1. nov 2008 Følger: 102 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 145 Svar: 1.187
At presse sin hest {{forumTopicSubject}}
Da jeg står i stalden i torsdag og fortæller min veninde om hvordan det gik med trailer træning af Chagall. Jeg tror desværre at jeg aldrig for ham op pga. At han måske har klaustrofobi. Så kommer hende og en anden hen fra stalden, og siger at jeg skal jo bare putte longe om røven på ham også presse ham bagfra. Det gjorde vi en gang til trailer træning. Han gik op, men lige så snart vi fik ham ned, løb han sku sin vej. Og det fortæller jeg dem, men de siger bare at jeg skal presse ham longen. Jeg bliver gal og siger at det vil jo ikke hjælpe ham. Jeg vil gerne have han lære det på en god måde så han ikke bliver bange og stresset.
Blev sku lidt gal på dem den dag! Min anden veninde havde hørt det hele og kom hen og sagde han jeg bare skulle sige jaja og lad vær med lytte på dem!
Hvad mener i om at presse hesten?
sep 2012
Følger: 6 Følgere: 3 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 141
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.935
Men nogen gange er der vel omstændigheder der kan gøre at man kan være nødsaget til det.
MEN trailertræning er hårdt, og jeg står selv overfor problemet, og jeg har tænkt mig at blive ved med at træne på en positiv måde indtil hun forhåbentlig en dag lærer at det ikke er farligt og selv velvilligt går op i traileren!
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 916
Jeg har så fået hjælp af en rigtig dygtig kvinde der har hest herude hvor jeg arbejder, og vupti 20 min. efter vi begyndte gik den i trailer og blev stående stille og roligt. Det har hun så gjort lige siden. Vi pressede hende, men ikke noget med longe eller andre tvangsmidler, det lære den jo ikke at gå selv op i traileren af hvis den nærmest skal bæres ind med longe. Men jo, jeg tror nogen gange at man skal presse dem lidt hvis de har psyke til det og man kender sin hest.
Nu kan jeg bare gå op i traileren med en rolig afslappet hest der følger efter, og alt det krævede var at jeg pressede hende og viste hende at der simpelthen ikke er andet for end at følge med når hun bliver bedt om det.
dec 2010
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 37 Svar: 504
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.877
vise hesten det ikke er farligt og lade den blive forholdsvis tryg ved taileren
gå op og ud af den en million gange
nov 2008
Følger: 102 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 145 Svar: 1.187
At presse sin hest