hinanden, og det er da fair nok...

    den eneste måde de kan ramme hinanden ? det burde slet ikke være nødvendig og slet ingen undskyldning for at skulle sætte mig og min søster i de situationer som de gør... det er der ingen undskyldning for???


  • #20   4. okt 2012 Julie.
    Man kan sku ikke bare lukke ørene for sådan noget, det her i Nicholes forældre, de forældre som skulle være der for hende, og opfører sig som voksne mennesker, men det gør de bestemt ikke. Hvis det går ud over hende og hendes søster kan de jo ikke bare lukke ørene, jeg er selv skilsmisse barn, og mine forældre er lige begyndt at skændes rigtig meget imens jeg høre på det, og jeg får skylden for alt af min far, så man kan ikke bare lukke ned for sådan noget, det ødelægger en!


  • #21   4. okt 2012 nichole M :

    Så må du kontakte nogle professionelle som kan hjælpe dig og din søster, hvis i ikke kan holde det ud længere.
    Som skrevet før, I kan ikke løse deres problem, det er deres ansvar, ikke jeres.

    Det er ingen undskyldning overhovedet, at de lader det gå ud over jer. Dét jeg siger er, at nogle forældre bruger deres børn, for at hævne sig - ikke at det er en undskyldning..
    Desuden er det selvfølgelig ikke i orden - men så længe det er sådan det foregår hos jer lige nu, burde i søge professionel hjælp.




    Emma B. Olesen .

    Der er ikke så meget jeg kan svare på, jeg kan ikke se hvor vi er uenige - udover at de ikke kan lukke ørene, men så må de søge professionel hjælp.

    Jeg er selv skilsmissebarn, så jeg ved godt hvad jeg taler om.


  • #22   4. okt 2012 Der er bare nogle folk, der ikke burde få børn.....

  • #23   4. okt 2012 Du kan ikke forvente at en pige på 13 år vil fortælle hvordan hun har det, til nogle mennesker hun slet ikke kender, og at en 16 årig pige ikke tør sige noget til sin far, i skræg for at miste ham helt, de står i en situation hvor de ikke ved hvad de skal gøre. Det er en ond cirkel.
    Jeg er også skilsmisse barn så jeg ved også hvad jeg snakker om...


  • #24   4. okt 2012 Emma:

    Jeg forventer ingenting, jeg kender ikke pigerne og ved ikke hvad de er i stand til.
    Men en pige på 13 år, der har behov for hjælp, skal nok fortælle det til nogen - hvis hun ved det er ved at brænde på.

    Jeg er enig i, at det ikke er sådan ligetil at snakke med en person, man ikke kender, men hvis man er klar over, at det i sidste ende vil gavne, så gør man det.

    Men nu er vi mennesker heldigvis så forskellige, så det er helt fint vi ikke har samme mening, jeg har sagt min nu - og mener de skal kontakte nogle professionelle - så synes bare vi stopper den her smiley


  • #25   4. okt 2012 Enig med Julie, en far, der hælder til at være voldelig skal ikke ignoreres.

  • #26   5. okt 2012 Anne S smiley han er ikke voldelig overfor mig og min søster, men han har ingen problemer med at være det overfor andre... og jeg frygter at hvis jeg blander mere kommune væk ind i det begynder han at blive voldedig overfor min søster... mig kan jo ikke gøre noget men det er ved at tænke på min søster at jeg vælger ikke at gøre noget, jeg vil hende det bedste uden an barndom hvor hun er blevet slået osv...
    min far er en der hæver stemmen med det samme der er noget som ikke passer ham... og jeg kunne godt frygte at det ville ændre sig til voldedig adfær overfor min søster... og derfor ser JEG det som det bedste bare at lade ham være, jeg kikker konstant efter muligheder for at komme væk og tage min søster med... men de er bare ikke lige til at få øje på...

    jeg vil ikke tage prof. hjælp fordi jeg ikke kan forudse hvordan min far reagere på det! og det er ikke en chance jeg tør tage... for min søster er IKKE stærk nok til at klare sådan en opvækst! smiley


Kommentér på:
forældre der skændtes

Annonce