{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Engelsk hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej det er sådan at min nye engelsk lære kan jeg ikke forstå en pind af og han bliver sur hvis man spørger så har mistet lidt lysten men vil så gerne være god til engelsk og skal også men jeg har gået fra at være en af de bedste til engelsk til være en af de værste og bliver værre for hver eng time smiley

Og det bliver jeg også drillet med


Så har besluttet at starte helt forfra her hjemme og bygge mit eng op igen for kan ikke forstå noget i timerne og vil ikke i skole pga det


Nogle råd både til hjemme arbejde og i skolen smiley ?

Ob's skAl lige siges at jeg startede med engelsk 3 år senere pga flytning til en anden skole men har knoklet de sidste 2 år med engelsk for at komme op ved siden af de andre og følge med og det gav endelig pote og glædede mig til engelsk men da jeg startede i 6 skiftede vi eng lære og nu kan jeg overhovedet ikke følge med selvom jeg prøver

Har fundet ud af jeg ikke er den eneste der har det sådan der er få andre ( 2 ) og han har givet os et par 8 klasses tekster

Går i 6 så ikke for svært


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Engelsk hjælp
  • #1   1. nov 2016 Se en masse film og serier på engelsk, helt ubevidst lærer man at koble det man hører, sammen med de undertekster man læser smiley Hvis du kan, så tag underteksterne fra smiley

    Læs også en masse bøger på engelsk, kommer du til noget du ikke forstår, så få det oversat af en du kender, eller af google translate (virker ikke altid skide godt smiley )

    Prøv at skrive nogle noveller eller historier på engelsk, eller endda digte eller sange, hvis du er den kreative type smiley

    Find ud af hvad det er du vil blive bedre til - vil du have udvidet dit engelske ordforråd, vil du blive bedre til engelsk grammatik, bedre til at stave på engelsk, eller noget helt andet? Find ud af hvad du vil lære, og så fokuser på det smiley


  • #2   1. nov 2016 Malene ser allerede en masse film på engelsk


    Og mange tak men tror ikke jeg vil kunne skrive for eller læse engelsk tror det er blevet for dårligt men selvfølig vil jeg prøve men prøve lige at giv mig en let sætning på engelsk eller noget jeg skal oversætte eller bøje så du kan se hvordan det er


  • #3   1. nov 2016 Skriv en PB til mig, jeg vil meget gerne læse smiley

  • #4   1. nov 2016 Hvis i er flere der har det sådan kunne i evt lave en læsegruppe sammen og søge efter en "underviser"
    Der er mange universitetsstuderende der gerne vil hjælpe og få det på deres CV.


  • #5   1. nov 2016 Der er kun 2 andre og vi må ikke finde en underviser DSV smiley

  • #6   1. nov 2016 I skal jo gøre det i jeres fritid.. Så kan i jo sagtens finde en der vil komme og hjælpe jer 1-2 gange om ugen smiley

  • TOC
    TOC Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   1. nov 2016 En ting der hjalp mig med engelsk har været BBC Learning English. Det hele foregår på engelsk, og der er ordforklaring på engelsk til de svære ord - men lad dig ikke skræmme af det smiley
    De har for alle niveauer og jeg synes at du bør kigge på det, måske sammen med en forælder eller anden der kan støtte og opmuntre. smiley

    Ellers undersøg muligheden for en privat engelskunderviser - det vigtigste er at få brugt sproget det lærer man mest af.


  • #8   1. nov 2016 Jeg synes i skal gå til skolelederen med jeres problem hvis ikke i synes han underviser ordentligt. Det er bestemt noget der skal handles på hvis det er alvorligt - og at han bliver sur hvis man spørger er OGSÅ noget man skal tage alvorligt, et ordentligt læringsmiljø er ret vigtigt smiley

  • #9   1. nov 2016 Det har vi været og også til klasselæren men der er ikke sket noget siden de sagde vi skulle prøve at tage et møde med ham og det gør vi også når min mor for tis næste gang til forældremøde smiley

    Men hun har været før og han var ligeglad han sagde han ville forbedre sig og tænke over det var svært men han har overhovedet ikke gjort noget han er stadig Peter og ikke nye peter


  • #10   1. nov 2016 Se en masse film på engelsk eller læs nogle bøger. Det kan godt være, at du ikke helt kan få det til at give mening i starten, men det skal nok komme! smiley

  • #11   1. nov 2016 Tak

  • #12   1. nov 2016 Min første engelsk lære kunne ikke fordrage mig! min næste havde ikke tid til at hjælpe mig, først i 9 blev jeg hjulpet lidt mere, hvilket så gøre at jeg ikke kan tysk.. XD

    jeg har absolut intet lært af at gå i skole, når det angår engelsk!

    jeg er gamer smiley og langt de fleste af mine spil er engelske, ser mange film og serier på engelsk. og en af mine venner og jeg skriver rigtig meget sammen på engelsk, dette er hvad der gør jeg har noget nemmere ved sproget idag.. selvom jeg ikke ligger lige så skarpt som andre i gramma smiley men jeg forbedre mig meget hvert år på engelsk, og snakker det meget hjemme smiley når mine briller kommer hjem skal jeg selv igang med at læse engelske bøger smiley


  • #13   2. nov 2016 For mig hjælper det også rigtig meget at følge en masse engelske hesteprofiler på Instagram. Altså dem der opdaterer om hvad de har lavet med deres heste eller ponyer.
    Og ja, som de andre siger, se en masse engelske film og serier, det har i hvert til fælde hjulpet mig smiley


  • #14   3. nov 2016 Johanne du skriver bare smiley

Kommentér på:
Engelsk hjælp

Annonce