Efter at have lagt pillerne. {{forumTopicSubject}}
Det her er egentlig nok mere et tankekluder indlæg end så meget andet..
Kan virkelig mærke en enorm forskel efter, at jeg har lagt sertralin (anti dep.) på hylden.
kan mærke jeg har fået en anden ro i kroppen, selvom sertralinen, burde berolige mig, så har den åbenbart haft en anden effekt. jeg er blevet mere klar i hovedet også, render ikke rundt i min egen lille bobble mere. det er egentlig både godt og skidt.. for hold da kæft en hyggelig bobble jeg havde.
Mange ting, som fx at vinde over hesten, når de går i "scared mode" og hverken vil a eller b.. er blevet en "nå ja" ting.. det er ikke noget der påvirker mig mere.. hvor før i tiden, var jeg gået i panik og var stået af.. højst sandsynligt tudende.. -.-
Der er generelt kommet mange gode ting ved at ha lagt pillerne.. der er så dog også dårlige.. min angst er der stadig og kan absolut ikke sove pga tankekaos.. men hey, jeg har fået væsentligt mere energi og min hukommelse er måske sneget sig op på 20%, hvor den før var på 10% ud af 100..
ja, har en forfærdelig hukommelse.. -.-
Det jeg egentlig vil frem til med dette indlæg, måske er medicin ikke altid den bedste løsning og til jer, der er på medicin.. prøv og tal med en psykiater, for måske får I det forkerte, eller måske behøver I det slet ikke?
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.519
Jeg har selv været på Sertralin i over 1 år, og ja man er i sin egen bobble, og ja der er virkelig hyggeligt, men man mister så meget realitet derinde. Jeg mistede al samvittighedsfølelse, og faktisk generelt meget af min menneskelighed. Jeg var en robot uden følelser. Pillerne skulle gøre tingene bedre, men i stedet for endte jeg med - i frustration over mine døde følelser - at tage en overdosis af medicinen. Nu har jeg været uden medicin i næsten 11 måneder, og jeg har det så meget bedre.
Den her dokumentar er virkelig interessant - og skræmmende, og en af grundene til at jeg aldrig skal have sådan noget skidt igen.
http://www.dr.dk/tv/se/pillens-moerke-skygge/pillens-moerke-skygge/
Sertralin omtales kort deri, og er en efterligning af nogle af de piller der primært er fokus på i dokumentaren
dec 2006
dec 2006
Var det nemmere at forstå :-)?
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.486
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 602
Har en mor der har taget det i 10 år nu tror jeg nok, og de dage hvor hun glemmer a tage dem er hun mere glad og har meget mere overskud, men hun nægter at ligge dem på hylden.
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.792
dec 2006
Men jeg har personlig erfaring med omtalte medicin, og jeg kan nikke genkendende til SÅ mange af de psykiske ''bivirkninger'' som også beskrives i dokumentaren. Så er jeg faktisk lidt ligeglad med hvad uvidende mennesker mener, når de ikke har erfaring på egen krop. Jeg har mærket det på egen krop, og i eget sind - og det har andre desværre åbenbart også.
Problemet er bare at det er en pengemaskine, og det er en let løsning. Derfor er det jo katastrofalt hvis folk begynder at tro på sådan en dokumentar her, for så kunne det jo være at folk lige pludselig begynder at takke nej til medicin og ja til RIGTIG hjælp i form af samtaleterapi o.lign. Det ville da være forfærdeligt, for det har vi slet ikke råd til, hverken i Danmark eller i andre lande.
jan 2006
dec 2006
Jeg faldt lige selv over artiklen, da jeg ville læse lidt anmeldelser.
http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1948737/daarlig-presseetik-politiken/
dec 2012
min psykiater sagde han ville trappe mig ud, og se hvordan det gik/går.. det går rimeligt.. får ikke disideret anfald mere af angsten, men kan stadig ikke rumme mange mennesker... blir fysisk dårlig af det.. og min hjerne kokser.. så det blir nok aldrig meget bedre end det er nu.. =/ men det skal nok gå..
Håber bare jeg kan smide de 5kg af de 10-12kg jeg har taget på..! lorte piller!
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 236
jan 2006
dec 2012
har det bedre på nogle punkter og værre på andre.. =/ er ikke så virkelighedsfjern længere..
dec 2012
okt 2007
Følger: 55 Følgere: 61 Heste: 1 Emner: 67 Svar: 532
Missen: hvor lyder det dejligt for dig at du er kommet væk fra pillerne og faktisk har det bedre.
Du skriver at du har problemer med at sove grundet tankekaos; min venindes mor havde det engang på samme måde, og hun nægtede at tage piller. Istedet sagde lægen til hende at en god måde at organisere tankerne på er ved at gå. Bare gå, gå og gå. Hun gik lige godt 10 km hver eneste dag og hun sagde at hun sov som en sten om natten. Hun fik ved side gåture struktureret sine tanker så hun kunne sove om natten.
Ved ikke om du kan bruge rådet, men måske det kunne hjælpe dig?
dec 2012
du aner ikke hvem du selv er.. og når skalen først slår revner for alvor.. så bryder man bare sammen.. men derfra. så går det fint fremad..
jan 2009
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 176 Svar: 1.166
Mit spørgsmål lyder så det er jo en lille dosis så skal jeg bede om at få den sat op selv om jeg allerede har taget 10 kg på af det? skal jeg bare prøve at fortsætte eller droppe den pille mod min dep??
Efter jeg har fået mine piller er mine smerter i ryggen virkelig aftaget meget
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 703
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 703
dec 2012
Er det igennem lægen, bed om at komme til en psykiater..
Har en dygtig i roskilde. Stig kastberg..
Pillen er god mod smerter..
Plus mine ben er meget ømme hele tiden..
dec 2012
Har selv haft nogle grimme bivirkninger.. Svedeture, kvalme, svimmel, humør svingninger.. Rysten osv.. Det går over..
jan 2009
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 176 Svar: 1.166
aug 2009
Følger: 55 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 1.058
Skal dog henvises til psyk. igen da jeg får angst anfald om natten.
aug 2009
Følger: 55 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 1.058
dec 2012
de første 2-3 uger var et helvede uden lige..!!! det er nok nogle af de værste uger af mit liv!! vil fandme hellere losses ned af en hest med sko, end jeg vil igennem det igen.!
derefter begyndte de værste fysiske bivirkninger at forsvinde og langsomt blev jeg "normal" igen.. men så kommer KRISEN!! har den stadig.. hvor du ikke aner hvem du er.. hvordan du skal være osv.. hele den verden du troede var virkelig, finder du ud af har været din egen lille bobble! og den er hård.. Jeg sagde til dem omkring da jeg startede sidste fase af min udtrapning, at det eneste jeg ville ha fokus på det næste stykke tid, er MIG! og KUN mig.. jeg vil sætte mig selv højere end alt andet.. for ellers ville jeg ende i et hul.. det kostede mig næsten min kæreste i gennem 2½ år, men vi klarede det..
Stald Valle: lyder som om du får noget forkert medicin.. bed om at blive henvist til en psykiater.. de lever af at medicinere folk..
Efter at have lagt pillerne.