{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.358 visninger | Oprettet:

TYVERI {{forumTopicSubject}}

jeg fik natten til mandag stjålet min sadel + 2 hovedtøjer.
jeg står på ibstrup rideskole i Gentofte.
Det var min Amerigo dressursadel der er blevet stjålet, den står til 22.000 kr. for ny, men har selv købt den til 12.000 af min ridelærer.
jeg har haft den i 5 måneder og den er næsten som ny. HVIS nogen ser at der er en billig Amerigo dressursadel sat til salg efter den 4 marts må i gerne lige sige til smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TYVERI
  • #3   5. mar 2013 Husk at få det politi anmeldt!

  • #4   5. mar 2013 Øv øv. Har du ikke en forsikring der dækker?

  • #5   5. mar 2013 kan ikke lige finde ud af at få billedet ind.. men tusind tak! smiley
    jeg tror ikke det er gået helt op for mig endnu. jeg synes det værste er at det er præcis de ting jeg ikke kan leve uden! det er virkelig ØV! får ikke råd til sådan en sadel lige pt.. smiley


  • #6   5. mar 2013 jeg er igang med at finde ud af om forsikringen dækker, jeg ved det ikke helt endnu. men jeg håber det! smiley

  • #7   5. mar 2013 Er dit udstyr det eneste, der er taget?
    For så lugter det da lidt....


  • #8   5. mar 2013 nej, der blev i alt stjålet 4 sadler og 4 trenser.. min sadel var bare uheldigvis meget dyr i forhold til de andres. men det må være nogen der vidste hvor privatsadelrummet lå for det ligger ikke lige når man kommer ind i stalden.

  • #9   5. mar 2013 Meld det til politiet og få journalnummeret, meld det så til din forsikring. Jeg ved i hvert fald, at min forsikring dækkede, da jeg fik stjålet mine støvler.
    Mener at en normalt indboforsikring dækker det.


  • #10   5. mar 2013 Indbo forsikringen dækker, så længe udstyret har været låst inde.

  • #11   5. mar 2013 Surt håber din forsikring dækker! Kan du give os lidt mere info om sadlen så ee det lidt nemmere at holde øje med smiley

  • #12   5. mar 2013 Surt håber din forsikring dækker! Kan du give os lidt mere info om sadlen så ee det lidt nemmere at holde øje med smiley

  • #13   5. mar 2013 har lige kigget guloggratis, der er den ikke.

  • #14   6. mar 2013 sadlen er sort smiley


  • #16   17. mar 2013 Udstyret behøver IKKE at være låst inde, bare det står på en forsvarlig måde og ikke ligger og flyder rundt omkring. Samtidig skal det hjem engang imellem til fx. pudsning.

    Det fik jeg i hvert fald oplyst da jeg ringede til vores indbo forsikring; Codan.


  • #17   17. mar 2013 Tasha..

    I 2010 fik jeg stjålet min kentaur dressursadel.. Her vidste tyvene også hvad de gik efter da der var langt over 30 sadler, men kun 5 blev taget..

    Jeg kan fortælle dig at Alm brand forsikring ikke har samme politik som Codan... ÆV æv, tænker jeg.. For jeg havde heller ikke råd til en ny sadel. Forsikringen dækkede ikke.
    Fordi der var ikke låst, og hvorfor lyve over for politiet? skal sige de 4 andre blev erstattet fordi ejere løj.


  • #18   17. mar 2013 hmmmm.... nu er jeg født nysgerrig og tænker "gad vide hvem william og whysky er????"
    smiley


  • #20   17. mar 2013 Charlotte - ja jeg havde læst MEGET omkring andre brugeres erfaringer med forsikringer, så vidste godt det var forskelligt fra forsikring til forsikring. Derfor ringede jeg til vores, for at SIKRE mig at HVIS nu det skulle ske, at jeg kunne få det dækket.
    Fik endda anført en særlig police på vores inbos forsikring hvor der står at den dækker rideudstyr for så og så mange penge - og dette skal vi kun betale 25kr extra for eller noget i den stil...

    Ikke smart at lyve nej, for hvis der bliver tjekket op på det er det jo bedrag - men altid godt at sikre sig INDEN uheldet er ude


  • #21   17. mar 2013 Der har også været skrevet noget om at nogle forsikringer ikke dækker fordi det er læderudstyr. Så jeg fik sat en kæmpe efterforskning i gang i Codan da jeg ringede, fordi ingen vidste det....

    De fandt så frem til at forsikringen ikke dækker læderting, så som sofaer ol., hvis de står i et udehus (eller noget i den stil), men rideudstyr vil de gerne dække (for hvad skulle det ellers være lavet af end læder? (ja jeg ved godt der er kunsstofsadler)) - så den fik jeg også lige vinget af med dem smiley


  • #22   17. mar 2013 Smart, ja jeg troede aldrig at jeg skulle blive udsat for tyberi, jeg havde ikke selv forsikringer (lige pt. er jeg dækket af min kærestes indbo.) men der i 2010 var det mine forældres...

    men det var smart af dig at tjekke op på det, og få sat ting i værk smiley


  • #23   17. mar 2013 Jeg var et nervevrag de første 6 uger efter jeg havde købt hest, i min stræben efter at have "alt i orden"....... smiley
    Er heldigvis faldet lidt mere til ro nu smiley

    Men ja, ærgeligt man skal passe så meget på, og at folk ikke bare kan holde fingrerne for dem selv smiley


  • #24   18. mar 2013 JA det er mega træls..

    Og efter det så kan man vidst sige at jeg er et nervevrag hele tiden, er konstant på vagt, hvis jeg bare står på banegården (odense, så utroligt mange mennesker).
    Samt jeg vil ikke engang efterlade min computer i min egen lejlighed, så har den altid med mig..

    Det lyder måske lidt skørt.
    Men ja og så har jeg virkelig ikke tillid til udlændinge (hvid polsk varevogn kredsede rundt dengang, og der var også indbrud to andre steder samme nat)
    Så hvis en går lidt tæt på banegården, så holder jeg sku ekstra godt fat i min taske, og det samme når jeg bare cykler i skole, hvor min taske sidder i kurven bagpå.


Kommentér på:
TYVERI

Annonce