{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.333 visninger | Oprettet:

Efter at have lagt pillerne. {{forumTopicSubject}}

Det her er egentlig nok mere et tankekluder indlæg end så meget andet..
Kan virkelig mærke en enorm forskel efter, at jeg har lagt sertralin (anti dep.) på hylden.
kan mærke jeg har fået en anden ro i kroppen, selvom sertralinen, burde berolige mig, så har den åbenbart haft en anden effekt. jeg er blevet mere klar i hovedet også, render ikke rundt i min egen lille bobble mere. det er egentlig både godt og skidt.. for hold da kæft en hyggelig bobble jeg havde. smiley

Mange ting, som fx at vinde over hesten, når de går i "scared mode" og hverken vil a eller b.. er blevet en "nå ja" ting.. det er ikke noget der påvirker mig mere.. hvor før i tiden, var jeg gået i panik og var stået af.. højst sandsynligt tudende.. -.-

Der er generelt kommet mange gode ting ved at ha lagt pillerne.. der er så dog også dårlige.. min angst er der stadig og kan absolut ikke sove pga tankekaos.. men hey, jeg har fået væsentligt mere energi og min hukommelse er måske sneget sig op på 20%, hvor den før var på 10% ud af 100.. smiley ja, har en forfærdelig hukommelse.. -.-

Det jeg egentlig vil frem til med dette indlæg, måske er medicin ikke altid den bedste løsning og til jer, der er på medicin.. prøv og tal med en psykiater, for måske får I det forkerte, eller måske behøver I det slet ikke?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efter at have lagt pillerne.
  • #1   2. aug 2013 SÅ enig i det sidste du skriver.
    Jeg har selv været på Sertralin i over 1 år, og ja man er i sin egen bobble, og ja der er virkelig hyggeligt, men man mister så meget realitet derinde. Jeg mistede al samvittighedsfølelse, og faktisk generelt meget af min menneskelighed. Jeg var en robot uden følelser. Pillerne skulle gøre tingene bedre, men i stedet for endte jeg med - i frustration over mine døde følelser - at tage en overdosis af medicinen. Nu har jeg været uden medicin i næsten 11 måneder, og jeg har det så meget bedre.

Den her dokumentar er virkelig interessant - og skræmmende, og en af grundene til at jeg aldrig skal have sådan noget skidt igen.
    http://www.dr.dk/tv/se/pillens-moerke-skygge/pillens-moerke-skygge/
    Sertralin omtales kort deri, og er en efterligning af nogle af de piller der primært er fokus på i dokumentaren smiley

• #3   2. aug 2013 Sertralin er antidepressiv medicin smiley

• #5   2. aug 2013 Hm. Sertralin er nogle piller du kan få, hvis du er deprimeret.
    Var det nemmere at forstå :-)?

• #6   2. aug 2013 Smut, uden at have kigget nærmere på dit link, er det så ikke den, der er kritiseret for at være meget vinklet?

• #7   2. aug 2013 Har godt nok ikke taget piller, men har haft 2 stk depression og der sagde lægen jeg skulle have medicin, men jeg nægtede og bad om psykolog i stedet, og der har hjulpet ekstremt meget.
    Har en mor der har taget det i 10 år nu tror jeg nok, og de dage hvor hun glemmer a tage dem er hun mere glad og har meget mere overskud, men hun nægter at ligge dem på hylden.

• #8   2. aug 2013 sertralin er et bredspektret produkt, der tager både deprission, angst og er også godt for folk med PTSS.

• #9   2. aug 2013 Katrine: det skal jeg ikke kunne sige.
    Men jeg har personlig erfaring med omtalte medicin, og jeg kan nikke genkendende til SÅ mange af de psykiske ''bivirkninger'' som også beskrives i dokumentaren. Så er jeg faktisk lidt ligeglad med hvad uvidende mennesker mener, når de ikke har erfaring på egen krop. Jeg har mærket det på egen krop, og i eget sind - og det har andre desværre åbenbart også.

Problemet er bare at det er en pengemaskine, og det er en let løsning. Derfor er det jo katastrofalt hvis folk begynder at tro på sådan en dokumentar her, for så kunne det jo være at folk lige pludselig begynder at takke nej til medicin og ja til RIGTIG hjælp i form af samtaleterapi o.lign. Det ville da være forfærdeligt, for det har vi slet ikke råd til, hverken i Danmark eller i andre lande.

• #10   2. aug 2013 Smut, jeg er også selv meget imod pillesamfundet. Men hvis det er den dokumentar jeg tænker på, valgte de blandt andet en overlæges kommentarer til emnet fra, fordi det ikke lige passede med, at dokumentaren skulle være imod piller, og det mener jeg er forkert, for der er jo sikkert også nogle tilfælde, hvor piller i et eller andet omfang er en god ide. Men bare det, at der ikke bliver taget forskellige holdninger og argumenter til emnet med, det synes jeg er ærgerligt.

• #11   2. aug 2013 Katrine: Nej, de klippede ikke en overlæges kommentar fra. Det var en påståelse politiken kom med, og den har de senere undskyldt for, da de fandt ud af, at den ikke var sand :o)
    Jeg faldt lige selv over artiklen, da jeg ville læse lidt anmeldelser.
    http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1948737/daarlig-presseetik-politiken/

• #12   2. aug 2013 mine piller var en god ide i starten.. problemet var bare da jeg havde fået "hjælpen" gik det jo ned af bakke (bivirkningerne trådte i kraft) og så fik jeg bare en større dosis.. og så en lidt større dosis.. endte på 100mg..

min psykiater sagde han ville trappe mig ud, og se hvordan det gik/går.. det går rimeligt.. får ikke disideret anfald mere af angsten, men kan stadig ikke rumme mange mennesker... blir fysisk dårlig af det.. og min hjerne kokser.. så det blir nok aldrig meget bedre end det er nu.. =/ men det skal nok gå.. smiley

Håber bare jeg kan smide de 5kg af de 10-12kg jeg har taget på..! lorte piller!

• #13   2. aug 2013 Ja jeg får også 100 mg setralin piller. Jeg har så prøvet at blive trappet ud af det to gange. Og det kunne jeg bare ikke min verden gik bare helt under begge gange. Har så også gået psykolog med jævne mellemrum, men jeg kan bare ikke undvære de piller. Nu er mine så mod dep. Men det er da pisse godt du har bedre uden pillerne det er da en sejr i sig selv at man ikke skal være afhængig af dem, så det er da skide godt gået:D Men jeg smider ikke mine sådan foreløbigt

• #14   2. aug 2013 Smut, ah, læste det nu fra overlægen selv, men kan se, at det er en helt anden udsendelse, så det har jo slet ikke noget med den du linker til at gøre smiley Min fejl.

• #15   2. aug 2013 Tina A, hvis du har behov for dem.. så er det jo bare sådan det er.. smiley

har det bedre på nogle punkter og værre på andre.. =/ er ikke så virkelighedsfjern længere.. smiley men har til gengæld mange smerter i kroppen efter at være stoppet..

• #16   2. aug 2013 og så er der lige det der bragende temperament, der også er kommet frem..

• #17   2. aug 2013
    Missen: hvor lyder det dejligt for dig at du er kommet væk fra pillerne og faktisk har det bedre.
    Du skriver at du har problemer med at sove grundet tankekaos; min venindes mor havde det engang på samme måde, og hun nægtede at tage piller. Istedet sagde lægen til hende at en god måde at organisere tankerne på er ved at gå. Bare gå, gå og gå. Hun gik lige godt 10 km hver eneste dag og hun sagde at hun sov som en sten om natten. Hun fik ved side gåture struktureret sine tanker så hun kunne sove om natten.

Ved ikke om du kan bruge rådet, men måske det kunne hjælpe dig? smiley

• #18   2. aug 2013 den gør RIGTIG ondt.. tro mig, jeg har haft nogle vilde ture..!
    du aner ikke hvem du selv er.. og når skalen først slår revner for alvor.. så bryder man bare sammen.. men derfra. så går det fint fremad.. smiley

• #19   2. aug 2013 Hej har lige læst tråden og der er noget jeg kom til at tænke på.. Jeg er selv i behandling for en dep men med et andet produkt (mirtasapin) får 30 mg om dagen, men synes efterhånden at jeg har flest dårlige dage, og mange dage gider jeg slet ikke noget, jeg får så os noget beroligende til at sove på, for ellers sover jeg kun 4 timer, har meget svært ved at være sammen med andre mennesker og har svært ved at der sker noget uforudset, har taget pillerne 4 mdr og lægen mener der burde være bedring, men det føler jeg ikke..

Mit spørgsmål lyder så det er jo en lille dosis så skal jeg bede om at få den sat op selv om jeg allerede har taget 10 kg på af det? skal jeg bare prøve at fortsætte eller droppe den pille mod min dep??

Efter jeg har fået mine piller er mine smerter i ryggen virkelig aftaget meget

• #20   2. aug 2013 Jeg har helt samme oplevelse! Fik det meget bedre efter jeg kom ud af mine antidepressive. Har både fået Sertralin og Citalopram. Især Sertralin gav mig konstant uro, jeg drev alle omkring mig til vanvid, fordi mine ben hele tiden trippede når jeg sad ned. Derudover var jeg konstant tør i munden, så jeg kunne ikke gå nogen steder uden at have vand med. Efter jeg er stoppet på de antidepressive, har jeg også fået en større indre ro.

• #21   2. aug 2013 Følte også jeg gik rundt i den samme ligegyldige tilstand hele tiden. De virkede så jeg ikke blev deprimeret, men de gjorde også så jeg aldrig rigtig blev glad.

• #23   2. aug 2013 Har du fået pillerne af Boris, stald valle? Skidt psykiater, hvis du bruger ham!!!
    Er det igennem lægen, bed om at komme til en psykiater..
    Har en dygtig i roskilde. Stig kastberg.. smiley han giver ikke piller med mindre det er yderst nødvendigt.

Pillen er god mod smerter.. smiley mine i handledet forsvandt ved udtrap, men er kommet 10 foldigt igen..
    Plus mine ben er meget ømme hele tiden..

• #24   2. aug 2013 Lykke.
    Har selv haft nogle grimme bivirkninger.. Svedeture, kvalme, svimmel, humør svingninger.. Rysten osv.. Det går over.. smiley

• #26   2. aug 2013 Det er nogle jeg har fået af egen læge efter først at have prøvet med kun beroligende

• #27   2. aug 2013 Jeg fik 35 mg Fontex (også anti dep.) og har selv trappet ud af det (skulle rigtig tage det i 1½ år endnu) da jeg blev en følelsesløs skid og fik hallunioner af dem(som min sygeplejerske ikke ville tro på). Så er glad for at jeg er stoppet med dem. Har ikke taget dem siden august sidste år.
    Skal dog henvises til psyk. igen da jeg får angst anfald om natten.

• #28   2. aug 2013 Fik ingen bivirkninger af at trappe ud, derfor var jeg faktisk af med dem fra den ene dag til den anden smiley

• #29   2. aug 2013 lykke:
    de første 2-3 uger var et helvede uden lige..!!! det er nok nogle af de værste uger af mit liv!! vil fandme hellere losses ned af en hest med sko, end jeg vil igennem det igen.!

derefter begyndte de værste fysiske bivirkninger at forsvinde og langsomt blev jeg "normal" igen.. men så kommer KRISEN!! har den stadig.. hvor du ikke aner hvem du er.. hvordan du skal være osv.. hele den verden du troede var virkelig, finder du ud af har været din egen lille bobble! og den er hård.. Jeg sagde til dem omkring da jeg startede sidste fase af min udtrapning, at det eneste jeg ville ha fokus på det næste stykke tid, er MIG! og KUN mig.. jeg vil sætte mig selv højere end alt andet.. for ellers ville jeg ende i et hul.. det kostede mig næsten min kæreste i gennem 2½ år, men vi klarede det.. smiley

Stald Valle: lyder som om du får noget forkert medicin.. bed om at blive henvist til en psykiater.. de lever af at medicinere folk..

Kommentér på:
Efter at have lagt pillerne.

Annonce