{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

AMT
AMT
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676

Kat tisser over det hele!!! -,- {{forumTopicSubject}}

Håber virkelig i kan hjælpe! Ved der er en del kattemennesker her inde..

Men sagen er den at jeg har denne søde hankat (kastreret) som tisser alle mulige steder.. Oftes senge, eller hvis der tilfældigvis ligger noget tøj på gulvet..

Det er virkelig ved at være frustrerende, for det er ikke bare strint, men rigtig tissen..

Den er kastreret for omkring halvandet år siden, og har selvfølgelig adgang til kattebakke, (som den også bruger, og som selvfølgelig altid er ren, og ikke lugter - eller der er faktisk to kattebakker, for der er to katte:-))

Men nogen der har et godt foreslag, et trick, et eller andet så den stopper???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat tisser over det hele!!! -,-
  • #1   30. jul 2013 Hvor gammel var katten, da den blev kastereret? Det kan være fordi, at den var for gammel. Er der kommet noget nyt i huset? Ny kat? Han afmærker sig måske.

Mit bedste råd er: Få katten til dyrlæge, den kan have noget med urinvejene.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#2   30. jul 2013 Katten er snart 3, så den var omkring halvandet da den blev kasteret.

Der er kommet en ny kat, men tisseriet har foregået over laaaang tid, så det burde ikke være pga ændringer i tilværelsen.

• #3   30. jul 2013 Ville få katten til dyrlæge, det lyder som om, den godt kunne have problemer i urinvejene. Bare for at være sikker, ikke. Halvandet år er måske også lige sent nok, det er bedst at få det gjort, så hurtigt som muligt tilladt smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#4   30. jul 2013 Sandra: ved det, den blev kastreret lige efter jeg havde fået den, og den var faldet til smiley havde jeg haft den fra starten var den blevet kastreret med det samme smiley

Men prøver lige at ringe til dyrlægen og hører dem ad, hvad de siger

• #5   30. jul 2013 man siger jo faktisk at man skal have en kattebakke mere end antallet af katte, og det stoppede problemet hjemme hos os.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#6   30. jul 2013 Dvs 3 kattebakker?? smiley

Puha, de fylder jo meget sådan nogle..

Men den gjorde det også da vi kun havde den, og den kom ud.

• #7   30. jul 2013 Luk døren til soveværelset, når I ikke sover smiley Og vask tissestederne med rodalon. Det tager lugten. Har en kat først tisset et sted, vil den ofte gøre det igen, da den kan lugte tis (selvom vi måske ikke kan lugte det). Og prøv evt at sætte et fad det sted den tisset mest i en periode. Hvis den så lærer kun at tisse der, så kan man med tiden flytte det lidt af gangen hen til det sted man vil have det.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#8   30. jul 2013 Sig : tak for råd.

Sengetøj mm bliver vasket hvergang, samt dørene er altid lukket når vi ikke er i rummet, vi gæemmer bare at lukke dørene nogengange, også har den nået at tisse.

Der er ikke nogen steder den tisser mere end andre, det er sådan alle steder, bare ikke i sofaer og stole smiley

• #9   30. jul 2013 Det kan også være af stress, den gør det.

• #10   30. jul 2013 Lyder godt smiley

• #11   30. jul 2013 Ja,mindst en kattebakke mere end der er katte.

Enes den med den anden kat??for som sandra nævner,kan det være pga stress.
    Søg efter i forum på kattegalleri

• #12   30. jul 2013 Nogle katte bliver sære når de er blevet kastreret.. vores hankat blev det desværre .. og den eneste udvej var en aflivning for hans synsvinkel.. (han havde altid været inde/ude kat så det var syndt hvis han kun skulle være ude da han var meget selvskabssyg)

Og det var selvfølgelig med kontakt til dyrelæge vi tog den beslutning!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#13   30. jul 2013 Turbosnegl: de er som pot og pande smiley

• #14   30. jul 2013 Jeg ville også køre den til dyrlæge, der kan være infektion i blære eller urinveje.
    vores kat blev desværre aflivet pga blæresten og det startede også "bare" ud med at han tissede i huset. desværre sker det ret ofte at folk bare ignorere det eller bare ikke ved at katten kan have mange smerter og være syg. siger ikke at det altid er årsagen, men for at være sikker og ud fra erfaring, ville jeg skynde mig til dyrlægen smiley

• Tenna H
    Tenna H Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 36
    #15   30. jul 2013 Det kan sagtens være fordi der er et eller andet galt med den, at den tisser rundt omkring. Det kan være deres måde at fortælle ejer, at der er noget galt.
    Jeg havde for nogle år tilbage en hunkat, der pludselig begyndte at tisse rundt omkring, også som du beskriver i sengen. Hun var vel omkring 10 år på dette tidspunkt og havde aldrig gjort det før. Jeg synes overhovedet ikke det virkede til at hun var syg eller havde ondt nogle steder, for hendes opførsel var ellers fuldstændig normal. Jeg tog hende dog alligevel til dyrlægen, for at få hende tjekket grundig igennem, da jeg som dig var ret rådvild over situationen. Det viste sig, at hun havde cyster omkring livmoderen som generede hende. Ud de kom sammen med en sterilisation og hun tissede aldrig mere andre steder end i hendes bakke og udenfor smiley
    Hun blev forøvrigt 17 år og var en glad, frisk og meget legesyg kat til den sidste dag hun var her smiley
    Så mit råd DYRLÆGE.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#16   30. jul 2013 Katten er hver halve år til dyrlægetjek hvor den for taget blodprøver, og tjekket igennem. Eller blodprøverne bliver taget hvert år, og så bliver den ellets bare tjekket igennem, og den har altid været sund og rask..

Men skal helt sikkert have den til dyrlæge, også nævne det for dem smiley

• Tenna H
    Tenna H Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 36
    #17   30. jul 2013 Det gør vores katte også, men blodprøver viser ikke alt. Ved den gamle vi havde, skulle der en scanning til for at vise cysterne.

Kommentér på:
Kat tisser over det hele!!! -,-

Annonce