{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

At presse sin hest {{forumTopicSubject}}

Da jeg står i stalden i torsdag og fortæller min veninde om hvordan det gik med trailer træning af Chagall. Jeg tror desværre at jeg aldrig for ham op pga. At han måske har klaustrofobi. Så kommer hende og en anden hen fra stalden, og siger at jeg skal jo bare putte longe om røven på ham også presse ham bagfra. Det gjorde vi en gang til trailer træning. Han gik op, men lige så snart vi fik ham ned, løb han sku sin vej. Og det fortæller jeg dem, men de siger bare at jeg skal presse ham longen. Jeg bliver gal og siger at det vil jo ikke hjælpe ham. Jeg vil gerne have han lære det på en god måde så han ikke bliver bange og stresset.
Blev sku lidt gal på dem den dag! Min anden veninde havde hørt det hele og kom hen og sagde han jeg bare skulle sige jaja og lad vær med lytte på dem!

Hvad mener i om at presse hesten?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At presse sin hest
  • #2   17. maj 2013 du kan jo altid prøve at gå ind og få en til at stå bag ham, også når han er kommet lidt ind så giv ham en godbid, så ved han det ikke er farligt, og til sidst står han der måske hvis du bliver ved til den dag han kommer helt ind og du giver ham den sidste godbid ? smiley

• #3   17. maj 2013 Jeg er personligt ikke selv fan af at presse en hest (eller andet levene væsen) til noget som helst mod deres vilje. Ihvertfald ikke hvis det handler om skræk eller angst for det de skal udføre.
    Men nogen gange er der vel omstændigheder der kan gøre at man kan være nødsaget til det.

MEN trailertræning er hårdt, og jeg står selv overfor problemet, og jeg har tænkt mig at blive ved med at træne på en positiv måde indtil hun forhåbentlig en dag lærer at det ikke er farligt og selv velvilligt går op i traileren!

• #4   17. maj 2013 Tjaaa, det kommer an på hvilken hest man har med at gøre synes jeg. Min eksempelvis ville heller ikke i trailer, den kastede sig rundt og nægtede at gå i nærheden af den. Hun var tydeligvis ikke bange for den, men havde bare fundet ud af at hun er langt stærkere end mig og bare kunne vende rundt og hive mig med som hun ønskede.
    Jeg har så fået hjælp af en rigtig dygtig kvinde der har hest herude hvor jeg arbejder, og vupti 20 min. efter vi begyndte gik den i trailer og blev stående stille og roligt. Det har hun så gjort lige siden. Vi pressede hende, men ikke noget med longe eller andre tvangsmidler, det lære den jo ikke at gå selv op i traileren af hvis den nærmest skal bæres ind med longe. Men jo, jeg tror nogen gange at man skal presse dem lidt hvis de har psyke til det og man kender sin hest.
    Nu kan jeg bare gå op i traileren med en rolig afslappet hest der følger efter, og alt det krævede var at jeg pressede hende og viste hende at der simpelthen ikke er andet for end at følge med når hun bliver bedt om det.

• #5   17. maj 2013 Vi presser jo hesten til daglig - stort set alle former for hestetræning er jo baseret på læg pres/fjern pres. Men at presse en bange hest vil jeg mene er forkert - når han er bange for trailer, ville jeg bruge meget lang tid på at gøre ham tryg ved den, i stedet for at smide et par tove bag om - gør man det, vil han jo få en dårlig oplevelse, når han reagerer som han gør, og den oplevelse vil jo så sidde i ham til næste gang. smiley

• #6   17. maj 2013 der er ikke andet at gøre end at bevæbne sig med tålmodighed smiley
    vise hesten det ikke er farligt og lade den blive forholdsvis tryg ved taileren smiley
    gå op og ud af den en million gange smiley

• #8   18. maj 2013 Han har ingen problemer med at komme op på rampen, men lige så snart vi vil have ham ind i traileren vil han ikke. Vi lokker med alt vi kan.

Kommentér på:
At presse sin hest

Annonce