{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For os der er for ulven i DK
  • #1   17. apr 2013 Den er også på gnavergalleri og har underskrevet den smiley

• #2   17. apr 2013 Sådan!

• #4   17. apr 2013 jeg er hverken for eller imod..
    kan se problematikken for landmænd.. mener det er omkring 200 får, der er spist af ulve.. og det er alligevel mange..
    men igen, der er så mange andre steder, hvor ulve lever i harmoni med græsædere..

• #5   17. apr 2013 pip, de er da i nordsøen af og til.. smiley

• #6   17. apr 2013 Hvis man er imod, skal man så dele den eller hvad? Jeg forstår det ikke helt? smiley

• #10   17. apr 2013 Hvis man gerne vil have ulven bliver og ikke bliver skudt eller jaget væk endnu en gang skal man skrive under smiley

Og Hell yeah Pip! SPÆKHUGGER FTW!!

profilbillede
  • #12   17. apr 2013 Ulven har selv klaret, at komme herop så selvom folk er imod og vil have den væk, bliver den nok ved med at komme smiley

• #13   17. apr 2013 Men for alle som er i tvivl så læs disse:

http://www.dr.dk/P4/Vest/Nyheder/MidtVest/2013/02/26/154606.htm

http://illvid.dk/spoerg-os/er-ulve-farlige

Naturguide skriver også:

Statistisk er risikoen for ulveangreb i Europa forsvindende lille. Der er således mange, mange gange større risiko for at blive ramt af et lyn end for at blive angrebet af en ulv. En angribende ulv er naturligvis meget farlig, men det sker blot stort set aldrig i Europa – og derfor findes ulven ikke værdig til at stå på listen over de farligste dyr i Danmark.

Og ja ulve angriber dyr og ja det kan gå ud over vores husdyr, men det giver os ikke ret til at dræbe dem vel?

Du skal tænke på i Indien dræber Jaguaren og Tigerne også bønnernes dyr og børn, men ville du skyde en tiger?

For ulven er ligesom tigeren en TRUET dyreart. Husk lige det.

• #14   17. apr 2013 Jaaer spækhugger! Også gerne hvid hajer! - og så sejle ud og studere dem tæt på smiley

- og ja selvfølgelig underskrevet!

• #17   17. apr 2013 Har underskrevet!

• #18   17. apr 2013 Der er allerede lavet en der har eksisteret i lidt tid smiley

(link fjernet)

• #20   18. apr 2013 Hvordan vil I få det ud i livet? Aflevere underskrifterne til ulven, også den som har flest, bestemmer om den skal blive eller ej?

• #21   18. apr 2013 Yep SJ, jeg mener også at hundeloven skal ændres, men hvorfor skal det gå ud over ulvene? Det er ikke deres skyld, at nogle med manglende krydder, har lavet loven? (:
    Btw. Krydder er et sononym for hoved.
    Btw btw. Hvad er sononym for sononym, tæhæ?

• #22   18. apr 2013 Nu er ulve altså mere sky, end en hund der har levet op og ned af mennesker hele livet!

• #23   18. apr 2013 de er alt for farlige at have i landet, når de begynder at vænne sig til mennesker bliver det meget problematisk

• #24   18. apr 2013 Underskrevet! Synes godt nok folk er hysteriske med de ulve, flåter gør sgu da mere skade xD

• #25   18. apr 2013 Ser absolut intet problem i at have ulve i dk.. Men som mange andre også siger, bliver det problematisk om nogle år, når ulvene har formeret sig meget, og tilvænner sig menneskene..
    Og hvis min babyvaps blev overfaldet, ulv eller ej, jeg var hoppet på den, til jeg selv lå nederst! De må være her, hvis de kan respektere, hvilket der jo desværre er ingen garanti for..
    Vil ikke sige jeg er imod, dog heller ikke nok for til at skrive under smiley

• #26   18. apr 2013 Jeg har skrevet under smiley

• #27   18. apr 2013 Undskyld men nu spørger jeg meget dumt men er der ulve i danmark?? smiley fordi forleden dag hvor jeg var oppe i marken ved hestene så jeg en hund ca 50/100 m. væk fra mig og stirrede på mig.... da jeg så rørte mig løb den væk i fuld fart over markerne! og ja den var ulveagtig/farvet og så tænkte jeg bare at det var en hund (husky) der var løbet bort men er lidt usikker nu smiley

• #28   18. apr 2013 og følger lige med smiley

• #29   18. apr 2013 Jeg synes den er tricky. Et af problemerne er jo, at det går ud over landmændene. De kan ikke få erstatning for de dyr ulven tager, og bevares, det er ikke statens problem. så skulle de jo også erstatte det ræven tog. Men omvendt er det også ulovligt at skyde ulven, hvorimod du godt må skyde en ræv. Jeg er helt med på, at ulven er en truet dyreart, men jeg finder det på ingen måde retfærdigt, at landmændene kun må stå og kigge på mens der forsvinder et får eller to hver nat. Så burde der enten være en form for erstatning eller også skulle de have lov til at gøre noget ved problemet. smiley

• #31   18. apr 2013 jeg har også givet min underskrift

• #32   18. apr 2013 Done

• #33   18. apr 2013 Synes at hvis ulvene skal være i DK, så skal man hegne et kæmpe areal, ligesom de "vilde" heste vi har, og så lade dem gå der, og se om de kan klare sig der.
    Men det er nok min mening. smiley
    God dag! smiley

• #35   18. apr 2013 har skrevet under og delt på facebook

• #36   18. apr 2013 Vi har vilde heste på langeland smiley

• #37   18. apr 2013 Jeg har svært ved at se landmændenes problem. Det der kræves af dem er at de sætter en ekstra tråd på deres fårehegn, og hvis de føler sig særligt udsatte kan de anskaffe sig en hund der kan passe på deres får. Det er der vel ingen der bliver ruineret af..

• #39   18. apr 2013 Nu kan en ekstra tråd ikke altid gøre det. Der skal dyrehegn op - og det tager tid og koster mange penge. Jeg taler af erfaring. Det er ikke noget alle sætter op sådan lige. Desuden kan man godt købe en hund, ja - men det kræver så, at man tør lade hunden gå alene ude hele natten, og stoler på, at den ikke løbet væk. Desuden er det nok ikke helt forsvarligt. Og om vinteren er det for koldt - og det er jo der det største problem er, når ulvene er sultne. Så jeg kan sagtens se problemet smiley

Louise:
    Ja, det kan man godt. De går på et kæmpe stort resevat, og så kan man gå rundt om og være heldig at se dem smiley De går i store flokke, så der burde være mulighed for det. Jeg har set dem et par gange smiley

• #40   18. apr 2013 Altså mange af jer omtaler ulven som om det var en bidsk hund som bare dræber og skambider alt på deres vej, læs nu de links jeg har smidt op til jer og faktisk er tæger mere farlige end ulve XD

Og giver Mia H ret.

Men helt ærlig hvem lader også sine små børn løbe rundt ude i skoven alene?

De har da ulve i store dele af Europa, og det har da ikke stoppet folk i at have hest, børn og andet?

Vi skal ikke gøre det værre end det er, også evt. lærer vores børn at tingene kan være farlige når man færdes alene i skov og på eng.

Men læs dette link og bliv klogere:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/02/25/091209.htm

Desuden citere jeg:

Der er over 15.000 ulve i Europa, og der er kun rapporteret om 4 dødsfald i Spanien, hvor ulve har angrebet mennesker. Angrebene ligger over 50 år tilbage.

- Lidt humoristisk plejer vi at sige, at man skal ikke stille en baby i en kuvøse ud i skoven, og så selv gå på shopping, men mere farlig er ulven ikke. Selvfølgelig går alle dyr til modangreb, hvis de bliver trængt op i en krog. Men det kan man jo bare lade være med at gøre, siger Thomas Secher Jensen.

Ulveangreb i Norden
    Der har aldrig været et ulveangreb mod mennesker i Danmark. I Sverige var det sidste angreb mod mennesker i 1821, hvor en ulv i en periode på tre måneder angreb 31 mennesker. Det resulterede i 12 dræbte, hvoraf de fleste var børn mellem 3 og 15 år.

I Norge ligger det sidste tilfælde, hvor en ulv har angrebet mennesker tilbage i år 1800. Her blev en 6-årig pige dræbt af en ulv.

Så hvad er det i frygter så meget??

• #41   18. apr 2013 Jeg vil heller ikke skrive under på at de skal bevares i Danmark, ja det kan godt være at der kun har været få angreb på mennesker, men alene det at der har været det, gør mig da nervøs.

Så synes jeg også der er problematisk for landmændene. Og at det også kan gå ud over vores egne husdyr.

• #43   18. apr 2013 Ballonfisken:
    hvor mange landmænd ser du har får gående ude om vinteren, især om natten??

• #44   18. apr 2013 Desuden er man i tvivl om det har været hunde eller ulve, vi har flere gange oplevet hunde angreb på får, køer og grise.

• #45   18. apr 2013 Ikke mange - men der findes sikkert nogle. Eller også har de andre slags dyr gående ude. Men om problemet er på halv eller helårlig base gør nu ikke den kæmpe forskel for mig. Jeg synes stadigvæk der skal være lidt retfærdighed til!

• #47   18. apr 2013 Fair nok, men lad nu vær med at gøre det værre end det er, og man skære ikke alle over en kam vel. Vi er ikke igang med at lave en ny hundelov som skære alle over en kam smiley

• #49   18. apr 2013 Jeg tror skam ikke vi gør det værre end det er - vi siger blot hvad vi mener problemet kan ligge i smiley
    Jeg synes nu heller ikke de udgør nogen trussel over for mennesker eller større dyr - kun for landmændene kunne der være et problem smiley

• #50   18. apr 2013 Jeg forstår også godt jeres holdning, men i en anden tråd (en der er imod) blev der snakket om at folk faktisk skød ulvene ulovligt smiley Syntes bare heller ikke de skal dø, tror sagtens vi kan leve side om side, det gør de i så mange andre lande hvorfor så ikke Danmark smiley

Gad vildt godt også at vi havde elge i Danmark smiley

• #52   18. apr 2013 Jeg tror bare det er utroligt svært for os danske, at få nye "potentielt farlige" dyrearter ind i landet. Der har jo aldrig været farlige dyr i landet, så en ulv, som jo er et rovdyr, kan virke som en kæmpe trussel over for vores sikkerhedsfølelse smiley

• #55   19. apr 2013 Okay men så syntes jeg også vi skal forvise hvepsen fra Danmark!

Den dræber faktisk 1-2 danskere om året og er statistisk set Danmarks farligste dyr.

Derfor går jeg da ikke amok og løber rundt og skriger "Hveps! Hveps!" når jeg ser en, og tænker da slet ikke på den vil dræbe mig, men det sidste ulve angreb på mennesker var for 50 år siden i Tyrkiet.

Dog advare eksperter om ikke at stille sin lift ude i skoven også gå på shopping tur og dernæst komme tilbage. Og ulven er særdeles sky og fint nok du ikke har noget i mod at folk skyder dem, men ulven er en truet dyreart just so you know, det er lige så retfærdigt at skyde en panda eller en tiger.

Læs dette link:
    http://naturguide.dk/?p=316

Selv de syntes ikke at ulven er farlig nok til at komme på listen.

• #59   19. apr 2013 Jeg ved ikke hvor du har dine informationer fra, men sidste ulveangreb på et menneske var sidste uge i Sverige
    http://www.abcnyheter.no/nyheter/110417/ulver-angrep-svensk-familie

En af verdens ledende ulveeksperter, vurderer at det kun er et spørgsmål om tid, før ulvene begynder at angribe mennedker i DK, pga befolknings tætheden.
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/03/29/0329121833.htm

Rusland har store problemer med ulve, og det her er ikke sjældent:
    http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1930870.ece

• #61   19. apr 2013 Nu var det Europa jeg så, og hentyder til angreb med døden til følge.

jeg holder med Louise & Bella her! Jeg syntes ikke at man bare kan dræbe alt det vi ikke ville have i landet.

Nu tænker jeg, hvis vi havde været et tropisk land og pandaen eller tigeren indvandrede hertil ville du have det Ok med folk skød den?

Det vilde dyr for god sake mand! Men fint lad os endelig leve i en beton verden og skyde alt farligt! mennesker er skyld i deres egen undergang på grund af evig egoisme!!!

• #62   19. apr 2013 Jeg må altså give Luna ret i alt det hun siger.
    Og at drage hvepse ind i det giver da ingen mening? Tror du helt ærligt der var nogle der ville græde hvis vi en dag fik udryddet den sidste hveps? Det tror jeg i hvert fald ikke smiley

• #64   19. apr 2013 Grundet til at jeg hentyder til hvepse, er at folk går helt amok over ulven er kommet til Danmark og åh nej den spiser vores dyr og æder vores børn, den jagter os hvis vi går i skoven og går amok på os hvis vi møder den.

Siger bare at folk ikke reagere sådan om hvepse også selvom den dræber mennesker hvert år, burde vi så ikke frygte hvepsen mere end ulven? Den har ikke dræbt noget her i europa i 50 år? Altså hvad er der at frygte undskyld jeg spørg. Jeg vil bare gerne have ulven i landet før vi begynder med alle fordommene og jeg har hørt at de er farlige og jeg har læst de spiser nyfødte!!!!

Hold op og stop jer selv, det er et dyr og vi mennesker må bare tag vores forholds regler, vi er tekninsk set på deres jord ikke omvendt, det bare noget mennesker går rundt og tror.

• #66   19. apr 2013 Dyrene kom først?
    Vi tror vi er herre over alt og alle, vi bestemmer hvem der skal leve og dø, vi bestemmer hvor de skal opholde sig, vi bestemmer om de må være i landet eller ej og hvis det ikke lige passer os så skyder vi dem bare.

Tsk, jeg hader hvor egoistiske mennesker kan være og ja jeg er den type som panter dåser som der ikke er pant på og aldrig smider skrald i naturen, ikke engang et tyggegummi.

Jeg tænker meget på dyrene og jeg kan slet ikke se hvorfor vi skal være så bange altså vi har levet med dem før. Jeg stemmer for og håber de bliver.

• #67   19. apr 2013 Jeg frygter da også hvepsene. Og jeg ved jeg ikke er den eneste. Bare fordi du ikke synes ulven skal ud herfra, så er det altså ikke ensbetydende med at andre har samme holdning. Du må også kunne tage at vi andre har anderledes holdninger. Jeg siger jo heller ikke, at den kommer og spiser vores børn - jeg kommenterer på hvilket problem det kan blive for landmændene.
    Jeg synes godt de må være her, men en landmand skal også have ret til at skyde den hvis den æder hans får. Noget for noget mener jeg helt klart!

• #68   19. apr 2013 Jeg respektere andres holdninger, og jeg syntes det godt at i også har sådan et syn på det.

Men nu snakker jeg om en landmand som åbenbart har skudt flere ulve (fredelige) som intet har gjort. Det syntes jeg er forkert.

• #70   19. apr 2013 Det har jeg så ikke lige læst du har skrevet - hvor står det? smiley
    Og ja, det synes jeg helt klart også er forkert. Der skal som sagt være en grund til det, hvis han skal have lov til at skyde dem.

Louise
    Jeg vil lige opfordre dig til at læse hvad jeg skriver endnu en gang, og så kan du måske læse dig frem til, at jeg ikke går og er bange for alt. Jeg er ked at, at du ikke har amme opfattelse som os - men vi kan heldigvis ikke alle sammen være ens. Og det er okay at du og jeg ikke har samme meninger, men respekter dog i det mindste vores.

• #79   20. apr 2013 Man burde stadig ikke skyde en truet dyreart!

• #81   20. apr 2013 Ja, fordi det kommer ikke til at ske smiley

• #85   20. apr 2013 Synes alle overreagerer lidt. Det er jo ikke sådan at det om et halvt år vrimler med ulve i Danmark. Bare fordi der er blevet se et par ulve i Sønderjylland. Det var sikkert bare nogle tyske ulve der lige var løbet en tand for langt smiley

• #87   20. apr 2013 HVIS der kommer ulve til Danmark vil der under alle omstændigheder gå flere år før der er kommet "mange" af dem. Det er også begrænset hvor mange steder de kan leve. Hvis der skal bo en hel flok i en skov skal skoven være ret stor. Større end mange skove er i Danmark.
    Jeg ville være mere bange for hvis der kom elge til Danmark...

• #89   21. apr 2013 Synes ikke det er synd for de hunde der lever som fårepasser, de bliver jo passet som de skal.

Ulven skal blive I danmark, den har lige så meget ret til at väre her som os mennesker. Synes vi mennesker er blevet lidt for egoistiske og bare vil have det hele for os selv og hvis noget skrämmer os, ja så skal det väk. Sikke en tankegng. Vi har för levet op og ned af vilde dyr og ja, der blev sikkert taget nogle af vores husdyr men jeg tror vi klare os.

• #91   21. apr 2013 ja, så længe de får foder og vand, og de skal jo ikke traske rundt nonstop hver dag, de holder vel pause en gang imellem. hundene er ligesom ulve skabt til at bevæge sig meget, hvis ikke de kan klare at gå rundt hver dag, så ville jeg overveje hvor god en avler jeg så var smiley

• #93   21. apr 2013 nej, men synes ikke man kan samligne en bane på 20*60 også en fårefold på 100*200
    der er lidt en anden bevägelsesfrihed for en hund I en fåreflok end en hest på bane smiley

Hesten bliver drevet frem af mennesker, hundene arbejder I deres "eget tempo" smiley

• #94   21. apr 2013 Personligt er jeg for. (helt klart! - Og der er skrevet under smiley )
    Fordi vi (altså Danmark) er et lille land som nu engang er forbundet med tyskland, som er forbundet med en hel masse andre lande osv. Vi kan altså ikke tro at vi kan tillade os at stille os op ved grænsen og sige: dertil, og ikke længere!
    Det kan man kun i lande som England og Australien (hvilket de også benytter sig af). Men ulven har jo engang været en del af den danske natur, så lad den da blive det igen, hvis det er det den har lyst til. Så vidt jeg ved klare folk sig helt fint i Tyskland og Sverige - de har da også både heste, køer osv. og helt ærligt, så piver folk sq lidt når de bliver bange smiley bare fordi de ikke forstår hvad ulven egentlig er for et væsen, og at ulve i virkeligheden ikke er det samme som ulven i Rødhætte. smiley

• #96   21. apr 2013 men selvom hunden er trænet til at holde tempo tror du så den vil gøre det 16 timer? ja, de er trænet til at være på vagt, ligesom enhver anden vagthund, men det betyder ikke at de løber rundt i flere timer smiley

når mennesket slipper hesten fri på ridebanen, står vi typisk på midten og giver den signaler for hvad den skal og ikke skal, ligeså snart vi går - ja så lunter hesten rundt i sine egne tanker smiley

jeg kan se vi ikke bliver enig, og det er også fint at se det fra dit synspunkt smiley

• #97   21. apr 2013 og der er da forskel på om et stort dyr som hesten næsten skal løbe 60 eller 200 meter, før den igen skal dreje smiley og sådan må det vel også være for hunden smiley

• #100   21. apr 2013 Lidt statistik:

De sidste 300 år, er 3 mennesker døde efter angreb af ulve i Sverige.

De sidste 2 år, er 3 mennesker døde af at spise på Jensens Bøfhus i Danmark.

Just saying. Synes folk er lidt for hysteriske med den ulv. I Tyskland, Sverige, Norge mm. lever de fint med ulve. Hverken mennesker, heste eller andre husdyr omkommer i hobetal. De har bare bygget nogle indhegninger fx med dobbelthegn, med en vagthund mellem hegnene.

Lad os nu for en gangs skyld tilpasse os naturen, i stedet for altid at ville have, at den skal tilpasse sig os. Ydermere er ulvejagt forbudt i EU, så kan Danmark ikke tillade sig, at spille fornærmede, men må derimod søge råd fra lande, som har levet med ulve i mange år.

• #103   21. apr 2013 Bette: for min skyld må ulven gerne komme til København - eller Lyngby, hvor jeg flytter til om et par måneder. Jeg er rettighedsetiker, når det kommer til dyr, og det gælder også ulve. Og da specielt, når de er beskyttet af EU.

• #105   21. apr 2013 Louise og Bella: Sejt! Det har jeg ikke hørt om, men det lyder da fornuftigt, med naturlig regulering. De eneste der kan blive fornærmede over det er vel jægere, da de så får konkurrence om råvildtet. Min hest er i løsdrift lige ved siden af Dyrehaven med masser af rådyr, for min skyld må der gerne være ulve der. Folk ryster i bukserne over ingenting.

• #107   22. apr 2013 Håber da også at de slipper nogen ud på Sjælland smiley

Ville også være mere spændende at gå en tur i skoven med chance for at se en ulv smiley

• #109   22. apr 2013 Jeg har skrevet under, jeg synes det lyder så spænende med et nyt rovdyr i Danmark og støtter klart op om det!
    Og altså hvis der er lande der overlever med elefanter i baghaven, så kan Danmark altså også godt klare et par ulve smiley
    Problemet er selvfølgelig at Danmark er et lille land, og hvis ulvene søger længere ind mod byerne af mangel på mad, og så kan de blive farlige hvis de mister respekten for mennesker, derfor mener jeg også at der burde være et par gange om året hvor jægerne må regulere lidt i bestanden, så der kun kommer så mange som der nu er plads til i lille Danmark smiley

• #110   22. apr 2013 Jeg glæder mig til den dag man må skyde mennesker. Vogt jer.

• #111   22. apr 2013 Bettemus

Har du selv hund? smiley

• #112   22. apr 2013 DD- så skal vi på menneskejagt! smiley jeg har 1 jeg tror verden fint kan leve uden

• #113   22. apr 2013 Sarah

Jeg har mange verdenen fint kan leve uden. Personligt håber jeg på en zombie apokalypse så vi mennesker for lukket kæften om hvor meget mere værd vi er.

• #114   22. apr 2013 ihh, så længe den ikke kommer her, har zombieskræk ^^

• #115   23. apr 2013 Underskrevet smiley

• #117   23. apr 2013 Så burde din søster altså have fortalt dig at det oprindeligt er hundes instinkt at vandre deres teritorium af dagligt.

Nu er vi dog kommet så langt til at vi har sovne racer, ædle racer og brugbare racer.
    Hyrdehunde, bernersennen, bernerdiner, huskyer, shæfer osv er alle samt hunde hvor du vil kunne se at når du lukker dem ud af dit hus så vandre de rundt og frem og tilbage og vogter osv.

Det er deres instinkt og de bliver hverken presset af mennesker til at holde et tempo eller lign, de kan ikke presses af niget der ikke ovsevere dem smiley

Jeg personligt har en bernersennen der aldrig er blevet trænet til at vogte os. Men lukker vi ham ud kan man tyseligt se hans bevægelses mønster. Han får en runde, går gennem gården, går endnu en runde og ligger sig så der hvor han har bedst overblik. Efter nogle minutter eller når han høre noget, gentager han det.

Imvendt har jeg også en malteser der gerne smutter med en runde men resten af dagen står den og glor dumt på hvad den anden hund dig har gang i. Maltesere er af natur 'dovne' på området at passe på egendomme, de vil helst være hos mennesket hele tiden og det er fremavlet.

I princippet står du og siger min hund har intet liv men min malteser har. Og med lidt viden om de forskellige racer og hundenes natulige instinkt ville du vide det intet er man træner dem til. Det der bliver trænet i visse tilfælde er eka med hvornår de må angribe, hyrdehunde med hvad de skal passe på og sådan. Ligesom en familie hund i opvækst egentlig af natur lære det er os den skal vogte.

• #118   23. apr 2013 Stavefejl er gratis er på fra mobil xD

• #120   23. apr 2013 Kan ikke lige overskue diskussionen mere, eftersom jeg har været væk et par dage. Så må desværre melde mig lidt ud.
    - Men støtter Bettemus i meget af det hun siger! smiley

• #121   23. apr 2013 Bette

Der er jeg helt enig, jeg forstod at du mente det med de løb rundt og passede på smiley

• #123   23. apr 2013 Det gør de jo ikke, de ligger sig der hvor de har overblik efter et stykke tid smiley

Jeg ved ikke om hyrdehunde overalt for lov at komme ind, jeg kender kun til en der gar 3 stk og han skifter dem så ud sådan at 2 er med ham og skapper af og en passer på i den tid osv smiley

• #125   23. apr 2013 jeg kom faktisk lige i tanke om noget..

hvis folk så sådan en løs hund blandt fårene, er der mon så nogle der ville tro at det ikke er meningen den skal gå der?

• #126   24. apr 2013 Altså hunde er forskellige, desuden er der brugshunde som bliver brugt til forskellige ting, det er ikke alle hunde der komme ind og hygger i sofaen, men nu er det heller ikke alle hunde der har de behov smiley

Jeg kender en avler, en rigtig god avler, hun har ikke plads til alle hunde indenfor, skal lige siges hun har Grand Danois og hun har +9 smiley

Alle bliver kælet, plejet, nusset og kysset, men nogle af dem bor i udhuset, som er et specielt bygge hundehus (tidligere stald), der er varme, huler, adgang til haven (hvor menneskerne er) og adgang til (hunde haven) som kun er deres. Når det bliver koldt bliver varmen tændt og i deres huler er der varme i bunden og i siderne, også har de deres tæpper. Hundene stortrives.

Jeg kender også en som har to jagt hunde, den ene er altid inde hos familien den anden går i hundegård og bliver ikke socialiseret så meget som den anden, jeg er ikke fan af at hunde ikke rigtig bliver socialiceret men der er mange jagthunde som lever sådan et liv.

Mange Huskyer som bliver brugt til slædeløb lever også i hundegårde med rigtig gode forhold fordi de trives bedst med altid at være ude smiley

• #127   24. apr 2013 altså hunde er jo flokdyr, hvilket vil sige at de har et behov for at være sammen med andre, og det er selvfølgelig nemmere hvis hunden altid har en chance for at komme med indefor, men hvis man har en hund som ikke kan komme ind så kan det jo også sagtens fungere så længe man går ud til den og snakker en del med den eller har to hunde. Min hun som er en meget aktiv race flatcoadet retriver hun har altid mulighed for at komme indefor, men hun tilbringer langt det meste af sin tid på at løbe rundt udenfor hvilket hun har mulighed for da vi bor på landet smiley men jeg tror det er forskeligt fra race til race og fra hund til hund smiley

• #128   24. apr 2013 Jeg synes personligt ikke at ulvene skal være i danmark. Så er det sagt.

• #129   24. apr 2013 wow vi er kommet på top 10 i emne forum smiley

syntes det er et godt emne, vil gerne læse folks for og imod smiley

• #130   15. maj 2013 under skrift fra mig smiley

• #131   15. maj 2013 Til dem der er imod har jeg lige lidt til overvejelse:

- Ulven er fra tyskland, man ved helt tilbage til hvilket kuld den kommer fra, og ulve lærer hvad de skal spise af deres forældre, så ulven her i DK vil spise det dens forældre har lært den af fange (og her i blandt er hverken mennesker eller heste smiley ) et er primært kronhjort og dådyr.
    - Beregninger viser at vi har plads til flere ulvekobler (kan ikke huske præcist for mange men vist en 6-7 stks.) og her er både taget højde for arealmæssigt og fødemæssigt. Og hvis jægerne skyder mindre vildt (for at holde bestandene nede) så er der rigeligt føde til ulvene, da de kun spiser omkring 10% af det udbytte jægerne skyder årligt.

• #132   16. maj 2013 Dejligt med noget god fakta CALLA smiley

• Jette J
    Jette J Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #133   21. maj 2013 Dejligt med ulve i Danmark smiley <3
    Underskriftsindsamling på: http://www.talsmand.dk

Kommentér på:
For os der er for ulven i DK

Annonce