{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

hundeloven? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg ved godt dette sikkert er diskuteret mange gange men der er noget jeg simpelthen ikke forstår
En hund jeg kender er 2 gange blevet meldt for at bide en nden hund,det skal siges der intet skete med hundene og hunden jeg kender er ogsa for blevet angrebet. Og nu skal hunden jeg kender bære mundkurv hvilket er helt okay problemet er bare hunden skal samtidig føres i en snor på max 2 meter. Og hvis der skulle komme en anden hund og angribe den jeg kender kan den pludselig ikke forsvare sig og heller ike stikke af for man må ikke slippe hunden fri
Sa skal man folge loven skal man bare se hunden blive slagtet hvis den bliver angrebet hvilket jeg synes er meget tankevakkende for nar hunden har mundkurv pa er den ikke langere farlig og burde rende frit sa at sige for den kan ingen skade gore
Bare lige en tanke fra mig

Mvh natasia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundeloven?
  • #1   8. sep 2011 Hmm... Ved ikke lige hvad keg skal sige til det, men kan godt følge din holdning... Min holdning er bare, at hvis en hund har bidt EN GANG, så er det en død hund i min verden... smiley
    Dog skal man huske på at der er stor forskel på at bide, og markere at nu er det slut.. (Altså overfor andre hunde)
    Mener generelt der er flere ting i den hundelov som er helt hen i vejret, men det kan man jo ikke rigtigt gøre ved...


  • #2   8. sep 2011 Hvis du har hunden i snor når hunden bliver angrebet, så vil jeg mene at du ikke behøver se hunden blive slagtet, som du så pænt udtrykker det..

    Hvis jeg havde min hund i snor og den blev angrebet, mundkurv eller ej, skulle jeg nok få min hund væk fra angriberen. Om det er ved at trække min egen hund til mig, eller ved at placere en fod midt i angriberens ansigt, det måtte være op til den enkelte situation.

    Det lyder måske barskt, men kan folk ikke holde styr på deres hunde, så skulle de ikke have haft dem. Og hvis folk ikke kan holde styr på deres hunde, bliver det desværre i min bog hunden der må bøde for det..


  • #3   8. sep 2011 Det er nok rigtigt nok, men alle hunde der kan finde på det, burde holdes i snor..
    For man kan intet gøre..

    Nu slog min egen hund et pindsvin ihjel en dag og i forstår slet ikk hvor meget jeg kæmpede for det lille pindsvin.. det var forfærdeligt.. og min hund ville ikke slippe den smiley Og han var altså ligeglad med at jeg slog ham i hovedet.

    Så hvis en hund gør det ved en anden, så tror jeg bare at man kan se sin hund blive slagtet ...


  • #4   8. sep 2011 Hundeloven er dybt dybt dybt til grin

  • #5   8. sep 2011 Jeg er så MEGET i mod den nye hundelov...
    Om hunden angriber eller ej, har INTET med hunden at gøre..

    Og, der er stor forskel på at bide og angribe..
    Hvis en hund direkte andgriber, uden nogen grund, og totalt intetgøre sit udvalgte bytte, så skal hunden selvfølgelig aflives..

    Men mundkurv og kort snor.. Sorry, PIS MIG I ØRET!!!!

    -Bliver så sur nå det bliver taget op.. smiley

    - På www.rottweiler.dk kan man følge samtaler, hvor der stilles spørgsmål, og får svar af de forskellige politiker..


  • #6   8. sep 2011 Hunde er hunde og de angriber og bider pracis ligesom en kat
    Det er en hund folkens uanset hvor velopdragen hunden er er det en hund og dens instinkter siger den skal slås for at kune få lov til at parre sig og beskytte sit territorie pracis som en kat
    Sa jeg mener kun en hund bor aflives hvis den bider et andet meneske alt andet er urealistiske krav til hunden i mine ojne for det er dens natur
    Og snakker kun om han hunde
    En hun hund bor kun markere overfor en anden hund aldrig rigtig angribe
    Det er min holding


  • #7   8. sep 2011 Hunde der bider andre hunde bør aflives i min verden. Det der med at bestemte racer skal forbydes og bære mundkurv osv. er hul i hovedet. Det gælder om at sortere de dårlige hunde fra og ikke bare forbyde hele racer.

    Men ja jeg snes at den hund du kender skullehave været aflivet for længst, hvis den allerede to gange har været anmelst for at angribe andre hunde.

    Når det så er sagt, så synes jeg det er bedøvende lige meget om n hund har mundkurv på eller ej hvis den blir angrebet. Var det min hund fk den bestemt ikke lov at forsvare sig som du siger, og ville de haller aldrig slippe den af snoren, så den kunne løbe væk.
    Jeg ville istedet plante det største spark lige i hovedet på den anden hund, og gentage dette til den fattede budskabet.


  • #8   8. sep 2011 Jeg kan godt se problemet... Min dejlige alskan malamute er blevet overfaldet 2 gange af sammme hund, der er heller ikke sket noget med den...
    Theis er blevet angrebet i snor hvor min far gik med ham, der lossede min far den labrador ad ht!!!

    Så følger lige med i denne debat...


  • #11   8. sep 2011 Så du synes det er bedre at den kan gå rundt og overfalde andre hunde uden snor og mundkurv?

    Det er IKKE hundens opgave at forsvare sig, men derimod ejerens at forsvare hunden (om nødvendigt) og i øvrigt (så vidt muligt) at undgå at sætte hunden i situationer hvor det er nødvendigt.

    HVIS ejer nu havde taget sit ansvar som hundeejer alvorligt, havde hunden fortsat kunnet gå uden mundkurv, for så havde den jo slet ikke fået mulighed for at angribe andre hunde.

    Jeg synes det er FANTASTISK at politiet ENDELIG gør brug af de muligheder loven giver dem, for at give påbud om line/mundkurv osv.

    Jeg har en genbo hvis schæfer 2 gange er sprunget på min hund, med det resultat at min ellers meget omgængelige hund, nu brænder en sikring hver gang den ser en schæfer (han holdes self i snor på gåture), og i øvrigt absolut ikke kan tåle at fremmede hunde kommer hen til ham når han er i snor.
    Jeg ville da i DEN grad ønske at min genbo fik et lignende påbud, så vi andre kunne lufte hunde i fred.
    Jeg SKAL forbi deres hus for at kunne komme nogen steder, og helt ærligt finder jeg det ikke rimeligt at jeg skal gå med øjne på stilke hver gang jeg tager mine hunde udenfor døren.

    Så ja tak til flere af den slags påbud, når nu folk ikke gider ulejlige sig med at holde deres hunde hjemme/under kontrol


  • #12   8. sep 2011 Fededyret -jeg er så ikke enig i at en hund der er "agressiv" 8oftes er de altså utrygge/usikre, ikke agressive) nødvendigvis skal aflives.
    Kan ejerens sørge for at den ikke får mulighed for at overfalde nogen, er jeg sådan set ligeglad med hvad de gør med den.

    Min egen er som du beskriver når han ser en schæfer (og han er i snor): farer frem i snoren, gøer, knurrer og skaber sig. Slipper jeg snoren (er prøvet, dog med en lang line på som back-up i forbindelse med træning), går han faktisk ikke hen til den anden hund. Det tør han nemlig ikke.
    Hans "råben" efter den anden, er hans måde at "forsvare" sig på -"hvis jeg lyder farlig nok, kommer den ikke herhen".

    Det arbejdes der self på -jeg træner på livet løs, både hjemme og på træningsplads, samt til aftalte træningsture med et par schæferejere.

    Men skulle jeg virkelig aflive min hund (som uden tvivl ville bide hvis en løs schæfer kom hen til ham mens han er i snor), fordi en andens hund har overfaldet min?

    Min hund er 100% velfungerende i hverdagen. Han fungerer med andre hunde, børn, fremmede osv.
    Han er en forho9ldvis lydig og velopdragen hund.
    Hans eneste problem er at han blev overfaldet 2 gange af en schæfer og derfor reagerer voldsomt på sådan nogen.

    Ikke tale om om han skal lade livet for det


  • #13   8. sep 2011 "hvis en hund har bidt EN GANG, så er det en død hund i min verden" hvordan kan man have den holdning? lige udsagt, min gamle hund har bidt, men hun havde en grund. hun var blevet mishandlet af gl ejer, hun havde ikke tiltro til nogen mennesker udover en. (min lillebror) men vi fik hende op fra kul kælderen. hun blev en utrolig dejlig hund, hun skulle bare tro på at vi ikke gjorde noget ondt.
    jeg ville aldrig aflive en hund uden en gyldig grund. for det er ikke altid hundens skyld, men de hunde som farer hen og bider en anden hund/menneske. de burde aflives


  • #14   8. sep 2011 men den som blev bidt af hende var ogs selv liidt skyld i det for vi havde sagt hun ikke skulle tage min hunds mad (min hund var vant til at gl ejer tog maden fra hende og slog hende) men hun ville ikke høre, så tøsen (som min hund hed) sagde selv fra.

  • #15   8. sep 2011 Fededyret & Sippen´s mor .
    Hvorfor skulle en kat ikke kunne opdrages, mine forældres kat ved da udmærket hvad "nej" betyder og hun angriber tit uden grund og siger man nej stopper hun og hvis vi ville kunne hun også lære at gå tur i snor og opdrages den vej, men sådan er vi ikke vant til at holde kat, her hjemme løber de frit, og du finder ikke et mere aggressivt kæledyr end en kat, men det er jo bare en kat sådan er de jo ?
    hunden sender mange signaler vi ikke forstår så jo det er dens natur at forsvare sig og slåsse med andre hunde, bider en hund et menneske skal den helt sikkert aflives hvis det kommer uden grund, og hunden jeg kender kan man gøre alt med og den er meget velopdragen men det er en han hund og den skal passe på sit hjem og sin have og slåsse for at få lov at parre hunerne, det er dens instinkter en hund angriber aldrig uden grund der er altid en grund, de sender så mange signaler som vi ikke ser.


  • #16   8. sep 2011 lad os lige så et på det rende: Der er stor forskel på om hunden bider eller angriber !! smiley

  • #18   8. sep 2011 3kløveren - Float Together and Fight together .: Det er min holdning til tingene, og sidst jeg tjekkede var det et frit land vi lever i... Jeg har en lille pige, og hvis en hund bider hende, skal jeg nok personligt slå hunden ihjel uanset hvad..
    Har selv to hunde hvor den ene er meget reserveret, og det gælder også dem, også hvis det er fordi de mener folk kommer for tæt på... Det er en ting jeg ikke vil acceptere...
    Kender flere med de såkaldte "muskelhunde", og de fleste af dem er helt fantastiske hunde...
    Folk burde have certifikat eller lign. for at holde hund..


  • #20   8. sep 2011 Så hørt Mette...

  • #21   8. sep 2011 Line -de gør/gjorde skam noget ved problemet med de røde cockere. Cocker rage eksisterer stort set ikke længere ved racen. Og de situationer du beskriver har såmænd heller ikke noget som helst med cocker rage at gøre.
    At man bliver bidt når man stikker hænderne imellem to hunde der slås, er jo altid en risiko. Så det ville min hund altså ikke blive aflivet for. Men altefter hvorfor de slås, kunne det self være slagsmålet ville føre til en aflivning af en af parterne.

    Jeg har aflivet en tæve pga agression. Overtog hende 4 år gammel, uden at være oplyst at hun led af angst (særligt ved torden og diverse høje lyde), og var bange for stort set alt med en puls (børn, fremmede mennesker -særligt mænd, andre hunde osv).
    Hendes første reaktion når noget var farligt, var at gå til angreb -døde "ting" æder jo ikke en:o/
    Masser af træning gjorde det muligt at kontrollere hende i en grad så hun ikk var farlig for sine omgivelser når vi befandt os på træningspladsen, i stalden (privat) osv.
    Men hun var umulig at tage med ud i offentligheden, og efter ca 1 år gav jeg op og aflivede hende.

    Men som udgangspunkt mener jeg at hver sag skal bedømmes for sig -hvis min hund bider fordi den kommes i en "umulig" situation, ja så bliver den altså ikke aflivet (f.eks. en anden hund overfalder den, den trænges op i en krog og har ingen muligheder for at trække sig osv).
    Modsat vil den da blive aflivet hvis den uprovokeret går til angreb på folk og fæ.

    Ang hundekørekort, så ville jeg stemme eftertrykkeligt NEJ til det forslag. Det er i mine øjne urealistisk at gennemføre, og rammer i øvrigt de forkerte.


  • #22   23. maj 2012 http://ekstrabladet.dk/minsag/article1731235.ece
    gå ind på det link og støt fair dog som gør en kæmpe indsats for at få hundeloven fjernet!
    husk at ved at I støtter, gør i en god ting for jeres hunde eller venners hunde OG vi gør politikerne opmærksomme på utilfredsheden!
    Læs artiklen og se videoen! og stemt hvis DU er IMOD hundeloven!


Kommentér på:
hundeloven?

Annonce