{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  budget til hest?
  • #1   5. apr 2013 Hvis du kigger i forummet, er der nok 1000000 emner om det smiley

  • #2   5. apr 2013 jeg har faste udgifter for 2000-2500 kr om måneden på en hest og en lille pony

  • #3   5. apr 2013 Kig fx. på et emne fra igår der hedder noget med at plage til at få en hest

  • #4   5. apr 2013 Ca. 1200 i faste udgifter. Dertil udstyr og opsparing til dyrlæge på 500 kr i måneden.

  • #5   5. apr 2013
    Der er SÅ mange forskellige ting og tage i betragtning så to budgetter er næppe ens :o).

    Smede koster forskelligt, det er forskelligt hvor lang tid der går imellem, det er forskelligt hvad folk ligger til side ang. opsparing til dyrlæge regninger, det er forskelligt om hesten er vaccineret, opstaldnings pris er forskellig, foder, hø osv. - det er meget forskelligt hvad folk bruger.


  • #6   5. apr 2013 Det er fedt at få en hest, men hårdt at holde den.
    Husk nu, at du skal påregne 3 timer HVER dag de næste 20 år til hesten.
    Du vil gå glip af sociale arrangementer, fester, rejse og meget mere.
    Derudover vil du få problemer, når du skal studere, har fuldtidsjob, børn, kæreste osv.
    Har du styr på dette, så er det selvfølgelig super, men man køber ikke en hest, for at sælge den videre, det er ikke værdigt eller fair for hesten.

    Jeg bruger 3000+ hver måned.
    Undervisning, hovtrimmer, dyrlæge, opstaldning, hø og foder er udgifter HVER måned.
    Selvom dyrlægen ikke kommer hver måned, er det vigtigt at sætte penge til side, hvis ulykken skulle ske.


  • #7   5. apr 2013
    3 timer kommer da helt an på transportiden, hvor meget man selv står for ( fuldpas/selvpas ) og om man rider.

    Jeg kan sagtens nå og ordne boks, blande foder og give hø/wrap i hønet samt træne Fleur i tricks eller have hende løs i ridehus i 15min på 1 time og 15min, også er jeg smuttet med bussen.


  • #8   5. apr 2013 jeg bruger vel omkring 3000 +- om måneden, for at have to heste hjemme. Det dækker så både fodre, halm, hø, udstyr og hvad der ellers høre til smiley

  • #9   5. apr 2013 Det afhænger også meget af hvor i landet du bor, opstaldnings-muligheder, stor eller lille hest, om den skal i løsdrift eller stå alene i boks, hvad den skal have at spise, om den har behov for sko osv. Der er SÅ mange ting der skal tages hensyn til, men 2800+/-, så kan du nok godt holde en hest. smiley

  • #10   5. apr 2013 3 timer er gennemsnitstiden for mit vedkommende. Er jeg lynhurtig tager det mig 1 time, at ordne boks og foder og tjekke ponyen for skader eller sår.
    Somme tider kan jeg være hos hende hele dagen, fordi jeg ikke har noget bedre at tage mig til.
    En normal dag med ca. ½-1 times ridning tager 3+ timer smiley
    Men nu skrev jeg også, hvad det ville betyde for mit vedkommende. Da jeg havde part på et ridecenter 5 min fra min bopæl med fuldpas tog det mig stadig 3 timer smiley


  • #11   5. apr 2013
    Det var mere formuleringen med at man skal påregne med at bruge 3 timer - mindre kan gøre det :o)


  • #12   5. apr 2013 Som de andre siger, der er vildt stor prisforskel, både hvor i landet du bor, hvilken race din hest er, hvilke faciliteter du ønsker og hvor meget du går op i undervisning, stævner osv smiley

    Min opstaldning var ink foder, wrap og strøelse kostede kun 1300 kr om måneden, og 650 kr i sommermånederne, det var dog også en lille stald med 5 heste, og kun med en relativt lille udendørs ridebane.

    Så det er nok en god idé at starte med at undersøge prisen på opstaldningssteder i området - og husk at tjek om det er med foder og strøelse!

    Held og lykke med hestekøbet smiley


  • #13   5. apr 2013 Jeg bruger 2.500 - 3.000kr på 4 heste hjemme (3 store og en shetter) og det er med alt smiley

  • #14   5. apr 2013 Dejligt du har fået dit ønske opfyldt med at få egen hest smiley
    - jeg viser lige hvad jeg bruger om månedet ca.

    Opstaldning: vi har eget sted som vi lejer, hvor der er fire staldlejere der skal dele mellem 2000, så der vil sige 500 til hver. pris for mig- 500,-

    smed hver 8 eller 6 uge pris: 1000,- for forsko og beskæring

    foder: jeg fodre med pavo allsport, og hun æder 12 kilo på en uge, så det vil sige en sæk pr uge, en sæk 150,- pris for måned: 600,-

    wrap: 300,- pr måned ca. hun får 6 kilo i boksen, og der bliver givet 8 kilo på folden 3 gange om dagen til fire heste.

    strøelse: ca 300,- pr måned ( står på spåne og træpille planding)

    diverse: 300,-

    udforudsigelige regninger: 1400,- som fx dyrlæge smiley

    Og så er der jo 1 gang årligt med tandraspning og vaccine.
    så alt i alt 4400,- danske kroner om måneden bliver der sat af til min prinsesse.


  • #15   5. apr 2013 Tillykke med at du har fået lov til at få egen hest!
    Ved desværre ikke noget om budget, da jeg selv kun har part, som jeg ikke betaler en øre for smiley


  • #17   5. apr 2013 Jeg giver 2000 kr om måneden som er inkl. alt

    Forsikringer, udstyr, dyrlæge og smed er dog ikke inkluderet.


  • #18   5. apr 2013 Tak for de mange svar!
    Tro mig .. har tænkt det igennem.. og står et sted hvor vi er som en familie, hjælper hinanden og det hele. Så NEJ, mit sociale liv behøver ikke dø, fordi jeg har hest. Det noget vås smiley



  • #19   5. apr 2013 nemlig smiley

Kommentér på:
budget til hest?

Annonce