{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Lærer problemer {{forumTopicSubject}}

Landet ligger sådan at jeg/vi (Min klasse) har lidt problemer med vores matematik lærer. Her kommer den lidt korte version.
Lad os kalde læreren L da jeg ikke ønsker at nævne nogen navne;

Vi skulle på hyttetur, og alt var fint indtil en elev gik hen og spurgte om han måtte åbne en pose chips. Eleven her har det rigtig svært med alt i hans liv lige nu og har næsten ikke været i skole i 3 måneder. Hans mor og far er lige blevet skilt og alt muligt så, ja.

Han går så hen og spørg L om det, og dette får han svaret tilbage: "Nej, du er fed nok i forvejen" Og L vidste godt at han havde det svært med sig selv, også med vægten.
Det kan man da ikke? Det gør man da bare ikke altså!
Eleven var så ikke i skole idag på grund af det. (Vi kom hjem fra hyttetur igår)

Der var også en anden episode hvor han slog mig hvilket jeg ikke har lyst til at forklare mere om lige nu. Der blev der også snakket med skolelederen og så troede vi at det var det, nu gør han ikke mere. Men selvfølgelig har der været meget anspændt imellem os efter det.

Min mor har fortalt mig at i starten af næste uge holder nogen af forældrene et møde med lederen igen, for nu gider vi ikke have ham mere, men det kommer jo an på hvad lederen mener...
Hvad synes I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lærer problemer
  • #1   31. maj 2013 Den person burde ikke være lærer eller have noget med børn at gøre generelt. Det tyder på manglende pædagogisk sans og generel respekt af andre individer. Fyr manden!

  • #2   31. maj 2013 En lære må ikke slå!
    Desuden kan han ikke tillade sig at snakke sådan til hans elever!


  • #3   31. maj 2013 Var det eleven som har det svært der slog eller læreren? Det fremgår ikke tydeligt

  • #4   31. maj 2013 Det var læreren der slog mig, ikke eleven der blev kaldt fed smiley

  • #5   31. maj 2013 Der er en vej frem og det er at gå til skolelederne ved hver hændelse, få forældrene til at henvende sig men lige så meget gå op selv som elever og gør opmærksom på problemet.
    Vi havde også problemer med en af vores lærere da jeg gik i folkeskolen, vi blev ved med at gå til vores klasselærer, skoleleder og forældre hver gang der var noget. Da det blev forstået at det ikke bare var misforståelser mellem enkelte elever og lærer og det faktisk var et generelt problem i klassen blev der taget hånd om problemet. For os var det dog muligt at løse problemet med læreren, men ellers må skolen finde en anden løsning.


  • #6   31. maj 2013 En af de andre elevers mor gik også op til skolelederen i dag og fortalte det.
    Vores klasselærer er rigtig god til at hjælpe os med vores problemer og ved godt hvordan vi ar det med L, dog blev hun meget rystet da vi fortalte hende hvorfor eleven der var blevet kaldt fed i dag ikke var i skole.


  • #7   31. maj 2013 Det eneste i bare ikke må gøre er at acceptere det, heller ikke selvom det måske ikke går udover alle. Dem det ikke går udover må støtte op om de andre i klassen.
    Jeg vil sige det også er rigtig vigtigt i selv som elever går i direkte kontakt med skolen det er altså noget andet når der sidder elever foran skolelederen som selv har oplevet det. Der går ofte noget tabt igennem et mellemled og at vise hvordan i har det med sagen kan også gavne en del

    I skal ihvertfald ikke se passivt til, det er ikke en løsning. Der er ikke noget værre end at møde op i skole eller blive fra skole fordi man frygter en lærer, om det så er fysisk eller psykisk. Og det er ikke okay at eleverne frygter lærerne vi lever i det 21-århundrede.


  • #8   31. maj 2013 Nej det er altså heller ikke særlig rart at være bange når jeg skal i skole for at han skal finde på det igen... men altså, nu håber vi jo også at komme af med ham for mine forældre vil jo eller ikke have at deres barn er bange for læreren og at han oven i købet snakker sådan til os.

  • #9   31. maj 2013 Fat i en lære der høre på jer, det er noget der absolut ikke MÅ ske.. Hvis lærerne ikke høre efter, så må i demonstrere og blive ved og ved.. DET SKAL STOPPES jeg taler af erfaring!

  • #10   1. jun 2013 Det er fyringsgrund hvis han slår jer.

  • #11   1. jun 2013 Hvis det var mig, så var jeg godt nok troppet op på rektors kontor og forklaret hvordan landet lå - og krævet manden fyret. Derudover ville jeg forsøge at samle alle børnene i klassen og høre om problemet er gældende for alle, plus at få alle forældre indblandet. I har måske en anden lærer som i stoler på, der kan hjælpe jer lidt?

    Og så ville jeg ikke dukke op til mandens timer. Hvis ingen elever dukker op til timerne i protest over mandens behandling af jer, så kan han ikke undervise og så "skubber" det lidt jeres rektor hen mod at gøre noget ved problemet smiley


  • #12   1. jun 2013 Da jeg blev slået snakkede mine forældre med rektoren, men der skete ikke mere end at der blev snakket lidt med L og så var det det.
    Efter lid tid gik det bare ned af bakke, kan man vel sige. Han begyndte at bande mere for eks. HOLD KÆFT!! og så kaldte han os handicappede osv.

    White Lies, hvis der ikke bliver gjort noget efter mødet med rektor tror jeg at jeg vil prøve dit forslag med ikke at dukke op til hans timer, men nu må v lige se:)

    Jeg skal nok opdatere


  • #13   1. jun 2013 Jeg havde også blevet væk, hvis det var mig smiley

  • #14   26. jun 2013 Det er en hård kamp.... Han er så uretfærdig

  • #15   27. jun 2013 Det er han sgu Ditte:(

  • #16   28. jun 2013 Desværre...

Kommentér på:
Lærer problemer

Annonce