Det sociale i en klasse ... {{forumTopicSubject}}
Hej dejlige HG'er,
jeg har på det sidste gået og tænkt over noget mht. det sociale blandt pigerne i min klasse. Det kan godt være at det bliver lidt langt, så på forhånd undskyld.
Jeg startede i December i min nuværende klasse på HHX, jeg havde en super skøn første dag hvor alle pigerne tog godt i mod mig og jeg virkelig bare havde den der "Her kan jeg godt lide at være" følelse. Det tog dog hurtigt af igen da pigegruppen virkede lukket igen.
Efter første klassefest synes jeg det gik rigtig godt, men igen lukkede pigegruppen sig efter få dage.
Til første elevfest fik jeg åbent sagt til nogle af pigerne at jeg havde rigtig svært ved det sociale - sådan, virkelig svært ved det og ofte følte at jeg møvede mig på.
Jeg fik at vide at det skulle jeg slet ikke tænke på og de ville rigtig gerne have mig med. Aften tilbragte jeg med den ene af pigerne hvor vi havde det rigtig hyggeligt, følte ligesom at jeg "kom med" igen.
Det gik også over.
Der skete dog noget i mit liv som gjorde at jeg havde rigtig svært ved at komme i skole - og overskue tingene i en periode. Der åbnede jeg ligesom op og fortalte det til hele den store pigegruppe, som var rigtig forstående og hjælpsomme. De har siden da vidst noget rigtig rigtig personligt om mig - det er ikke en hemmelighed, men heller ikke noget jeg bare sådan fortæller.
Jeg følte at jeg var med igen - og at det ligesom varede ved.
Vi var så til en anden handelsskole/tekniskskole fest, hvor jeg gik sammen med samme pige og igen havde det rigtig hyggeligt - vi snakkede også med nogen af drengene og alt i alt gik det rigtig godt.
Igen gik der et lille stykke tid, også røg jeg ligesom "ud" igen.
Der var også en fødselsdagsfest som jeg ikke kunne være med til, eftersom jeg blev inviteret én uge før festen og derfor havde sagt ja til en anden fest. Kom dog forbi på vej hjem, men der var festen slut og folk ventede egentlig bare på at blive hentet.
Så har vi så været på studietur her i sidste uge, og jeg må ærligt indrømme at jeg følte mig meget som et uønsket påhæng til tider. Det var rigtig hyggeligt og sådan, men følte virkelig at jeg skulle være påtrængende for at blive inkluderet. Vi drak også på turen og det endte med at jeg sad oppe begge nætter sammen med drengene og drak, simpelthen fordi at det var med dem jeg følte mig bedst tilpas med.
Nu her efter vi er kommet hjem har jeg virkelig følt mig udenfor. Sådan VIRKELIG meget. Jeg føler virkelig at hver gang jeg siger noget i en samtale, så dør den. Hvis jeg går med nogen steder hen, så ignorerer de hvad jeg siger - og hvis de siger at de vil vente på mig, så går de.
Jeg forstår det virkelig ikke! Jeg føler virkelig at jeg selv har gjort en indsats for at være med - den ene af pigerne kom endda i fuldskab til at fortælle mig at de havde sladret om at de troede jeg havde en spiseforstyrrelse da vi var ude og spise, og der fortalte jeg bare helt ærligt at det har jeg ikke, men at jeg til tider kan få det dårligt over udenlandsk mad. Jeg synes at jeg tog det pænt, med et smil og det hele.
Alligevel føler jeg mig "udenfor". Pigegruppen har også snakket om at tage i byen i weekenden - alle er spurgt, udentan mig. De har siddet direkte foran mig og snakket om det - hvor meget de glæder sig, hvor fedt det bliver etc., men ikke én har nævnt om jeg vil med, på trods af at jeg altid melder klar på en bytur når der ellers bliver spurgt.
For at være ærlig håber jeg at det bliver afsløret at kun én af dem er gammel nok til at komme ind og de får en elendig aften ... Småligt, ja, men aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre mere.
Kan sagtens snakke med drengene i klassen - intet problem der. Har dog rigtig svært ved bare at sætte mig ned til dem og være med i samtalerne, så ender faktisk ofte med bare at sidde og glo på at alle andre snakker.
Hvad fanen gør man? Er bange for at hvis jeg møver mig på bliver jeg bare endnu mere "uønsket" end det føltes som om jeg er i forvejen.
jun 2011
Følger: 17 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.138
Jeg gjorde simpelthen op for mig selv hvorfor det nu engang skulle være så skidt at være gode venner med alle drengene? Og da jeg holdt op med at vise de andre piger interesse og fik nogen gode drenge venner, virkede det lidt som om der kom lidt mere "ro" på fra min side. Dette gjorde at jeg fik et rigtigt godt venskab til de få piger vi nu engang har :)! Da det gik op for mig jeg ikke behøvede dem, men gerne ville dem, virkede det til at det hele faldt lidt på plads af sig selv
Derfor syntes du skal gøre op med dig selv om det er SÅ vigtigt at være venner med pigerne, fremfor nogen gode drengevenner?
Piger er bare rigtigt stride til den opførsel du beskriver, og det virker ikke som om at det er noget der ændrer sig, desværre ):
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.212
Havde jeg haft nogle virkelig gode drengevenner i klassen, så havde jeg også bare været sammen med dem, men det har jeg ikke. Jeg snakket godt med 2-3 stykker, men det er kun i timerne og for sjov i fritiden, ikke i klassen. Derfor føler jeg også bare at jeg trænger mig på hvis jeg prøver at komme i snak med dem i frikvarteret - ligesom med pigerne
jun 2011
Følger: 17 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.138
Kan godt forstå det er frustrerende for dig at i kan være "lige" når i drikker, men bagefter er det glemt. Har du prøvet at inviterer dem til noget hjemme hos dig måske?
Nå okay, det virkede bare som om du var meget gode venner med drengene, men hvis det ikke er sådan kan jeg godt se problemet /:
dec 2007
Følger: 158 Følgere: 153 Heste: 15 Emner: 56 Svar: 553
Hvorfor ikk bare blive en af "gutterne"?
Jeg har ALTID haft nemmere ved at snakke og hygge mig med drenge (og med hygge mener jeg slappe af og føle mig tilpas!) de er så meget mere nede på jorden, og er faktisk mere følsomme og kærlige end man lige går og tror.
Og det kan faktisk være kanon fedt at være i en drengegruppe!
Jeg gik på HTX indtil jeg blev nødt til at droppe ud pga sygdom.(depression) og inden jeg stoppede var min "redning" en af drengene fra en anden klasse. Vi kom til at snakke sammen på studieturen september 3.G og vi faldt bare i hak! Når jeg fik et angst anfald, vidste jeg at der kunne jeg gå over, og så snart jeg så ham så var det ok igen.han var en hammer god ven(at jeg så var forelsket samtidig, gjorde det jo ikke værre) Jeg har også haft rigtig gode pige veninder, men jeg føler mig bare mere tilpas i en drenge gruppe.! De er sq ikk så sippede og der er ingen fnidder!!
Hvis jeg var dig ville jeg altså give drengene en chance, de skal nok sige hvis ikke de vil have dig med.
jun 2008
Jeg snakker rigtig godt med ham jeg sidder ved siden af - men han ryger, så i frikvarterne er han væk sammen med den anden jeg snakker sådan rimelig godt med. Efter vores studietur er den 3 jeg snakker godt med af drengene også begyndt at blive sådan lidt fjern - han plejer at køre med flere gange om ugen, det har han ikke gjort efter vi er kommet hjem. Men altså, må se hvad der sker - drengene er i det mindste mere open minded hvis man kommer ind i deres samtaler
dec 2007
Siger ikk du skal gå med ud i alle frikvartererne, men nogle af dem. Du får i hvert fald ikke flere venner ved at sidde på din stol bag dit bord
dec 2007
jun 2008
Har helt bevidst ladet være med at blive siddende på min plads, da jeg godt ved at det er meget afvisende og asocialt
jun 2008
Det sociale i en klasse ...