{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spat i bagbenene?
  • #1   28. feb 2013 Det kommer an på hvor alvorligt det er, de fleste bliver normale rideheste, men deres karriere kan godt slutte lidt tidligere end andre heste, afhængig af hvilken sport de laver.

• #2   28. feb 2013 hus, at din dyrlæge kan nok give dig et bedre svar end os smiley

Til dit spørgsmål: Silver (som kan ses under min profil, eller ham på billedet) har spat i begge bagben. Han bliver brugt som ridehest. Det er godt nok ikke de vildeste, da han går mest som hyggepony. Han må ikke springes, men lidt dressur og skovture tager han ikke skade af. Det går meget an på hvor slem spatten er, hvor meget din hest så må bære og rides.
    Håber ikke spatten er alt for slem, og held og lykke med din hest i fremtiden.. smiley

• #3   28. feb 2013 Min pony har juvenil spat, som han fik konstateret da han var 3½, han fik det, da en islænder med spat, sparkede ham på det led, hvor han har det :(! Han fungere 100% som ridehest nu, og springer fint, selvom det var uvidst, da jeg købte ham, da chancerne var 50/50.
    Hvilken slags spat er det? Der er en del heste der lider af spat, også dem som springer på højt plan.
    Spat bliver dannet inde i fosteret, men er ikke aktivt, det kan blive aktivt ved, at de fx. bliver sparket osv. Er ikke så meget inde i, hvordan de får det.

Jeg har ikke fortrudt, at jeg har købt mig en spat hest, da han duer til det jeg bruger ham til smiley

• #4   28. feb 2013 Det meget forskelligt med spat.. Så du skal snakke med din dyrlæge om hvordan det ser ud med ridning også vidre..

For spat kan være så slemt så hesten skal aflives fordi den ikk engang kan gå som foldbums uden og have ondt.. til den kan leve fint med det som ridehest bare ikk i de helt høje klasser..

• #5   28. feb 2013 Og der skat som ligesom er hele eller spat som er i udbrud

• #6   28. feb 2013 smid kiler på smiley

• #7   28. feb 2013 Altså min Hannoveraner hoppe har også spat i begge bagben og hun fik det af for hårdt dressur ridning. Hun fungerede bagefter kun som hyggehest. Hun begyndte at halte når hun blev redet regelmæssig, flere gange om ugen, og det er ik spat i udbrud. Normalt når det udbryder bliver hesten også konstant halt, men det er sjældent tilfælde. Alligevel ville jeg passe på med overbelastning af heste med spat. Min hoppe blev ik for ingen ting erklæret uridelig ved forsikring efter hun fik spat.

Men ingen panik tror du ligger nok mærke til hvis du overbelaster din hest/pony.

• #9   28. feb 2013 Jo, og så glemte jeg, at sige, at Merlin er blevet behandlet 3 - 4 gange ved tidligere ejer, det var hvad dyrlægen kunne gøre. Han bliver også beskåret på en måde, som er næsten ligeså god, som at have kiler på smiley

• #10   28. feb 2013 jeg har haft en hest med spat i begge bagben... det var vokset sammen og han havde haft det siden han var 6 år men havde stadig gået GP i spring og MA dressur. Jeg aflivet ham da han var 17 år pga slid i FORBEN.
    Så man kan rolig sige JA de kan godt blive rideheste igen men det kraver tid, penge og en fornuftigt rytter.

• #11   28. feb 2013 Vi måtte aflive en af vores fordi han havde spat i bagbenene, og han ville ikke kunne bruges som ridehest længere

• #12   2. mar 2013 Kan lige forklare det:

Ponyen, Isabella som hun hedder, begyndte ikke at ville ha løftet bagbenet og gik meget langsomt med bagbenene over kanten til hendes boks og når hun skulle trave over cavelettis(staves?) Derfor fik vi dyrlæge til hende, og hun sagde at det var spat. Dyrlægen sagde så at vi skulle skridte hende ihvertfald de næste tre mdr. (eller mere) og så skulle vi se hvordan det var med bagbenene der. Og når det så var groet sammen så kunne hun sagtens bruges som skov turs hest og let dressur.

I forvejen er Isabella dog også forfangen på begge forben, så hun er en lille pony med flere problemer..

• #13   16. maj 2013 Hvad kan man give af tilskud til en spat hest? Der findes jo et hav af produkter på markedet

Kommentér på:
Spat i bagbenene?

Annonce