{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Mine forældre forstår mig ikke? (Flytte opstaldning) {{forumTopicSubject}}

Hey. Jeg har lavet et indlæg om noget lignende her før, dog har jeg taget det næste skridt og fortalt mine forældre omkring hvad jeg følte ved at stå derude hvor jeg står nu!
Det er sikkert et atypisk problem.
Men problemet er den at mine forældre HELE TIDEN ( de er begge pædagoger) skal finde på alternative løsninger til hvordan JEG kan gøre noget for at JEG har det godt derude, sagen er bare den, at det har jeg ikke!
Mine ting forsvinder, og jeg kan tydeligvis se hvem der tager dem, og selvom jeg har konfronteret hende med det flere gange har hun ikke ændret adfærd!
Mit foder forsvinder også og jeg har nu fået låst alt det dyre tilskud jeg har inde, men det kan jo ikke være rigtigt at det er MIG der skal betale for alt lortet, både på bankkontoen, og på det følelsesmæssige! For hver gang at jeg ser nogle bruger mine ting uden at spørge får jeg et lille stik i maven og hjertet bladet som består af vrede og sorg over at folk ikke bare kan lade mine ting være!
Ud over det har jeg oplevet at folk løber rundt med min hest på folden, det vil sige at de trækker ham ned i dn ene ende af folden slipper ham og løber, så han galoper hele vejen. Ja det er hylende morsomt og selvom jeg siger de skal lade være gør de det når jeg ikke er der, det giver mig ekstra arbejde! Jeg træner og kæmper hver dag for at han skal blive bedre!
Min hest skal være artig selvom han er ung, og det var han også.. Indtil det begyndte!
For det første tror jeg det lægger til grund for at han er begyndt at stejle mig i ryggen da han tro jeg vil lege hver gang jeg går med ham, for det andet så flygter han fra mig til tider? Hver gang jeg slipper ham?
Jeg er virkelig frustreret! Og ud over disse ting har jeg INGEN jævnaldrende ud over hende jeg mistænker at have taget mine ting!
Og hende undgår jeg så meget som muligt!
Derfor er mit sociale sammenværd helt i bund!!
Og nu kommer pointen i hele det her laaaaaange emne.
Har snakket med mine forældre om det og de mener det er MIG der skal tage ansvar og blive ved med at sige til staldmøderene at det ikke er okay, og så mener de det ændre sig..
Men sagen er den at det har jeg nu sagt til de sidste 6 staldmøder og det har ikke forandret sig en radisse!
Mine forældre forstår ikke hvorfor jeg vil flytte! Men jeg mener det er grund nok, og de beholder heller ikke min hest som jeg synes de skal selvom jeg utallige gange har nævnt at de ikke skal slå ham med en næve i halsen hver gang han gør noget forkert, ( dette er mest når de fodre ham) han går ind o
I dem. Og i stedet for at bakke ham ( som jeg hele tiden har gjort) så skår de ham! Jeg har set det nogle gange! Og det gør ondt i min lille hjerte at se!

Ville i ikke mene at ALT dette ville være nok grund til at flytte?
Jeg ved allerede hvorhen, der er andre på hans alder han kan lege med, HVILKET han kunne trænge lidt til!
Desuden står min part der så det ville være nemmere for mig?
Er jeg totalt overfølsomhed, eller er i faktisk med mig i min frustration ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine forældre forstår mig ikke? (Flytte opstaldning)
  • #1   4. apr 2013 Du skal flytte, uden tvivl.
    De er hverken sund for dig eller din hest, at stå der. De kan ikke lade dine ting være, og der bliver ''leget'' med din hest, uden du har givet lov.. Kan sagtens forstå din frustration.. Så må dine forældre lige droppe det der pædagog noget, med at snakke om ting der tydeligvis ikke falder på plads smiley


  • Thea A
    Thea A Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 69
    #2   4. apr 2013 Jeg holder med dig smiley
    Dig og din hest trives tydeligvis ikke særlig godt der hvor den står nu:(


  • #3   4. apr 2013 Selvfølgelig skal du flytte !

  • #4   4. apr 2013 Det er lige præcis det jeg mener :(! Jeg begyndte sågar at græde i frustrationer! Forældre er der for at hjælpe ikke for at gøre sine børn kede af det smiley

  • #5   4. apr 2013 Jeg havde flyttet for længst!! Ö

    En ting er at der bliver stjålet, altså for dælen, man kan jo ikke blive ved med at betale for at folk ikke kan holde deres lange fingre for dem selv!

    Noget andet er at de tonser sådan rundt med din hest uden at have fået lov! Havde jeg set nogen gøre det med Blanca var jeg flippet TOTAL!!!!
    Hvad nu hvis en af dem kommer til skade? Det skulle vel ikke undre nogen hvis du får lorten fordi din hest er "farlig"??
    Eller hvad hvis din hest kommer til skade, de vil jo nok ikke betale dyrlæge regningen?? :S

    Oven i det, resikere du at stå med en hest med et kæmpe adfærdsproblem (hvilket det lyder som om allerede er begyndt), som DU må rette op, fordi de åbenbart er ret så tungnemme! :S


  • #7   4. apr 2013 Sig til dine forældre, at du er klar til at møde nye mennesker og ønsker at flytte for at udvide din venne kreds, og fordi din hest vil have beder af at have nogen på sin egen alder, at du evt kunne tænke dig at tage nogen pligter der hjemme for at hjælpe til betaling til bokslejen hvis den er dyre det andet sted du vil hen og hvis dine forældre altså betaler det på nuværende tidspunkt.

    Fortæl dem at det vil være en ny udfordring for jer begge at flytte:)

    Og ja til dels kan de have ret i du må
    Sige fra og sige så meget fra at de på gården fatter det. Men forklar dine forældre at du er din hests advokat og den trives ikke der hvor den er, evt spørg om
    Man kunne flytte den bare i sommer periode som lidt forandring. Og så sener spørger om det kan blive en fast løsning .


    Men husk at hvis dine forældre betaler, så
    Kan det være der weniger økonomi ind over, at det andet sted er dyr, eller der er længer der til og transporten derfor er dyre, eller der er dårlige offentlige forbindelser


  • #8   4. apr 2013 Kan ikke forstå hvordan du kan holde det ud...

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #9   4. apr 2013 Jeg er med dig. Har selv været der. smiley

  • #10   4. apr 2013 Jeg ville blive sindsyg...

    Håber virkelig dine foräldre lytter til dig og lader dig flytte


  • #11   4. apr 2013 prøv og visse dine forældre dette link..
    evt. tag dem med der ud..

    evt. vende dem om mod dem, hvad de ville gøre hvis du tog andres ting, eller at du tog dine mors sko uden og spørge hvis du slå din søster hver gang de gjorde noget du ikke mente var rigtig...


  • #12   4. apr 2013 og forstår dig fuldt ud ...
    mine forældre har også været lige glade med mine heste.. men jeg flyttet selv min hest da jeg følte folk tog mine ting og jeg ikke måtte være nogen steder....


  • #14   4. apr 2013 Jeg synes helt bestemt du skal flytte hesten så hurtigt som muligt! Det er ikke fedt for hverken dig eller hesten når den står det skrækkelige sted.
    Hvis nogen var sådan overfor min hest så havde jeg givet dem jordens største møgfald. Skældt dem ud så de aldrig glemmer det!
    Nogen gange nytter det ikke noget at sige tingene pænt.


  • #16   4. apr 2013 Du flytter. Og du hold dig ikke tilbage, væk med det søde jeg. Du stiller dig op og så skælder du dem kraftedeme ud! Om du skal råbe og skrige så gør du det. Det må kan ikke være rigtigt. Puha.

  • #17   15. apr 2013 Jeg mener så helt klart at du er nødt til at bede dine forældre gribe ind, det er DEM der skal henvende sig til opstaldningsstedet og sige fra det er ikke dig, endvidere mener jeg også at dine forældre skal og bør have forståelse for at det ikke er sjovt for dig at gå rundt med en knude i maven hele tiden for tanken om hvad du oplever når du kommer eller hvad din hest nu er blevet udsat for.
    Om end ikke andet så spørg ind til om det er muligt at få lov til ar flytte den et sted hen som evt. Er billigere eller lign da du ikke kan blive ved med at holde til det.. Det er de voksne der må gribe ind her, forkert at eb pige på 15 år skak stå med det selv, samt mht. Det sociale netværk at både du og hesten mangler nogle jævnaldrende... Bare min holdning.
    Hvis det havde været min datter der hver dag skulle gå og være ked af det havde jeg også flyttet hendes pony ! Det skal være en fornøjelse at komme ud til sin hest og det sociale i det at have hest dels. Rideskole eller andre steder med ligesinnede smiley


  • #18   22. jul 2013 Flyt,flyt, FLYT !

  • #19   22. jul 2013 Jeg holder med de andre, du må simpelthen blive tosset som aldrig før!
    Bagefter kan du så forklare dine forældre at det der pædagog-pis de fyrer af ikke holder i længden og du ender med at stå med en farlig hest, hvis den ikke bliver flyttet NU! (ja, overdrivelse fremmer forståelse)
    Kan forresten se at du bor i nordsjælland, kan klart anbefale Hestekøbgaard! her er skide hyggeligt og en god atmosfære blandt heste og mennesker (;


Kommentér på:
Mine forældre forstår mig ikke? (Flytte opstaldning)

Annonce