{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

HJÆLP !! engelsk {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen ville høre om nogle af jer ved hvorfor vi ikke har skoleuniformer i danmark som man har i amerika ???? skal bruge det til en skole opgave og kan ikke rigitg finde noget om hvorfor ?? håber i kan hjælpe og også meget gerne skriv jeres mening omkring det med skoleuniformer

knus marie smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP !! engelsk
  • #1   5. jun 2013 Der er ingen folkeskoler i Danmark, der bruger skoleuniformer. Ifølge folkeskoleloven skal undervisningen være gratis, og så må skolerne ikke kræve at forældrene skal bruge penge til en bestemt påklædning (men skolerne må gerne bestemme at eleverne fx ikke må være udfordrende klædt).

  • #2   5. jun 2013 Jeg tror vi i Danmark sætter for meget pris på at være individuelle til at man kunne indføre skoleuniformer. Der er enkelte kostskoler, som bruger skoleuniformer, men de er så også tudsegamle og kører efter en mere "engelsk" model. Pædagogikken i DK (og Skandinavien) er meget længere fremme end resten af den vestlige verden. En del af den pædagogik består i at udvikle det enkelte barn som det helt unikke individ, det er, og der spænder en uniform altså ben.

    Jeg har personligt et lidt ambivalent forhold til skoleuniformer. På den ene side ville de eliminere den mobning der tager udgangspunkt i folks tøj. På den anden side ville de gøre folk "ens" og det synes jeg ikke gavner noget. Jeg er selvfølgelig præget af den danske måde at tænke på, og ville ikke selv bryde mig om at skulle bære uniform. Jeg tror nu heller aldrig man ville kunne indføre det i danske skoler, folk ville simpelthen ikke finde sig i det....


Kommentér på:
HJÆLP !! engelsk

Annonce