{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Hundeloven. Bliver den mon afskaffet? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder lige her og læser lidt på en tysk Fairdog.dk side.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=142456695923954&set=a.120336668135957.23419.120140028155621&type=1&theater&notif_t=photo_reply

Her fremgår der TYDELIGT at utrolig mange dropper at rejse til DK og holde ferie, pga denne lov med hundene. De er bange for at at deres hunde bliver aflivet omgående ved et eller andet.

Nu tænker jeg, da vores land er et så penge gal land, om de ikke snart mærker det i kasserne at der mangler milioner pga turistmusen falder? Vil det evt ændre noget at så mange boykotter Danmark som rejsemål?

Hvad tror i? Jeg håber da på det. Jeg selv har også kommenteret billedet, men dog også fordi jeg blev forarget over vi alle blev kaldt hundemordere nu hvor det er politikerne der jo er det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeloven. Bliver den mon afskaffet?
  • #1   18. mar 2013 Det HÅBER jeg den gør! smiley

  • #2   18. mar 2013 Der er jo så mange forskellige meninger, men håber da at det sker. Især fordi at mange tusinde hunde bliver aflivede uden der egentligt er muskelhund i dem de "ligner" jo muskelhunde, så hvorfor skulle det ikke være det?

  • #3   18. mar 2013 Nu kan jeg udtale mig, som kredsformand i Dyrenes Beskyttelse.

    Dyrenes Beskyttelse har endnu ikke været aktiv, i medierne omkring hundeloven.
    Det har de ikke, pga. hundeloven først skal tages op til revision i folketinget, i foråret 2014.
    Det vil sige, at en masse fokus "her og nu", desværre ikke er til stor gavn..

    Dyrenes Beskyttelse kommer med en ny kampange hen over efteråret, og skal i samråd med div. politikere revidere loven til foråret..

    Så jeg tror roligt vi kan være sikre på, at loven nok skal blive ændret, desværre bare ikke i 2013..


  • #4   18. mar 2013 Jeg håber at den bliver afskaffet eller i hvert fald lavet om.. Det er så møg uretfærdigt, at vi skal have lov til at bedømme, om en hund har lov til at leve kun på grund af den race den er...

  • #5   18. mar 2013 Ubeskrivelig åndssvag lov, det er ikke hunden der skal forbydes, men ejeren der har opdraget den forkert...

  • #6   18. mar 2013 Man skulle have kørekort til de hunderacer smiley

  • #7   18. mar 2013 Det kunne egentlig godt blive en realitet. Hvis alle der avler skal være registreret i Dansk Kennel Klub, og ligesom vi ejerskifter vores heste, skal hundeavlerne bare sørge for at køber har det bevis, beviset kunne fx have et ID nr, hvorpå man i en database ville kunne se info om hvornår beviset er udstedt, og hvem det gælder for smiley
    Og selvfølgelig er der jo også dem der køber privat til privat, de skal jo også bare sørge for at sende et ejerskifte ind med gyldigt id nr. Det kunne jeg nemt forestille mig smiley


  • #8   18. mar 2013 CoD - ja, du har ret. Har tænkt det samme.
    Det bliver nok aldrig en realitet.


  • #9   18. mar 2013 Caroline Sandbeck - godt tænkt! smiley

  • #10   18. mar 2013 hihi jaa, det er lidt sådan vi gør det i Dansk Islandsheste forening. Der er alle ejere, avlere og heste registreret i en database der hedder worldfengur.com. Og for at hesten kan blive "omregistreret" skal man indberette det til stambogskontoret.
    Også er ideen jo med lige at indtaste et id nr i indberetningen jo ikke langt væk smiley


  • #11   18. mar 2013 Har også hørt Tyskland ikke importere mere Lego fra Danmark af pga. hundeloven..

  • #12   18. mar 2013 Pernille Damgaard? for real???? smiley hvor har du læst det?

  • #13   18. mar 2013 CoD: Det er selvfølgelig rigtigt nok. Men jeg tænker, i "gamle dage" var der jo også sindssyg mange hul i hegnet, og andre ikke registrerede heste. Jeg tror på at hvor der er vilje er der vej, og hvis sådant et initiativ ville blive taget, kunne det sagtens blive realistisk. Ikke lige nu og her, men med tiden smiley

Kommentér på:
Hundeloven. Bliver den mon afskaffet?

Annonce