Rejsekort - bestilt for 3 år- HJÆLP {{forumTopicSubject}}
indsætter lige den besked jeg sendte til NT efter jeg 4 gange blev lagt på da jeg ringede.
Jeg har netop bestilt mit ungdomsrejse kort, men jeg tror desværre jeg har lavet noget værre rod derinde.
Jeg skal på Mariagerfjord gymnasium fra august til juni næste år.
Jeg tror desværre jeg fik bestilt rejsekort for de næste 3 år - men jeg ønsker altså kun at købe for 2 mdr. af gangen(60 dage) og så derfra, købe igen når jeg skal til at mangle. Kan man det eller kan man ikke? Eller betaler man kun når man får sit ene kort pr. gang? Så som at jeg får en regning i august, og så får jeg en regning i oktober osv?
Jeg har netop været inde og aflyse alle rejsekortperioder fra 30-09-13 og frem til og har ændret min rejsekortperiode fra 01-08-13 - 30-09-13 til 14-08-13 som start i stedet for. Men kan jeg det? For det er jo under 60 dage, men jeg kan jo ikke bruge 14 dage til noget, hvor jeg ikke går i skole? Jeg har også en jeg ikke kan anullere, en i Juni måned i år 2014.
Hvad gør jeg?! Jeg hedder Camilla Munksgaard - jeg ved ikke om I kan rette på det inde fra jer af? Har virkelig brug for hjælp, da vi slet slet slet ikke har penge til at skulle betale det hele på én gang, og jeg er helt ny inden for dette med NemID og bestilling af kort, og overså desværre jeg åbenbart havde valgt flere perioder.
Jeg vil gerne gå ind og ændre min periodekort igen til det ene år jeg VED jeg skal bruge det, hvis jeg kun betaler regning hver 2-3 måned.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
dec 2008
men der stod nemlig at alle var bestilt(3 år) - hvilket jeg jo slet ikke skal. Men dine står måske også bestilt ved i 3 år? Modtager du kun en regning pr .kort du får?
dec 2008
nå, men min periode som jeg ændrede løber kun fra d. 14 august til 30 september.. Men kan man det, når den siger minimum 60 dage af gangen? Jeg vil jo ikke betale for 2 uger hvor ejg ikke har at bruge til noget.
Nå, men jeg prøver bare at få den første, så må jeg jo melde min til indtil 1 januar og så se hvordan det foregårer
dec 2008
dec 2008
dec 2008
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 79
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.447
Først, prisforvirring: Det nye ungdomskort er dyrere end Hypercard! Det koster en krone eller to mere om dagen. Men det nye kort er stadig helt afsindig billigt. Jeg skal ikke køre ret meget med bus før det har tjent sig hjem.
Betaling: Første gang du skal betale, SKAL du betale i din bank (eller postkontor?), så du kan få et stempel der viser at dit periodekort er betalt. Du kan så tilmelde den til betalingsservice, så du fremover modtager dit periodekort stemplet af NT. Mit er tilmeldt BS, fordi jeg har ret langt til min bank og postkontor.
Perioden: Så vidt jeg husker, har du fortalt hvilken periode du går på skolen (3 år). Derfor er kortene bestilt nu. Men du betaler kun for ét kort af gangen. Normalt betales der forud for et kvartal. Også dejlig nemt, så man ikke skal sætte nyt periodekort i buskortet hele tiden. Men det betyder også, at dit første kort har en kortere periode. Dette kvartal er jo Juli-August-September, men du går kun i skole i August-september. Derfor får du kun for den periode.
Med Hypercard fik man ikke som standart kort til Juli, det er noget jeg selv har bestilt ekstra. Det er ikke dyrere end de andre måneder, men folk går jo heller ikke i skole der. Derfor er det ikke alle der har behovet.
Priserne er her: http://www.ungdomskort.dk/priser/
Og jeg har endnu ikke hørt om nogen der betaler for mindre end tre måneder. Bortset fra august-september.
Og synes du det er dyrt, så sæt dig ned og regn priserne ud på kontantbilletter.
Jeg har 4 zoner til skole. Ved NT koster det 40 kr. Det er 80 kr. pr. dag t/r. I september er der 21 skoledage. Det ville koste mig 1680 kr. for september alene!
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.447
dec 2008
Rejsekort - bestilt for 3 år- HJÆLP